PDA

View Full Version : Hiluxin Lastuttaminen


HAILUXI-07
20.04.2012, 18:06
Olisiko kenelläkään kokemuksia Teholastu.com:in lastuista
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1353

Tuossa olis vastaava tuote PowerDiesel:llä
http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=43/1650

Ajattelin hommata tuohon Hiluxiin kummasta jommasta lastun kun on aika edullinen verrattuna ohjelmointeihin (600€)

Saakohan tuosta rahalle vastinetta?

smgt
20.04.2012, 19:05
en ole varma miten nuissa uudemmissa autoissa toimii nuo huijaus poksit mutta paljo suurempi hyöty tulee oikealla ohjelmoinnilla.

oikealla ohjelmalla saadaan samalla varmaan egr pois ilman vikakoodeja.

HAILUXI-07
20.04.2012, 20:26
en ole varma miten nuissa uudemmissa autoissa toimii nuo huijaus poksit mutta paljo suurempi hyöty tulee oikealla ohjelmoinnilla.

oikealla ohjelmalla saadaan samalla varmaan egr pois ilman vikakoodeja.

Luulisi nuitten boksien toimivan kun kerran valmistavat niitä.

Ohjataanko ohjelmoinnilla ja tuommosella virityslastulla jotenki sähköisesti nuita egr-venttiilejä pois käytöstä vai miten?

Pauli
20.04.2012, 20:54
Olisiko kenelläkään kokemuksia

Saakohan tuosta rahalle vastinetta?

Parista väliboxi-virivirihilusta kokemusta sen verran, etten olis valmis maksamaan senttiäkään niistä huuhaa-laatikoista.
Toinen niistä oli vielä sellanen tapaus, etten edes tiennyt mistään väliboxista, kun ajoin asiakkaan autolla muutoskatsastamaan korotusta ja isompia renkaita, ja kaikkien katsastusmiesten kingi -MaTTi- huomasi sen boxin konehuoneessa, otti siitä ne piuhat irti, merkkasi ne muutokset otteeseen ja minä ajoin takaisin töihin, enkä huomannu mitään eroa siinä paluumatkalla, vaikka välillä pysähdyin kytkemään ne piuhat takas kiinni.

HAILUXI-07
21.04.2012, 10:29
Tuossa Voimaa.comin sivulta poimittua tekstia optimoinnin ja erillisen lisäyksikön eroista:
http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu=faq&rivi=86&lang=1&id=koko

Nuin äkkiseltään tuntuisi olevan ihan järkipuhetta, joten pitää varmaan kallistua tuonne kalliiden ohjelmointien puolelle.

Tuossa vain kun kävin katsomassa Ohjelmointia Hiluxiin nin siinä ei ollut tuolle120hp koneelle ohjelmaan kuin Hiacen listassa. Käyköhän nuo päikseen vai eikö tuohon sitte ole saatavissa ohjelmaa.
http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu=tuoteryhmat&vehicle_mark_id=81&vehicle_type_id=4&lang=1

smgt
21.04.2012, 14:24
saa varmasti ja se on jämpti :D
nuo jotka laittaa ohjelmia niin ne voi räätälöidä valmista ohjelmaa lisää jos sulla on vaikka vaihdettu turbo ja suihkut isommaksi niin saat taas paremman hyödyn irti.

uudemmista autoista jos tulppaa tuon egr venttiilin niin jotku älyää sen ja laittaa vikakoodin siitä.
mutta ohjelmoinnilla sen saa pois niin ei tule ylimääräsiä koodeja.

Arpe
21.04.2012, 18:50
Viriboxia sai ainakin jokin vuosi sitten Hiluxiin ja Hiaseen myös toyotan tiskiltä.
Tuo alkuperäinen viritysvaraosa lisäs muistaakseen 20heppaa,mut ei evänny takuuta.
Boxi Asennettiin commonreilin paineanturin johdon väliin kuten muutkin vastaavat boxit.
Eli tehonlisäys perustui kohonneeseen ruiskutuspaineeseen suihkujen aukioloajan pysyessä ennallaan.

