View Full Version : Millä asvalttipiha puhtaaksi valuneestä dieselistä???
Tuossa on talven mittaan tainnut salakavalasti dieseli valuttaa ainetta ja tuonne lumen alle ja nyt sitten yllätykseksi asvaltti on milenkiíntoisen näköinen, kun lumi sulanut, millä pitäisi pestä tai yrittää imeyttää tai mitä....
höyrypesuria vois koittaa ... tai moottoripesuainetta varovasti... toki jos sitä paljon on niin ekaks ihan imeyttämällä, purua, hienoa hiekkaa tms tarkoitukseen sopivaa jauhetta
rajummilla liuottimilla saat varmasti asfaltin "omat" öljytkin pois eli jäljelle jää vain harmaata kiveä kun bitumikin liukenee...
KoniJeep
16.04.2011, 09:35
Imeyttää ensiks vaikka sahanpuruun, sitte tomssu (pöly) hiekkaa ja lopuks paljon aurinkoa...
Wurthin tuotteista löytyy sellainen öljynimeytysrae joka on melko tehokas tuollaiseen tilanteeseen.
Tosin,kun kesä tulee niin haihtumalla se häviää...
Kiitos vinkeistä, taitaa muillakin joskus lorahtanut väärään paikkaan
Mä antaisin auringon hoidella hommansa, jos jotain jää niin mäntysuopa(tai Fairy..)+katuharja käyttöön.
Mä antaisin auringon hoidella hommansa, jos jotain jää niin mäntysuopa(tai Fairy..)+katuharja käyttöön.
Ensin imeytysaineella parin päivän hautominen ja loput /\
khonkonen
16.04.2011, 13:45
Kysytään samassa topicissa et millä sais pihalaatotuksesta öljyläikät pois?
Harmaa pihalaatta ja diisseliauton mustat öljyläikät ei oo kovin sievä yhdistelmä ainakaan vaimon mielestä.
BJ-40/76
16.04.2011, 19:29
Lämpimään veteen fairyä 1osa ja 3-7 osaa vettä.
Kastele asfaltti korkeimmalla olevasta läikästä, ja harjaa katuharjalla.
kun peruaine valuu alaspäin, niin sillä saa pestyä myös sen valumajäljen.
BJ-40/76
16.04.2011, 19:32
Harmaa pihalaatta ja diisseliauton mustat öljyläikät ei oo kovin sievä yhdistelmä ainakaan vaimon mielestä.
vanha dsl öljy on paras betonimaali, ei lähde millään!
Toki noita liuotinpesuja ja rasvanpoistoaineita voi kokeilla, kerro jos löydät
tehokkaan tavan
khonkonen
16.04.2011, 20:10
vanha dsl öljy on paras betonimaali, ei lähde millään!
Toki noita liuotinpesuja ja rasvanpoistoaineita voi kokeilla, kerro jos löydät
tehokkaan tavan
Näin mä epäilen kans. Mielessä kävi et maalaisin laatotuksen mustaksi. =)
betonkiin vois koittaa paljon tiukempia lääkkeitä
a) brakecleaner / bensa / tms liuotin
b) liekki
c) kuumavesipainepesu / hiekkapuhallus
diesel ja öljyt yleensä ei kai ole se isoin ongelma vaan se noki ja ne pitäis saada eroon toisistaan, ainakin hetkeks...
KoniJeep
16.04.2011, 21:23
kaada lisää dieseliä ja harjaa tasaiseksi...
