Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Työkaluvaunu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=35130)

hena 22.01.2013 00:21

Tulee itsekkin seurattua vierestä tota kun asentajat särkee noita työkaluja ja kyllähän niissä on hirveesti eroja kestävyydessä, mutta näkyyhän se hinnassaki. Ja kuluuhan ne kun niitä käytetään 5päivää viikossa noin kaheksan tuntia päivässä. Mutta kyllä niitä käytetään väärinki esim. perus räikkä ja siihen se metrin tai kahden rautaputki vääntövarreks kun ei pultit muuten aukea. Se laadukkaampi räikkä kestää tota varmasti pidempään, kun se halpa taas saattaa sanoa itsensä irti jo ensimmäisellä kokeilulla.

Tullu itellekki hommattua kaikki perustyökalut kolmeen kertaan, sillain että on työkaluseinälle yhet, pakkiin yhet ja sitte toi työkaluvaunu viimeisimpänä, kun ei työkaluja voi koskaan olla liikaa :) Ja en kyllä voi valittaa että ois bilteman 10 vuoden takuulla olevat työkalut huonoja, kun nekin on monta vuotta jo käyttöä kestäny ja esimerkiksi lenkit saanu monesti moskaa perään, mutta ei edes pahemmin oo saanu jälkiä aikaseks avaimiin.

Tohon vaunuun vaan ajattelin sillain, että kun ostan noita moduleita, niin saan paikat työkaluille ja sitä mukaan kun jotain hajoaa niin ostan parempaa tilalle. Silloin ne jotka on kovimmalla käytöllä niin päivittyy samalla parempiin ja kestävempiin, Kun ei itsellä ainakaan ole sijoittaa kerralla useampaa tuhatta euroa esim. gedoren vaunuun työkaluilla ja muutenkin tuo boxon vaunu miellytti enemmän silmää kun esim. gedoren kärry.

hena 22.01.2013 00:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 963040)
No, ettei menis aivan boxo:n mollaamiseen, niin kuten aikaisemmin totesin, vaunu on hyvä, ja tähän vielä täytyy lisätä, että nuo vaahtomuovi- työkalupitimet on tosi hyvät.
Ja hylsätkin taisi kestää, olikohan joku hylsä venynyt?

Mutta nimenomaan noissa bitseissä; siis laatu huonompaa kuin bilteman 10 kpl laatikoissa myytävillä (siis minun mielestä, boxo vääntyy siinä kun biltema kestää, mutta kun biltemalle lisää voimaa, niin voi murtua, ja sirpaleetkaan ei ole täysin poissuljettu)

Ja nuo boxon räikät tosiaan "löysien pois ottamiseen" mutta kyllä 1/2" räikällä pitää kestää vääntää sen, mikä ilman repimistä tulee... ja kun vääntää "liikaa" niin nuo boxot "lipsahti" yli, siis eivät hajonneet, ja kyseessä alle vuoden ikäiset pakit:(

Mutta siinä olet oikeassa, Normaaliin Käyttöön tosi hyvät työkalut, pitää vaan muistaa että juttelee leppoisasti kokoajan, vaikka itsekseen, ettei räikillä väännä niin lujaa, että normaali leppoinen keskustelu häiriintyy.....:rolleyes:
Muutenkin kaikki kirkkaat työkalut vääntyi, ei lohennut, siis kun yritin "liikaa"

Toki minulla on pikkasen antipatiaa tuohon boxo:on, nuo räikkien lipsahdukset kävi muutaman kerran kynsille niin kipeää... ja muutaman kerran nahkasta lähti pinta pois, ja punainen pesi paskat pois... neulaa ja lankaa ei tarvittu....

Mutta jos verrataan tuota boxo:n pakin hintaa, niin eihän sitä voi verrata "laatumerkkeihin", mutta se, että biltemaan...