Jhl
21.04.2012, 22:15
Tossa oli hyvä vanhempi keskustelu aiheesta:

http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=3193

Jos asia eivät ole hirveästi muuttuneet, niin Toyotan Denson dieseljärjestelmiin ei ohjelmoinnit pure. Boksi olisi siis ainoa keino ilman fyysisiä muutoksia.

Omiin kokemuksiin pohjautuen negatiivinen ääni Racechipille ja positiivinen Kcr:lle.
Eikös jotku huhunnu että toi Toyotan oma boksi oli lähtösin Steinbauerilta?

tikkukuski
22.04.2012, 10:08
itsellä kokemusta raskaan kaluston puolelta sekä boksista että ohjelmoinnista ja ohjelmointi vie voiton kirkkaasti... r500 scaniassa oli boksi niin toimi silloin kun sattui huvittaan ja alkoi sotkemaan lämpöjä kun huijjaa siinäkin niin pari kertaa meinasi keittää kun ei lähtenyt flekti pyörimään ollenkaan.. nyt on ohjelmointi ollut 5 kuukautta enkä ole huomannut muuta haittaa kuin sen että joutuu ohitteleen enemmän :D voimaa tuli reilulla kädellä lisää..

Arpe
22.04.2012, 14:07
Jos asia eivät ole hirveästi muuttuneet, niin Toyotan Denson dieseljärjestelmiin ei ohjelmoinnit pure. Boksi olisi siis ainoa keino ilman fyysisiä muutoksia.

Omiin kokemuksiin pohjautuen negatiivinen ääni Racechipille ja positiivinen Kcr:lle.


Onko kuka kyselly oikeesti hiluksin ohjelmointia?? Bochin tekeleitä pystyy ohjelmoimaan kaikki moottoribittinikkarit,mut toyotat on hankalia.

Miulta myös ääni kcr:lle toimii hilusssa hyvin. Vaan eipä ole muiden valmistajien boxeista omakohtaisia kokemuksia,jääny kuulopuheiden varaan

(miks tää ketju on chit-chatissa täähän on silkkaa tekniikasta jutustelua)

HAILUXI-07
22.04.2012, 14:36
Kyselin tuolta Voimaa.comin kavereilta ohjelmointia niin meinasivat seuraavasti:
Hiluxiin ja hiaceen ei saa ohjelmaa muutettua eli ainoa vaihtoehto on
tehoboksi,sama boksi käy molempiin.Boksilla ei saa aivan yhtä paljon
tehoja irti kuin ohjelma muutoksella mutta kokemuksesta voin sanoa että
hiluxikin muuttu boksilla.

Mutta miksi ne mainostaa nettisivulla hiluxin ja hiacen ohjelmaa?

Tässä vähän jatkoa:

Boksilla saadaan 141hp ja 365nm,valmiiksi tingattu hinta asennettuna on
600€.Periaatteessa sen voi itsekkin asentaa,se tulee suuttimiin menevien
johtojen väliin,lisäksi sille pitää vetää virrat akusta.

Eskimo
24.04.2012, 08:18
Ainaki VAG puolella sen satasien boksin saa korvattua muutamalla vastuksella. Ns evry-modi.
Siis siinä boksissakaan ei ole muuta sisällä kuin ne vastukset.
Hinta on vaan nostettu lähes oikean ohjelmoinnin tasolle :D :D

Siellä VW puolella joko huijataan polttoaineen lämpötilaa (pumpparit) tai ruikkupumpun (vanhemmat tdi:t) paluutietoa ecu:lle. Näin saadaan ecu ohjaamaan lisää löpöä pataan.

Tojota puolella varmaankin samaa rataa eli purukumi virityksiä, joilla saa sopivasti konerikkoja kun syöttömäärät karkaa käsistä jne :D

Mun mielipide. Ohjelmointi tai ei mitn.

-MaTTi-
24.04.2012, 15:45
Mun mielipide. Ohjelmointi tai ei mitn.

