Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lightforce valot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=43070)

19.04.2008 22:02

Lightforce valot
 
Kuinkas monen auton keulalta löytyy kyseiset valot?
Itse hommasin valot ja voin sanoa että on muuten hyvät jo pelkillä 55w hehkuilla.
En ole vielä kerinny kokeilla 100w hehkuja, ja ootappas kun laittas xenonit.
Ja ovat kevyet jotem eivät tärise kovinkaan paljoa inman tukiakaan.
Mitä mieltä muut on kyseisistä valonheittimistä ?

Note! This message was posted anonymously!

landy 19.04.2008 22:21

Hyvät on!

Valoa riittää ja kestävätkin ovat.

Mulla Defen katolla 100W offivalot.



Vain maine kulkee edellä...

tapsa4x4 20.04.2008 08:20

Onko teillä H1 kannalla vai jollakin ausien omalla mulla on noilla aussi kannoilla ja polttimoita ei ainakaan suomesta ole löytynyt keltään, täytyy sorvata noihin h1 xenonit kiinni.


kävikökipiäää 20.04.2008 09:33

mulla on aussi kannalla ja on oikiat ei e-hyväksytyt ja kyllä on tehoa:)

------------------------
Mikä ei tapa se käy helevetin kipiää!

Blazer k5. fiero gt 2.8v6. suikkeli sj410. canam rene800

20.04.2008 14:40

Mulla on h1 kannalla ja umpiosta löytyy myös E merkintä eli suomessakin lailliset.

Note! This message was posted anonymously!

rm67 21.04.2008 09:30

Jokuhan niitä tuo Suomeen nykyään...

Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa...

Tomppa82 21.04.2008 10:48

Tuolta varmaan saa kyseisiä valoja www.lightforcefinland.fi

http://www.offroadkainuu.com/keskust.../site_logo.gif

Vilkutin 02.11.2008 17:37

olen moisia lyhtyjä hommaamassa, valostahan on kahta eriversiota? Miten niiden referenssi luvut menee? Tosin niihin tulee luultavasti xenonit, jolloin laillisuus häviää saman tien. Mutta kuitenkin... kummat noista olisi järkevämmät, nämä E240? vaiko se toinen mikä lie olikaan 170?

pee 02.11.2008 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 502897)
olen moisia lyhtyjä hommaamassa, valostahan on kahta eriversiota? Miten niiden referenssi luvut menee? Tosin niihin tulee luultavasti xenonit, jolloin laillisuus häviää saman tien. Mutta kuitenkin... kummat noista olisi järkevämmät, nämä E240? vaiko se toinen mikä lie olikaan 170?


katos ja kysys tuolta - erittäin asiallinen palvelupuoti

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=71

Vilkutin 02.11.2008 18:15

Kiitos pee:lle....

Oletteko paljon laitellut xenoneita näihin? Mikä kanta? Onko kaikissa lightforceissa sama kanta?

Mitään mielipiteitä asiasta? Neuvoja asennukseen, ei vaarmaan kovinkaan hyvin pysy tuollainen iso lyhty auki lumituiskussa? Xenonin vähäisellä lämmöntuotolla.

Nykyset bosch navigatoritkin menee xenoneilla melko pian jäähän, ja ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät.

solihull 02.11.2008 18:58

En voi kuin kehua tuota Katuauto.fi -firmaa!
Huolehtii todella hienosti että asiakas saa haluamansa tavaran perille asti ja muistaa myös paneutua asiaan toimitusongelmienkin kanssa. Ja hintataso on e d u l l i n e n.

TT

Vilkutin 02.11.2008 20:06

itseasiassa, näyttää siltä että hintataso ei ole paras mahdollinen noiden lightforcejen suhteen, mutta katsotaan mitä sanovat hinnaksi kun kysyin tarkennusta asiaan.

pee 02.11.2008 20:09

juu, tää puoti on nitä harvoja, joissa asiakkaasta todella huolehditaan, ja siitä ilosta ainakin mä maksan mieluusti vähän enempi kuin kinkalakonkala nettipuoteihin

tjl 02.11.2008 20:12

samoilla linjoilla. ei ole kun hyvää sanottavaa. välillä tuntuu vaan tulkkia tarvitsevan kun pikkasen vääntää murretta :)

Razuri 02.11.2008 20:26

Katuautoa voin kovasti suositella. Sieltä itsellenikin tuollaiset E240:set hommasin, H1 kanta löytyy, joutui vain hieman vinkua näyttämään, että sai xenonit sisään. Tällähetkellä combo linsseillä ja xenonit 4300 kelviniä, samat kuin lyhyissäkin. Tuntuu ihan hyvin näkevän :-) Niin, ja noissa E240 valoissahan on Ref 27,5

Vilkutin 02.11.2008 21:19

eli jos pelattais halogen polttimoilla, niin pitkillä ei sais palaa kun nuo lisäpitkät... nojooo, eipä ole koskaan polliisi sanonu mitään valoista. Kunhan ei mitään ns. "pilluparkkeja" kauheesti virittele eikä varsinkaan punasia tai sinisiä niin hyvin menee. Omille pitkille sais jäädä 20referenssi luvuksi, ja taitaapa hiluxissa olla yli 10/valo. Nojooo, odotellaan siis tuolta katuautosta tarjousta. Jos kerran valot on hyvät ja puoti kanssa.