Ja pihdeissä olen pysynyt Knipex - Wise-grip linjalla

P.s

Toki en saanut noilla minun Wanhoilla kamasan 1/2" hodarin kampiakselin hihnapyörää auki, sääli iski siinä vaiheessa, kun jatkovarsia oli 2 metriä....
-> 3/4" työkalut kehiin, ja 4:nnellä happi-asetti lämmityksellä lähti....:eek:

Joo ei niitä boxon räikkiä ammattikäyttöön voi suositella. Ja meinasin itsekkin vaihtaa laadukkaampiin kun lompakko antaa periksi :D Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.

hena 22.01.2013 01:14

Laitetaan nyt vielä muutama kuva noista laatikoista missä on noita moduleita.

https://lh4.googleusercontent.com/-E...121_180635.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-x...121_180644.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-l...121_180652.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-U...121_180728.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-z...121_180746.jpg

Tuolta noita löytyy jos joku haluaa tutkia. http://www.toolpack.fi/koivunen/imag...yksy_2012.html

nyyperi 22.01.2013 16:58

näytää kyllä hienolta! Just tänään katsoin tuossa lähi Rautiassa jotain niiden työkalulootapöytäkärry viritelmää, ja kyllä se ainakin on ihan helkutin ylihintainen.
Meni eilen illallakin varmaan useampi tunti kun pohdin juurikin tätä asiaa:D ja olen kyllä sitä mieltä, että jos nyt sijoittaisin vaikka sen 800e värkkeihin, niin kyllä ostaisin jotain Bahcoa, Kamasa toolssia, ja värkkäisin sen boxin itte. Ite tykkään siitä että voin riepotella nuita kamoja tarpeen mukaan milloin minnekin.. Autoissa mulla on aina mukana sellaset pikku perusvälineet, räikkä ja meisseli sarja, lamppu ja jne.
ja veneissä samoten.

Mut yksi yhteinen nimittäjä meillä kaikilla taitaa olla. ja se on se mitä harva nainen ymmärtää. Eli työkalujen ostaminen, omistaminen ja niistä puhuminen on hauskaa! Ja vallankin niiden käyttö, JOS rojekti onnistuu:)

Tomppaa_ 23.01.2013 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hena (Viesti 963046)
Joo ei niitä boxon räikkiä ammattikäyttöön voi suositella. Ja meinasin itsekkin vaihtaa laadukkaampiin kun lompakko antaa periksi :D Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.

En tiedä, onko näissä tapahtunut jotain päivitystä mutta ainakin oman duunipakin hylsyt kestää ampua isollakin (3/4) pyssyllä? Ei väljisty eikä halkea. Pakki ollut minulla käytössä jo 1.5 vuotta. Räikät on tosiaan kuraa, mutta itse korvasin ne bilteman räikillä. Niistä kun heftaa migillä ne ruuvit kiinni niin muuten kestää vääntää sillä metrinkin putkella. Ja veilä noista bitseistä (ilmeisesti tarkoitatte noita kärjellisiä palahylsyjä, torx, xzn jne, niin ei niitä saa kestäviä mistään, ihan kulutustavaraa. Onneks ei oo kalliita niin aina kun hajoo niin uutta kehiin.

Edit: Ja itse en kyllä tuota Gedorea ylistäisi, hajoaa lähes yhtä helposti kuin Boxo mutta maksaa viis kertaa enemmän.

A-P 25.01.2013 20:54

Kansalaisaktivisti Matti Käki on huomannut puutteita kiinalaisen työkalukaapin laadussa:

http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/tyokalukaappi.htm

LaaLaa 25.01.2013 21:28

Hieman OT, mutta jos tarvit työkaluille laatikkotilaa talliin, niin erittäin hyvän ja toimivan vetolaatikon pöytään saa aikaiseksi kauppojen muovisesta leipälaatikosta ja Clas Ohlssonin 400mm liukukiskoista. 20x20mm neliöpukesta leikkaa leipälaatikon reunen ja kiskon väliin sopivat pätkät ja joku kulmarauta kiskon toiseen puoleen kiinni, josta paketin saa ruuvattua pöytälevyn alle kiinni. Mulla on tallissa monta tälläistä laatikkoa ja on todella mukavat, kun ei kerry pöly ja paska laatikon pohjalle.

