Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Rekkakuskien uhkaus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48200)

Rotta-Racing 17.06.2008 20:42

Rekkakuskien uhkaus?
 
Mitä mieltä palstalaiset ovat Rekkakuskien uhkauksesta hidastella Juhannuksena.

sam71 17.06.2008 20:56

asia hyvä tapa väärä ei auta mitään saavat vaan vihat niskaansa

t:sami

Rölli 17.06.2008 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sam71 (Viesti 470360)
asia hyvä tapa väärä ei auta mitään saavat vaan vihat niskaansa

t:sami


Mikä ois parempi? Mun mielestä on vaan hyvä et tässäkin maassa mentäis lähemmäs noita keskieurooppalaisia käytäntöjä näissä asioissa. Vanhaan malliin vinkumalla ei kuitenkaan saada mitään muutosta aikaiseksi niin tuleepahan koitettua tollakin tyylillä. Tosin virkavalta on jo ilmoittanut et jos hidastelua tapahtuu niin sihen puututaan. Hidastelevat rekat ohjataan rampeista ulos pääteiltä. Muistuttivat myös että laki antaa tarpeen tullen mahdollisuuden vaikka hinailla tientukkoja pois...

Ja en ole kuljetusalan yrittäjä, yritän kuljettaa vain itseäni.

Unregistered 17.06.2008 21:23

ajankohta vaan on huono kun ihmiset on menossa vapaalle
tiet tukkoon arkipäivänä ja mielellään aamulla

Rotta-Racing 17.06.2008 21:29

Tän päivän iltapäivä lehdissä luki jotain et "jos Hidastelevat rekkakuskit eivät aiheuta vaaraa niin asioihin ei puututa mutta jos ilmenee vaaran uhkaa niin poliisit ryhtyvät toimiin" jotenkin noin se meni,noh itseäni ei kyseinen asia koske koska ei ole tarvetta lähteä mihinkään,mutta ymmärrystä ja rauhaa niille ketkä ovat lähdössä juhannus matkoille.Tosin tämäkin asia voi muuttua torstaihin mennessä mihin suuntaan vaan.

Iltasanomien sivuilta bongattua..
Jos Simo Matikaisen tekstiviestikampanja onnistuu, 6-tien ja Helsingin pääteiden liikenne matelee torstai-iltapäivänä 20 kilometrin tuntivauhtia.

Mies sanoo järjestäneensä protestinsa yksittäisten kuljettajien kautta, koska on menettänyt luottamuksensa Suomen kuljetus-ja logistiikka edunvalvontajäjestöön (SKAL).

- He kyllä ymmärtävät ja ymmärtävät, mutta mitään konkreettista ei saada aikaan. Olen kuullut, että moni on jo kirjoittamassa erokirjettään järjestölle.

L-200 17.06.2008 21:40

Jos noita hidastelevia rekkoja on meidän edessä/matkan varrelle kun mennään juhannuksena anoppilaan niin lupaan näyttää peukkua ylös http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif jokaiselle hitaalle rekalle ja .

Rölli 17.06.2008 21:42

Eiköhän toi ajankohta ole tarkan harkinnan tulos. Mitäs hyötyä tollasesta arkisena aamupäivänä ois? Toi et se on nimenomaan kaupungeissa ja niiden välittömässä läheisyydessä juontuu varmaan siitä et kaupunkilaisilla ei yleensä ole tähän asiaan yhtä vahvaa mielipidettä kuin kauempana maalla asuvilla. Johtuen pitkälti siitä et kaupunkilaisten ajomäärät ovat kuitenkin verrattain pieniä niin ei polttoaineen hinta ole niinkään kynnyskysymys. Ja kaupungissa pärjää hyvin myös ilman autoa esim. työmatkat. Toista se on maaseudulla.

Just tossa laskeskeltiin et ei dieselin hinnan tarvii enää paljoa nousta ku kannattaa ottaa lopputili, myydä auto ja hoitaa muksut kotona. Enemmän jäis käyttörahaa tolla tyylillä vaikka työtön oliskin...

burton 17.06.2008 22:02

KAIKKI REKAT SEIS PARIKSI PÄIVÄKSI, LAKKO!!!
itse olen vain palkannostaja, mut kyllä noita veroja dieselin kohdalla pitäis päivittää. poistaa käyttövoimavero vaikka ens alkuu ja alentamalla aavistuksen edes veroa jotta naftan hinta saatais lähelle euroa litra.

Tosi asia on se että KAIKKI kallistuu koska nafta kallistuu, ruoka, kalja, vaatteet KAIKKI!

en kuulu skalliin, pidän sitä lammas järjestönä, puhuu paljon paskaa eikä ne saa mitää oikeesti hyödyllistä aikaa!!!

Late 17.06.2008 22:18

Jos noita hidastelevia rekkoja on meidän edessä/matkan varrella, kun mennään juhannuksena mökille, niin lupaan näyttää keskisormea jokaiselle.:mad:

Solenoidi 17.06.2008 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 470377)
KAIKKI REKAT SEIS PARIKSI PÄIVÄKSI, LAKKO!!!
itse olen vain palkannostaja, mut kyllä noita veroja dieselin kohdalla pitäis päivittää. poistaa käyttövoimavero vaikka ens alkuu ja alentamalla aavistuksen edes veroa jotta naftan hinta saatais lähelle euroa litra.

Tosi asia on se että KAIKKI kallistuu koska nafta kallistuu, ruoka, kalja, vaatteet KAIKKI!

en kuulu skalliin, pidän sitä lammas järjestönä, puhuu paljon paskaa eikä ne saa mitää oikeesti hyödyllistä aikaa!!!

Lakko olis paljon järkevämpi ratkaisu, kuin aiheuttaa vitutusta juhannusmatkalaisille. Ainoa vaan, että ei taida noilla firmoilla olla varaa lakkoiluun.

Juu SKAL on ööö... SKAL... En oikein koskaan ymmäränyt mitä ne tekee ja mitä sillä muovilätkällä saa muuta kuin halpaa kahvia.

jason 17.06.2008 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj-40 (Viesti 470381)
Jos noita hidastelevia rekkoja on meidän edessä/matkan varrella, kun mennään juhannuksena mökille, niin lupaan näyttää keskisormea jokaiselle.:mad:

Juu ja jätä se sit vaa siihe, nimiitäi monet o kuskipuolella aika vittuuntuneita myös :mad:

E: Millä alal muuten olet ite?

T€€MU 17.06.2008 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 470375)
Jos noita hidastelevia rekkoja on meidän edessä/matkan varrelle kun mennään juhannuksena anoppilaan niin lupaan näyttää peukkua ylös http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif jokaiselle hitaalle rekalle ja .


X2

Sitäpaitsi luin et aikovat kyl päästää jonot ohi...
Pääasia et joku tekee jotain !

IironSika 17.06.2008 23:14

Jos tässä maassa joku ammattiryhmä alkaa ajaa itselleen tärkeää, sekä myös yhteiskunnallisesti tärkeää asiaa jollakin muulla LAILLISELLA keinolla, kuin jurputtamalla mediassa, sitä toimenpidettä vastaan säädetään kiireen vilkkaan pakkolaki. Odottakaahan vain...

Itse asiaan kommenttina:
"Simo Matikaisen mielestä protesti on onnistunut jo ennen käynnistymistään, koska kuljetusalan ongelmista puhutaan nyt enemmän kuin aikoihin."

burton 17.06.2008 23:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Solenoidi (Viesti 470382)
Lakko olis paljon järkevämpi ratkaisu, kuin aiheuttaa vitutusta juhannusmatkalaisille. Ainoa vaan, että ei taida noilla firmoilla olla varaa lakkoiluun.

oli tosta lakkoilusta kaverin kans puhe ja tultii samaan tuloksee et ei perse kestä laittaa autoja parkkii edes viikoks.
mitä tohon hidasteluun tulee niin varmasti ottaa ohimoon useita, mutta näköjään hyvä keino saada ministerit kahvipöytään toteamaa: ei voi mitää...
itse en voi osallistua köröttelyyn, määrätyt purkuajat, ja jos myöhästyy niin sakotetaa firmaa...
muutenki alalla on paljon käsittämättömiä epäkohtia joista osaa pitäisi muuttaa, mut ne ei kuulu tähän topikkii.

kuningaskulkuri 18.06.2008 04:26

Perkeles itse en taida päästä osallistumaan, sillä jos kaikki menee nappiin, niin olen matkalla Oulusta Helsinkiin juuri tuohon aikaan. Eikä kyllä ajatus ajaa sieltä saakka kotiin 20 kuulosta kovin hyvältä, vaikka hyvällä asialla ollaankin.
Kuljetus ala kokonaisuudessaan on niin per... mätä ettei sitä lakkoon saada, sillä on aina joku joka ajaa vaikka hiukan tappiolla, kunhan saa pyörät pyörimään. Sit jätetään kaikki maksut maksamatta, kuskille maksetaan liian pientä palkkaa, ei huolleta autoja yms. Näin sit pyöritetään puulaakia muutama kuukausi, jonka jälkeen konkurssiin ja uusi firma pystyyn ja laulu jatkuu samana...
Tais hieman poiketa aiheesta, mutta tulihan sanottua asiat mitä on mielessä näin sateisena aamuna, ennen sitä ihanaa hetkeä kun saa taas käynnistää rekan-vetäjän ja lähteä tuonne tien päälle..

tiipe 18.06.2008 04:45

Viikoksi veturit talliin tehoaisi paremmin mutta aina löytyy halvemalla ajajia niikuin Mika tossa edellä kirjoitti onnea vaan oulun reissuun kyllä sä kotiin kerkeät 20 km tunnissakin.

Rompe 18.06.2008 05:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 470375)
Jos noita hidastelevia rekkoja on meidän edessä/matkan varrelle kun mennään juhannuksena anoppilaan niin lupaan näyttää peukkua ylös http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif jokaiselle hitaalle rekalle ja .

Täältä kans iso peukku! Ja vielä tohon virkavallan mahdolliseen asiaan puutumiseen, niin vois kysyä et minkä takia ne ei puutu muihin hidastelijoihin esim karavaanarit matelee jatkuvasti alinopeutta. Selvää hidastelua kun ensin vedetään jossain hyvässä alamäessä ohi ja muuten 70km/h mut ohituskaistoilla vehkeet kyl vetää taas toistasataa.

sjeeppi 18.06.2008 06:32

Sanokaas millä keinoin saadaan polttoaine hinnat alas, johan sitä on yritetty 50 vuotta ainakin ja millä tuloksella... Polttoaineiden hinta vaan nousee.
Hyvä esimerkki on että tämän kautta pitäisi kuljetushinnatkin nousta, no Itella nostaa 6-8 prosenttia hintojaan heinäkuun alussa.
Kyllä totuus on että alkaa olemaan ainoa keino ns. Keski-Euroopan malli eli kuljettajat barrikaadeille, onhan se hyvä kokeilla miten käy.
Aikoinaan tuli ehdotus, jotta alettaisiin tankkaamaan vaan yhdestä huoltamoketjusta... Muut huoltamoketjut joutuisi pudottamaan hintoja.
Vaan kyllä Hallituksen pitäisi tehdä jotain

FinnDRZ 18.06.2008 06:59

Järjestäköön protestinsa siten että se ei häiritse normiduunarin juhannuksen viettoa... on se omaakin kukkaroa kaventanut kun on melkein sata kilsaa duunimatka per sivu.

NymiS 18.06.2008 07:10

Tää on kyllä jännä juttu, joku tekee asialle jotain joka koskee kaikkia...

Sitten ruikutetaan että kun mökki matkaan meni tunti enemmän kuin ennen...

Hyvä että täällä jotkut sentään tekee jotain eikä vain ihmettele että ompas kallista.

Bigmoose 18.06.2008 07:31

diesel verot pois
 
Hyvä että jotkut uskalltavat tehdä jotain ( rekkakuskit). Täällä suomessa tuntuu olevan niin vaikeata pistää vastaan ja protestoida kun vertaa euroopan maita, kuten tuolla edelliset kirjoitteli kun tuo matka mökille kestää muutaman hetken pitempään, noh karrikoidusti voisi sanoa että hinnat ei olekkaan tarpeeksi korkeat kun katsoo liikenne määriä;) Itse kärsin myös kovasti korkeista hinnoista, syy ja seuraus, joudun luopumaan maasturista:( liian kalliiksi tulee ajella työmatkaajelua, harraste romut tietty jää vielä:)

Scout 18.06.2008 07:46

Kaikki kuskit ketä minä tiedän on niin niin juoppoja, etteivät todellakaan malta jäädä junnaamaan 20km/h vaan pika-pika vauhtia grillin ääreen grillaamaan kokonaista sikaa auringossa...

lystis 18.06.2008 07:54

Taitaa näillä löpö hinnoilla kohta siirtyä kaikki kuljetukset itä-suomalaisten (lue ryssien) hoidettavaksi, niillä kun on kotona senverran halvempaa ainetta niin käyvät sielä tankilla tarvittaessa ja tuovat vielä "halpoja" tuliaisia tullessaan suomen työttömille kuskeille.

kuningaskulkuri 18.06.2008 10:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Scout (Viesti 470417)
Kaikki kuskit ketä minä tiedän on niin niin juoppoja, etteivät todellakaan malta jäädä junnaamaan 20km/h vaan pika-pika vauhtia grillin ääreen grillaamaan kokonaista sikaa auringossa...

Kyllä me ollaan ihme porukkaa kun kaikki ollaan juoppoja ja muita hulluja... tosin ei tänne kai voi tullakkaan töihin jos ei ole hullu. mielestäni jokainen voi tulla kokeilemaan miten ihanaa on väistellä kaikkia pikkuautoja liikenteessä ja kokemaan kaikki muutkin jutut mitä tähän liittyy.. meinään vaan et paljon muutakin liittyy tähän kuin pelkkä ajaminen. mitä juomiseen tulee niin itse olen töissä koko juhannuksen. lienen siis poikkeus kun en koe olevani juoppo!
t: hullu rekkakuski

slipoveri 18.06.2008 10:34

Tämän protestin tukemiseen on helppo jokaisen osallistua,kyllä tarpeeksipaljon matelevia henkilöautojakin liikenteen sotkee.


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).