Ohjelmointi olis kaiken fiksuin tapa, mutta kun Toyotaa ei voi ohjelmoida, paitsi ehkä jotain nykyjariksia. Eli boksilla tyydyttävä menemään ja kyllä niillä kulkua ja savua saa lisää. Kyllä fiksu boksi sisältää paljon muutakin kuin pari vastusta, johtoja laskemalla saa jo jotain käsitystä. Esim. Steinbauer tai KCR toimii, auto liikkuu aika paljon herkemmin eikä kulutuskaan lisänny jos ei poleta.

Käytettyjä Steinbauerin (P-Box) bokseja saa ebaystä välillä sopivasti satasella tai kahdella, ei kannata montaa sataa niistä maksaa. Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.

Bj Andy
24.04.2012, 18:15
Onkohan miten mahdoton ajatus vaihtaa koko hemmetin ruutan ohjaus joksikin muuksi???:eek::eek:

Tai varmaan vuoden 2022 autopuolen kolmannen vuoden amistytöt jo näin tekeekin...

HAILUXI-07
24.04.2012, 18:55
Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.

Kysyin tältä kaverilta joka asentas Boksin 600€ että miten nuo http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1353 , http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=43/1650 boksit eroavat heillä asennettavista bokseista niin vastas seuraavvasti:

Nuo kyseiset boksit tulevat commonrailpumppuun kiinni joten ne nostavat
ruiskutuspainetta,se ei ole kovin hyvä homma pumpulle,meidän boksi tulee
kiinni suuttimiin meneviin johtoihin joten sillä jatketaan suuttimien
aukiolo aikaa.

Eli juuri toimii samoin kuin sinun (MaTTi) mainitsema Steinbauer, joten pitäskö tuo raskia pulittaa 600€ ... eiköse vähän näi ole että laatu maksaa!

Arpe
24.04.2012, 19:17
Eli jos halutaan reilusti voimaa ni kcr:n boxi nostamaan painetta ja lisäks tollanen suuttimien johtoihin tuleva pidentämään aukioloaikaa.
Vielä hukkaporttia tiukkaamalla ahdot kohdaalleen ni pitäs liikahtaa.

Arpe
25.04.2012, 20:37
Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.

Jäi mietityttämään tuo toimintatapojen ero noitten eri valmistajien boxien välillä.
Tai lähinnä se kumman mallinen boxi on moottorin toiminnan kannalta parempi.

Ruiskutuspainetta nostamalla saadaan suurempi polttoainemäärä sylinteriin optimaalisen oikea-aikaisesti,kun taas suuttimen aukioloaikaa pidentämällä ruiskutus saadaan helposti alkamaan liian aikaisin ja loppumaan liian myöhään.
Mutta kykeneekö suuttimien johtojen väliin tuleva boxi jatkamaan ruiskutusaikaa muuten kun pidentämällä sitä jälkipäästä,eli pitämällä suutinta kauemmin auki,jolloin ruiskutus alkaa kyllä oikea-aikaisesti,mutta loppuu liian myöhään.
Mekaanisessa ruiskutuspumpussa reilu syötön lisäys johtaa juuri tähän ei toivottuun ruiskutusajan pidentymiseen joka taas aiheuttaa reilusti savua saatuun tehon nähden.
Eikö tämän päivän commonrail systeemissä päästäis parempan lopputulokseen vaihtamalla suuttimet suuremmaksi?
Sylinteriin saatais suurempi määrä polttoainetta vakio ruiskutuspaineella ja optimaalisen mittaisella suuttimen aukioloajalla.

