View Full Version : Pulttilajitelma?!?
Nyt alko vituttaan tuo ainainen epämääräisistä laatikoista pulttien, rikkojen ja muttereitten hakeminen.
Mistä sais vaikka sellaisia vetolaatikkosysteemejä jossa ois suht kattava pultti/prikka/mutteri lajitelma?
Hinnasta ku ei ollu mitää puhetta ni tommone ois melko mainio
http://www.treston.fi/index.php?article_id=4249&__from_id__=4256&product_group=5431
Tosin jostai käytettynä ei välttämättä ees pahan hintanekaa
Jos ei hinnasta ahdista niin wurthilta kaappi ja täyttöpalvelu :)
Nyt puhutaan siis huonosti ansaitsevan autotalliin tulevasta setistä. Että ei ihan hirveitä tartte maksaa.. :D
Vai onko helpompi/paljon halvempi ostaa laatikosto erikseen ja pultit kilohinnalla
Nyt puhutaan siis huonosti ansaitsevan autotalliin tulevasta setistä. Että ei ihan hirveitä tartte maksaa.. :D
Vai onko helpompi/paljon halvempi ostaa laatikosto erikseen ja pultit kilohinnalla
Clas Ohlsonissa näkyi olevan pulttilajitelmia, erikokoisia ja edullisesti. Tiedä sitten miten kuraa ne itse pultit on...
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=164589920
Tarkotitko tuota :D Hieman laajempi skaala hakusessa
Oli siellä isompiakin settejä. Mutta joo, helpoin varmaan hakea jostain sopiva hyllykkö ja tarjoustalosta/motonetistä kilokamaa...
Ilman hyllyä:
http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/pientarvikkeet/lajitelmat-sarjat
samisami2
12.06.2012, 16:49
Hinnasta ku ei ollu mitää puhetta ni tommone ois melko mainio
http://www.treston.fi/index.php?article_id=4249&__from_id__=4256&product_group=5431
Tosin jostai käytettynä ei välttämättä ees pahan hintanekaa
Tuo vaatii ison tilan verrattuna jos olisi sama määrä seinällä hyllyssä ja aika menee siihen kun pyörittelee tuota. Yleensä vielä tulee pyöräytettyä se melkein täysi kierros kun toiseen suuntaan pyörittämällä olisi ollut oikea laatikko.
Avolaatikot tai ainakin läpinäkyvät laatikot lokerikossa. Nuo täyttää sitten oman mielen mukaan. Valmiissa lajitelmissa kumminkin loppuu äkkiä ne mitä paljon käytetään ja sitten taas jotain M3 muttereita on 989kpl hyllyssä vielä 10vuoden päästä.
helmapelti
12.06.2012, 18:51
Mulla on toiminut parhaiten ettei pultteja ole ja niitä käydään ostamassa kun tietää mitä tarvii, yleensä pystyy valmisteleen kaikkea vaikkei pultteja yms. oliskaan heti käsillä. Mulla tarve on tosin aika vaatimatonta ja kauppa lähellä.
Nyt alko vituttaan tuo ainainen epämääräisistä laatikoista pulttien, rikkojen ja muttereitten hakeminen.
Mistä sais vaikka sellaisia vetolaatikkosysteemejä jossa ois suht kattava pultti/prikka/mutteri lajitelma?
Mulla on itellä Wurth:in Orsy-hyllyä, ja niissä kaikki pultit, mutteri, ja aluslevyt.
Saat ostaa lootan aina sitä mitä tarttet.
Toinen vaihtoehto on ostaa vaikka Sovellakiskoa ja hyllynkannattimia, niihin vanerihyllyt ja sit niihin Trestonin ottolaatikot.
Mulla on toiminut parhaiten ettei pultteja ole ja niitä käydään ostamassa kun tietää mitä tarvii, yleensä pystyy valmisteleen kaikkea vaikkei pultteja yms. oliskaan heti käsillä. Mulla tarve on tosin aika vaatimatonta ja kauppa lähellä.
Vituttaa muuten suunnattomasti kun luottaa, että pulttia ja hilpettä on hyllyssä, mutta sitten niitä on 1-2kpl liian vähän. Eli varasto pitää olla sitten iso jos on varasto, eli vähintään 50kpl sorttiaan. Tämän takia itse menen helmapellin kans samalla linjalla.
on melkonen sijoitus jos meinaa kaikki pultit ostaa hyllyyn. itellekki on kertyny varmaankin 50kg pultteja. usein käy niin kun jotain tiettyä tarvii ni just sitä pituutta ei oo. tai jos on ni tyylii yks..
täällä kans toimitaan yleensä niin että haetaan kaupasta mitä tarvitaan. ja perus pultit on kotonakin.
ja kuin usein tarvii jotain tiettyä pulttia kymmentä kerralla? sillon ku on jotain purkanu laikalla vanhat poikkasten. sillon osaa valmistautua sen verran että hakee uudet pultit valmiiks.
joskus ku jotain pulttia hakee koko kylän läpi ni se on joku erikois kierteinen tms. ja semmosta ei saa edes wurthilta= sitä ei olis edes tuhansien eurojen lajitelmassa. vaan sen saa pultti kaupasta joka myy pelkästään pultteja.
tietty jos alan kaupasta haet joka pulttia lootan ni löytyy kotootakin. mutta onko järkee..
on melkonen sijoitus jos meinaa kaikki pultit ostaa hyllyyn. itellekki on kertyny varmaankin 50kg pultteja. usein käy niin kun jotain tiettyä tarvii ni just sitä pituutta ei oo. tai jos on ni tyylii yks..
täällä kans toimitaan yleensä niin että haetaan kaupasta mitä tarvitaan. ja perus pultit on kotonakin.
ja kuin usein tarvii jotain tiettyä pulttia kymmentä kerralla? sillon ku on jotain purkanu laikalla vanhat poikkasten. sillon osaa valmistautua sen verran että hakee uudet pultit valmiiks.
joskus ku jotain pulttia hakee koko kylän läpi ni se on joku erikois kierteinen tms. ja semmosta ei saa edes wurthilta= sitä ei olis edes tuhansien eurojen lajitelmassa. vaan sen saa pultti kaupasta joka myy pelkästään pultteja.
tietty jos alan kaupasta haet joka pulttia lootan ni löytyy kotootakin. mutta onko järkee..
Noh, mää oon valinnu tän tien, enkä oo päivääkään katunu!
Ei niitä ihan kaikkia pultteja tartte kerralla ostaa, vaan ostaa rahapussin mukaan!
Ite ajattelin että M6-M12 ja vähän vaikka minkä mittaista, ei pitäis olla hirveen kallis pompsi semmosen. Ja muita kokoja menee niin harvakseltaan että ne voi ettiä hallin perältä. Rupee vaan tuleen aina pulteille sitä hintaaki jos pitää hakea 10kpl autolla kaupasta. Ja ei menis aina aika siihen sopivien etsimiseen tai kaupasta hakemiseen.
BJ-40/76
13.06.2012, 00:39
Ite ajattelin että M6-M12 ja vähän vaikka minkä mittaista, ei pitäis olla hirveen kallis pompsi semmosen. Ja muita kokoja menee niin harvakseltaan että ne voi ettiä hallin perältä. Rupee vaan tuleen aina pulteille sitä hintaaki jos pitää hakea 10kpl autolla kaupasta. Ja ei menis aina aika siihen sopivien etsimiseen tai kaupasta hakemiseen.
Taaperrappa biltemalle, ja osta noita laatikostoja eri koisina noin 100 eurolla,
Ja sitten seuraava stoppi halpakauppaan (itse kävin kaverille 5 kg rautaisannoksen Haukiputaan säästökuopasta, olisi ollut myös lujempia, oliko 10,9)
Ja 50-100 eurolla kilopultteja:rolleyes:
P.S niitä M5 muttereita ei tarvita koskaan 50 kpl... ja M6 aluslevyjä 300 on liikaa...
----> siis bilhelvete kuvasto käteen, ja tekemään ostoslistaa mallia:
M6
Aluslevy; korilaatta; mutteri; nylok mutteri; pultti 15mm, 25,35,50,70,90....
Ja kun ostat myös kierretankoja pari metriä/koko; ja nimen omaan 8.8 lujuutta, niin aika monesta pultintarpeesta selviää (ja tässä oli vain M-sarjan norminousuiset:o)
-Jarkko-
13.06.2012, 01:08
Tuommoisen meinasin itselleni hommata: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Tyopenkki-ja-sailyttaminen/Lajitelmalaatikko-ja-lokerikko/Runko-ja-sailytyslokeroita-20394/
Kerää tietysti pölyt ja roiskeet mutta eipähän tartte repiä mitään ovia ja laatikoita tuhanteen kertaan per päivä.:p
-Jarkko-
13.06.2012, 01:09
Niin ja ne nippelit kertyy sinne kyllä ajastaan melkein huomaamatta...:rolleyes:
solihull
13.06.2012, 08:44
Vituttaa muuten suunnattomasti kun luottaa, että pulttia ja hilpettä on hyllyssä, mutta sitten niitä on 1-2kpl liian vähän. Eli varasto pitää olla sitten iso jos on varasto, eli vähintään 50kpl sorttiaan. Tämän takia itse menen helmapellin kans samalla linjalla.
Just näinhän sen on. Meilläkin varmaan 500 kg pultteja hyllyissä mutta aika usein just se mitä tarvii niin puuttuu!
Yks hyvä keino on saada aika halvalla sekalaista laatutavaraa, on nykäistä hihasta jonkun ison metallifirman tyyppejä ja kysyä että minne niillä menee asennuskeikkojen tai kokoonpanon ylijäämäruuvit. Joissakin firmoissa niitä kerääntyy isoja laatikollisia ja voi saada ostaa aika pilkkahinnalla. Siinä kuluu ilta jos toinenkin kun lajittelee...
T
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=923
Porvoon Hilma
13.06.2012, 22:26
Tuon kun lataa pulttiloita täyteen, niin painaa sen verran, että saa olla kunnon kiinnikkeet seinässä.
Tollaseen saa kyllä kätevästi heiteltyä kaiken tarvittavan, mutta noita lokeroita tarttee aika paljon, jos haluaa muutakin kuin vain pultteja ja muttereita. 2 hankkisin samalla. ne täyttyy kuitenkin.
BJ-40/76
13.06.2012, 23:43
Jos nimenomaan haluaa avonaisia laatikoita, niin http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Tyopenkki-ja-sailyttaminen/Lajitelmalaatikko-ja-lokerikko/Runko-ja-sailytyslokeroita-20394/
sama, kuin puuilon yllämainittu? hintaa vaan puolet.
Mutta itse lähtisin ainakin noiden pienempien kokojen kanssa umpinaisen lokerikon linjalle:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Tyopenkki-ja-sailyttaminen/Lajitelmalaatikko-ja-lokerikko/Sailytyskaappi-20635/
ja hintaa 11,99e/kpl isommat laatikot alhaalla ei kestä lastata pultteja täyteen, mutta pitemmät pultit sopii vinoon....
Noita vaikka yksi lokerikko/ koko: siis M5, M6, M8 M10 ja M12, siis 5 kpl.
Toulle M12 kokoluokalle k.o lokerikko on ahdas, mutta menettelee jos tarve vähäinen, toki tuo yllämainittu 79 euron teline sopii paremmin, mutta löytyy myös pienempiä avolaatikkolokerikkoja 15,99-44,90 hintaan, jolloin M16 koko sopii mukaan:rolleyes:
Ja sitten se pulttien/muttereiden määrä/riittävyys:
Ainakin minä pyrin ostamaan suurempiin remontteihin pultit asiasta tehden, joten satunnaiseen tarpeeseen riittää YLEENSÄ 4-8 kpl pultteja, siis jotka sopii tuommoiseen 11,99e laatikkoon.
Ja noissa noita suurempia laatikoita, joihin voi ostaa "välivarastoon" muutamia yleisimmin käytettyjä.
Ja sitten lokerikon Logistiikka: Tulosta tietokoneella laatikoiden tuotteiden lista, missä on isompien pulttien kohdalla myös laatikkoon mahtuvien pulttien lukumäärä, ja paikka mihin merkitään lisätarve, kun lähdetään ostamaan lisää.
Ja leikkaa esim punaisesta mehukatti pullosta noin 2x3cm paloja, jotka kertoo esim M12 Mutteri laatikosta löytyessään että lisää k.o artikkelia löytyy "välivarastosta":D (Tiedän monta tallia, missä lokerikot, ja noita ylijääneitä pultteja/muttereita paljon, mutta kukaan ei tiedä mitä ja missä:o)
Ja sitten halpakaupasta pulttiostoksille;
jokaista kokoa Mutteri, mutteri nyloc, aluslevy, korilevy, ja pultteja eri pituuksia.
Esitän väitteen, että nuo n.60 euron lokerikot, ja noin 15 kg pultteja yms n.3e/kg, niin tuolla vajaalla satasella saa moneen remonttiin parit pultit katkenneiden/hävinneiden tilalle.
Ja tietysti paljon parempi, jos ostaa trestonin tms. logistiikka toimittajan lokerikot, ja 150kg pultteja, mutta maksaa paljon enemmän kuin 10x tuon minun reseptin.
Ja metri 8.8 kierretankoa joka kokoa voi pelastaa pulasta, jos joku koko on loppu.....
p.s vaikka pistät 10 000e rahaa tuohon pulttivarastoon, niin aina tulee jokin pultti/mutteri mitä sinulla ei ole:cool:
minä oon tehny vanerista lokerikoita kaikille pulteille ja muille nippeleille, hyvin saa miljoona laatikot seleviteltyä lokerikoihin:)