Biltemalla oli n. 10v sitten parempia 400mm kiskoja myynnissä, mutta valitettavasti ei ole enää.
Kiskot kantavat 40-50kg tavaraa ja leipälaatikot kestää tilavuutensa verran mitä vaan työkaluja.

hena 26.01.2013 11:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 963695)
En tiedä, onko näissä tapahtunut jotain päivitystä mutta ainakin oman duunipakin hylsyt kestää ampua isollakin (3/4) pyssyllä? Ei väljisty eikä halkea. Pakki ollut minulla käytössä jo 1.5 vuotta. Räikät on tosiaan kuraa, mutta itse korvasin ne bilteman räikillä. Niistä kun heftaa migillä ne ruuvit kiinni niin muuten kestää vääntää sillä metrinkin putkella. Ja veilä noista bitseistä (ilmeisesti tarkoitatte noita kärjellisiä palahylsyjä, torx, xzn jne, niin ei niitä saa kestäviä mistään, ihan kulutustavaraa. Onneks ei oo kalliita niin aina kun hajoo niin uutta kehiin.

Edit: Ja itse en kyllä tuota Gedorea ylistäisi, hajoaa lähes yhtä helposti kuin Boxo mutta maksaa viis kertaa enemmän.

No varsinaisesti yhden hylsyn olen nähnyt joka on korjaamokäytössä antautunut kun on pulttikoneella käytetty, että varmaankin ollut vain yksilöstä kyse. Mutta kyllä ne hieman joustavemmilta tuntuu. Tietysti eihän niitä perushylsyjä ole konekäyttöön edes tarkoitettu eli ei voi kyllä valittaa että olisivat sen kummempia kuin muutkaan hylsyt.

jyrden 26.01.2013 15:48

Kamasasta...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hena (Viesti 963046)
Joo ei niitä boxon räikkiä ammattikäyttöön voi suositella. Ja meinasin itsekkin vaihtaa laadukkaampiin kun lompakko antaa periksi :D Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.

Kamasast sen verran, että itellä ja ukolla niitä ollut. Takuuseen saatu uusia tappeja korjausarjana. Viimesin ku hajos, nin ei takuuta enään saatu ku ei oltu huollettu. Ja tästä ei mitään tietoa ollut tullut missään vaiheessa. Kaikki vialliskesi menneet ostettu markka aikaan, ja korjaamo käytössä olleet. Sitten viimesin ostettu pari vuotta sitten pelkkänä räikkänä, joka edelleen ehyt (mut korjaamotoiminta lopetettu hiukena ennen). Mut suht aktiivistä käyttöä sillä edelleen on, joskin ei jokapäivästä. Kaveiksi sit jälkeenpäin ostin Bilteman komponenttikahvalla varustetun, ja ei oo vielä rikki mennyt. Hylsyist se, että ne on kulutustavaraa osittain ja eikä niit saa takuuseen vaik ois minkä valmistama. Takuut ei kuulemma korvaa koneellista käyttöä, vaikka oisivat siihen tehty (niin kuultu mustien hylsyjen halkeamisten jälest).

Työkaluvaunuist sitten, että ei ne työkalut sen paremmin pysy tallessa vaik se vaunu oiskin. Vasta naapurissa käydessä lieteletkua laittaan etsittiin työkaluja ja hallissa seinällä reikälevy ja piikkejä vaimille... Työkaluvaunukin oli, ja ei räikkää löydetty siitäkään. Joten tavallisilla kiintoavaimilla (nää sinältä löyty) liitosten pannat kirittiin...

Työpaikalla Betan vaunu, joka tuli ilman työkaluja aikoinaan... Olikohan pelkkä vaunukin sen tonnin jo... Ei järkeä hinnottelussa, ja halvempikin menis tuolla missä ei oo ku jotain kuusiokolavaimia ja meisseleitä, sekä kiintoavaimia käytössä ainoastaan.

