View Full Version : Keskustelua työkaluista
Elikkäs en tällästä löytänyt haulla niin ajattelin, että tämmönen vois olla hyödyllinen. Tarkotus olis keskustella yleensäkin työkaluista ja kerätä tänne hyviä, huonoja ja kaiken muunlaisia kokemuksia erilaisista/eri merkkisistä työkaluista. Itse voisin vaikka alottaa. Itsellä olis hakusessa räikkäsarja harrastelukäyttöön, hintaa sais olla noin 200€ :eek: eihän sillä mitään huippua saa, mutta ei tässä huippua haetakaan. Biltemasta kuullut paljon hyvää ja vähän pahaakin, mutta hinta-laatu suhde on ymmärtääkseni kohdallaan. KS-toolsin setti kanssa kiinnostais elikkäs tämä: http://www.silikotek.fi/extranet/superlockhylsyavainsarja-osaa-p-3733.html?osCsid=0a8a73809d
Mielipiteitä ja kokemuksia haluisin kuulla ja muitakin saa ehdotella.
Suolakaivoksessa on laadukkaat käsityökalut, pääasiassa Stahlwille. Myös Snap-On ja Bluepoint on edustettuina. Näihin verrattuna aika monet normikalut on enemmän tai vähemmän kömpelömpiä/heppoisia.
Weran ja Wurthin ruuvimeiseleitä on myöskin, ne on melkoisen käteensopivia ja aika kestäviä jopa väärinkäytettynä.
Stahlwille tuntuu kestävän hyvin jopa tuota 365/24/7 käyttöä vaikka käyttäjiä on paljon, toki kaiken saa rikki mutta aikamoista rääkkiä kestävät.
Omat rahavarat ovat rajalliset joten pitää tyytyä markettikaluihin. Autossa pyörii mukana IKH:n ~150e:n littana muovipakki jossa kaikki on kestänyt hyvin runsastakin käyttöä, pl. pikkuräikkä joka levis nopeesti.
Biltemasta on joitain sekalaisia kaluja, ja nekin kestää/toimii kun ostaa valikoiden.
Oma maku on ehkä hieman turtunut noiden suolakaivoksen työkalujen vuoksi, eniten normikaluissa hiertää niiden koko... :D Eli räikät ja hylsyt monesti aika kolhoja, samoin kiintoavaimet.
Normiruuvarit on yleensä ihan shaissea joten niissä on tullut keskityttyä merkkivehkeisiin kotioloissakin, tarjouksista saa välillä esim. Weran meisselisettejä ihan edukkaasti.
Kamasaa olen aiemmin käyttänyt menestyksekkäästi ja semmoinen sarja on jossain vaiheessa hankittava, eihän työkaluja voi olla liikaa... Eikä noi Kamasat ole edes mitenkään tähtitieteellisissä hinnoissa.
Nuhapumppu
17.07.2011, 19:19
Kyllä nuo KS-toolsit harraste käytössä kestää ihan hyvin kaverilla ollut ~4vuotta ja on revitty ja hakattu ja edelleen kaikki toimii http://www.silikotek.fi/extranet/hylsysarja-143812-124os-p-3187.html. Työkaluista kun on nyt puhe, niin pihtejä kun ostaa on knipex paras valinta. Myöskin nuo bilteman työkalut on ihan ok ja se 10vuoden takuu toimii ainakin omien kokemuksien perusteella tosi hyvin ja työkalut kestää kovaakin käyttöä. Kamasassa se ikuinen takuu on todella hyvä,ei vaan korvaa väärällä käytöllä särjettyä tai mekaanisen kuluman särkemää työkalua,eli takuu on vain ehjillä työkaluilla.
BJ-40/76
18.07.2011, 00:27
Itse ostin taannoin (olikohan 1990?) vähistä rahoista kamasan 1/4 hylsysarjan,
ja 1/2 tuuman hylsysarjan.
ja kun voima loppu, niin piti ostaa pitkä 1/2" voimavarsi. maksoi -90(?) 366mk!
Nuo kamasat on ollut monessa mukana, itseasiassa liian monessa:mad:
Pitää vahtia kuin haukka, ettei kukaan vaihda hylsyjä:o
Nyt mulla 1/2" sarjassa yksi halkinainen hylsy, olikohan 19mm, ja aivan eri
fontilla kirjoitettu kuin muut.
Ja se hylsä on ajettu pulttikoneella paskaksi!:mad:
Tuon 1/2" voimavarren päästä on antautunut moni hylsä, pahimpiin paikkoihin mulla on pulttikoneen hylsät, mitä ei koskaan ole ajettu pulttikoneella....
tuo varsi on muuten sikaluja.... periksiantaminen johtunut aina joko särkyneestä
hylsästä, taikka kierteellä olevasta jatkovarresta, toki joskus järkikin voittanut
itse en ole saanut yhtään hylsää rikki (väännän mahdollisimman paljon pulttia/mutteria, siis hylsää, enkä väännä sivuttain, siis säteen suuntaan)
No se katkeruudesta!
Talvella töissä oli boxo-pakit, ja niiden laatu oli .................
ja kun ne särky, niin päivitettiin bilteman työkaluihin, ja biltemalla tuli väännettyä
lujempaa.....
Jos alkasin kasaamaan merkkipakkia, niin se olis kamasa, toki hyvin alkeellinen...
ja seuraavana olisi ehkä biltema tai AMP.....
toki jos pakin hinta ei olis pois minun lompakosta, niin sitten parempaa
suuruusluokkaa stalhwille.....
Ite oon menny sillä periaatteella, että köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa (halpaa). Stahlwillen hylsysatsi on ollu käytössä noin 25 vuotta ja ainoastaan yks hylsy on haljennu ja sekin meni takuuseen (ikuinen takuu). Uusia kun oon ostellu niin Stahlwille tai Bahco. Näitä asioita kannattaa aatella sillain, ettei se sit kalliiks tuu kun työkalut kestää koko oman ikänsä :D
Satan työkaluja pienellä varauksella voin kyllä suositella. Ikuisen takuun sillekin lupaavat.
Esimerkiksi:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1287
Pieni varaus tulee siitä että omaan makuuni monet hylsykoot ovat turhan pienellä karakoolla, siis ainakin tuossa linkin sarjassa mikä pojallakin on. Eikä ole turhan kolhoja hylsyt tai kiintoavaimet.
Kotosalla tullu paljon käytettyä isän joskus 25vuotta sitten ostamaa Facom:n 1/2" räokkäsarjaa ja hyvin on rääkkiä kestäny, millon minkäkin mittasta jatkovartta vääntimessä. Suosittelen!
Töihin/harrastuksiin on tullu ostettua nykyään IKH:n sitä professional/expert sarjan työkäluja, hylsysarjoja ja ruuvareita. Tyytyväinen niihinkin olen ollut. Ruuvareissa on se hyvää se et niissä on se metalli kahvan päähän asti et voi lyödä sinne päähän ihan huolella!
Wurth:n hylsysarja on ollut pienoinen pettymys. Sarjan OVH-hinta oli aikanaan aika suolainen, joskin sain roimat alennukset. Mutta hintaan nähden hylsyjen kestävyys ei ole paras mahdollinen, nyt jo 17 ja 19 mm hylsyt korvattu uusilla. Samaten isomman räikän mekanismi jotenkin takkuilee, lienee menossa rikki. Ja tuo laukku on suunnittelun kukkanen ! Hylsyt pysyy pakkia kantaessa paikoillaan mutta kaikki kuusiokolopäät yms. sinkoilee pitkin laatikkoa. Raivostuttava piirre sarjassa, ei sitä pakkia aina voi pitää vaakasuorassa.
solihull
19.07.2011, 08:56
Noi Silikotekin sarjat näyttäis samoille kuin esim. Meister -työkalusarjat. Joku semmonen iso sarja on tuossa ollut vähäisessä käytössä - ei moittimista. Ainoastaan en ole koskaan tottunut 5/8 vääntiön hylsyihin kun se on aina ollut joko 1/4 tai 1/2. Räikät ihan kohtuullisia ja työjälki ihan hintatasoon nähden siistiä. Kelpaa mulle kun huomioi hinnan.
IKH:n "iso" sarja ollut yleiskäytössä ehkä 10 vuotta ja kaikki on kestäneet normikäytössä paitsi iso räikkä on mennyt. Ihan hyvä sarja taviksen ruuvailuun.
Sitten nämä halpiais 3/4 hylsysarjat kestää kyllä autokäytössä ihan mennen tullen ei moittimista. Samoin kuin on tullut hankittua jotakin K-raudan 27-osaisia kiintolenkkisarjoja, 25-35 euroa. Ihan ovat menneet harrastusruuvaamisessa samoin kuin nämä halpakauppojen sivuleikkurit ja muut pikkupihdit ovat pääasiassa kestäneet. Se joku Knipeksin näköinen oranssikahvainen MWM - tai joku semmonen v**tupihti ei ole laatua, ne ei kyllä työntekoa kestä.
Perusruuvimeisselit ostan myös halpishyllyistä. Yleensä ei ole tarvinnut pettyä kovinkaan. Ei ne laatumerkkienkään meisselit nykyään kestä sen paremmin, siis joku Wurth, Bosc jne. Samoin kuin ruuvarikärjet on ihan kulutustavaraa merkillä millä hyvänsä. Torx-kannalla vääntää 100-200 ruuvia ja se on entinen (siis isompia ruuveja vaikka puuhun).
Sen verran on tullut ruuvattua, että osaa kyllä kaupassa katsoa työkalun laatua vs. hintaa että sitä halvinta en minäkään aina ota. Ainahan ei toki "laadukas" ulkonäkö kerro kestävyyttä mutta pääasiassa ne kestää sen mitä harrastaja tarvii.
Sähkötyökaluissa on vähän eri asia, joskus voi saada halvalla ihan toimivan, mutta yleensä nämä "Betaxit" ja muut on niin tökerösti tehtyjäkin että jäävät hyllyyn. EIvätkä todellakaan ole tehty työhön. Akkukoneina on ollut Boschia, käsityökalut AEG, Metabo jne..yleismerkkejä. Ja onhan tuolla isileasing-pajalla sitten parempaa laatua jolla tulee enempi ruuvattua, kuten Belzer, Facom, Bahco jne. Ehkä sopivat käteen paremmin ja ovat hiukan tarkemmin tehtyjä. Kyllä silloin kun ruuvataan kriittisiä paikkoja tai huonoja pultteja tulee laatumerkillä väännettyä...
Poranterien osalta nämä halpissarjat pitää jättää hyllyyn, kappaletavarana terät tulee hintoihin mutta kyllä ne on paljon parempia. Esim. sen IDG-toolsin poranterät on todella hyvää kamaa. Sieltä autosta löytää myös muuta hyvää tuotetta, joskin siellä on myös kovasti kallista halpiskamaakin pakattu firman väreihin. Tarkkana saa olla.
TT
Poranterien osalta nämä halpissarjat pitää jättää hyllyyn, kappaletavarana terät tulee hintoihin mutta kyllä ne on paljon parempia.
TT
Parhaiksi poranteriksi, omasta kokemukesta sanoisin Dormeria. Se kellertäväpäinen Dormeri kestää kyllä harrastekäytössä uskomattoman pitkään
"mustojen" rautojen työstössä, eikä hintakaan ole paha 1-13mm sarja taisi joku aika sitten maksaa n. 50-60 euroa. Kovemmille aineille oon käyttäny Dormerin kobolttiteriä ja kierteytykseen punaraitaista Dormerin tappia.
Pari vuotta takaperin porailtiin 12mm reikiä hardox 600:seen (mikä ei ole edes kovaa) ja käytiin tuolla kainuun salomailla, paikallisesta varaosaliikkeestä Kobolttiteriä puolen kymmentä kappaletta. Terien merkki oli tunnettu, hinta sikamainen ja laatu nolla, eivät tomineen millään pyöritysnopeudella. Piti käydä isommalta kylältä kunnollisia. Eli hinta ei näissäkään ole laadun tae...
Samaten isomman räikän mekanismi jotenkin takkuilee, lienee menossa rikki.
Saattaa vaan olla rasvat kovettunu, ni ei haitat liiku. Pura putsaa ja rasvaa. Ite "korjasin" yhen wyrttiläisen noin, joka ei enää puhunu yhtään mitään. Ny pelaa ku enkeli.
Satan työkaluja pienellä varauksella voin kyllä suositella. Ikuisen takuun sillekin lupaavat.
Esimerkiksi:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1287
Pieni varaus tulee siitä että omaan makuuni monet hylsykoot ovat turhan pienellä karakoolla, siis ainakin tuossa linkin sarjassa mikä pojallakin on. Eikä ole turhan kolhoja hylsyt tai kiintoavaimet.
Tuskin tuokaan setti ihan kuraa on kun on kuitenkin ikuinen takuu.
Sekin on tullut kyllä huomattua työkaluissa että aina se kalleinkaan ei ole se paras. Knipexin pihdit on kyllä parhaita mutta on ne kyllä sen hintasiakin.
Bahcon ruuvarit on kanssa todettu hyviksi sähkärin hommissa.
Saattaa vaan olla rasvat kovettunu, ni ei haitat liiku. Pura putsaa ja rasvaa. Ite "korjasin" yhen wyrttiläisen noin, joka ei enää puhunu yhtään mitään. Ny pelaa ku enkeli.
Duunista kantanut noita "risoja" wurttiläisiä ja beltzereitä varmaan 5-10 kpl. Kaikki korjaantunut putsaus rasvaus menetelmällä.