Nerd-O
26.04.2012, 09:43
Olisiko kenelläkään kokemuksia Teholastu.com:in lastuista
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1353 Ostin muinoin Fordin Tourneo Connectiin tuollaisen vastaavan ja samaisesta paikasta vielä. Ei muuten ollut yhtään mitään vaikutusta mihinkään sillä. Siinä boksissa oli vielä sellainen säätövipu millä kuulemma pystyi tehoja säätelee. Silläkään ei ollut mitään vaikutusta. Joten halusin hillot takaisin. Eipä se kaveri siihen suostunut. Sitten sille piti lakipykäliä näyttää miten toimitaan postimyynnin kanssa. Pitkin hampain se lopulta suostui sen ottamaan takaisin kun sanoin että menen sitten poliisin juttusille. Mutta ei suostunut siihen että laitan sen postiin ja se maksaa kulut siitä. Se piti viedä henkilökohtaisesti sille takaisin. Hieman yllätti sitten kun menin Kaivokselaan sen antamaan osoitteeseen niin siellähän on joku n.20v jannu sinne vastassa. Asui vielä vanhempiensa luona.

Mutta keksinyt ilmeisesti ihan hyvän bisneksen. Varmasti noita menee, tehoa tuskin tulee mitään, mutta riittää kun luulet että tehoa tulee. Veikkaan myös että se itse tekee nuo boxit. Oli nimittäin juuri sen näköinen laitos tai sitten se on jostain kiinasta löytänyt jonkun lafkan mikä niitä tekee.

En todellakaan suosittele tuon lafkan tuotoksia.

H_Nietu
26.04.2012, 10:07
Olisiko kenelläkään kokemuksia Teholastu.com:in lastuista
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1353

Tuossa olis vastaava tuote PowerDiesel:llä
http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=43/1650

Ajattelin hommata tuohon Hiluxiin kummasta jommasta lastun kun on aika edullinen verrattuna ohjelmointeihin (600€)

Saakohan tuosta rahalle vastinetta?


Ostin muinoin Fordin Tourneo Connectiin tuollaisen vastaavan ja samaisesta paikasta vielä. Ei muuten ollut yhtään mitään vaikutusta mihinkään sillä. Siinä boksissa oli vielä sellainen säätövipu millä kuulemma pystyi tehoja säätelee. Silläkään ei ollut mitään vaikutusta. Joten halusin hillot takaisin. Eipä se kaveri siihen suostunut. Sitten sille piti lakipykäliä näyttää miten toimitaan postimyynnin kanssa. Pitkin hampain se lopulta suostui sen ottamaan takaisin kun sanoin että menen sitten poliisin juttusille. Mutta ei suostunut siihen että laitan sen postiin ja se maksaa kulut siitä. Se piti viedä henkilökohtaisesti sille takaisin. Hieman yllätti sitten kun menin Kaivokselaan sen antamaan osoitteeseen niin siellähän on joku n.20v jannu sinne vastassa. Asui vielä vanhempiensa luona.

Mutta keksinyt ilmeisesti ihan hyvän bisneksen. Varmasti noita menee, tehoa tuskin tulee mitään, mutta riittää kun luulet että tehoa tulee. Veikkaan myös että se itse tekee nuo boxit. Oli nimittäin juuri sen näköinen laitos tai sitten se on jostain kiinasta löytänyt jonkun lafkan mikä niitä tekee.

En todellakaan suosittele tuon lafkan tuotoksia.


Eli mars mars.... K-kaupan perunalastu tiskille...ja kyytipojaksi Colaa....
Ei mene rahat "hukkaan/suteen".

ps. Mun mielestä kaikki muu lastutus on turhaa......ehkä "oman ohjainboxin" muutokset testipenkissä tai sohvalla on hyväksyttäviä kun tuloksista on kiistatonta dataa........

Jhl
26.04.2012, 10:14
Steinbauerin taisi saada Tüv-paperit mukaan, joten ei kai ihan tuulesta temmattua ole tehonmuutos silloin vaikka boksista onkin vaan kyse?

-MaTTi-
26.04.2012, 20:26
Steinbauerin taisi saada Tüv-paperit mukaan, joten ei kai ihan tuulesta temmattua ole tehonmuutos silloin vaikka boksista onkin vaan kyse?

