Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   MB G om617->om603 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94334)

ROCKY 21.02.2012 11:28

MB G om617->om603
 
Tervehys

Minkälaiseen asentoon olette (om603) punoneet kun näyttää siltä että etuakselin "murikan" yläkulma ääri sisäänjoustossa törmää öljypohjaan.
Ajatuksena olisi säästää alkuperäiset moottorin kannatinkorvalliset rungossa -> konetta ei saa enämpää siirrettyä kuskinpuolelle, ottaa kiinni korvalliseen.

pee 21.02.2012 17:48

nosta konetta ylemmäs, tai rajoita sisäänjoustoa hiukan

eihän sulla turbokoneen öljypohja ole ?

YRJÖ VI 22.02.2012 01:18

603 Öljypohjasta
 
Rikoin öljypohjan edellä mainitusta syystä. Otin ölypohjan nurkasta n. 20 mm pois, argonhitsari teki siihen paikan. Ei ota enää murikkaan.

ROCKY 22.02.2012 07:42

Ei ole turbon öljypohja, kokeilin tuota koneen nostoa mutta joutuis laittaan moottorin melkein konepeltiin kiinni -> todella vinoon.
Kattelin jo tuota öljypohjan kulmaa siihen malliin että josko siitä pala lähtis.
Olisko yrjöllä mahollisesti kuvaa öljypohjasta, ja mittaa rugosta -> moottorinlohkoon korvallisen läheltä kuskin puolelta.

Viideo 22.02.2012 20:00

Öljypohja lienee sama kuin OM606 vaparissa. Sellainen omassa G:ssä vm. -82 vanhanmallisilla rungonkorvakkeilla (auto myyntipalstalla kaupan) ja omatekoisilla moottorikorvilla. Sopii elämään, mutta motti on kyllä lähellä konepeltiä. Kulma on aika lähellä alkuperäistä eli öljypohja lähes vaaterissa proppu alimpana.

ROCKY 23.02.2012 10:47

Parin tunnin punomisen jälkeen muuttu senttipeli millipeliksi eli saattaa se sinne öljypohjaa leikkomatta mennä.
Mulla on pyöreillä kannatinkumeilla ja taitaa olla että korvallinen on leveämpi kuin kantikkaalla kumilla olevissa. Otin reilu 10mm rungon korvallista kapeammaksi -> kone on nyt suorassa pituuslinjassa runkoon nähden, ja lievästi kallistettuna kuskinpuolelle.
Öljypohja jää kyllä hieman vinoon (öljyproppu ylempänä kuin pohjan alin kohta).

Gee. 03.05.2013 08:15

HEP!!

"aika" vanha topikki, mut kommentoidaan silti...

Nuo pyöreitten moottorikumien korvakot ovat PALJON ylempänä rungossa kun vm. 83-> neliskulmaiset.
Ite pähkäilin saman asia kanssa 603 öljypohjan kanssa ja lopuksi laikalla öljypohjasta pala pois.


Gee.

ROCKY 03.05.2013 10:18

Tervehys

Tuli sitten vaihettua vaparin tilalle ahistettu, ja siinä rytäkässä tarkotus oli ottaa öljypohjasta pala pois. Mutta ei menny ihan niinkuin elokuvissa, joten turbon öljypohja ilman lisäpahkaa on toistaseksi paikallaan.

Kyllä tuo ahistettu moottori on paljon mieleisempi ajaa, tosin tuo pakettiauton (hitaalla ykkösellä) vaiheloota ei ole ihan niitä urheilullisimpia pykältää :)

Saakeli kohta tullu kymmenen vuotta roikuttua tällä foorumilla, pitäisköhän sitä tuntea itsensä kohta vanhaksi :)

petr 03.05.2013 16:12

sä olet jo aika muumio...kohta kannattaa alkaa tuunaamaan jo rollaattoria tai pyörätuolia :)

pee 03.05.2013 19:19

mä voisin kans liittyä johki old farts drives MB klubiin ;)

ROCKY 03.05.2013 19:59

Sitten kun en enää pääse kömpimään mersun hyttiin, niin raavin mersun keulasta tähen irti ja teippaan sen rollaattoriin.
Mitenkäs ne rengas säännöt nuissa rollaattoreissa meni ?
Reinoista leikkaan kumminkin kuviota syvemmäksi ja ehkä svaippaus :)

PIRSSI 03.05.2013 20:26

Siirrät vaan mersun renkaat rollaattoriin, pysyypähän käsivarret kunnossa :D
Onhan täällä palstalla tullu notkuttua joku vuosi.


Sivu luotu: 13:13 (GMT +2).