Mutta silti mun mielestä molemmat merkit on paskoja varsinkin kun ottaa huomioon hinnan. Mulla snap-onin 1/2", 3/8" ja 1/4" räikät on toimineet kuin junan vessa. Noita "risoja" olen jakanut ympäri kyliä ja laittanut b-käyttöön mm. autoon jne. Snap-on on mielestäni turhaan ylihintaisen työkalun maineessa. Moni työkalu siellä samoissa hinnoissa kun biltemassa tai ikh:lla. Snap-on ja bluepoint on mun makuun ihan parhautta.
Itsellä käytössä kuitenkin sekalaiset työkalut. Kamoja oon hankkinut mistä milloinkin olen sopivasti saannut. Viimeisimpänä on ollut halvalla betan työkaluja tarjoalla, joten olen ostanut niitä. Ei nekään huonoja ole, päinvastoin. Facomiin olen pääosin ollut tyytyväinen, ruuvarit oli pettymys. Nyt on ruuvarit weraa, beltzeriä, wurthiä, snap-onia jne. Jotain ks-toolsin vehkeitäkin oli yhessä välissä sopivasti tarjolla niin niitäkin on kertynyt, ei toistaiseksi huonoa sanottavaa niistäkää.
Halpiksia ei kannata köyhän ostaa, joutuu vaan ostamaan sen lisäksi sellasen joka toimii ja kestää.
Sähkö/akkutyökaluissa boschia. atlas-copcoa, metaboa, makitaa ja hitachia. Bossit ollut pettymys, makita mielyttänyt eniten (kestänyt pitkään ja mukava käteen).
Ilmatyökaluissa kawasakia, ir ja halpiksia. Ilmakoneissa menetteelee joissain hommissa halpiksetkin.
Hydrvehkeitä ei tuppaa saamaan kuin merkkikoneina. Niissä mulla merkkeinä npk ja atlas copco. Tai no tunkit ja portot asia erikseen, ne mulla on omegaa, nikeä ja jotain vanhoja mutta ah niin toimivia. Niin hyvää tunkkia ei muuten ole olemassa ettei pukkia tulis käytettyä. Jos hommaatte tunkin hommatkaa väh pari pukkiakin.
Samaten isomman räikän mekanismi jotenkin takkuilee, lienee menossa rikki.
Ostin joskus kauan sitten tarjouksessa olleen Bahcon raikkäsatsin, jossa oli 1/2" räikän lisäksi muutama käytetyin hylsy, taisi olla 13, 17 ja 19. Myyjä sanoi, että pudota se räikkä öljypyttyyn muutamaksi päiväksi ja ota käyttöön vasta sitten. Ajatuksena oli kunnon voitelu heti alkuun. Pistin mekanismin moottoriöljyn likoamaan, eikä ole ainakaan ollut yhtään ongelmia sen räikän kanssa, vaikka sai vain sen kertavoitelun. Kaipa tuon voisi liottaa öljyssä joskus uudestaan.
Muuten on tullut suosittua käyttötyökaluissa enimmäkseen teräsvillen vääntimiä ja hylsyjä. Yhtään ei ole pettänyt tai muuten vikaantunut.
Yksi hyvä ostos oli tsekkiläinen Tona-hylsysatsi, joka lähti parikymentä vuotta sitten mukaan halvalla yhden LVI-liikeen konkurssihuutokaupasta. Joku oli pihistänyt siitä räikän, mutta kutakuinkin kaikki muut osat oli tallessa. On olleet kestäviä osia, eikä hinta noussut paljonkaan - räikän puuttuminen taisi lopettaa yleisön kiinnostuksen siihen.
Köyhänä harrastajana olen käyttänyt bilteman parempia viimeisen 15 vuotta. Hinta-laatusuhde vähintäänkin kohdallaan. Yhtään hylsyä en ole sanut halki, ainoa hajonnut kapine on ollut varttinen muovirunkoräikkä. Sekin taisi olla 6 vuotta vanha ja sain uuden takuuseen. Tämä kehuminen koskee siis etupäässä hylsyjä ja vääntimiä, meisselit ovat ainakin olleet melko pehmoista tavaraa.
Nuhapumppu
28.07.2011, 13:02
Vähän aiheeseen liittyvää niinjos haluaa kunnollisen taskulampun niin UK on hyvä valinta. Itsellä oli tällainen (http://www.maanpuolustusyhtio.fi/tuotekuvat/iso/2440_1.jpg)entisessä työpaikassa ja täytyy sanoa että kestävyydessä hakee vastustajaa. Esim omani tippui koneremontin(voimalaitoksen) yhteydessä "imurin" putkeen jossa oli jo 4m vettä jotenka haku ei enää onnistunut. Seuraavana keväänä sama kone purettiin uudestaan jolloinka hain lampun montusta ja perkele sehän toimi. Eli on varmasti veden pitävä kuten lupaavat. Nyt taas nykyisessä työpaikassa Ledlenser on tuottanut pettymyksen,omani kesti 2kk ja sen jälkeen piti virtaa enää 2h,kuulema akkuvikoja paljon noissa. Työkaverilla taas valo alkoi vilkahtelemaan välillä kun lampulla oli ikää 1kk. Myöskään iskuja nuo ei kuulema kestä,kun taas tuo UK kestää ajaa autolla vaikka yli,olen kokeillut. Mutta valo tehossa tuo ledlenser on kyllä paljon parempi,mutta jossain tilanteissa kirkasvalo on huonompi kuin vähän kellertävävalo.
Sähkö/akkutyökaluissa boschia. atlas-copcoa, metaboa, makitaa ja hitachia. Bossit ollut pettymys, makita mielyttänyt eniten (kestänyt pitkään ja mukava käteen).
Ilmatyökaluissa kawasakia, ir ja halpiksia. Ilmakoneissa menetteelee joissain hommissa halpiksetkin.
Sähkövehkeistä on opittu sen verran ettei yhtään vihreätä boschin konetta tule, ei vaikka ilmaiseksi sais. Paremmat siniset ovat eri maata. Skil-merkkiset verkkovirtakoneet ovat tähän mennessä olleet hinta-laatusuhteeltaan varsin positiivisia.
Ilmakoneissa IR on kunkku. Harmi vaan että hintakin tahtoo olla kuninkaallinen...
Yksi hyvä ostos oli tsekkiläinen Tona-hylsysatsi, joka lähti parikymentä vuotta sitten mukaan halvalla yhden LVI-liikeen konkurssihuutokaupasta. Joku oli pihistänyt siitä räikän, mutta kutakuinkin kaikki muut osat oli tallessa. On olleet kestäviä osia, eikä hinta noussut paljonkaan - räikän puuttuminen taisi lopettaa yleisön kiinnostuksen siihen.
Tonan sarja oli yhdellä tutulla ja pitää kyllä ihmetellä sitä kestävyyttä, harvemmin näkee puolituumaisella karalla traktorin pyöränmuttereita kiristeltävän. Vartta oli vain 1,5m ja reilu satakiloisella ukolla ihan reippaasti voima käytössä.
kummosta pulttipyssyä porukal on käytössä? puolen tuuman mutterimopo olis ittellä hakusessa hinta luokkaa 150e
pikku-maukka
29.07.2011, 10:50
kaiken maaliman halpis putiikeista noita on tullut osteltua, parhaaksi on osoittautunut kyllä nuo pilteemat joissa on 10 vuoden takuu.
ja se takuukin pelaa ei mitään turhaa kyselyä väärin käytöstä(jota tulee tehtyä vähän väliä) kun vie takuuseen.
kummosta pulttipyssyä porukal on käytössä? puolen tuuman mutterimopo olis ittellä hakusessa hinta luokkaa 150e
Kärsi lisää ja hae IR. Voittaa kestossa, käytettävyydessä ja ennenkaikkea voimassa.
Lisäksi tuo IR on hyväksi havaittu, ei ole vaaraa että saat huonon koneen niin kuin voi käydä jonkun nimettömän halpamerkin kanssa.
E: Vaikkapa tuolta...https://www.tyokalutori.fi/paineilmatyokalut.html
TOPPAHOUSU
31.07.2011, 10:58
Muutavan vuoden ajan olen omistanut Bahcon räikällisen lenkkiavaimen sarjan, jossa yhdessä työkalussa on 4 eri kokoa... ( Sarjassa 3 avainta.)
Todella tyytyväinen olen ollut ko. tuotteeseen, kulkee 12 eri kokoa räikällisiä avaimia kätevästi mukana!
Mulla on Ironsiden vaihdettavalla suunnalla olevat räikkälenkit. 8-19mm. Ei ollu ilmaset, mutta onpa verrattoman maukkaat käytössä. Ja 25v, eli käytännössä elinikäinen takuu. Ainoa puute japsikipon omistajana on yleisen 14mm avaimen puuttuminen.:(
Janne1986
08.10.2012, 08:44
Nyt vinkkejä ja linkkejä mistä löytyisi tuumasia hylsy/avainsarjoja?
Olen yriittänyt googlettaa mutta ei löydy kuin pieniä sarjoja.
Kun omistaa tuollasen Jeepin niin välillä olisi tarvetta myös tuumasille työkaluille.:)
Eli mielellään sellasia sarjoja missä olisi lenkkejä,normi hylsyjä ja myös tähtikantasille pulteille hylsyjä.
hemmobj40
08.10.2012, 10:31
Nyt vinkkejä ja linkkejä mistä löytyisi tuumasia hylsy/avainsarjoja?
Olen yriittänyt googlettaa mutta ei löydy kuin pieniä sarjoja.
Kun omistaa tuollasen Jeepin niin välillä olisi tarvetta myös tuumasille työkaluille.:)
Eli mielellään sellasia sarjoja missä olisi lenkkejä,normi hylsyjä ja myös tähtikantasille pulteille hylsyjä.
tuollainen tuli vastaan
http://www.leatherheaven.com/tuote/ty%C3%B6kalusarja-craftsman-118os-tuumakoot/CRA4/
Jarkko T
08.10.2012, 10:50
Kannattaa myös katsella brittien Ebay läpi jos etsii Kamasan työkaluja, esim. itse olen tilannut täältä http://stores.ebay.co.uk/Toolsmart/Tools-By-Kamasa-/_i.html?_fsub=360900017&_sid=123886937&_trksid=p4634.c0.m322 Kamasan lenkkisarjat, 10-32mm avaimet~30€ ja 6-22mm lenkit~30€ sekä 16 osaisen räikkälenkkisatsin ~140€. Ainut miinus on suht korkeat postikulut, mutta kannattaa etsiskellä pieni porukka kasaan niin saa jaettua toimituskulut. Tuo Toolsmart2010 myyjä suostuu lähettämään isomman paketin yksillä postikuluilla, niin ei tarvitse maksaa joka tuoteesta erikseen kuluja.
Myös Ingesoll Rand paineilma kamat tuolla britti ebayssa vaikuttaa aika paljon halvemmalta kuin Suomessa.
Akkukoneita olen tilannut tuolta: http://www.sitebox.ltd.uk/ Aika sekavat sivut, mutta esim. Panasonic EY7950LR2S31 jäi 350€ toimituksineen kun sama olis ollut Suomessa 540€-580€+toimituskulut
Bahcon hylsysatsi on kyllä ollu vallan mainio.. Siihen sitten kylkeen bilteman/ikh:n kuusiokolo ja torxihylsät sunmuut :D Täytyis rueta itelläki katteleen räikkälenkit!
wuntzikka
08.10.2012, 17:34
työpaikoilta ja kavereilta saa ensihätään vahvempia avaimia jos omat ei kestä käyttöä, seuraavalla ostokerralla muistaa ostaa erimerkkistä tai laadukkaampaa.
ikh, bahco, biltema, motonet... monenlaista eri merkkiä löytyy pakista, ja jos eivät kestä ni ostetaan uudet tilalle järeämpänä. ja ostopäätöstä tehdessä ostetaan sellainen mikä käy kyseiseen työnkuvaan parhaiten. eli jos jotain pientä pikaista tarvetta jollekkin ni en välttämättä osta turhan kallista/laadukasta.
tarjoustalosta ostin n. 4 vuotta sitten sellaisen mustaksi päällystetyn kiinto-avainsarjan ensihätään kun oli tarve kova.ajattelin että jos muutaman pultin kestää tai toimii niin riittää. No nehän maksoivat vissiin 5 euroa per sarja silloin (10 avainta sarjassa) ja ovat olleet todella hyviä!
Eivät ole runnanneet eivätkä antaneet periksi yksikään ja on niillä nirhattu jotain joka viikko. kolme autoa ja traktorivanhus on niillä pidetty kunnossa ja useita vanhuksia katkaistu yms eli on väännetty kovaakin!
en tiedä onko sen jälkeen laatu muuttunut mutta punaisena lankana se että halvallakin voi saada hyvää.
Porvoon Hilma
08.10.2012, 17:55
Sähkökaluista vain siniset Boschit ja Makitat on olleet hyviä. Kerran oli yksi Husqvarnan sähkösaha ja AEG:n käsipyörösaha, mutta ei ole enää noita. Ne uupui ihan perushommissa. Makitan sähkösahalla olen sahannut motin jos toisenkin ja vielä toimii.
Tule vaan mieleen, että ei noihin työkaluihin saa paljoa rahaa menemään kujn ostaa parhaimmat mahdolliset lenkit vaikka erikseen. Usein tarttee 10, 13, 14, 17 ja 19 mm. Vaikka maksaisi 20 euroa kappale, niin silti menee vaan 100 e ja kestää sen 1000 vuotta.