Razuri 02.11.2008 21:29

Eipä noiden valojen kanssa enää omia pitkiä kaipaa. Varsinkaan jos lyhyet palaa pitkien kanssa yhdessä. Ero on todella suuri, onko piste / combo linssit. molemmilla näkee, mutta combojen kanssa näkee myös tien reunat ja mutkat vähän ennakkoon

tapsa4x4 02.11.2008 21:53

mulla on noi 240 aussi mallit joihin sovitin h3 xenonit valaisee ihan riittävästi.

Razuri 03.11.2008 12:59

Mites tuossa Blitz mallissa on polttimon kiinnitys? Tuossa E240 mallissa, on iso alumiininen kiinnike, joka käännetään polttimon päälle, välissä jousi joka pitää polttimon paikoillaan. Samallahan tuo ilmeisesti rajoittaa sen valotehon lailliseksi.

Lähinnä mielessä, mitä vaatisi, jos joku haluaa E mallista tehdä Blitzin.

Rekisteröimätön 03.11.2008 13:38

Miten tuosta e240 mallista saa sen alumiinirinkulan irti mikä kuristaa referenssilukeman E-hyväksytyksi?

Rekisteröimätön 12.11.2008 13:22

sama kiinnostaisi minuakin

Jouni_S 12.11.2008 14:52

Trailcon myy nykyään k.o valoa.

Rekisteröimätön 13.01.2009 13:37

Kohta pitäisi nähdä
 
Huomenna asennetaan Toyota Land Cruiserin (KDJ120) keulalle 3 x E240 Lightforcet 35W xenoneilla. Tilasin niihin kaksi Combo filtteriä ja yksi kaukovalo.

Katsoin Ruotsin Lightforcen sivuilta www.lightforce.se -ohjeita ja ymmärsin, että referenssiluvun rajoitin on polttimon kiinnipitävän alumiiniholmin ja lampun jalan välissä. Kävin asennusliikkeessä katsomassa tilaamiani valoja ja polttimon pitävä alumiiniholkki lähtee irti käsin kääntämällä, sekä rajoitinholkki pitäisi myös lähteä samoin. Idea siinä refenssirajoittimessa on, että se peittää osan polttimoa, jolloin valoteho ja refenssiluku pienenee. H1 Xenonin osalta se näyttäisi peittyvän noin 1,5-2 cm. Alkuperäinen H1 polttimo puolestaan ei peity, mutta ei myöskään valaise puolipallon muotoisen umpion juuresta asti, jolloin referenssiluku ja valokuvio rajoittuu. Rajoitin holkin pois ottamisella siitä tulee vastaava kuin 240 Blitz mallista, joka on ollut ylivoimainen kaikissa testeissa. Sitten kun siihen laittaa vielä Xenonit niin...

Kannattaa katsoa ruotsinkielinen vertailu lampusta:

http://www.lightforce.se/getdoc.asp?...8999A9FB380B38

Jo 100w halogenilla jättää muut valot aika kalpeaksi ja pituutta, sekä leveyttä valokeilalla riittää. Suomalainen diileri suositteli kolmen valon asennukseen tosiaan kahta combo filtteriä sivuille, joilla saadaan vielä pientareet näkyviin ja kantomatkaa keskivalolla tuonne reiluun kilometriin.

Eli huomenna katsotaan, tuleeko valoa pohjolan pimeyteen.

keranha 13.01.2009 19:33

Velipoika laitto dodge ramin nokalle 4 noita E240 tuikkuja ja lisäsi niihin xenonit, ja otti sen rajottimen veken. Täytyy kyllä sanoa että valoa on ihan vitusti.:cool:

Rölli 14.01.2009 07:18

Mä taas sain sellasen selityksen että se rajoitin olisi se muutaman millin paksuinen alumiini rinkula siinä umpion ja lampun jalan välissä...

Jos jollakin on tosta varmaa tietoa niin voisi vaikka laittaa ihan kuvan kera tietoa että mikä osa pitää poistaa. Kiitos.


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).