Tomppaa_ 26.01.2013 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 964789)
Kamasast sen verran, että itellä ja ukolla niitä ollut. Takuuseen saatu uusia tappeja korjausarjana. Viimesin ku hajos, nin ei takuuta enään saatu ku ei oltu huollettu. Ja tästä ei mitään tietoa ollut tullut missään vaiheessa. Kaikki vialliskesi menneet ostettu markka aikaan, ja korjaamo käytössä olleet. Sitten viimesin ostettu pari vuotta sitten pelkkänä räikkänä, joka edelleen ehyt (mut korjaamotoiminta lopetettu hiukena ennen). Mut suht aktiivistä käyttöä sillä edelleen on, joskin ei jokapäivästä. Kaveiksi sit jälkeenpäin ostin Bilteman komponenttikahvalla varustetun, ja ei oo vielä rikki mennyt. Hylsyist se, että ne on kulutustavaraa osittain ja eikä niit saa takuuseen vaik ois minkä valmistama. Takuut ei kuulemma korvaa koneellista käyttöä, vaikka oisivat siihen tehty (niin kuultu mustien hylsyjen halkeamisten jälest).

Työkaluvaunuist sitten, että ei ne työkalut sen paremmin pysy tallessa vaik se vaunu oiskin. Vasta naapurissa käydessä lieteletkua laittaan etsittiin työkaluja ja hallissa seinällä reikälevy ja piikkejä vaimille... Työkaluvaunukin oli, ja ei räikkää löydetty siitäkään. Joten tavallisilla kiintoavaimilla (nää sinältä löyty) liitosten pannat kirittiin...

Työpaikalla Betan vaunu, joka tuli ilman työkaluja aikoinaan... Olikohan pelkkä vaunukin sen tonnin jo... Ei järkeä hinnottelussa, ja halvempikin menis tuolla missä ei oo ku jotain kuusiokolavaimia ja meisseleitä, sekä kiintoavaimia käytössä ainoastaan.

Juu, konehylsyt ei mee takuuseen vaikka miten itkis, on yritetty. Kirkkaan hylsyn saa takuuseen jos hylsyssä ei ole pulttikoneesta tulleita hakkaamisjälkiä.

Tietenkin se on tekijästä kiinni, miten ne työkalut kestää tallessa, mutta siksi sanoin että nuo omat paikat auttaa pitämään työkalut tallessa kun itsellä on tapana aina auton valmistuttua tsekata pakki läpi että kaikki paikat on täynnä eikä näin ollen unohdu läheskään yhtä helposti tavaroita auton konepellin alle.

MOGGI 26.01.2013 23:44

Naapurin korjaaja kehuskeli snap on hylsyjä, kaikki mitä on saanu rikki niin paikallinen
Työkalu kulku kauppias on vaihtanu uuteen vaikka olis pulttimopoa käytetty.

vmt 27.01.2013 00:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI (Viesti 965022)
Naapurin korjaaja kehuskeli snap on hylsyjä, kaikki mitä on saanu rikki niin paikallinen
Työkalu kulku kauppias on vaihtanu uuteen vaikka olis pulttimopoa käytetty.

Ei nyt just tullut tarkistettua, mutta ne Snap-On:it taitaakin olla sen verran eri hinnoissa kuin tässä keskustelussa mainitut, että sietää uudet aina saadakin hajonneiden tilalle. On tietty laatukin varmasti sillä tasolla sitten...