Mulla on kans kaikenlaisia lenkkejä, osa ihan halpascheisseä, joita heittelen nyt pois kun on varaa ostaa kunnollisia.
Sen oon huomannut, että kunnollinen sähkömutterimopo ( tai sit se ilmatoiminen IR) on ihan ehdoton laite. Kaikki aukee ihan lentämällä eikä mee kädet rikki. Mulla toi on Makita 18,8V 1/2" vääntiöllä.
Sit noista metsurikamppeista Stihl ja Fiskars. En tiiä muista enkä ala kokeilemaan :)
:)
No sinisistä bosseista sanoisin kyllä eriävän mielipiteen! Ovat täyttä paskaa varsinkin jos miettii yhtään hinta-laatusuhdetta. Maksavat kyllä ammattivehkeiden verran mutta eivät todellakaan ole kelvollisia ammattihommiin.
Suolakaivoksessa käytössä ihan liikaa ko. merkkiä ja harmittaa törkeesti. Ostin heikkona hetkenä ittelleni paketin sinistä bossia jossa oli iskeväruuvikone, porakone ja pulttikone. Kaikki on ollut ihan paskoja. Akut kuollut ihan liian nopeesti, työergonomia ollut paskaa, lupaavat ihan liikoja mm. momenttien suhteen, porakone kuollut kokonaan, latausajat ihan liian pitkiä jne jne. Suoraan sanottuna vituttaa. :(
Kamasa on samaa osastoa AIVAN yliarvostettu merkki. Samaan rahaan saa meinaa todella paljon parempia.
Makita ja millwaukee tuntuvat parhailta hinta laatusuhteiltaan.
Sthilistä ja fiskarsista samaa mieltä. Ihan parhaita alallansa. :)
just my five cent!
-sami-
zille2.5
09.10.2012, 07:57
Kamasa on samaa osastoa AIVAN yliarvostettu merkki. Samaan rahaan saa meinaa todella paljon parempia.
-sami-
Räikät ovat kamasalla suorastaan ala-arvoisia. Osa kyseisen merkin myyjistäkin on huomannut saman ongelman ja ovat alkaneet edustamaan eri merkkiä.
Ampro:ta on tullut osteskeltua kun olen halunnut "laadukkaampia" työkaluja. Ainakin takuu on testattu toimivaksi, vaihtavat "hajonneet" (=kuluneet) ruuvauskärjetkin :rolleyes:
Porvoon Hilma
09.10.2012, 17:42
No sinisistä bosseista sanoisin kyllä eriävän mielipiteen! Ovat täyttä paskaa varsinkin jos miettii yhtään hinta-laatusuhdetta. Maksavat kyllä ammattivehkeiden verran mutta eivät todellakaan ole kelvollisia ammattihommiin.
Suolakaivoksessa käytössä ihan liikaa ko. merkkiä ja harmittaa törkeesti. Ostin heikkona hetkenä ittelleni paketin sinistä bossia jossa oli iskeväruuvikone, porakone ja pulttikone. Kaikki on ollut ihan paskoja. Akut kuollut ihan liian nopeesti, työergonomia ollut paskaa, lupaavat ihan liikoja mm. momenttien suhteen, porakone kuollut kokonaan, latausajat ihan liian pitkiä jne jne. Suoraan sanottuna vituttaa. :(
Makita ja millwaukee tuntuvat parhailta hinta laatusuhteiltaan.
Sthilistä ja fiskarsista samaa mieltä. Ihan parhaita alallansa. :)
just my five cent!
-sami-
Toi sinisten Boschien huono käytös yllätti oikeasti. Tarkennatko hiukka mitkä Boschit ostit ? sulla taitaa olla noi koneet ihan jokapäiväisessä ammattikäytössä ? pitäisi noiden kyllä kestää, mutta voihan se olla, että on menty huonontamaan. :confused:
Juuso4x4
09.10.2012, 18:38
Toi sinisten Boschien huono käytös yllätti oikeasti. Tarkennatko hiukka mitkä Boschit ostit ? sulla taitaa olla noi koneet ihan jokapäiväisessä ammattikäytössä ? pitäisi noiden kyllä kestää, mutta voihan se olla, että on menty huonontamaan. :confused:
Mulla ainakin huonoja kokemuksia boschin sinisistä pikkurälläköistä ja akkuporakoneista.
Ite oon suosinu makitaa, dewalttia ja milwaukeeta. Uskallan jopa suositella muillekkin :cool:
Ittelleni ostin sellaset 14,4v malleja en ulkoa muista mutta siis iskevä ruuvari, porakone ja iskevä 1/2" pulttari
Duunissa on sitten 12v-36v bosseja porakoneesta, pulttariin. On siis sds-konetta ja puukkosahaa.... Sit on viellä sinistä 230v konettakin, rälläkkää 125-230mm yms. Kaikki siis ollut pettymyksiä ja vaihtuvuus turhan kovaa.Jos oisin omalla rahalla osatanut niin vituttais todellakin paljon.
Juu kyllä ne on työkäytössä ja viellä ihan 24/7 kun tuo työauto on ihan päivystyskäytössäkin.
Bosseja valitettavasti käytetty meillä jo ainakin 10vuotta ja laatu ei ainakaan sinä aikana ole muuttunut suuntaan jos toiseen.
Ainut bossi jota en hauku on liukujiiri kone jonka ostin kun aloin rakentamaan melkeen 4vuotta sitten. Tosin on siinäkin lapsuksia mm. terän vaihto turhan hankalaa.
Festoa mulla on kanssa ja hankinta hinnasta huolimatta niihin hommiin mihin hommasin on kyllä todella hyvät pelit. Mm. niiden sirkkeli on kaluste hommiin jne. ihan huippu. En ole niiden kanssa kyl viittinyt hirveesti temuta ihan paskan puun ja/tai rasvojen seassa :D Pelkkä terä taisi olla n.350e!
-sami-
Knipexin pihtien ylivertaisuuden näköjään muutkin huomanneet. Hylsysarjana mulla palvelee KS-Toolsin tuote, 1/2" karalla. Voin huoletta suositella kaikille. Sähkötyökaluista sen verran että, Hiltin voittanutta ei ainoassakaan sarjassa ole löytynyt. Ei Makita ja Dewaltkaan huonoja ole. Moottorisahana tietenkin Stihl.
Porvoon Hilma
12.10.2012, 19:16
Knipexin pihtien ylivertaisuuden näköjään muutkin huomanneet. Hylsysarjana mulla palvelee KS-Toolsin tuote, 1/2" karalla. Voin huoletta suositella kaikille. Sähkötyökaluista sen verran että, Hiltin voittanutta ei ainoassakaan sarjassa ole löytynyt. Ei Makita ja Dewaltkaan huonoja ole. Moottorisahana tietenkin Stihl.
Toi Knipex on omaa luokkaansa. Kerran vietin tovin Motonetin hyllyn ääressä valikoiden kiinanpaskaleikkureista parhaimpia ja totesin ne kaikki jotenkin ala-arvoisiksi. Ne oli joko jäykkiä, väljiä, ei menny leuat yhteen tai sitten käsiote oli huono. Jätin ne kaikki hyllyyn ja ostin Knipexit, isot ja pienemmät. Maksoi hiukka enemmän, mutta: Toimii.:D
Kaksi isoa bahcon sarjaa, toinen työautossa ja toinen traktorissa ne on ajaneet asiansa hyvin tosin aika vähäsellä käytöllä. Hallikäytössä stahlwilleä kamasaa ja wurthiä sekasin varmaan jotain ikh:takin. Ennen oli dewaltin akkukoneet (pora ja pulttimopo). Nyt ne korvattu milwaukeen vastaavilla. Dewaltin akku ongelmat riitti mulle. Sekin taitaa olla nyt uusiin korjattu.
"mettätöissä" lähinnä pihapuita tulee kaadeltua enemmän vähemmän, olen luottanu husqvarnan ammattimalleihin. Fiskarssin koukkuhin ja vänkäreihin, ainot poikkeukset tilhen 130cm vänkäri ja rh-pusherin kaatotunkki. Muuten saa tilhet jäähä mettään.
mikkoimp
13.10.2012, 21:07
samaa mieltä noista boschin sinisistä koneista ja kamasasta, aivan yliarvostettua ovat hintaansa nähden, paljon parempia saa samalla rahalla saa paljon parempia. esim wurth on vaihtanut boschista milwaukeeseen jota itse tulee käytettyä ja milwaukeeta uskaltaa kyllä suositellakkin, ammatti käytössä kestää aika rajua väärinkäyttöä nämä vehkeet.
biltemasta myös hyviä kokemuksia, aionoa on pikkuräikkä jonka olen rikki saanut ja se vaihdettiin mukisematta.
Tomppaa_
24.10.2012, 18:35
Bilteman käsityökalut hinta/laatusuhteeltaan ehkä parhaita mihin oon törmänny (10v takuulla olevat), samoiten knipexin pihdit, ihan helvetin hyviä. Pulttikoneeks IR, niillä halvoilla ei meinaa saada ees pyöränpultteja auki.
Mitä mieltä ootte Hitachin sähkötyökaluista? Tuossa paikallisessa laakerikaupassa kopeloin yhtä akkuporakonetta ja oli kyllä helvetin hyvä käteen.
Turbo Isuzu
24.10.2012, 19:43
Mulla on kanssa ollu jonkin verran noita Bilteman ns. parempia työkaluja käytössä jo monta vuotta eikä oo koskaan ollu mitään hämminkiä ja on niillä ihan oikeesti töitäkin tehty ja välillä turhankin karskisti murjottu. :rolleyes:
Mitä mieltä ootte Hitachin sähkötyökaluista? Tuossa paikallisessa laakerikaupassa kopeloin yhtä akkuporakonetta ja oli kyllä helvetin hyvä käteen.
Meillä töissä työkaverin mukana kulkee vihreitä hitachin koneitä kolme: Pikku rälläkkä (125mm), 1/2" mutterimopo, Puukkosaha.
Pikkurälläkässä muuta huonoa ku vähän turhan lyhkänen johto. Hilti koneessa taas niin pitkä johto että ei aina tarvii roikkaa vetää.
Mutterimopossa ei oikeestaan mitään huonoa. Painoa tuon kokosessa nyt on väkistekkin.
Puukkosaha mukavan kokonen käyttää mutta käyttökytkinten kestossa vähän moitetta, tässä taas hiltin kone menee edelle.
Hiltin koneissa hyvänä puolena tulee nuo pitkät johdot. ainakin meillä nuot on aika lailla edellytys.
Yhdestä hitachin harmaa valkosesta akkukoneesta on kokemusta 4 kuukauden verran jonka jälkeen palautin varastolle, kun ilmeisesti karan laakerointi alkoi väljistymään ja pienillä terillä poraaminen kävi mahdottomaksi.
On niiitä Hiltin voittaneita useitakin, usko pois...
Tähän oli pakko lisätä, että Makitan 10,8 volttiset akkukoneet tuntuu olevan helekutin toimivia... Tietysti pitää muistaa aina se käyttötarkoitus.
Uskomatonta mutta totta, 1/2 vuoden aikana kehitys koneissa on ollut todella valtavaa.
On niiitä Hiltin voittaneita useitakin, usko pois...
Täysin mahdollista. Ei vain ole mun kohdalle vielä sattunut. :)
Tuohon hiltiin sen verran että ainakin tuntuu niillä menevän noissa koneissa kanssa melkosesti kehitys eteen päin kun juuri tuli 2 viikkoa sitten työmaalle 22V akkukone jossa 3 nopeus aluetta. Ei oo viellä muualla tullu vastaan. No tuohon nyt olis viellä sen iskun voinnu lisätä, tai kai niiltä sellanenki löyty. Mutta ei uskalla 3 asennolla kovin isolla terällä painaa 4:stä 2mm:n pellistä läpi, alkaa ranteita pakottamaan. Juuh tiedän niissä koneisa on räikkä.
Painoa tuolla koneella on viellä sen verran hyvin jaksaa ylöspäinkin ruuvailla ilman että olkapäätä pakottaa 10 sekunnin jälkeen.
Hitachin koneita en voi suositella kenellekkään. Sinänsä ihan hyviä vehkeitä JOS ei tule asiaa takuukorjaukseen. Huollon mielestä normaalia, että runko on akkuporakoneessa niin löysä ettei nopeudensäätimen nappi pysy paikallaan ja nahkat on rungon välissä joka ruuvilla ja etummainen laakeri on niin väljä, että istukka heiluu toista senttiä. Kaikista näistä saa vain vittuilut ettei nämä ole tarkkuusporakoneita. Kiitoksia Penope Oy/Hitachi huolto, Jani L.
Kun näistä nykyisistä yksiköistä henki loppuu (ei onneksi ole kuin viisi yksikköä) teen uudenvuoden lupauksen ettei enää ikinä. Ja toisen lupauksen teen ettei tule enää firmallekkaan (vähän enempi).
Ei ole iso asia, mutta tuo asenne maksavaa asiakasta kohtaan on se mikä ratkaisee.
Hiltin akkukoneissa vituttaa tuo turvaräikkätoiminto spagettiranteita varten.
Yritäppäs käyttää ko konetta reikäsahan kanssa eri materiaaleihin niin hermo menee ennenkuin saat ekan reijän aikaiseksi. Makitalla on ne reijät jo ajettu ku hilti vaa lyö tyhjää...
Onhan noita akkukoneita 30volttisiakin. Ei se niistä aina automaattisesti parempia tee.
Ja tietenkin pitää muistaa käyttötarkoitus/käyttö.