Oon ajellu Steinbauerin boksilla n. 50 tkm Corolla Versolla (-05) ja kyllä aivan varmasti kulkee ja kiihtyy aivan eri tahtiin. Kannen alta saa dippikytkimiä kääntelemällä vielä hitusen lisää, joissain malleissa ruuvi.

Esim. täällä tarinaa lisää aiheesta: http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255636003

Jhl
31.12.2012, 11:58
Nyt tuli vastaa tällänen vaihtoehto, ton valmistukseen on jopa voitu saada jotain sisäpiiritietoa...

http://www.hks-power.co.jp/en/products/electronics/computer/f-con/id/index.html

http://www.youtube.com/watch?v=zjyAVrsHVbI

tdi
04.01.2013, 19:44
Moro.:D
Otin kans selvää ku omaa hiluxii meinasin laittaa karalaltakin vastaus ei ohjelmoitavissa.
sitte luin pari iltaa noista huuhaa boxeista ne saa ainakin vikavalot palamaan.
steinbauer on ihan hyvä jokseenkin vaan kallis ja tehoton tai ihan mitä hakee varmasti just optimi ellei mitään muuta tee eli putkee avarra tai cooleria laita 07:ssa taitaa jo olla vakiona ?
mutta tuol ausseissa pojat osaa jo tehä boxeja erilailla.
sellanen ku chipit pirunhyvä palvelu vähän halvempi ku steinbauer
tulee suuttimiin ja muistaakseni kaasupolkimen karttojakin muuttaa ja map anturiin säätää siis ahdot ja ennakot
siinä on vakio ohjelma mutta jos haluut enemmän voit neuvotella niiden kans ni ne laittaa kovemman ohjelman.
nuo on lisäksi dyno testattuja ja mallikohtasesti säädettyjä, lisähintaan saa egt mittarin joka näyttää pakolämmön ja leikkaa ite tehoa jos rupee menee liian korkeaks. jos pitäs ite valita :rolleyes:

nii ja siihen saa ihan etucooleri sarjaa ym palikkaa. thaimaassa on melkee joka pojalla 200-500hp 2kd:stä otettu :D

toyota4x4
05.01.2013, 12:01
taitaa olla se n.300hv(suomessakin saa kuulemma rahalla tilattuu) mitä saa vakioturbolla koneesta ohjelmoinnilla! sit nää 500-yli 1000heppaset hiluksit on jo muutosia jonkin verran. tossa on videon alussa reseptii ja listaa palikoista 525hp ja 970nm http://www.youtube.com/watch?v=6EEKL_RsIZc

BryGgi
08.01.2013, 22:19
kahdella tutulla kdj120 cruiserit, molemmissa automaatit. toisella toyotan lastu joka päivittää laatikon samalla. aivan eri autoja, toisella pääsee jopa motarilal ohi, toisella ei toivoakaan. JA kulutus jopa hiukan matalempi viritetyssä kun kelkkakärryjä hinaa yms.. kallis mutta laatua on siinä omassa ohjelmassa

Matias.
30.07.2013, 10:55
Herätellään vanhaa aihetta. Mulla on -02 2wd Hilux d4d -moottorilla. Tehoja 88 hp eli samat kuin takavetoHiacessa. Saman aikakauden nelivetoisessa Hilussa on muistaakseni 15 hepoa enemmän ja vääntöäkin jonkin verran. Moottori lienee ihan sama?
Tämä takavetomalli taitaa olla jollain tavalla aliviritetty nelivetomalliin verrattuna.
Teknisten tietojen mukaankin vääntökäyrä on täysin tasainen 1100 - 2800 rpm alueella.

Ajattelinkin jotta mitä teknistä rakenteellista tai softallista eroa löytyy em. teholukemien väliltä?