nyyperi 27.01.2013 13:07

Se on tän ketjun vika! Päätinpä minäkin siirtää tuon mun kalukaapin, sisä pikku verstaasta tuonne tallille. Sinänsä se on ihan hyvä tuossa tarkoituksessa, eli dremelin ja juottotyökalujen säilytyksessä, mutta mulla on muitakin mahdollisuuksia siihen. Ja taas tallilla vois kokeilla olisko tuo kätevä vai ei. Kun nyt mulla on monta pakkia, missä kalut on, sekin on välillä epäkäytännöllistä. Ja sit vielä kuitenkin kun on tilanne päällä osa kamoista pyörii jaloissa...:D

sfidu75 07.02.2013 17:42

Työkaluvaunu Huutokappa.com:ssa
 
Huutokappa.com kauppaa vaunuja
http://www.huutokaupat.com/fi/v/36973

Tänään kävin Lahden Puuilossa ja sama vaunu oli 499€ sis alv 24€
Myyjän kanssa keskustellessa tulin maininneeksi et netissä on samavaunu Huutokauppa.com myynnissä myös, ja hinnat huitelee 800-1000€ 0%alv

Myyjä valaisi kyseisetä yrityksestä et he hakevat vaunut heiltä jo 6kpl, ja myyvät Huutokauppa.com:ssa eteenpäin.

Yrittäjällä on katteet kohdallaan jos esim: 900€ per vaunu saa ja vielä 0%alv

-MaTTi- 07.02.2013 18:05

Ohlsonilla Cocraftin kärry taas alessa viikonlopun, nyt 191,20€

eilhik 07.02.2013 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sfidu75 (Viesti 969481)
Huutokappa.com kauppaa vaunuja
http://www.huutokaupat.com/fi/v/36973

Tänään kävin Lahden Puuilossa ja sama vaunu oli 499€ sis alv 24€
Myyjän kanssa keskustellessa tulin maininneeksi et netissä on samavaunu Huutokauppa.com myynnissä myös, ja hinnat huitelee 800-1000€ 0%alv

Myyjä valaisi kyseisetä yrityksestä et he hakevat vaunut heiltä jo 6kpl, ja myyvät Huutokauppa.com:ssa eteenpäin.

Yrittäjällä on katteet kohdallaan jos esim: 900€ per vaunu saa ja vielä 0%alv

Niinpä se bisnes kannattaa :rolleyes:, tuossa huutokaupat,commin lisäteksti:D

Myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä korkein esitetty tarjous.

BigFoot 24.02.2013 02:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 969494)
Ohlsonilla Cocraftin kärry taas alessa viikonlopun, nyt 191,20€

Enpä lähtisi ostamaan aivan varauksetta. Heti ensimmäisenä sain huomata, ettei kaapin lukitus toimi 1. kokeilun jälkeen; eli kerran kiinni ja kerran auki, jonka jälkeen toiminta lakkasi siihen paikkaan. Avain ei käänny lukossa, eikä siksi myös salpakaan. "Laadusta" kertoo myös se, että etuosassa oleva Cocraftin peltinen kyltti putosi lattialle omia aikojaan keskellä yötä. Olisi ennemmin pitänyt ostaa tämä laitos viime joulukuun alennuksissa, nyt maksoin täyden hinnan (eli 80€ enemmän) ja jouduin myös itse järjestämään vaunuille kuljetuksen. Joulukuun ostoihin kuului myös ilmainen kotiinkuljetus. Välienselvittely asiakaspalvelun kanssa on vielä kesken, mutta aika vaisua on tarjonta. Tarjosivat 40 € lahjakorttia Ohlsonille, jos suostun kaapin pitämään. Tuolla laskettuna tämä tuote ei ole edes tarjoushintaluokassaan, unohtamatta itse kustantamaani kotiinkuljetusta ja kaikkea tähän sähköpostinvaihtoon ja muuhun yleiseen ihmettelyyn hukattua aikaa. Eli risan kärryn saisin pitää, huonolla alennuksella. EN SUOSITTELE TUOTETTA VARAUKSETTA, saati Clas Ohlsonia - ainakaan tässä vaiheessa. Hyvän värinen kärry kyllä, ei ainakaan mikään Biltemanin lelumuovin sininen - mutta kauneudestahan tässä ei ole tarkoitus puhuakaan, vaan toimivuudesta. Sitä tämä kaappi ei tarjonnut ainakaan minulle.

