Fiat Ducato kone
Ei nyt ihan tämän palstan aihe vaan tietoa saattaa olla silti.Mahtaako 1:s korin
Ducaton 1,9 vapari kone sopia 2:korin 1,9 turbo koneen tilalle.Olisi moottorin hajoittanut 2:korinen tiedossa ja hyvä 1:korin kone nurkissa kun siitä hajosi laatikko ja kori. |
No lähetää nyt alkaisiksi siitä että ykköskopan 1.9:t on 1929 kuutioisia mutta kakkoskoppaa on tarjolla sekä 1905 että 1929 kuutioisia ja ne on ihan eri moottorit.
Jos ei ole kuutioista tietoa niin helposti tunnistaa venttiilikopasta, 1905 koneen koppa on keskeltä kolmella pultilla ja 1929 on usealla pultilla reunoista. Jos molemmat pannut ovat samaa kokoa niin voi vaikka sopiakin, mutta eri moottorityypin vaihtamisessa on taatusti enemmän puuhaa kuin vain plug & play ja luovuttajasta tarvitaan muutakin kuin pelkkä moottori. Mahdollisesti lootaa ja vetoakseleita (jotka eivät ainakaan eri korimallista sovi) myöten, en enää muista kun omasta projektista on jo jokunen vuosi.. Aikanaan kun etsin tuota 1905 konetta (yhden veivin laakeri porsinut) niin ei ollutkaan ihan helppo homma, yhdelläkin purkaamolla sanoivat suoraan että se on niin huono kone etteivät ne edes viitsi myydä niitä kun aina tulee joku ongelma vastaan :-) |
1905 cc moottori on PSA:n (Pösön) XUD9 ja 1929 cc fiiatin.
Ykköskorisessa 81-93 1,9D/TD on kaikissa (Fiat/Pösö/Citikka) hiivatin 1929 cc motti. Kakkoskorisessa 93-99 PSA:n koneita ei ole ollut Ducatossa eikä hiivatin myllyjä Pösössä/Citikassa (paitsi 98-99 2,8 i.d TD suoraruikkari joka on Ivecon mylly ja käytössä myös Pösössä/Citikassa). Eli 1,9D/TD Ducatossa on hiivatin 230A pata ja 1,9D/TD Boxerissa/Jumperissa PSA:n XUD9 mylly. 00-01 malleissa 1,9D/1,9TD on Pösön esikammio XUD9 myös Ducatossa ja 2,0 JTD/Hdi Pösön DW10. Faceliftatussa kakkoskorisessa -02 jäi suoraruikkarit ja esikammiot historiaan ja 2,0 JTD/HDi commonrail on kaikissa Pösön DW10 1997 cc. |
Lainaus:
|
Lainaus:
1.9td Ducato -99 9-hlö penkeillä oli edelisessä työpaikassa asioiden hoitoa varten ja kyllä se aika syvät haavat jätti.. Nyt on itsellä -02 2.8hdi pösö, eikä tarvii valtateiden mäkiin pykältää kahta pykälää pienempää..:rolleyes: |
Lainaus:
Periaatteessa sen pitäs tulla henkiin jos toisesta vehkeestä ottaa tarpeeksi osia. Tottakai niitä ABS paskalaatikoita pitää olla ties kuinka monta versiota. Moottorihan ei ihan surkea ole, eikä takatila. |
Mulla oli varaosa-autona tuollanen -01 Ducato, jonka purin perusteellisesti.
ABS-systeemihän ei noissa ole mitenkään hirveän monimutkainen. Johtosarja, anturit, pumppu ja ohjausboksi. Tuosta Ducatosta oli yksi johto ohitettu johtosarjasta(vedetty rinnalle uusi), ilmeisesti johdon tai liitoksen petettyä. Ettei vaan olisi sama ongelma.. Koitanpa muistaa illalla penkoa, josko nuo ABS osat olisi vielä tallella. Ne saa kyllä postikuluilla jos on tarvetta? Mikään etuantureita lukuunottamatta ei tainnut olla vaihtokelpoista tuon -02 mallin kanssa jos oikein muistan..:D |
Lainaus:
Sun ei tarvis lähetellä. Näitä on hienoa harrastaa... :D |
Lainaus:
Kattelen illalla, jos löydän noita kalikoita.. Olen ne saattanut hävitysvimmassa nakata romukuormaankin,:mad: Kaikkiea EI VOI säilyttää.:( |
Lainaus:
|
Kiitos tiedoista,tuo nurkissa oleva kone on sitten se 1929 kone kun venttiilikoppa on kiinni ympäriltä 10:llä ruuvilla.Ajatus oli vain vaihtaa tuo moottori 2:kopan tekniikan jatkoksi,mutta se ei ilmeisesti sitten sovi.
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta |
Sivu luotu: 13:09 (GMT +2). |