Nykydieseleihin verrattuna mun Hiluxin teholukema on varsin maltillinen ja ajattelinkin josko 2002 vuoden softa olisi nykyohjelmiin verrattuna alkeellinen niin polttoainetalouden, saasteiden sekä käyttömukavauuden suhteen eli olisko viisasta päivittää vähän nykyaikaisemmaksi. Tehoja en tarvitse juurikaan lisää, mutta vähän raskassoutuinen moottori tuo on normaalikäytössä on.

toyota4x4
31.07.2013, 00:39
kahdella tutulla kdj120 cruiserit, molemmissa automaatit. toisella toyotan lastu joka päivittää laatikon samalla. aivan eri autoja, toisella pääsee jopa motarilal ohi, toisella ei toivoakaan. JA kulutus jopa hiukan matalempi viritetyssä kun kelkkakärryjä hinaa yms.. kallis mutta laatua on siinä omassa ohjelmassa

eikös se 80 km/h oo rajoitus kärryn kanssa,!! ainakin 120kmH jaksaa hoojii vetää motarilla 3000kg kuormaa perässä 136 hepalla luulis että 120 cruiserin 175 hepalla mennään kovempaa.

HAILUXI-07
02.07.2015, 21:32
Herätetäämpä taas vanha ketju tulille.

En ole vielä virittänyt millään lailla Hiluxia mutta pitäskö kokeilla ohjelmointia tuolta. Luulisi ohjelmoinnin onnistuvan koska mainostavat.
http://www.optimoiautosi.fi/database/2975/toyota/hilux/25-d-4d-120hp-325nm/

Lisäksi kysyä EGR:n pois kytkentää.
Turbon jälkeen olevan suodatinpöntön voisi rälläköidä auki ja tyhjentää pois sieltä sen ampispesän.

-MaTTi-
03.07.2015, 09:10
En ole vielä virittänyt millään lailla Hiluxia mutta pitäskö kokeilla ohjelmointia tuolta. Luulisi ohjelmoinnin onnistuvan koska mainostavat.
http://www.optimoiautosi.fi/database/2975/toyota/hilux/25-d-4d-120hp-325nm/

Lisäksi kysyä EGR:n pois kytkentää.
Turbon jälkeen olevan suodatinpöntön voisi rälläköidä auki ja tyhjentää pois sieltä sen ampispesän.

Ei onnistu ohjelmointi Hiluxiin, asentavat varmastikin vaan lisäboksin. EGR:n poiskytkeminen ei myöskään ole näin mahdollista. Katista nyt ei paljon haittaa ole vaikka annat olla paikoillaankin, turbo siellä ekaks ahdistaa.

Jani E
03.07.2015, 12:22
Rovaniemellä sercap niminen firma osaa kai ohjelmoida densolaisia toyotia ekana suomessa. Niillä on vissiiinki vf2flacher ohjelma. Googlella löytyy tietoo. Itellä on vähä huono kielipää...

HAILUXI-07
19.08.2015, 19:25
http://www.sercap.fi/category/206/optimoinnit
Näillä ainakin näyttäisi onnistuvan Tojotien ohjelmonnit niinkuin Jani E mainitsi, jos nettisivuun on uskominen:
Toyota Denso optimoinnit voidaan tehdä valmitusvuodesta 2004 eteenpäin!
Toyota Denso D4D-optimointi 600,00€
Hiukkassuodattimen (DPF, FAP) mekaaninen poisto 70,00€/tunti Hiukkassuodattimen (DPF, FAP) ohjelmallinen poisto Optimoinnin yhteydessä 150,00€ (Tätä ei varmaankaan tarvitse teettää ko ei ole antureita putkessa) voipi ite tyhjätä
Pakokaasunkierrätyksen (EGR) ohjelmallinen poisto
Sisältyy usein optimoinnin hintaan

HAILUXI-07
20.08.2015, 21:20
Kysyin Sercap:lta Hiluxin ohjelmonnista niin meinasivat, että ovat tehneet oikeita optimointeja jo jonkin aikaa Toyotan D4D autoihin. 600€

Pitää varmaan nuilta ohjelmointi hommata ja samalla poistaa EGR-käytöstä. EGR-poisto ei vielä ole mahdollista, kun kysyin.

PS.Kysyin myös Optimoiautosi.fi lähimmältä toimijalta niin hän ei pystynyt hiluksia ohjelmoimaan.

jp_olli
09.09.2015, 19:29
EGR-poistotkin pitäis pikkuhiljaa olla hanskassa. :)

HAILUXI-07
26.10.2015, 20:04
Tänään kävi sercapilta rovaniemeltä JP optimoimassa hiluxin moottorin ohjainyksikön. Ei sentään pelkästään muavarten tullu käymään vaan oli täälläpäin useiden autoja optimointeja.
Rengas tehojen mittauksen perusteella tuli n.20hv lisää ja arvioi että vääntö olisi 400-hujakoilla.

Tuossa kun kävi pikaseen kokeileen niin nyt vetoja riittää koko kierrosalueen läpi, kun ennen veto/vääntö loppuin kuin seinään 3000:n kohdalla.

Vähän reilussa tonnissa rupeaa vääntämään jo mukavasti.

Pitää nyt testailla ja heittää kommenttia tänne lisää myöhemmin ja tietysti katsoa kulutusta seuraava tankillinen että tuleeko tippumaan.

EGR:ää ei ohjelmoitu pois käytöstä. Eipähän tule lämpenemisen kanssa ainakaan ongelmia.
https://www.facebook.com/Sercap.fi/timeline?ref=page_internal

amatyyr
31.07.2017, 12:28
Mitenkäs tämän operaation kanssa kävi, tuliko lisää kulkua vai onko jo kytkin/voimansiirto soirona?

Onko markkinoille tullut vajaan parin vuoden aikana muitakin keinoja?


- amatyyr -

HAILUXI-07
06.08.2017, 10:23
Mitenkäs tämän operaation kanssa kävi, tuliko lisää kulkua vai onko jo kytkin/voimansiirto soirona?

Onko markkinoille tullut vajaan parin vuoden aikana muitakin keinoja?


- amatyyr -

Mukavasti kulkee edelleen verrattuna alkuperäis kokoonpanoon ja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä mitään voimansiirto komponentteja.

Arpe
08.08.2017, 16:34
Onko markkinoille tullut vajaan parin vuoden aikana muitakin keinoja?


Suht yleisesti pystyy Toyotaa softaamaan jo ilman lisäbokseja.
Hyvin on pelannu. Myös egr softattu pois käytöstä. Ahtoja 1,6bar.
Ainut ongelma on ollu ykköspytyn suuttimen pohjatiiviste, mikä alko vuotamaan. Mut noihin tulee varautua, tyyppivikana tuppaa näissä olemaan.

HAILUXI-07
08.08.2017, 20:57
Suht yleisesti pystyy Toyotaa softaamaan jo ilman lisäbokseja.
Hyvin on pelannu. Myös egr softattu pois käytöstä. Ahtoja 1,6bar.
Ainut ongelma on ollu ykköspytyn suuttimen pohjatiiviste, mikä alko vuotamaan. Mut noihin tulee varautua, tyyppivikana tuppaa näissä olemaan.

Jaa, Millaset oireet tuollasessa ongelmassa tulee?

Arpe
09.08.2017, 20:58
Jaa, Millaset oireet tuollasessa ongelmassa tulee?

Hiukan hankala diaknosoitava, ku suuttimet on venttiilikopan sisällä.

Hieman normaalia kovempaa tärinää tyhjäkäynnillä. Luulin et pakoputki on jostain kannakkeestaan huonosti ja ottaa runkoon tms. kiinni.
Kun ajoi tunnelista ikkuna raollaan ja moottorin ääni kaikui seinästä, vedättäessä kuului selkeesti säksätystä. Edelleen epäilin pakoputkea.
Pakoputkesta ei kumminkaan löytyny vuotoa,eikä muutakaan mikä olis voinu tuota tärinää aiheuttaa.
Sit öljyntäyttökorkki auki moottorin käydessä, ni jopa rupes löytymään. Tupsutti melko runsaasti.. Toyotalta osia hakiessa kertoivat, että jos on pitkään vuotanu, ni kerryttää öljypumpun imusihtiin karstapaakkuja. Tän voi tarkistaa öljyjä vaihtaessa taskulampulla öljyropun reijästä. Sihti näkyy heti siinä yläpuolella.