mikkoimp 24.02.2013 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigFoot (Viesti 975681)
Enpä lähtisi ostamaan aivan varauksetta. Heti ensimmäisenä sain huomata, ettei kaapin lukitus toimi 1. kokeilun jälkeen; eli kerran kiinni ja kerran auki, jonka jälkeen toiminta lakkasi siihen paikkaan. Avain ei käänny lukossa, eikä siksi myös salpakaan. "Laadusta" kertoo myös se, että etuosassa oleva Cocraftin peltinen kyltti putosi lattialle omia aikojaan keskellä yötä. Olisi ennemmin pitänyt ostaa tämä laitos viime joulukuun alennuksissa, nyt maksoin täyden hinnan (eli 80€ enemmän) ja jouduin myös itse järjestämään vaunuille kuljetuksen. Joulukuun ostoihin kuului myös ilmainen kotiinkuljetus. Välienselvittely asiakaspalvelun kanssa on vielä kesken, mutta aika vaisua on tarjonta. Tarjosivat 40 € lahjakorttia Ohlsonille, jos suostun kaapin pitämään. Tuolla laskettuna tämä tuote ei ole edes tarjoushintaluokassaan, unohtamatta itse kustantamaani kotiinkuljetusta ja kaikkea tähän sähköpostinvaihtoon ja muuhun yleiseen ihmettelyyn hukattua aikaa. Eli risan kärryn saisin pitää, huonolla alennuksella. EN SUOSITTELE TUOTETTA VARAUKSETTA, saati Clas Ohlsonia - ainakaan tässä vaiheessa. Hyvän värinen kärry kyllä, ei ainakaan mikään Biltemanin lelumuovin sininen - mutta kauneudestahan tässä ei ole tarkoitus puhuakaan, vaan toimivuudesta. Sitä tämä kaappi ei tarjonnut ainakaan minulle.


itse voin vuoden ammattikäytön jälkeen ainakin vielä suositella tuota bilteman sinistä pakettia, toimii lukitukset ja laatikoissa on salvat että eivät avaudu itsestään jne, kalusteasentajalla joka samat työmaat on käynyt läpi on tuo klasun vaunu, siinä laatikot aukeilevat, pyörät hajonneet lukot ei toimi jne...

-Jarkko- 28.02.2013 12:42

Kaveri teki tuollaisen keksinnön minulle 19mm filmivanerista omista "piirustuksistani" ja ite kaivoin halpiskaupasta tarvittavat koukut ym kiinnikkeet... Alakaappiin joskus vielä vetolaatikot, nyt vain hyllyt irtosatseille. Toimiva ratkaisu!
On ikuinen laitos jos ei polta tai aja autolla yli.:D
Korkeus n.200cm ja leveys n.60cm muistaakseni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124564
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124565
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124566

-Jarkko- 28.02.2013 13:01

Ja pakin kaverina siirrettävä havy duty työpöytä irroitettavalla vanerikannella, kuvassa vielä keskeneräinen. Kaupasta ei viitsi ostella tutisevia peltileluja kun voi tehdä kerralla kunnollisen ihan ite.:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124567

BigFoot 10.03.2013 19:08

Clasun "laatua" kalliimmalla
 
No, kännykälläni ei kovin kaksisia kuvia saa, mutta tässä otoksia Clasun kaapista, joka ei edelleenkään toimi. En ole tyytyväinen asiakaspalvelun tarjoamiin vaihtoehtoihin. Millähän tämän värkkäisi itse kuntoon, kun ei tuota lukkosepän vikaa löydy... Purin vehkeestä laatikot pois ja yritin löytää ongelman ydintä, siinä onnistumatta. Tuo lukkopesästä lähtevä akseli ei käänny, koska lukkopesäkään ei pyöri avaimella, joten se ei liikuta lukitussalpoja mihinkään suuntaan. Mikä kerpele siellä jumittaa...