Itse en pidä hiltin akkukoneista. Silti omistan hiltin ensimmäisen iskuporakoneen. Metallikuoret ja öljyt sisällä. Toimii ja on käytössä vieläkin satunnaisesti.
....Mitä mieltä ootte Hitachin sähkötyökaluista? Tuossa paikallisessa laakerikaupassa kopeloin yhtä akkuporakonetta ja oli kyllä helvetin hyvä käteen.
VMP :D .....ei kannata sekaantua moisiin romuihin, osta makita ni et pety nii pahasti ;)
Ite en ole sekaantunut muihin käsityökaluihin kun bacho. Periaate köyhällä ei oo varaa paskaan pätee itselläkin. Isällä edelleen käytössä vanhoja bacholaisia 80-90 luvulta. Itsellä uudempaa tuotantoa, räikkäsarjat, tunkit, ruuvvarit ja kaikki pihdit lukuunottamatta papukaijoja mitkä on knipexiltä. Mitään en ole kotona rikkonut muutakuin tyhmyyttäni väärin käyttämällä, yhdestä kärkipihdistä meni toinen leuka poikki kun pyöritin mr2 jarrusatulan mäntää viilapenkissä sisälle, yksi talttaruuvvari vääntämällä poikki ja yhden t vääntimen katkaisin metrin putkella. Kaikki olen saanut takuusta uudet, takuuhan noissa käytännössä ikuinen. 2 bachon papukaijapihdit olen ostanu rompetorilta rikkinäisenä ja vieny takuuseen saaden uudet tilalle, ei vaadi kuitteja.
Töissä kasaan dumppereita joka päivä bachon työkaluilla, akkumopolla käytän kokoaika normihylsyjä ja ne kestää kestää ja kestää, yhtään en oo halkassut, ir:n titaanipyssyllä ammun harvakseltaan noita bachon hylsyjä ja kestää. Töissä on samalla lailla yhdet kärkipihdit mennyt poikki leuvan tyvestä kun on väännetty sivuttain mihin ei ole tarkoitettu. Räikät kestää kun ei kokoaika väännä metrin jatkoilla, järkeä käyttämällä ainakin itsellä kaikki pelannut.
Paikallisessa tuo iso n190 osainen räikkäsarja mikä sisältää lenkit, piippuavaimet, pikkuräikän tarpeineen, isonräikän tarpeineen 189€ normaalisti ja kuukausi takaperin näytti olevan 149€ en paljon biltemalaisia tai mitään amproota ostaisi.
Sähkötyökaluissa makitat, kestää väärinkäyttöä uskomattoman hyvin ja pitkään, normaalia varmasti todella pitkään.
Ja mitä noihin kamasan räikän nopeisiin hajoamisiin tulee niin ne tarvii itse voidella alkuun, ne tulee tehtaalta kuivana.
Ei oo ollu ku yks hitachin akkukone eikä oikee vakkuuttanu. Hitachin sähkökonneita (230v) taas on porakonneita erillaisia, pieniä ja isoja rälläköitä ja toimii ja kestää. Ainut heikkous lyhyehköt johot.
Voin suositella.
Akkuvehkeistä taas milwaukeet olleet mieluisat ja toimivat. Eikös milwaukee oo entinen Atlas copco?
Jos ei tarviis hinnasta välittää nii Hilti ja puusepähommii Festo.
Bahco räikkäsarjat on käytösä tääläki ja tyytyväisiä kyllä. Nämä sarjat niitä pienipäisiä. Räikkäpää ei 1/2" sarjasakkaa oo juuri hylsynkantaa isompi.
Mitäpä mieltä raati on noista halvemmista ilmaletkukeloista kotitallikäytössä. Kymppimetrinen riittäisi hyvin ja 15 m olisi jo luksusta. Toimiiko pvc letkut vai pitääkö olla kumia? Mikä on sopiva letkun halkaisija. Käyttö: satunnainen pulttimopo, räikkä joskus muutakin.
itellä oli kerran 10m sinisellä ns muoviletkulla oleva kela. kesti vähän aikaa, sitten napsahti kelan juuresta poikki. eli suosittelen aivan oikiaa kumiputkella olevaa.
Tomppaa_
04.02.2014, 22:28
Mitäpä mieltä raati on noista halvemmista ilmaletkukeloista kotitallikäytössä. Kymppimetrinen riittäisi hyvin ja 15 m olisi jo luksusta. Toimiiko pvc letkut vai pitääkö olla kumia? Mikä on sopiva letkun halkaisija. Käyttö: satunnainen pulttimopo, räikkä joskus muutakin.
Noilla halvoilla letkuilla pitää olla aika reilu linjapaine että pyssy pyörii kunnolla. Sijoita siihen letkukelaan hieman rahaa niin ei tarvii kahta ostaa..
Kumiletku, 10mm minimi sisämitta. PVC ja PUR letkut on ihan paskaa noissa halvoissa keloissa. 8mm letkulla häviää tehot pulttikoneesta.
Itsellä on 20m puolituumaista kumiletkua, tosin ilman kelaa (olis se kiva välillä...) ja virkeästi pärähtää pulttikone.
No ilmavehkeistä taas. Olisi aika päivittää kompuraa pikkuisen jöötimpään. Nyt on käytössä tuollainen timpurimalli pienellä säiliöllä. Tehoa on ollut jotain max 2kw. Aivan väärä vehje tallihommiin, ja jo vähän käytössä kulahtanutkin.
Pulttimopoa tarvis käyttää ja vinkuakin.
Suunniteltu kokoluokka välillä isoin yksivaihe-pienin kolmivaihe. Rahaa ei ole laittaa mahdottomia, joten halvimman pään koneet/hyväkuntoiset käytetyt. Noita halvimpia kaksimukisia 3hv koneita 50-100l säiliöllä saa 3-400 e. Käyttö on satunnaista harrastekäyttöä. Pitääkö suosiolla unohtaa ja viilata käsin? Onko joku halpismerkki käyttökelpoinen?
lavanelikko
10.04.2014, 11:44
No ilmavehkeistä taas. Olisi aika päivittää kompuraa pikkuisen jöötimpään. Nyt on käytössä tuollainen timpurimalli pienellä säiliöllä. Tehoa on ollut jotain max 2kw. Aivan väärä vehje tallihommiin, ja jo vähän käytössä kulahtanutkin.
Pulttimopoa tarvis käyttää ja vinkuakin.
Suunniteltu kokoluokka välillä isoin yksivaihe-pienin kolmivaihe. Rahaa ei ole laittaa mahdottomia, joten halvimman pään koneet/hyväkuntoiset käytetyt. Noita halvimpia kaksimukisia 3hv koneita 50-100l säiliöllä saa 3-400 e. Käyttö on satunnaista harrastekäyttöä. Pitääkö suosiolla unohtaa ja viilata käsin? Onko joku halpismerkki käyttökelpoinen?
Käviskö toi. http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reID=1&nav=20010098#!tid8841 Itekin miettinyt tuota vehjettä.
Isompi. Itsellä oli tuon kokoinen ja ei sillä tee mitään pulttikoneen kanssa. Nyt on Strong Line 3hv@380v, noita nykyisiä vanhempi malli 200l säiliöllä ja kämmenmallin epäkeskohiomakoneen kanssa ei tarvitse odotella paineita.
Äänikin on paljon siedettävämpi kuin tuollaisessa suoravetopäristimessä.
Noissa yksivaihevehkeissä rassaa vielä se huono käynnistyvyys suomen oloissa, kesällä menee mutta talvella kun tallissa ei ole kuin muutama aste niin ei jaksa käynnistyä joka kerta.
vähähän mä työkaluja oikeestan tarvin ku ei tuu oikeestaan paljoakaan remonttia tehtyä, ei edes kymmentä tuntia joka päivä ku on niin laiskaksi käynyt :)
mä oon suosinut Ampro hylsyjä ja räikkäjuttuja, kohtuu kestäviä, ei ole muuta muunnospaloja rikkunut ja aina saa uuden tilalle jos rikkoo kun niissä semmonen takuu, 16v( -97 siis) synttärilahjaksi sain joskus pakin missä oli lenkit, kolme kokoä räikkiä ja ttumaset ja milliset hylsyt 4-32mm, sama pakki edelleen tallessa joskin pari hylsyä oon ostanut kun hukannut ja, toinen samanlainen pakki nykyään "autopakkina" eli kulkee mukana, sitte on irtoavaimina sekalaiesti montaa merkkiä, tuumaset on kamasalta ja räikkälenkit musiteekseni ikh:n tai bilteman kamaa, en muista, anioat kuiteski mitkä löysin kun tarvin että on nivellellä kääntyvä pää..
weran ruuvarit on hyviä, pihdit on paljolti knipexiä ja vanhemman bahcoja mutta niissä on laatu menny alamäkeen.
sähkökoneet paljolti boschia ja makitaa...
tekniikkamies
11.04.2014, 07:25
Isompi. Itsellä oli tuon kokoinen ja ei sillä tee mitään pulttikoneen kanssa. Nyt on Strong Line 3hv@380v, noita nykyisiä vanhempi malli 200l säiliöllä ja kämmenmallin epäkeskohiomakoneen kanssa ei tarvitse odotella paineita.
Jos pulttipyssyn pyörittelyä meinataan, oma kokemus on taas ettei varsinkaan kunnollinen pulttipyssy vaadi kauheen järeetä kompuraa kun riittää, että letkun päässä on yhden pultin verran hyvä paine eikä sellaisen aukeaminen kestä kauhean kauan. Tarvii siis pikemminkin sopivan kokoisen säiliön ja sopivan letkun.
Pienestä päristinkompurasta olen saanut ihan luotettavan kaverin kun olen uudesta saakka vaihtanut siihen joskus öljyt ja ne on minun laittamanani ollut samaa 0w-40 öljyä mitä autoonkin. Öljy ei ole kauhean jähmeää kylmemmälläkään ilmalla.
Kolmivaihekompuroita mulla on tällä hetkellä kaksi ja ne odottavat huomiotani. Ne olen tarkoittanut esim. hiekkapuhallukseen ja muihin käyttötarkoituksiin, jossa tarvitaan ominaisuutta, että kompura tekee ilmaa luotettavasti niin kauan kuin mies jaksaa tehdä hommia.
Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin.
Pulttipyssyn kanssa pikkukompura on riittänyt ihan hyvin. Paineräikkä puutuukin paljon nopeammin. Paljonko maalin kanssa tuhraamiseen tarvittaisiin tuottoa.
Tallin lämpötilan ei pitäisi enää olla ongelma kompuran käynnistymisessä. Kuluneena talvena peruslämpö pysyi kympin tienoilla ja on tietysti nostettavissa suht nopeasti.
Juuri tuollaista kolmen hepan luokkaan menevää olen katsellut. Vaihtoehdot siis suoravetoinen v-kakkonen tai remmivetoinen yksimukinen. Suoravetoiselle lkuvataan suurempaa tuottoa, mitä eroja noilla on muuten käytännössä. Melu jo mainittiinkin
tekniikkamies
11.04.2014, 08:31
Pulttipyssyn kanssa pikkukompura on riittänyt ihan hyvin. Paineräikkä puutuukin paljon nopeammin. Paljonko maalin kanssa tuhraamiseen tarvittaisiin tuottoa.
Tallin lämpötilan ei pitäisi enää olla ongelma kompuran käynnistymisessä. Kuluneena talvena peruslämpö pysyi kympin tienoilla ja on tietysti nostettavissa suht nopeasti.
Juuri tuollaista kolmen hepan luokkaan menevää olen katsellut. Vaihtoehdot siis suoravetoinen v-kakkonen tai remmivetoinen yksimukinen. Suoravetoiselle lkuvataan suurempaa tuottoa, mitä eroja noilla on muuten käytännössä. Melu jo mainittiinkin
Mun mielestä noissa pienissä kompuroissa on lähinnä vivahde-eroa. Jos huomattavasti erilaisen haluu, pitää olla enempi rautaa. Isommat voi olla myös siistikäyntisempiä.
Jos pienen kompuran kaveriksi olisi vaikka tällänen jatkuvapyöritteinen Hydor, ilmat riittäs kyllä varsin hyvin jos vain sulakkeet riittää.
http://www.nettikone.com/hydor/k13c2s/1285445
Ilma pitäs varmaan käsitellä vaikka jonkun säiliön avulla jähdyttäen jos haluis siitä parempaa.
Maalaamiseen lisää säiliötilavuutta, pikkusäiliöllä alkaa kosteus kulkea letkuihin varsin nopeasti. Ja olisi hyvä olla maalaamatta sillä hetkellä kun kompura käy.
Nuo V-lohkoiset on muuten osa aika hiljaisia, aikaisemman työpaikan huoltoautossa oli moinen ja se oli ihan siedettävä.
Sen vaan sanon ettei ole sekuntiakaan kaduttanut tuon isomman kompuran osto valovirtakoneen sijasta.
Maalaamiseen lisää säiliötilavuutta, pikkusäiliöllä alkaa kosteus kulkea letkuihin varsin nopeasti. Ja olisi hyvä olla maalaamatta sillä hetkellä kun kompura käy.
Nuo V-lohkoiset on muuten osa aika hiljaisia, aikaisemman työpaikan huoltoautossa oli moinen ja se oli ihan siedettävä.
Sen vaan sanon ettei ole sekuntiakaan kaduttanut tuon isomman kompuran osto valovirtakoneen sijasta.
Niinpä se taitaa olla. Paikallinen rautakauppa teki ihan kivan tarjouksen tuollaisesta v-koneesta 230e ne tahtoisivat. Taidanpa hakea sen akuuttiin tarpeeseen. Jos tuo pari vuotta kestää, niin hyvä. Kolmivaihekone tallin nurkkaan tulee heti kun finanssit sallivat/täydellinen käytetty kävelee vastaan.
Ite ostin joku vuosi sitten suurimman valovirta kompuran mitä motonietistä löytyi. On riittäny ihan hyvin ja mainoksen mukaan piti olla 10 bar kone mutta 8 bar tuo toppaa. On ollu ajatus ruuvata se sinne kymppiin mutta ei oo viälä tarvinu.
Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin.[/QUOTE]
Rautakaupassa katselin makitan 18v akkuvinkua. Kaipa tuollainenkin olisi kiva.
lavanelikko
11.04.2014, 21:35
Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin.
Rautakaupassa katselin makitan 18v akkuvinkua. Kaipa tuollainenkin olisi kiva.[/QUOTE]
Juu Juu:rolleyes: Kaikki työkalut on kivoja;)
vaiskitin
14.04.2014, 14:58
Tässä on jo useemman vuoden hinkunu työkaluvaunua tallille, mut ei ole vielä kärsiny/kehdannu hankkia.
Minkälaisia teillä on käytössä? Eli hakusessa tyhjävaunu ilman työkalu, varmaankin mallia motonet/puuilo/biltema, hintaluokkaa <300€.
Jos jollain kokemuksia miten laatikot pelittää pidemmässä käytössä tai muita huomioita.
Tässä on jo useemman vuoden hinkunu työkaluvaunua tallille, mut ei ole vielä kärsiny/kehdannu hankkia.
Minkälaisia teillä on käytössä? Eli hakusessa tyhjävaunu ilman työkalu, varmaankin mallia motonet/puuilo/biltema, hintaluokkaa <300€.
Jos jollain kokemuksia miten laatikot pelittää pidemmässä käytössä tai muita huomioita.
Itse hommasin aikoinaan Clas Ohlsonilta Cocraftin valmistaman vaunun, mahtoko ollu joku kampanja-tuote sillon kun muistaakseni 150e maksoin siittä.
Ja vielä 10 vuoden takuulla. Hyvä hinta/laatusuhde, ite oon ainakin ollu tyytyväinen.
http://www.clasohlson.com/fi/Ty%C3%B6kaluvaunu-Cocraft/40-7818
wuntzikka
14.04.2014, 17:37
se on ihan hyvä sarja ja vaunukin on hyvä mitä valtralla myyvät, varmaan nykyään löytynee myös ikh:n pisteistä. hintaa joku 700-900€ sisältöineen
http://m.clasohlson.com/fi/Ty%C3%B6kalusarja-Bahco-91-osaa/40-8857
nyt olisi bahcon setti hyvässä alessa. Mikä mahtaa olla bahcon laatu nykyään?
Mun pakista löytyy:
-ruuvarit Weraa
-hylsysarjat Weraa
-minihylsysarja (kuusio/ 1/4") Zebraa
-kiintolenkit mitä sattuu, sitä mukaa kun paskat aukeaa ja pyöristyy tulee Stahlwillee, Snapponia, Betaa tai Gedoree
-pihdit Knipexiä
-akkuvehkeet 18v Milwaukeeta (porakoneesta hajosi kyllä vaihteisto kun porasin ∅110mm reikäsahalla 3mm rosteria kuivana mut takuuseem tuli uusi kun oli vasta melkein 3v vanha kone) :D
-puita kaadan elääkseni Stihlillä, Fiskarsilla ja Stalpenilla.
Laatu on parempaa markettitavaraa. Räikät hajoilee, mutta takuu on toiminut. Ei kuitenkaan entisaikojen ammattilaatua ole enää.
farmforest
16.03.2015, 20:42
Tätä merkkiä voi suositella! Aika tuntematon, mutta täällä iso rälläkkä on pyörinyt ikuisuuden (15 vuotta) ja tuntuu siltä että vielä ikuisuuden pyörii. Eikä ole missään harrastekäytössä ollut. En tiedä saako näitä mistään Suomesta edes enää ostettua?
Tämänpäivän laadusta ei tosin enää ole mitään tietoa..
http://www.perles.com/default-10000.html
Mulla on vain 1/4" räikkäsarja ja sekin hyllyssä koristeena.
Omaan makuun ja muihin satseihin verrattuna kömpelön kokoisia, lisäksi räikkä on niin jäykkä että sen idea menee hukkaan.
Onhan tuolla Kamasan setti myös hyvässä alessa. Taitaa olla parempaa laatua, kuin Bahco.
http://m.clasohlson.com/fi/Työkalusarja-Kamasa,-92-osaa/40-8865
Daddy's Toy
29.03.2015, 10:46
Mie oon vääntänyt kotioloissa bilteman sarjalla jo yli 20vuotta. Yhtään osaa en oo vielä saanut rikki, räikätkin toimii v*tun hyvin :) Työhommissa sitten panostetaan laatuun/hintaan,koska ei mene omasta pussista :D
dodge3500
08.04.2015, 20:16
Onhan tuolla Kamasan setti myös hyvässä alessa. Taitaa olla parempaa laatua, kuin Bahco.
http://m.clasohlson.com/fi/Työkalusarja-Kamasa,-92-osaa/40-8865
noi nyky kamasan räikät on aivan paskoja, liian tiheitä eli ei kestä vääntää
Kamasan räikästä ei itsellä ole kokemusta, mutta muuten on kohtuu hyviä työkaluja osannut tehdä.
Mulla on töissä käytössä Wurthin räikkäsarjat ja nimen omaan tiheällä hammastuksella. Omasta mielestä tuo tiheämpi on paljon parempi kuin harva, varsinkin ahtaassa välissä. Ainakin nuo W:n 1/2" tekeleet on kestäny vääntää 1,5m putkellakin ilman että on hajonnut. Kannattaa purkaa ja puhdistaa se räikkä jos meinaa hyppiä yli hampaalta ;)
dodge3500
08.04.2015, 20:55
Kamasan räikästä ei itsellä ole kokemusta, mutta muuten on kohtuu hyviä työkaluja osannut tehdä.
Mulla on töissä käytössä Wurthin räikkäsarjat ja nimen omaan tiheällä hammastuksella. Omasta mielestä tuo tiheämpi on paljon parempi kuin harva, varsinkin ahtaassa välissä. Ainakin nuo W:n 1/2" tekeleet on kestäny vääntää 1,5m putkellakin ilman että on hajonnut. Kannattaa purkaa ja puhdistaa se räikkä jos meinaa hyppiä yli hampaalta ;)
tuntuu siltä et vaikka puhdistais joka naksun jälkeen niin ei kestä/toimi
Taasen jarruputkityökaluista. Bilteman halpis löytyy, ja on sitä käytettykin. Pariin autoon olen sillä putket askarrellut. Aina se on vaan melkoista ähräämistä. Mitkäs olisi hyvä jarrupukityökalu. Mieluusti kohtuuhintainen.
Taasen jarruputkityökaluista. Bilteman halpis löytyy, ja on sitä käytettykin. Pariin autoon olen sillä putket askarrellut. Aina se on vaan melkoista ähräämistä. Mitkäs olisi hyvä jarrupukityökalu. Mieluusti kohtuuhintainen.
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autoty%C3%B6kalut/Jarruputkity%C3%B6kalut/701/Hydraulinen+jarruputkity%C3%B6kalu+BGS+8310/4024
Tuontyylinen oli hyvä kun aikanaan lainasin, tosin Sykes-Pickavant. Eikä varmasti ollut kohtuuhintainen...
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autoty%C3%B6kalut/Jarruputkity%C3%B6kalut/701/Hydraulinen+jarruputkity%C3%B6kalu+BGS+8310/4024
Tuontyylinen oli hyvä kun aikanaan lainasin, tosin Sykes-Pickavant. Eikä varmasti ollut kohtuuhintainen...
Vastaava sarja on mullakin työmaalla käytössä, ja tuohon kun tekee vielä kaveriksi sopivalla pultilla adapterin niin käy ruuvipenkkiin kiinni :)
Bilteman kalliimmalla epäkeskopuristimella syntyy päät jarruputkiin hyvin. Samaa kalua myydään kalliimmillakin tarroilla, mutta samaa kiinalaista keskuskomitean hyväksymää tavaraa ovat.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Kaksoiskartiotyokalu-2000020712/
Tuommonen löytyy ja sillä ainaki päät putkiin tulee suht helposti.
-Captain-
25.04.2015, 17:00
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Kaksoiskartiotyokalu-2000020712/
Täältä löytyy kanssa tommonen ja hyvin on saanu päät tehtyä
Täältä löytyy kanssa tommonen ja hyvin on saanu päät tehtyä
Pistetään harkintaan.
Just tuota tarkotIn.
Hankittu, kokeiltu ja toimii. Aikas mukava käyttää.
Kahdesta en luovu, ja ne molemmat ovat knipexiläisiä.
Yks mikä itellä on mistä ei tingitä niin knipex on pihdit
Faija tosin tallille osti sellaiset kiilalla säätyvät papukaijat makso kaikki 2,90 :D oli samaa mieltä, ettei kannata ostaa 20-30e pihtejä kun nekään ei kestä vasarana käyttämistä :mad:
Miten kuin hyvin noi vaakassa liikkuva leukaset todellisuudessa toimii :confused:
farmforest
17.05.2015, 20:07
Miten kuin hyvin noi vaakassa liikkuva leukaset todellisuudessa toimii
Voittavat perus jakoavaimen mennen tullen. Saa puristettua tiukasti mutteriin kiinni, toisin ku jakarilla.
on kyllä loistavat käytän töissä päivittäin (laitosmies) ja kotiinkin hommannu toimii mut aika kalliit..knipexit on:rolleyes:
sama kun tuo aivan paras keksintö.. saanut nimen herkkuräikkä meillä töissä! töissä käytän 1/4" ja kotona 3/8"
http://www.ultimategarage.com/shop/images/j360-details.jpg?osCsid=edfh7tu3i6uu9ptqsskvr6mo72
http://www.tyokalutukku.fi/pdf/FACOM_bestsellers2012_SCAND.pdf
ja tää on hyvä kanssa,ostin american car showsta 2014 poran ja ton iskevän 399e muistaakseni 3lla akulla.
Iskevä on hyvä kun 1/2" hylsy menee suoraan ja sisä neliöön pitz pidin erittäin kätevä kapistus. olemkohan p-ilma konetta kerran käyttäny ton oston jälkeen ja 3v takuu tietty oli noilla http://www.bosch-professional.com/fi/fi/gdx-18-v-li-33393-ocs-p/
Onkos kellään kokemusta siitä joskus aikanaan tv-shopissa mainostetusta muuttuva leukaisesta kiintoavaimesta ja mistähän niitä sais
Itellä kokemusta saman tapaisesta kiinalaisesta?
zetor;iin lohkolämppärin asensin sillä ja 22mm lenkillä otto oli 10-19mm ei tarttennu kopeloida et mikähän ois kopeloi et on oikeassa pultissa ja väänteli menemään :)
Työtarkoituksiin ostin Bilteman biittiräikän, dumppasin ristipäät, ja korvasin ne kuusiokoloilla. Aivan pirullisen näppärä ajoneuvossa pyöriessä!
Räikänpitimen virkaa toimittanut muoviklipsi katkesi heti alkuunsa, ja räikkää sai hakea taskunpohjalta. Noita pieniä niodium-magneetteja roikkuu pöytälapun varressa, ja yhden kairasin räikänpitimeksi. Yhä vaan parani kokoonpano. Tarttis Albert Biltemalle ehdottaa tollasta parannusta settiin. Tosin sen jälkeen hinta pompsahtaisi vissiin kuuteen euroon... ;)
Saako Snap on työkaluja ostettua mistään suomesta tai miksei muualtaki ku ei nyt kuukautta menis toimituksesa? Ja onko porukalla kokemuksia ovakko maineesa verosia?
Saako Snap on työkaluja ostettua mistään suomesta tai miksei muualtaki ku ei nyt kuukautta menis toimituksesa? Ja onko porukalla kokemuksia ovakko maineesa verosia?
http://www.reijoharhio.infosivut.fi/
Tuolta saapi. Ompi kulkukauppias joten kannattaa soittaa sijainnista huolimatta.
Ei nyt äkkiä tule mitään negatiivista mieleen snap-onin kikkareista. Tosin käytössä vain muutamia valittuja yksilöitä täydentämässä muista tuotteista koostuvaa pakkia..'
Varaosiahan noihin käsittääkseni saa ja löytyy monenlaista taikakalua hommiin joita et tiennyt tarvivan tehdäkkään :)
Semmoista kysyisin, kun hurjan moni ylistää noita Milwaukeen vehkeitä...