HAILUXI-07
09.08.2017, 21:33
Aivan, Mulla kans öljyntäyttökorkista tupsuttaa höyryä ja huohottajan putkesta myös josta tulee jonkunverran öljyäkin.

amatyyr
14.08.2017, 11:42
Jees, kiitoksia informaatiosta. Ilmeisesti tuota öljyntäyttökorkkia tai mittatikkua olisi muutenkin hyvä käyttää aika ajoin auki ja tarkistaa, että pääseekö öljytilaan ylimääräistä painetta?

Katsotaanpa, josko allekirjoittaneestakin tulisi hiluksikuski, kunhan ensin pääsisi nykyisestä kulkineesta eroon.


- amatyyr -

amatyyr
23.05.2018, 06:44
Hiukan hankala diaknosoitava, ku suuttimet on venttiilikopan sisällä.

Hieman normaalia kovempaa tärinää tyhjäkäynnillä. Luulin et pakoputki on jostain kannakkeestaan huonosti ja ottaa runkoon tms. kiinni.
Kun ajoi tunnelista ikkuna raollaan ja moottorin ääni kaikui seinästä, vedättäessä kuului selkeesti säksätystä. Edelleen epäilin pakoputkea.
Pakoputkesta ei kumminkaan löytyny vuotoa,eikä muutakaan mikä olis voinu tuota tärinää aiheuttaa.
Sit öljyntäyttökorkki auki moottorin käydessä, ni jopa rupes löytymään. Tupsutti melko runsaasti.. Toyotalta osia hakiessa kertoivat, että jos on pitkään vuotanu, ni kerryttää öljypumpun imusihtiin karstapaakkuja. Tän voi tarkistaa öljyjä vaihtaessa taskulampulla öljyropun reijästä. Sihti näkyy heti siinä yläpuolella.
Hmm, nyt hiluksilla ajellessa en ole huomannut, että tämä oma mitenkään kummemmin säksättelisi, tärisisi tms. Välillä vedättäessä hieman eri kaasupolkimen asennoilla kuulostaa kuin 'nakuttaisi' eri kierrosalueilla tai vedätyksillä, ja öljyntäyttökorkkia raottaessa tupsuttelee höyryä. Tätä autoa ostaessa kävin katsomassa myös toista hiluksia, joka tupsutteli ihan samalla tavoin. Soitin pitkän linjan tojota-huoltomiehelle, ja hänen mukaansa se kuuluu asiaan näissä D-4D-koneissa, ja samanlaista ääntä piti myös puoliskon ex-Rav4 surullisen kuuluisalla ketju-D4D-koneella, joka oli jo vaihdettu takuun piikkiin. Eli vuotaako tuossa nyt joku suuttimen tiiviste vai kuuluuko tuo asiaan? Mittatikun reiästä ei koneen käydessä tule yhtään mitään.

Ja otsikon aiheesta vielä, missä Ylivieskan lähistöllä voisi hiluksia käyttää ohjelmoitavana? Etelä-Lapissakin tulee aika ajoin ajeltua.


- amatyyr -

Edit: Ylivieskassa näyttäisi olevan OptimoiAutosi-toimipiste, mutta esim. mersuforumin puolella tämä ketju ei tunnu olevan kovin kovassa huudossa..
Edit2: Tämän tojota-huoltomiehen mukaan siis tuo kannen rakenne olisi sellainen, että se tupsuttelee täyttöreiästä, ja se olisi siksi normaalia. En tiedä sitten mikä on oikein..?

amatyyr
25.05.2018, 10:05
Hiljaista on täälläkin (ks. hiluksin kopin lämpeäminen). Tylsäähän se näköjään on, kun säätäminen tapahtuu ohjelmiston muodossa eikä mekaanisella pumpun tai ahtojen säätämisellä, osia vaihtamalla tms..


- amatyyr -