Näytä yksittäinen viesti
  #65  
Vanha 18.11.2013, 16:32
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Kannattaa miettiä myös combo vaihtoehtoa, jos talon läpi on suora runko ja paljon haaroja toisessa päässä. Sukitetaan runko ja tehdään häkkyrä perinteisellä. Sukituksessa säästö tulee monesti juuri siitä, ettei rakenteita jouduta avaamaan ja haarojen teko on suhteessa kalliimpaa verrattuna perinteiseen.
Hintavertailun tekeminen ei ole ihan niin yksioikoista, kun työtavat ja materiaalien hinnat ei ole mitenkään vertailtavissa, aina pitää arvioida tapauskohtaisesti järkevyyttä.

Olen ollut itse mukana parissa projektissa, (mm. Hakaniemen kauppahallissa ja Kätilöopistolla) , jossa paikanpäällä arvottiin jokainen kohta erikseen, sukitetaanko, vai tehdäänkö uudella.

Täytyy muistaa, että sukitus ryhmään kuuluu 2-5 ihmistä ja tulee vastaan tilanteita, että esim. seuraavaa haaraa ei päästä ampumaan, ennenkuin edellinen on kuivanut riittävästi. Kaikki ei voi kuitenkaan poiskaan lähteä, koska paineita ym. pitää seurailla ja olla varalla. Jos sukasta pääsee paineet karkuun kuivumisvaiheessa ja sukka läsähtää , on pirullinen kiire saada paine päälle tai sukka ulos, ennen kuin se kuivaa ruttuun ja sitä kairataan kuukausi ulos viemäristä. Tästä syystä miehistön kulut ovat kohtuu korkeat verrattuna perinteiseen, jossa yksi mies mätkii melkoisen määrän päivässä yksinkin. Jos hormit/kotelot/lattiat on avattu valmiiksi.
Toinen mikä pitää muistaa, on että naapurin Pera voi ostaa alle tonnilla vehkeet, joita viemärin asentamiseen tarvitaan. Ja luultavasti saa ne rännit kokolailla asiallisesti potkittua sinne monttuun. (minimissään timpurin saha ja puukko, hifistelijä ostaa vielä vatupassinkin) Tuollaisen sukitusyksikön perustaminen maksaa kuusinumeroisen summan rahaa ja ne viisi ammattitaitoista kaveria, joutuu itse kouluttamaan. Tai ainakin ne osaavat pyytää enemmän palkkaa, kuin naapurin Pera, jos jotain jo osaavat.

Ja nyt puhuin siis kunnolla tehtävästä sukituksesta, en mistään pakkelin ruiskuttelusta.. Niiden puolesta puhujiakin varmasti on ja aineet kehittyy kovaa vauhtia, mutta itse en vielä ole vakuuttunut niiden toimivuudesta.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten