Mercedes Benz G 63 AMG
11.8.2012 launataina oli "hieman" erikoisempi maasturi tarjolla koe ajettavaks Mercedeksen Eurotraining tilaisuudessa Berliinissä. Eli G 63 AMG biturbo V8!!!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111245 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111244 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111242 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111246 Olihan niitä pari muutakin odottamassa;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111241 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111243 Ja koeajoinko minä???? No mitäs luulette:D:D:D:D:D Siis AIVAN MAHTAVA! Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta mitä sitte:p Siis se soundihan mut herätti, kun starttas. Tuplakylkiputket ja ahdettu V8 ja AMG sellainen, niin voin lupaa, että kyllä siinä moni muukin olis "rakastunu":D:D Ja sitte ajelemaan. Letkassa kun ajetaan ja keulilla on aina joku vahtimassa, niin mitään sikailua ei päässy vetään......tai niin siis mikä on sikailua? Ikkunat oli pidettävä auki, että kuuli murinat......haa tässähän on kattoluukkukin ja eiku auki sekin. Sit kävi hyvä tuuri, kun johtoauto ja sen takana olleet pari muuta pääsi valoista livahtaan isommalle tielle ja ite piti hetki venaa. Automaatti manuaalille ja rattivaihteista komentamaan......JUUUUUUUUUUUMAAAALAAAAUTA sitä V8 murinaa ja kyl tunsi penkkien selkänojatkin!!!! 0-100km/h 5,4sekunnissa ei oo ihan huono mun mielestä, kun auto painaa kuitenki 2550kg! Konehan tosin tarjoaa 400kW (544?heppaa) ja 760Nm vääntöä. Isommalla tiellä oli perkule 60 rajoitus (joku Berliinin sisäinen tie?) ettei päässy ihan hulluna avaamaan ja liikennettäkin oli. Mut takana tullu kaveri sano, että kyllä se tielle lähtö kuulu ja monelle! Mutta isommalla tiellä olikin tunneleita ja mikäs niissä sen hauskempaa, kun jättää väliä edellä olevaan, ratin läpyskävaihteista V8 "käyttökierros alueelle" ja lusikka lattiaan ja seuraavaa pykälää......MAHTAVAA! Ei mitään järkeä, mutta hemmetin hauskaa. Kaveri kyydissä kysykin, että eiks täs olekkaan 7 vaihdetta......häh? Niinku tuntuu olevan noi tiukemmat vaan käytössä:D:D:D Sit loppu onneks nopeusrajoitus ja etuauto piti ottaa kiinni, niin hanaa! Tuollaiseks möhkäleeks se meni mun mielestä pirun hyvin ne mutkatkin. Joku Audin etana kun kiilas vasemmalle kaistalle eteen, niin ei siinä riittäny menohalut, niin puikkasin vasemmalta ohi......mahto Audin kuskiakin ihmetyttää että mitens tuollainen laatikko nyt noin kirmaa:rolleyes: PIRUN HAUSKAA OLI!!!! |
Olihan siellä pari muutakin G Mercedestä näytillä ja liikkumassakin. G500 Mersujen kyytiin päästiin. Hyvät höpinät oli noissakin, kun oli varustettu jollain sport putkistoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111233 Eli tuossa ei saatu ite ajaa, vaan Mersun omat ukot ajo ja me kyytiin. Kyseessä siis 100% nousu ja lasku. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111239 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111240 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111236 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111237 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111238 Sit oli viel tuollainen pätkä G avomallisena. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111232 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111234 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111235 Ja kun oltiin koulutukset saatu suoriteltua, niin joku oli tuollaisella kurvannu kans paikanpäälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111247 |
Kuola valuu:)
No helvetti tosta reissusta vois olla jo kateellinen, kyllä toi nyt yhden Thaimaan loman voittais :)
Lotossa kun voittais niin ei tarvis kauaa miettiä millä ajelis...Laitoitko tilaukseen, vai toitko kenties koeajoauton jo tulles Lopelle? |
Lainaus:
Mut sitä jos lottois hiukan, niin tällä hetkellä fiilis on se, että tilaisin kyllä, jos rahaa olis törkeesti! Olishan olemassa vielä tietty 65 AMG versiokin, mut se taitas olla sit jo "liian öky":p:p:p:p 65 amgissa kuulemma 1000newtonia potkiva V12 keulilla ja tais olla Mercedeksen kallein auto tällä hetkellä ja tais ne puhua sen olevan tehokkain sarjavalmisteinen maasturi maailmassa? Suomen hinnaston mukaan 490000€:eek::eek::eek: kohderyhmänä kuulemma sellaiset auto harrastelijat, joilla on jo kaikkea + tietty öljysheikeille pitää olla leluja. PS. 65 AMG malliin ei kuulemma enään saanu eco start/stop toimintoa.........taitaahan se tosin olla jo ihan turhaa tuumittiin poikain kaa keskenämme;) |
Aijaa :( Just olin tilaamas 65AMG mutta jos ei oo start/stoppia niin taidanpa unohtaa :D
|
Toissaviikolla kattelin Stuttgartissa Mersumuseon myymälässä tollasta AMG G:tä, jossa oli 544 hepoa, tms. Mut jotenkin se uusi lokinsiipinen takaveto tuntui fiksummalta idealta samoilla tehoilla. Vai olikohan siinä vielä enemmän löylyä?