BJ-40/76
16.04.2011, 21:34
Mulla olis tuota ydinsodan kestävää mustaa jonkin verran:)
olisko sopiva pyyntihinta 9.99e? ja sen minkä jaksaa tingata ei tarvi maksaa:eek:
Ja jos haluat "liuottimet" mukaan niin saat ottaa ne suoraan "prosessista"
ja tuohon PEE:n ohjeeseen suhdaudun pessimistisesti:(
betonkiin vois koittaa paljon tiukempia lääkkeitä
a) brakecleaner / bensa / tms liuotin
b) liekki
c) kuumavesipainepesu / hiekkapuhallus
diesel ja öljyt yleensä ei kai ole se isoin ongelma vaan se noki ja ne pitäis saada eroon toisistaan, ainakin hetkeks...
a) liuottimet imeytyy betoniin ja yrittää imeä nokea perässään syvemmälle
b) Noki vaatii palamiseen paljon lämpöä, ja betoni rapautuu? (kokeiltu)
Jos sais betonin altapäin märäksi, ja ajais öljyn höyrystyvällä vedellä liekkiin?
c) Öljyn pintajännitys vois tuoda ongelmia, menee paineesta syvemmälle
ja hiekkapuhallus poista öljyyntyneen materiaalin, toivonmukaan öljy ei painu alas.
Ja yllämainittu olettamuksena mikäli muuta ei mainittu
khonkonen
18.04.2011, 19:11
käännä laatta ympäri:D
Muuten hyvä ,mut on pinnasta "kuvioitu" laatta, eli alapuoli on tasainen ja yläpuolella kolme uraa. Pitäs kääntää noi kaikki ja tuota on vaan jotain 200 neliöö... :)
Kokeile jotain betonin happopesuainetta. Saattaa tosin laatta muuttua paljon vaaleemmaks kuin muut, voi olla että joudut pesämään kaikki:)
http://www.solmaster.fi/uploads/pdf/RKL_Happopesu_72dpi_060910.pdf
Kokeile jotain betonin happopesuainetta. Saattaa tosin laatta muuttua paljon vaaleemmaks kuin muut, voi olla että joudut pesämään kaikki:)
http://www.solmaster.fi/uploads/pdf/RKL_Happopesu_72dpi_060910.pdf
Suolahapolla olen itse putsaillu,eiköhän Sol-masterin aine ole lantrattua suolahappoa ja pesuainetta
Betoniset pihakivet kannata vaan vaihtaa, muutama kivi ei maksa kuin muutaman euron. Ja niihin myydään sellaista kyllästys ainetta, estää likaantumista. Ei ole vaikeaa levittää ja pitäisi perus öljylle ym. toimia.
Voihan ne kivet sit siirtää kanssa, jos ei ole kiviä saatavana. Esim. roskapöntön alle tai muualle näkymättömiin.
Koittakaas cokista..... ainakin noki lähtee tiilimuurista...
T:Pörö
apsolia käyttävät noin pelastuslaitokset ainakin ja kyl hyvää tavaraa ensin polkee
rakeet rikki ja sit odotttelee jonkun aikaa ja sit harjaa polyn pois
apsolia käyttävät noin pelastuslaitokset ainakin ja kyl hyvää tavaraa ensin polkee
rakeet rikki ja sit odotttelee jonkun aikaa ja sit harjaa polyn pois
Onkos tietoa, mistä apsonia sitten saisi. saisiko pelastuslaitokselta tai mistä muualta
aine on absol ja sitä saa mistä tahansa teknisestä tukusta yms liikkeestä mikä myy öljyjä liuottimia. semmoisia 20kg valkeita muovisäkkejä. todella tehokasta ainetta kun tosiaan imee osan ihan betoninkin pinasta, töissä testattu ja hyväksi toettu. pajallakin itselläni samaa ainetta
aine on absol ja sitä saa mistä tahansa teknisestä tukusta yms liikkeestä mikä myy öljyjä liuottimia. semmoisia 20kg valkeita muovisäkkejä. todella tehokasta ainetta kun tosiaan imee osan ihan betoninkin pinasta, töissä testattu ja hyväksi toettu. pajallakin itselläni samaa ainetta
Jep, täytyy kysellä, kun vaan aina vähän lorahtaa johonkin, muta nyt oli hieman enemmän lorahtanyt hieman niinkuin salaa.
Rekisteröimätön
04.05.2011, 00:17
joskus öljyläikän päälle laittanut jtn lamppuöljyä ja perunajauhoa. liisteri kaavitaan talteen ja harjataan - puhdistuu jonkin verran. petrooli saa aineen liikenteeseen ja perunajauho imee...