Vaunun kylttikin otti ja päätti pudota lattialle itsekseen:

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft1.jpg

"Kiinnitystapit" näyttävät katkenneen, vai miltä näyttää:

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft2.jpg

Ongelma- / lukkopesäke edestä:

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft3.jpg

Lukkopesä altapäin kuvattuna:

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft4.jpg

Ja muut sisuskalut:

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft5.jpg

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft6.jpg

http://i420.photobucket.com/albums/p...n/Cocraft7.jpg

EDIT:

Ei hullumpi työkaluvaunu kodin pikkunikkaroinneissa, jollei kaipaa lukittuvia laatikoita... Kyltitkin irtoilevat omia aikojaan ja tavarat eivät oikein pysy aloillaan vaahtomuovialustoillaan, pitänee siis ostaa uritettua kumimattoa.

Pitkän taistelun jälkeen sain valita kolmesta Clas Ohlsonin asiakaspalvelun tarjoamasta vaihtoehdosta:
(en tyytynyt ensimmäisenä tarjottuihin vaihtoehtoihin)

1. Lukkoseppä tulee asentamaan vaunuun uuden lukon
2. Liike noutaa ja vaihtaa tuotteen uuteen
3. Lahjakortti liikkeeseen

Päätin valita tuon viimeisen, koska loppujen lopuksi nuo kaksi muuta olisivat tuottaneet hankaluuksia aikataulujen kannalta. Vaunu pysyy siis kotosalla ja lukitus saa jäädä hifistelijöiden lisävarusteeksi... Hieman kyllä harmittaa, luonnollisesti. Tuotteen laatu vaikuttaa kohtalaiselta, siis selvästi paremmalta kuin Biltemanin ja Bauhuussin vaunut, mutta mitä tähän nyt sanoisi... Ehkä kohdalleni vain osui surkuhupaisa maanantaikappale! Tuo kyltin kunto hieman hämmentää, sillä siinä olevat tapinjämät näyttävät katkenneen, mutta missään en tavannut irtopalasia.

kippo86 10.03.2013 19:28

Ostin kk sitte ton ilmeisesti saman sarjan ku sattu olemaan alennuksessa. Oon ollu täysin tyytyväinen, eikä toistaiseksi ole mitään sanottavaa. Laatikosto jo melko täynnä kaluja, ja ompahan nuo vielä paikallaan pysyneet...

BigFoot 12.03.2013 05:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 981382)
Laatikosto jo melko täynnä kaluja, ja ompahan nuo vielä paikallaan pysyneet...

Ilmeisesti et ole avannut montaakaan kertaa :rolleyes: koska ei nuo vaahtomuovipohjalliset mitään liukumista estä. Ja koska laatikoiden lukitus on sen verran jämäkkä, että avatessa täytyy käyttää hippusen voimaa ja sulkiessa sitten vähän reilummin, menevät kalut sekaisin väkisinkin vaikka näitä sitten vähän varovammin availisikin.

Totta, täynnähän tämä vaunu oli jo hankintapäivästään lähtien. Piti hetiperään ostaa myös se tämän päälle tuleva kaappi, samaa sarjaa, mutta olen tainnut tulla toisiin aatoksiin...

TOHJ61 13.03.2013 12:31

Onneksi myöhästyin Ohlsonin tarjouksesta!
 
Sen takia muistin työmaan varastossa vuosia lojuneen kuljetusvaurioituneen arkistokaapin.
Siinä oli pari lommoa, vähän puunuijjaa sinne tänne ja lodjut alko toimimaan.
Sokkeli 50x50 kulmaraudasta ja pyörät alle.
Loppu olikin pientä hipostelua:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124964

Takaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124966

Ainakin vielä olen tyytyväinen.
Tuli samalla pirultahyvää tarrojen kiinnitys pintaa?
Niitä onkin jo löytynyt enempi kuin toi eka.

LaaLaa 15.03.2013 16:00

Pienimeisselisille:p

http://www.rautajatti.fi/images/tyok...i_1205_feb.jpg

http://www.rautajatti.fi/product_details.php?p=533


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).