Olen muuten varmaan ainoa ihminen maailmassa, joka käy Mersumuseossa ilman kameraa. No, eihän siellä paljon mitään kuvattavaa olisi ollut, ainoastaan koko autojen historia alkaen vuodesta 1880. |
Lainaus:
|
Joo onhan tuo aivan älytön hinta. Ja myös hintaero 63->65.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo, kyllähä se ois noloa ajella jollain tuplaturboveekasi geellä ku tarjolla ois auto joita sheikitkin ostelee.... :o En epäile edes silmänräpäystä etteikö tuo G ois koeponnistettu tavalla jota niksmannit eivät tehtaalla olisi edes osanneet ajatellakaan mahdolliseksi jos ois vaan tuumattu "ole hyvä, testaa vaan" ja päästetty Jare puikkoihin :D |
Lainaus:
|
tännää ku sattuu numerot oikee nii huomena pittää lähtä hakkeen tuomonen Merssu!
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111277 Suurimpana tähtenä;) oli koko perjantai päivän kestänyt koulutus ja tutustuminen uuteen A sarjaan......ei oo sit mitään samaa, ku edellisessä aakkosessa. Siitäkin pääsi koeajaan 250 AMG sport paketillista versiota ja letkan vetäjä kun oli vielä hyvällä tuulella, niin hän totes, että nyt tulee "fun part" joten step on it! Sit laskettiin mutkainen metsätieosuus reilulla nopeudella ja kyllä mulle sellainen A mallikin kelpais. Vaikka ESP päällä, niin kivasti kiljahteli kumit, kun risteyksistä lähti. http://www.automobilesreview.com/upl...ass-Medium.jpg No juu ja olihan siellä montaa peliä. Kuten uus CLS Shooting Brake....joka ei ole farmari:D Näin opetettiin. Mielestäni pirun linjakas auto ja tuollainen osu ihan ekaks autoks 500 mallisena, niin kyllähän siinä hyvin tuntu selkänojat, kun survasi kaasua. Tässä mattavärinen yksilö ja tavaratilan lisävaruste lattia.....oli omaan makuun perkeleen komee puinen tavaratilan pohja. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111276 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111275 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111274 Sitten uusi GL oli myös esillä. Jos koko 3 päivän ajalta pitäs etsiä pitkän matkan auto tai huonommille teille oleva, niin GL 500! Oli kyl hiljainen auto ja iso ja mukava.....ja varmaan kalliskin tai kaikkihan on kallista, ku ei oo rahaa. Tuollaisella 500 koneella ei edes yrittänytkään jäädä liikenteen jalkoihin, vaikka painoa oli noin 2500kiloa. 63 AMG versio myös tulossa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111279 GL 63 AMG traileri, mikä sattu yputubesta silmään, ku G 63 AMG videoita haeskelin: GLK oli saanut faceliftin ja siihenkin tutustuttiin. Mutta siitä en nyt kuvia ottanu. Siten oli ehkä yks ennakkoon itelle odotetuin koeajo uusi SL (G sarjasta kun ei ennakoissa ollu mitään vinkkiä, niin sitä ei osannu edes odottaa) .....siis kyllähän tästä SL:stä teoriaa läpikäytiin, mutta jotenki alko ennakkotehtäviä tehdessä tulla sellainen fiilis, että pääseeköhän tuollaisella koeajaan ja AMG versiota...ehkä jopa V12 65 AMG????? Noh niitä ei ollu, niin "joutu" tyytymään SL 63 AMG V8 versioon:p:p:p Ja tuollasella sais kyllä erittäin helpolla kortin pois iteltään. Meinaan liikkuu!!! Ja wittu miten mahtava soundi tostakin lähtee, ku alkaa survaseen!! Autohan oli tarkoituksella sijoitettu koeajossa pace-autosta seuraavaks, ettei pääse hullutteleen ihan älyttömästi, mutta kuitenki pääs kokeileen, että 180km/h ei ole vielä yhtään mitään! 160 mittarissa, niin en edes tajunnu nopeutta motarilla, eli menee kyl perkeleen hienosti. SL 500 malli oli sit jo toinen auto letkassa, niin sillä pysty hiukka leikkiin risteyksissä. ESP off asentoon ja kivasti kumit laulo kun kiihdytteli:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111273 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111303 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111304 Pirun hienoja tuollaiset isot tehtaan järjestämät koulutukset, kun ne vedetään kaikille maille samanlaisena, niin päästään mekin edes joskus maistaan, että "how the better half lives";) Meinaan eihän täällä Suomessa noita AMG versioita pilvin pimein ole tai urheiluautoja tai isokoneisia malleja. Eli ei niitä työn puolestakaan yleensä näkeen pääse saati sitte oikein ajaan ja ajamiseenhan autot kuitenki on tehty. Ite olin vasta toisessa Eurotrainingissä ja seuraavaa kyllä jo odotan....pitäs olla uus S sarja silloin ainakin, eli luksusta tarjolla:rolleyes: |
G65:sia nayttais olevan taalla jo joka nurkalla. Hintaakin on reilu 200k juuroa
|
Lainaus:
|
Miteköhä pärjäis orkinaali luokas tolla G:n AMG versiolla??? :D:D:D
Mutta on ne pelejä! Ei paljoo muuta pysty sanomaan. Toisaalta sitte "viripajat" kun alkaa oikeesti ottamaan pakkuja noista (esim. Brabus), niin silloin on hommasta leikki kaukana kuten ed. mallin SL V8 Brabus. Autostahan poistettiin luistonesto sen tehon takia, kun woimaa oli niin paljon, jotta edes luostonesto ei saanut "jarrutettua" auton luistoja pois koska voimaa oli vain niin sairaasti ja vähä päälekkin vaermuuden vuox!!! Olix tässä ryhmässä diaknoosi porukoita vai pelkästään JM porukkaa??? Keli näköjään samaa kuin alkuviikosta kun pois tultiin. T:270CDI ja vauhtipyörä solmussa...:rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
Lainaus:
Edit: onnistuihan se Adobella, Mäkin oma Esikatselu ei osannu. Eli: BRABUS 6,3 R biturbo 750 Basis: SL 600 (R230) Power enhancement by displacement enlargement 6.3 by use of a special crank shaft and enlarged bore with appropriate pistons. The suction and the outlet section of cylinder heads are flow-optimized and finetuned with four special camshafts according to the displacement. For better filling larger valves are used. The modification is completed by a back pressure lowering metal-catalytic converter and special attuned engine electronics. Techniacal data: Displacement cm3 6233 Bore/stroke mm 83 / 96 Compression ratio 9,0 : 1 Torque Nm 1320 Nm (elect. Limited down to 1100 Nm) at min-1 since 2.100 Power output kW/HP 551 / 750 at min-1 5.100 Performance: Acceleration 0-100 km/h s 4,0* Top Speed Vmax: above 300 km/h |
Vmax: above 300km/h. Eikö ole tarpeeksi hullua kuskia löytynyt kokeilee?
|
Sivu luotu: 10:07 (GMT +2). |