Niin ite kun olen just päässyt irti Boschista ja Metabosta, mitä on konepajat väärällään, kyllähän niillä ihan tyytyväisenä ajeli, kun ei paremmasta tiennyt. Sitten siirryin raksahommiin ja joka kone minkä kätees saat on Hiltiä, jumankauta sehän menee kuin juna! Ihanku olis päässyt Corollan ratista Land Cruiseriin. :eek:
Niin, niin se kysymys oli, että mitenkä Hilti ja Milwaukee vertautuu toisiinsa, miä kun nyt oon siihen Hiltiin niin lääpällään, niin mikä/mitkä ominaisuudet tekee Milwaukeesta vielä paremman? :)
Niin ite kun olen just päässyt irti Boschista ja Metabosta, mitä on konepajat väärällään, kyllähän niillä ihan tyytyväisenä ajeli, kun ei paremmasta tiennyt. Sitten siirryin raksahommiin ja joka kone minkä kätees saat on Hiltiä, jumankauta sehän menee kuin juna! Ihanku olis päässyt Corollan ratista Land Cruiseriin. :eek:
Niin, niin se kysymys oli, että mitenkä Hilti ja Milwaukee vertautuu toisiinsa, miä kun nyt oon siihen Hiltiin niin lääpällään, niin mikä/mitkä ominaisuudet tekee Milwaukeesta vielä paremman? :)
Mä ainaki pidän Hiltiä parempana. Olisko vaan makuasioista kyse Hilti vs Milwaukee vertailussa. Vähän niinku bemari ja mersu. Laatuvehkeitä molemmat.
lavanelikko
25.07.2015, 12:49
HILTIllä plussaa nopeet huollot, mutta muistaakseni kaikista Milwaukeen akkuruuvareista ja -pulttipyssyistä löytyy potkua rutkasti enemmän HILTIin verrattuna. Nimerk. Molempia töissä käytössä.
Ihan loistavat nuo ekan kuvat vehkeet. Käsittämätön puristusvoima. Itsellä samat 2K kahvalla ja mihinkään en vaihda. Tai ehkä kaksiin knipexeihin. Harmi kun niiden hinnat on vaan nousseet rajusti viimevuosina. Ostin omani muistaakseni joku vuosi sitten reilulla kolmella kympillä
Knipex onkin keskittynyt pihteihin ja sen kyllä huomaa osaamisessa.
Kumiletkuista on ollut sen verran kokemusta että oikea kumi kestää. Sencon muoviletku haurastui kymmenessä vuodessa pilalle mutta kumi vaan kestää. Tosin kumi rakennushommissa ei ole kovin kiva kun sotkee ja on painava mutta tallissa mielestäni parempi.
Miten kuin hyvin noi vaakassa liikkuva leukaset todellisuudessa toimii :confused:
Loistavasti
Milwaukeesta tekee paremman parempi vääntö. Rääkkäsin 18V ruuvari/poran loppuun reilussa kymmenessä vuodessa. Akut piti jo välissä uusia. Mutta näistä uudemmista en tiedä. Yks oli myöhemmin ja sen rosvo haki autosta. Hiltillä on hyviä vehkeitä mutta nyky suuntaus on että pitää olla kaikkea ja uusimmat tuotteet mitkä eivät ole kuuluneet ydintuotteisiin ovat pahimmillaan huonoja. Tästä esimerkkinä pitkät puuporanterät. Sama puuloota kuin halpiskaupoissa varustttuna hiltin tarralla. Ei esittelijä kiistänyt niiden laatua hilti-päivillä kun kerron että jos ostan tämän hintaluokan teräsarjan ostan sen valmiiksi teroitettuna. Harmi kun ei enää ole Stakkia josta sai aikoinaan Joranin puuporan teriä. En ole löytänyt kuka niitä myisi.
Pikku rälläkkänä on itsellä hilti kun 125mm koneen saa 1400Wteholla. Boschan tekee hiltille paljon mutta hiukan erikomponenteista ilmeisesti kuitenkin. Hiltin akkuporia en ole koskaan ymmärtänyt. Niissä mielestäni saa boschin koneen tupla hinnalla. Miksei sitten hanki parempaa makitaa halvemmalla. Tai jos haluaa hyvän sijaan vielä paremman käy hakemassa protoolin, mafelin tai festoolin.
Dewalt on tänä päivänä lähinnä vitsi. Ostin reilu kaksi vuotta sitten devaltin 18V akku koneen Yli 10 vuotta palvelleen Milwaukeen tilalle. Hyvää siinä oli se että ostin bauhausista ja sain 5v takuun kun puolivälissä aikaa vaihteisto hajosi. Mutta sehän onkin vain keltainen Black & Decker
http://www.taloon.com/akkumutterivaannin-wurth-ass18-1-2-ht/K-70072529611/dp?openGroup=6869 Näitä tuli ostettuu 3 kpl.. 2 jo myyny ja tyytyväinen ollu omaan. Ainut että kaverilla putos jo akku ite rungosta irti.. Tyhmä ratkasu kasata eto koneessa silmälasi ruuveilla akku kiinni... Mutta muuta en moiti!
http://www.taloon.com/akkumutterivaannin-wurth-ass18-1-2-ht/K-70072529611/dp?openGroup=6869 Näitä tuli ostettuu 3 kpl.. 2 jo myyny ja tyytyväinen ollu omaan. Ainut että kaverilla putos jo akku ite rungosta irti.. Tyhmä ratkasu kasata eto koneessa silmälasi ruuveilla akku kiinni... Mutta muuta en moiti!
Nuohan on Milwaykeen tekeleitä. Uuden 950nm vääntävän mallin saa halvemmalla kuin tuon vanhan wurth:in väreissä olevan.
http://webshop.industriacenter.fi/product/841/akkumutterinvaannin-12-hd-18-hiwf-0-ilman-akkuja-ja-laturia
Mun ehdoton ääni Hiltille,ei voi mitään..maksaa sairaasti,mut rahalle saa oikeasti vastinetta.eihän "milkiway"kaan ole halpa eikä huonokaan(akun kesto on tosi hyvä),mut mun mielipide vain on ettei ole vielä hiltille kyykyttäjää..
meil ei tosin ole ku pari akkukonetta milkiltä,mut siinäkin jo iso ero ku ottaa hiltin akkukoneen toiseen käteen ja milkyn toiseen ja alkaa painaa liipasinta..on se hilti vain niin tasapainoinen ja hiljainen vääntäjä..
Mun ehdoton ääni Hiltille,ei voi mitään..maksaa sairaasti,mut rahalle saa oikeasti vastinetta.eihän "milkiway"kaan ole halpa eikä huonokaan(akun kesto on tosi hyvä),mut mun mielipide vain on ettei ole vielä hiltille kyykyttäjää..
meil ei tosin ole ku pari akkukonetta milkiltä,mut siinäkin jo iso ero ku ottaa hiltin akkukoneen toiseen käteen ja milkyn toiseen ja alkaa painaa liipasinta..on se hilti vain niin tasapainoinen ja hiljainen vääntäjä..
Mie sain just uuden Hiltin koeajoon, ihan hiton hyvä. :)
Edellinenki oli Hilti, mut ei se kyl menny yhtä hyvin vaikka oli hyvässä terässäkin. Tää uus menee ihan hulluna. :eek:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11707793_1475219606136583_6322706895441650345_n.jp g?oh=f0e97394ec11d917335a2875e9c9eda1&oe=563FA126
kattelin puuilosta autotalliin työkalusarjaa, mutta mieluista ei millään tahtonu löytyä.
sarja sais sisältää 1/2 ja 1/4 räikät, hylsyjä millisiä ja tuumasia.
lista avaimia mulla on iso liuta niin niitä ei tarvitse olla.
onko tullu vastaan jotain laadukkaan olosta vastaavaa pakettia joka ois noin 200€ luokkaa?
HILTIllä plussaa nopeet huollot, mutta muistaakseni kaikista Milwaukeen akkuruuvareista ja -pulttipyssyistä löytyy potkua rutkasti enemmän HILTIin verrattuna. Nimerk. Molempia töissä käytössä.
Mun 18v Milwaukeen porasta antautui vaihteisto kun kairasin 4mm rosterilevyyn 110mm morsen koboltti-reikäsahalla pyöreää aukkoa...
Kone oli lähes 3 vuotta vanha, vein sen Vantaan IKH:n (ostopaikka) tiskille aamulla 07:05, siitä neuvoivat viemään suoraan samassa rakennuksessa olevaan Sähköhuolto Tissari:in, hoitavat kuulemma Milwaukeen huollot.
Tein työtä käskettyä ja pudotin sen SHT:n tiskille n. 07:15.
Painelin tienaamaan ja puhelin pirahti heti aamupäiväkahvin jälkeen 09:26, ystävällinen mieshenkilö kertoi koneen olevan valmis ja noudettavissa ja korjaus meni luonnollisesti takuun piikkiin.
Työmaalla on käytössä n.10 vuotta vanhat Hilti:n akkuvehkeet ja sanalla sanoen esim akkujen kesto ja voiman puute ovat niin järkyttävän paljon Milkkaria jäljessä etten harkitse merkin vaihtoa vaikka Hiltin huolto toimisi nopeammin kuin tuo 2h 11min...
Eli täältä ääni Milwaukeelle, ilmoittelen jos petyn johonkin muuhun ominaisuuteen kuin hintaan.
ammattikoulussa ja töissä on ollu milwaukkenin pikkulentäviä.
niissä ei virtanappi pysy kunnolla päällä. täytyy kokoajan peukalolla painaa.
vuorostaan fein tai joku semmonen pikkulentävä on tosi hyvä. kaks ollu ehkä vuoden töissä ja vasta yhestä meni virtanappi rikki mutta meni takuuseen.
Kehukaa tai haukkukaa jotain max. 100€ hintaista paineilmapulttipyssyä, tekeekö noi kaksoisvasaralla varustetut yhtään sellasta vääntöä aukasuun kun mitä lupaavat? Vai pitääkö vaa ostaa kerralla kunnollinen?
kattelin puuilosta autotalliin työkalusarjaa, mutta mieluista ei millään tahtonu löytyä.
onko tullu vastaan jotain laadukkaan olosta vastaavaa pakettia joka ois noin 200€ luokkaa?
Mie hain töihin tommosen keikkasarjaksi, laadukkaan oloinen ja verollakin jääpi hyvin alle kahden sadan.. Ainut miinus et joutuu adaptereilla pelaileen ja sisältää myös tuumasia hylsyjä :D
https://m.facebook.com/tengtools/photos/a.127284227342371.23361.126013770802750/906341329436653/?type=1&source=48&refid=17&_ft_=top_level_post_id.906341329436653%3Atl_objid. 906341329436653&__tn__=E
E: Niin toi on ehkä paremmin auton kyytiin soveltuva....
Helppiä tarvihteis.
Tuli tossa ostettua carlssonilta bahcon s87+7 työkalusarja ku oli edullisesti myynnissä. Ihmettelin vaan kassalla ku myyjälikka ei tulostanut sen ihmeempää takuukuittia. Tätä kysyessäni tyttö ei osannu vastata onko tuotteella takuuta ja väitti jotta jos on niin pidä kuitti tallessa. Miten oon mieltäny et bahcolla on jonkinmoinen takuu kumminkin näille?
ja sitten. Harkinnassa ois ostaa akkukäyttönen pulttimopo. Lähinnä helpottamaan tätä helvetillistä talvirenkaiden vaihto rumpaa mikä kohta alkaa. Hypistelly oon ryobia mutta niissä tais olla niin että runkohintaan ei kuulu akku eikä edes laturi..? Ja arvatenkin, mitä halvempi sen parempi mut ei köyhällä varaa ihan paskaan ole. Sellasia suositteluita kaipailisin!
petroman
22.09.2015, 19:57
Mie hain töihin tommosen keikkasarjaksi, laadukkaan oloinen ja verollakin jääpi hyvin alle kahden sadan.. Ainut miinus et joutuu adaptereilla pelaileen ja sisältää myös tuumasia hylsyjä :D
https://m.facebook.com/tengtools/photos/a.127284227342371.23361.126013770802750/906341329436653/?type=1&source=48&refid=17&_ft_=top_level_post_id.906341329436653%3Atl_objid. 906341329436653&__tn__=E
E: Niin toi on ehkä paremmin auton kyytiin soveltuva....
Mielenkiintoinen paketti... herättää omistamishaluja...
Jonkinverran tengtoolsia jo onkin, hinta/laatusuhde mielestäni erittäin hyvä.
Hylsytkin kestäneet pulttikonetta ynnä piitkää jatkovartta. No, yx halkesi, kun 3/4tuuman adapteri+1.5metrin vääntövarsi apuna vääntäessä jotain vajaa2tuumaista auki..
lavanelikko
22.09.2015, 22:18
Helppiä tarvihteis.
Tuli tossa ostettua carlssonilta bahcon s87+7 työkalusarja ku oli edullisesti myynnissä. Ihmettelin vaan kassalla ku myyjälikka ei tulostanut sen ihmeempää takuukuittia. Tätä kysyessäni tyttö ei osannu vastata onko tuotteella takuuta ja väitti jotta jos on niin pidä kuitti tallessa. Miten oon mieltäny et bahcolla on jonkinmoinen takuu kumminkin näille?
ja sitten. Harkinnassa ois ostaa akkukäyttönen pulttimopo. Lähinnä helpottamaan tätä helvetillistä talvirenkaiden vaihto rumpaa mikä kohta alkaa. Hypistelly oon ryobia mutta niissä tais olla niin että runkohintaan ei kuulu akku eikä edes laturi..? Ja arvatenkin, mitä halvempi sen parempi mut ei köyhällä varaa ihan paskaan ole. Sellasia suositteluita kaipailisin!
Milwaukee... Eipä ole muita vaihtoehtoja mun mielestä jos verrataan hintaa ja vääntömomenttia... Myyjän mukaan M:ssä on testattu momentti hylsyn päästä ja muista suoraan karalta... Tässä on kuulemma eroja... Tiedä sitten muuta kuin että M:n pyssy on tehokas...
ja sitten. Harkinnassa ois ostaa akkukäyttönen pulttimopo. Lähinnä helpottamaan tätä helvetillistä talvirenkaiden vaihto rumpaa mikä kohta alkaa. Hypistelly oon ryobia mutta niissä tais olla niin että runkohintaan ei kuulu akku eikä edes laturi..? Ja arvatenkin, mitä halvempi sen parempi mut ei köyhällä varaa ihan paskaan ole. Sellasia suositteluita kaipailisin![/QUOTE]
Jos sitä vaan rengasrumbaan käyttää, ei varmaan tarvi markkinoiden järeintä. Kerran lainasin naapurilta kokeiluun Makitan järeämpää, herätti heti omistushaluja. Ei ole pyöränmuttereista tuolle vastusta.
Itse asiassa hyvällä menestyksellä olen käyttänyt jopa Makitan iskevää 18v ruuvinväännintä puolen tuuman karapalalla. Sekin jaksaa avata pikkuauton pyöränmutterit. Maasturissa nuo ei pääse jumimaankaan, kun renkaita tulee puljattua useamman kerran vuoteen. Kiristys tulee useimmiten tehtyä kuitenkin momenttiin.
Källbacka
23.09.2015, 10:02
Jos sitä vaan rengasrumbaan käyttää, ei varmaan tarvi markkinoiden järeintä. Kerran lainasin naapurilta kokeiluun Makitan järeämpää, herätti heti omistushaluja. Ei ole pyöränmuttereista tuolle vastusta.
Itse asiassa hyvällä menestyksellä olen käyttänyt jopa Makitan iskevää 18v ruuvinväännintä puolen tuuman karapalalla. Sekin jaksaa avata pikkuauton pyöränmutterit. Maasturissa nuo ei pääse jumimaankaan, kun renkaita tulee puljattua useamman kerran vuoteen. Kiristys tulee useimmiten tehtyä kuitenkin momenttiin.
Tähän voi yhtyä: menee rengashommissa siinä kuin väärä raha, vaikkei mikään taika-avain olekaan. Ei ole tarvinnut katua. Hintakaan ei ole järeämpiin verrattuna niin jäätävä: tätä on tainnut saada runkoversiona (DTW450Z) 250 € pintaan.
ostin kesällä talon remppa hommiin itelle 18v makitan akkuporakoneen ja ruuvivääntimen. täytyypä käydä hakee ½kara siihen ja kokeilla aukeisko pyörän pultit. oishan se kooltaan pienempi ja näppärämpi ku paineilma pyssy jos vaan voima riittäs johonki paikkaan.
ostin kesällä talon remppa hommiin itelle 18v makitan akkuporakoneen ja ruuvivääntimen. täytyypä käydä hakee ½kara siihen ja kokeilla aukeisko pyörän pultit. oishan se kooltaan pienempi ja näppärämpi ku paineilma pyssy jos vaan voima riittäs johonki paikkaan.
Hommaa samalla vartin kara. Aika lailla yber vehjes kevyempään purkuun ja kasaukseen. Omissa hommissa on jo pitkälti syrjäyttänyt paineräikän.
semmonen mulla on. siihen tuo on iha ässä
Tämmönen löytyy tallilta
http://www.motormarket.fi/pulttipyssy-1-2-lyhyt-hz9012m-3.html
Ja on kyllä pienempi kuin akkuväännin. Momentinsäätö on vähä hankala kun on liipasimen edessä mutta muuten tosi asiallinen.
Osta suoraan repullinen niitä kalikoita , miulla oli ennen 14,4v ruuvinväännin ja noita meni aika reippaasti.. Jotkut oli liian pehmeitä eli väänty ja sit taas välillä rapsahteli palasiksi, Ihan törkeitä laatueroja tuli bongattua :D
Nyt on ollu jonkin aikaa käytössä 18v harjaton pulttikone ja oon kyllä tykänny, Ihan loisto ostos ja ei se runko tainnu paljoo yli kahen sadan olla ku akut löyty jo kotonta..
Tuoki vaihtoehto on käyny mielessä.
Varsinki kun ei ole kunnon kompuraa millä vois pyörittää ilmakonetta.
Luotto Bosch akkupora hyytyi tässä hiljattain, rupes kitisemään ja ajattelin laittaa ajot seis ennenkuin palaa kokonaan kun epäilin että hiilet alkaa olla finito. Kilsoja koneella aika paljon takana ja kovaakin ajoa ollut isojen puuruuvien yms. väännössä. Laastiakin sillä on sekoitettu vaikka se tuntuu olevan aika kovaa hommaa tolle.
Noi juntit oli ajanu kielloista huolimatta koneella ja oli meno loppunut sit kokonaan... :(
Avasin koneen, ja kas sehän oli ihan avattavaksi suunniteltu kun kaikki purkautui helposti ja hajoamatta. Moottorista oli tosiaan hiilet täysin loppu ja toinen hiilipidinkin oli katki.
Surkuttelin jo uuden koneen ostoa mutta tähänhän sai kun saikin edullisesti uuden moottorin Boschilta! 35e posteineen. Ton ajattelin investoida kun kone on muuten vielä voimissaan ja akutkin kunnossa vaikka ovatkin jo ~7vuotta vanhoja.
Ei huono, kone kuitenkin edullisesta päästä oleva vihreä PSR... +100e kone. Aika kevyt ja tasapainoinen, kahvassa oleva valo ei peity käden alle kuten joissain kilpailevissa merkeissä.
Nyt on ollu jonkin aikaa käytössä 18v harjaton pulttikone ja oon kyllä tykänny, Ihan loisto ostos ja ei se runko tainnu paljoo yli kahen sadan olla ku akut löyty jo kotonta..
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-dtw281z-iskev%C3%A4n-mutteriv%C3%A4%C3%A4ntimen-runko#spca
Miul on toi 5Ah akulla, pois en antaisi...
215e tais jäädä rungolle verollista.
Porvoon Hilma
27.09.2015, 18:49
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-dtw281z-iskev%C3%A4n-mutteriv%C3%A4%C3%A4ntimen-runko#spca
Samanlaisella papatellut jo pitkään. Sopii ihan kaikkeen ja erityisesti sellaiseen, jossa tarvitaan iskua ja kunnon vääntöä. Pienikokoisena mahtuu hyvin ja 3Ah akuillakin vääntää pitkään. Eikä tartte paineilmaa...
Mistä tuohon hintaan saa pitäis ostaa kans?
Päivitin noita firman akkukoneita pari viikkoa sitten ja tuli kanssa tommonen akkupyssy otettua. Ensivaikutelma on kyllä hyvä, M16 kuusiokolopultti aukes eleettömästi (vedetty aikanaan kiinni 220Nm+NordLock). Ja kasaushommissa momentinsäätö on hyvä lisä.
Rungon hintaa en muista, oli senverta reilusti tota tavaraa samalla laskulla. Tollasen mä ostan kotio kunhan tosta omasta Makitan pyssystä loppuu joskus henki.
wuntzikka
30.09.2015, 04:19
onko kellään kokemusta noista Mosa arkikaateista tai hitsaus mallista? Hondan moottori tais olla...
Talvivaarassa olen hitsannu moisella härvelillä. Mallia en muista mutta 2,5mm puikko palo ihan normaalisti
wuntzikka
01.10.2015, 04:22
paikallisessa myymälässä oli ainakin esillä pienempi ja isompi malli. pienemmässä oli vain hitsaus ja valovirta, isommassa valovirta, voimavirta, puikkokaapelit ja apuvirta systeemi 12/24v.
pienempi tais olla jotain 1700€ ja isompi myös bensakoneella 3600€ (dieselinä vajaa 5000€)....
paikallisessa myymälässä oli ainakin esillä pienempi ja isompi malli. pienemmässä oli vain hitsaus ja valovirta, isommassa valovirta, voimavirta, puikkokaapelit ja apuvirta systeemi 12/24v.
pienempi tais olla jotain 1700€ ja isompi myös bensakoneella 3600€ (dieselinä vajaa 5000€)....
Mosa on ollut koneena ihan hyvä hitsata ja jos ovat tajunneet jo laittaa ihan oikean moottorin siihen niin ei kun paranee. Ennen oli joku italomoottori missä olis saanut olla lohkolämmitin...
Prässiä himoittais hankkia. Budjetti on tavalliseen tapaan pieni, eli tekeekö noilla biltemalaisilla mitään. Tarvekin olisi aika akuutti, joten parempaa käytettynä ei olisi aikaa haeskella.
Käyttöhän on tuollaista varsin satunnaista harrastetallikäyttöä. Nytkin tarvisi pyöränpultit irroitella levystä. Juu, kyllä ne moskallakin on joskus irroiteltu, mutta olisi jotenkin sivistyneempää ja kenties nopeampaakin.
Saksan ebayssa ks tools työkalu sarja rapiat 100€ kotia kannettuna.
1/4, 3/8 ja 1/2 räikät ja hylsyt.
Katotaan minkälaatusta tavaraa sieltä tulee.
Vastaava salkku suomessa vajaa 300€
Saksan ebayssa ks tools työkalu sarja rapiat 100€ kotia kannettuna.
1/4, 3/8 ja 1/2 räikät ja hylsyt.
Katotaan minkälaatusta tavaraa sieltä tulee.
Vastaava salkku suomessa vajaa 300€
KS-Tools on ihan laadukasta tavaraa, omien kokemusten mukaan.
Prässiä himoittais hankkia. Budjetti on tavalliseen tapaan pieni, eli tekeekö noilla biltemalaisilla mitään. Tarvekin olisi aika akuutti, joten parempaa käytettynä ei olisi aikaa haeskella.
Käyttöhän on tuollaista varsin satunnaista harrastetallikäyttöä. Nytkin tarvisi pyöränpultit irroitella levystä. Juu, kyllä ne moskallakin on joskus irroiteltu, mutta olisi jotenkin sivistyneempää ja kenties nopeampaakin.
http://www.ikh.fi/Hydrauliprassit_taivuttimet_yms/MGK15A_HYDRAULIPRASSI_15_T_KORKEA
Joillakin tuon näköisillä on tullut tehtyä aika paljon laakerin vaihtoa ja semmosia.
Hoikan rungon takia varottava ettei pahasti painata vinoon, tulee melko pommi kun pumppaa rungon mutkalle ja joku prässättävä pala keksii lipsahtaa.
Halvemmallakin nuita on tullut vastaan, tuo esimerkki oli vain nopean googletuksen tulos.
En jaksanut alkaa etsiä enempää mutta menee tämä kai tääläkin, vanha leathermani tarvii korvaajan, wawea katselin mutta mitäpäs porukka on noista gerbereistä mieltä? Tekisi mieleni yhtä bear grylls mallia missä tulukset mukana, tallista löytyy työkalut, tämä vain ulkoilma käyttöön siis.. Tässä nyt malli esimerkki http://www.walmart.com/ip/Gerber-SURVIVAL-TOOL-PACK-Multi-Tool-Fire-Starter-Flashlight-31-001047/30249249
Leatherman Supertool ollut vyöllä vuodesta -96. Kahdesti olen käyttänyt maahantuojalla laitettavana takuuseen, ja kotelon ostin varustelekasta uuden. 9 mm pistoolin lipaskotelo sattumoisin se oikea koko, nääs. Gerberit ovat tuollaisia epämääräisen muotoisia, ja jotenkin halvan tuntuisia. Sellainen löytyy naisen hiluxista, kun liikelahjuksena olen joskus saanut.
En jaksanut alkaa etsiä enempää mutta menee tämä kai tääläkin, vanha leathermani tarvii korvaajan, wawea katselin mutta mitäpäs porukka on noista gerbereistä mieltä? Tekisi mieleni yhtä bear grylls mallia missä tulukset mukana, tallista löytyy työkalut, tämä vain ulkoilma käyttöön siis.. Tässä nyt malli esimerkki http://www.walmart.com/ip/Gerber-SURVIVAL-TOOL-PACK-Multi-Tool-Fire-Starter-Flashlight-31-001047/30249249
Sen mitä noita gerberin monitoimikaluja olen pyöritellyt niin kolhot pihdit verrattuna leathermanin super tooliin. Nuo tulukset sitte varustelekasta muutamalla eurolla.
Ja leatherman koska takuu joka toimii.
Vain tiedoksi että tulevana maanantaina on Hylsysarja 94-osaa jatkovarsilla 1/2, 1/4 - 55,90 € myytävänä Lidlissä hintaan 39.99 nimellä powerfix. Hups!
Vain tiedoksi että tulevana maanantaina on Hylsysarja 94-osaa jatkovarsilla 1/2, 1/4 - 55,90 € myytävänä Lidlissä hintaan 39.99 nimellä powerfix. Hups!
Yleensä en kommentoi tällaisiin, mutta tuliko yllätyksenä, että "tällaiset" työkalut maksavat 30-70e riippuen ihan mistä ostaa...
Yleensä en kommentoi tällaisiin, mutta tuliko yllätyksenä, että "tällaiset" työkalut maksavat 30-70e riippuen ihan mistä ostaa...
Viitaten sanaan EDULLISESTI! otsikossa
ImacInnes
27.07.2016, 22:23
Näitähän täällä pääkaupunkiseudulla pyörivät Italiaiset kaupparatsut koittaa myydä "Ilmaiseksi" kun ovat pois maasta muka lähtemässä ja yllättäen Pukaroon Paronillakin viime viikonloppuna yrittivät taas myydä kun olimme mökille menossa???
