MB G om617->om603
Tervehys
Minkälaiseen asentoon olette (om603) punoneet kun näyttää siltä että etuakselin "murikan" yläkulma ääri sisäänjoustossa törmää öljypohjaan. Ajatuksena olisi säästää alkuperäiset moottorin kannatinkorvalliset rungossa -> konetta ei saa enämpää siirrettyä kuskinpuolelle, ottaa kiinni korvalliseen. |
nosta konetta ylemmäs, tai rajoita sisäänjoustoa hiukan
eihän sulla turbokoneen öljypohja ole ? |
603 Öljypohjasta
Rikoin öljypohjan edellä mainitusta syystä. Otin ölypohjan nurkasta n. 20 mm pois, argonhitsari teki siihen paikan. Ei ota enää murikkaan.
|
Ei ole turbon öljypohja, kokeilin tuota koneen nostoa mutta joutuis laittaan moottorin melkein konepeltiin kiinni -> todella vinoon.
Kattelin jo tuota öljypohjan kulmaa siihen malliin että josko siitä pala lähtis. Olisko yrjöllä mahollisesti kuvaa öljypohjasta, ja mittaa rugosta -> moottorinlohkoon korvallisen läheltä kuskin puolelta. |
Öljypohja lienee sama kuin OM606 vaparissa. Sellainen omassa G:ssä vm. -82 vanhanmallisilla rungonkorvakkeilla (auto myyntipalstalla kaupan) ja omatekoisilla moottorikorvilla. Sopii elämään, mutta motti on kyllä lähellä konepeltiä. Kulma on aika lähellä alkuperäistä eli öljypohja lähes vaaterissa proppu alimpana.
|
Parin tunnin punomisen jälkeen muuttu senttipeli millipeliksi eli saattaa se sinne öljypohjaa leikkomatta mennä.
Mulla on pyöreillä kannatinkumeilla ja taitaa olla että korvallinen on leveämpi kuin kantikkaalla kumilla olevissa. Otin reilu 10mm rungon korvallista kapeammaksi -> kone on nyt suorassa pituuslinjassa runkoon nähden, ja lievästi kallistettuna kuskinpuolelle. Öljypohja jää kyllä hieman vinoon (öljyproppu ylempänä kuin pohjan alin kohta). |
HEP!!
"aika" vanha topikki, mut kommentoidaan silti... Nuo pyöreitten moottorikumien korvakot ovat PALJON ylempänä rungossa kun vm. 83-> neliskulmaiset. Ite pähkäilin saman asia kanssa 603 öljypohjan kanssa ja lopuksi laikalla öljypohjasta pala pois. Gee. |
Tervehys
Tuli sitten vaihettua vaparin tilalle ahistettu, ja siinä rytäkässä tarkotus oli ottaa öljypohjasta pala pois. Mutta ei menny ihan niinkuin elokuvissa, joten turbon öljypohja ilman lisäpahkaa on toistaseksi paikallaan. Kyllä tuo ahistettu moottori on paljon mieleisempi ajaa, tosin tuo pakettiauton (hitaalla ykkösellä) vaiheloota ei ole ihan niitä urheilullisimpia pykältää :) Saakeli kohta tullu kymmenen vuotta roikuttua tällä foorumilla, pitäisköhän sitä tuntea itsensä kohta vanhaksi :) |
sä olet jo aika muumio...kohta kannattaa alkaa tuunaamaan jo rollaattoria tai pyörätuolia :)
|
mä voisin kans liittyä johki old farts drives MB klubiin ;)
|
Sitten kun en enää pääse kömpimään mersun hyttiin, niin raavin mersun keulasta tähen irti ja teippaan sen rollaattoriin.
Mitenkäs ne rengas säännöt nuissa rollaattoreissa meni ? Reinoista leikkaan kumminkin kuviota syvemmäksi ja ehkä svaippaus :) |
Siirrät vaan mersun renkaat rollaattoriin, pysyypähän käsivarret kunnossa :D
Onhan täällä palstalla tullu notkuttua joku vuosi. |
Sivu luotu: 13:13 (GMT +2). |