Itselleni on tuollainen salku työkaluja kulkeutunut ja laatu on kyllä todella kyseenalainen?
t. Ismo Ämmä
Hultafors Talmeter-mittanauha. Metallin miehet aloitti mainostamisen kaffe- ja lounaspöydissä, niin pitihän sitä heti töistä päästyä käydä Ruuvimarketista sellainen ihme ostamassa. Ihmettelen kuinka olen ollenkaan pärjännyt ilman! On kyllä erinomaisen monipuolinen laite. Tuo piirto-ominaisuus on kyllä aivan yliveto.
o2hPXjSeHwE
EI O MAKSETTU ETES TÄMÄ MAINOS.
Paljo tollanen talmeter maksaa
Eniten aikaa menee mittaamisessa siihen lukeman kattelemiseen ja kynän ettimiseen ja sit piirreellään ja etitään suorakulmaa jota joku ei ois käyttäny vasarana
Mitä netistä katellut kun itelle taittoveistä pitäis hommata, kunnei puukkoa viittisi erillisellä vyöllä kantaa
Jotain gerber BG tuotteita on nyt tarjouskampanjassa teboililla, niin tulin sitten katelleeksi niistä videoita ja mulle tuli käsitys gerber;in olevan laadukasta kiinalaista
Eli kehnompaa kuin leatherman tai muut merkki tuotteet, mutta parempi ellei huomattavasti parempi kuin "tokmannin" 5,99 tuote
Useempi arvostelija oli sitä mieltä, et hintansa väärtiä jossois pikkasen halvempi, mutta BearGrylls lisää hintaa
Tosin noita monitoimi veittiä en katellut
Eli youtubeen veitten malli ja merkki ja sieltä kattelemaan
Mites tietääkö porukka täällä, mistä vois ostaa karambit;in työkäyttöön teroittamattomalla selkäpuolella
Niijjoo se sormilenkki ei ole pakollinen, eli vain käyrä terä on tarpeellinen
Iso sieniveitsi, omenapuun hoitajan veitsi tai mikä vaan "viikatetyylisellä" terällä oleva
Teräasekeskus ei viittiny kahtena päivänä vastata puhelimeen ja kerran löivät luurin korvaan joten pitäkööt tunkkinsa :mad:
Mitä netistä katellut kun itelle taittoveistä pitäis hommata, kunnei puukkoa viittisi erillisellä vyöllä kantaa
Jotain gerber BG tuotteita on nyt tarjouskampanjassa teboililla, niin tulin sitten katelleeksi niistä videoita ja mulle tuli käsitys gerber;in olevan laadukasta kiinalaista
Eli kehnompaa kuin leatherman tai muut merkki tuotteet, mutta parempi ellei huomattavasti parempi kuin "tokmannin" 5,99 tuote
Useempi arvostelija oli sitä mieltä, et hintansa väärtiä jossois pikkasen halvempi, mutta BearGrylls lisää hintaa
Tosin noita monitoimi veittiä en katellut
Eli youtubeen veitten malli ja merkki ja sieltä kattelemaan
Mikä olisi hintaluokka?
Tuolta xxl urheilukaupasta olen joskus pari kiinan Buckia ostanut ja ovat mielestäni olleet hyvinkin parin-kolmen kympin arvoisia. Terä ei ole aivan tyypillisintä kiinanshaibaa. Nyt siellä näytti olevan ruottalaisen ekan kumikahvamallia hintaan 35. Siinä taitaa olla kanssa ihan ok terä. Vähän pieniä nuo ovat, jos isoa hakee.
Spyderco/Byrd. Ja merkistä riippumatta back-lock, luotettavaa liner-lockia en oo tavannut.
vartiainen
15.10.2016, 11:40
Mulla kulkee mukana Cold Steelin Recon1 mikä on osoittautunut aika kestäväks kaveriks. Hinta satasen kantturoilla.
Paljo tollanen talmeter maksaa
Jos sinun täytyy kysyä hintaa, et ole valmis Talmeter-henkilöksi. 😆
Oli se alle kolmekymppiä.
Ostin samalla pari juhlavuoden moraa, kun puukkoja tarttee aina.
Jos sinun täytyy kysyä hintaa, et ole valmis Talmeter-henkilöksi.
Oli se alle kolmekymppiä.
Ostin samalla pari juhlavuoden moraa, kun puukkoja tarttee aina.
25 näky 3metrinen olevan puuilossa ja vaikutti kiinantekeleeltä
Molemmat piirto piikit tylsiä ja lyhyitä, et mietitytti yltääkö ees piirettävään materiaaliin, videossa ne on terävät ja pidemmät
10e mahdollisesti 25e ei jatkoon :(
jos tarttee hyvää liimaa, vaikka muoviin tai metalliin niin suosittelen 3M 08115 liimaa.
tarttee oman puristimen ja on aika homo kallista.
mutta pysyy ihan tautisena kiinni.
aika hyvin kestää viellä kuivuneenakin taittaa.
Aattelin kysästä täällä ku muut varmaankin on jossain vaiheessa harrastusta painineet saman asian kanssa.
Eli ongelma onkin jo pitkään ollut vellova ja nyt etsin ratkaisua. Työkaluvaunu alkaa olemaan todella ahdas, epälooginen suorastaan.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/802656/Tyokaluvaunulaatikosto-pyorilla
työkaluja on omasta takaa niin tolkuttomasti että en nää mitään järkeä ostaa "täyttä settiä" vaan oon koittanu etsiskellä EDULLISTA tyhjää ISOA vaunua. Haaveena olisi tosiaan saada kaikki käsityökalut (lukuunottamatta sähkötyökaluja ja niiden tarvikkeita) samaan vaunuun.
Heittäkääs linkkiä jos tulee mieleen, plussanahan ois tietty että tuote ois helposti saatavilla ja mahdollisesti naapuri paikkakunnilta (Savonlinna).
Aattelin kysästä täällä ku muut varmaankin on jossain vaiheessa harrastusta painineet saman asian kanssa.
Eli ongelma onkin jo pitkään ollut vellova ja nyt etsin ratkaisua. Työkaluvaunu alkaa olemaan todella ahdas, epälooginen suorastaan.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/802656/Tyokaluvaunulaatikosto-pyorilla
työkaluja on omasta takaa niin tolkuttomasti että en nää mitään järkeä ostaa "täyttä settiä" vaan oon koittanu etsiskellä EDULLISTA tyhjää ISOA vaunua. Haaveena olisi tosiaan saada kaikki käsityökalut (lukuunottamatta sähkötyökaluja ja niiden tarvikkeita) samaan vaunuun.
Heittäkääs linkkiä jos tulee mieleen, plussanahan ois tietty että tuote ois helposti saatavilla ja mahdollisesti naapuri paikkakunnilta (Savonlinna).
Mikä luokitellaan isoksi vaunuksi?
Ittellä tämmönen Clas Ohlsonilta hommattu vaunu. Ulkomitoiltaan karkeesti saman kokonen kun toi motonetin mut vetolaatikostoja enemmän.
Vieläpä 10 vuoden takuulla. Väittäisin että tässä on hinta/laatu-suhde kohillaan.
http://www.clasohlson.com/fi/Pr407818000/Pr407818000
Ja näitä isoja ei saakka sit ihan samaan hintaan.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10114502
http://www.rautajatti.fi/c85-tyokaluvaunut-fi.html
Köyhänä joutuu hintoja aina tutkiin ja se kannattaa.
Tuo Puuilon rosterivaunu maksaa 1190e ja sama vaunu Rautajätissä 1599e ;) Tolla ~400e erotuksella ostaa jo paljon työkaluja.
http://www.rautajatti.fi/p1766-hbm-182-cm-tyokaluvaunu-massiivipuisella-tyotasolla-rosteri-fi.html
Ja sama Rautajätin vaunu ulkomailla 799e :eek::D
https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschapswagens/gereedschapswagens-rvs/hbm-182-cm-professionele-rvs-gereedschapswagen-werkbank-met-houten-blad
Ei aivan rahdin hinnalla selity tuo 800e erotus...
On kyllä muutenkin tuolla Rautajätillä kaikki vermeet aivan helvetin kalliita, ostaako sieltä oikeesti joku jotain?
[QUOTE=mareva90;1322074]Mikä luokitellaan isoksi vaunuksi?
[QUOTE]
Ajattelin siis just tollasta mikä sulla on mut ns. kahdessa kerroksessa.. Taitaa vaa suomenmaalla olla aika hinnoissaan noi. Itse en tarvitse ns. lepuutus tilaa sen vaunun päällä vaan sais olla oikeasti iso niinku jenkki pajoilla. :o
HJ60_Jussi
28.10.2016, 21:14
Ostin tässä viikko sitten toisen tuommoisen clas ohlssonin vaunun. Ekassa on myös se ylempi osa. Oon ollut niin tyytyväinen että ostin toisenkin. Eli ei moitteita. Eka on jo useamman vuoden ikäinen ja silti kuin uusi.
tekniikkamies
01.11.2016, 15:31
Onkos kokemusta mikä puukkosaha kannattaa hommata - rupesin paloittelemaan varaosa-autoa pois viemistä varten ja Lidlin halpis rupesin luistamaan tyhjää, meniskö joku Biltema saha vai mikä olis kohtuuhintanen, mutta toimiva?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54775/fjrfr/Bosch-GSA-1100-E-Professional-puukkosaha
Vai onko hommattava joku tollanen esim. Bosch - toisaalta suhtaudun sahaan siinä mielessä vakavasti, että tarkoitus on vähentää rälläköintiä tuntuvasti.
Töissä Makita, meidän yksilö on ainakin kestänyt ajoittain melko "raakaakin" käyttöä hyvin. Tullu huomattua että tässäkin lajissa on teriä monen tasoisia.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-jr3050t-puukkosaha
Onkos kokemusta mikä puukkosaha kannattaa hommata - rupesin paloittelemaan varaosa-autoa pois viemistä varten ja Lidlin halpis rupesin luistamaan tyhjää, meniskö joku Biltema saha vai mikä olis kohtuuhintanen, mutta toimiva?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54775/fjrfr/Bosch-GSA-1100-E-Professional-puukkosaha
Vai onko hommattava joku tollanen esim. Bosch - toisaalta suhtaudun sahaan siinä mielessä vakavasti, että tarkoitus on vähentää rälläköintiä tuntuvasti.
Eiköhän nuo halpikset ole likimain saman tasoisia. Itsellä on se lidlin vanhempi, kyttyräselkäinen malli. Ergonomiasta ei juuri voi puhua, mutta kestänyt se on jo yli 6 vuotta satunnaisessa käytössä.
Seuraavaksi hankin varmaan juurikin jonkun boschin tai makitan tasoisen.
kotona makitan puukkosaha kestäny jo 4 vuotta. töissä starkilta ostettu black&decker toimi 3vuotta välillä todellakin rajua käyttöä :D lopulta hajosin terän kiinnitys.
tekniikkamies
01.11.2016, 20:48
Töissä Makita, meidän yksilö on ainakin kestänyt ajoittain melko "raakaakin" käyttöä hyvin. Tullu huomattua että tässäkin lajissa on teriä monen tasoisia.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-jr3050t-puukkosaha
Ton näkösellä terällä olen tähän mennessä onnistunut parhaiten metallin leikkuussa:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/773526/Bosch-puukkosahantera-Progressor-S123XF-metallille-2-kpl
Se mikä harmittaa puukkosahan kanssa parempienkin kun onnistun aina osumaan terällä johonkin, että se menee mutkalle. Sitten hakkaan niitä vasaralla taas suoraksi.
ei oo kokemusta kuin wurthi teristä. demolition oli kova purku hommissa kun menee puu ja rauta.
sit oli joku vihree sika kallis terä mikä kesti aika pitkään.
tekniikkamies
03.11.2016, 11:21
ei oo kokemusta kuin wurthi teristä. demolition oli kova purku hommissa kun menee puu ja rauta.
sit oli joku vihree sika kallis terä mikä kesti aika pitkään.
Onko Biltsun puukkosaha niitä suositeltavimpia vaihtoehtoja!?
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Kuvio--ja-Puukkosahat/Puukkosaha-850-W-2000022580/
Jos taas jytkeämmistämalleista puhutaan, niissä mainostetaan heiluritoimintoa. Itseä on sahoissa häirinnyt, että terä rupeaa liikkumaan nopeammin kuin haluisin ja kuumenemaan turhaan.
biltemassa oli joskus sellanen purkki prässi jolla sai rasvattua kartio laakerit näppärästi. en enää löytäny moista netistä enkä luettelosta.
tietääkö joku mistä semmosen sais? tai tietääkö joku edes mitä tarkotan :D
biltemassa oli joskus sellanen purkki prässi jolla sai rasvattua kartio laakerit näppärästi. en enää löytäny moista netistä enkä luettelosta.
tietääkö joku mistä semmosen sais? tai tietääkö joku edes mitä tarkotan :D
Bearing greaser tai bearing packer
Näkyy skf;ältäkin löytyvän, mutta suomalaiselta sivulta tietenkään ei löytyny
Mut helpoin on varmaan Ebay, niitä muuten näkyy olevan myös sellaisia joissa rasva tulee alaosaan ja mäntä pursottaa rasvan laakeriin eli rasva jää säilöön sinne alaosaan seuraavaa laakeria varten
En tiedä minkälaisia laakerin rasvareita täällä on mutta ite en oo osannu tavan kartiorullia rasvaillessa osannut kaivata viispiikkistä kummempaa?? Rasva menee nopeesti kämmentä vasten painelemalla, ja läpi asti.
Toki jos kymmeniä joka päivä...
kiitti, jo alko löytyä. tosiaan biltemassa oli vielä vuos sitte sellanen purkki malli. enää en löydä.
ja meneehän se ruokaki suuhun sillä 5 piikkisellä? kuitenki haarukalla kivemmin..? :D