View Full Version : Tavaraa ulkomailta->Nettitullaus
Nyt voi nyybi tilata vieläkin halvemmalla ruotsista.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/index.jsp
Itellakaan ei enään saa kakskymppistä tullauspalvelusta, kun voit sen tehdä itse tullin sivuilta
samisami2
07.05.2012, 20:50
Jenkeistä lähti paketti 27.4 (perjantaina) ja pari päivää pyöri yhdysvaltain maaperällä ja 30.4 (maanantaina) paketti suomessa ja seuraavana päivänä tullipostissa noudettavissa. Tähän mennessä paketti olikin oikeen pika paketti. Halvemman kuljetuksen mukaan maksoin ja kauppa pisti pika pakettina (EMS).
3.5 saapumisilmoitus postilaatikossa, nettitullasin mikä menikin ihan ongelmitta alle vartissa. Paketilla hintaa 200 euroa niin ei mennyt tullejakaan kun oli niin pieni prosentti (2,7% auton moottorin osat) alvi ainoastaan.
Tänään sitten töistä kun pääsin niin kirjoittelin postiin viestiä että mikä on kun 2,5 arkipäivää paketti maanut tullipostissa tullauksen jälkeen. No nyt sitten paketti liikahtikin heti kuljetukseen kun runosuonen aukasin. Onko tosiaan niin että pitää ilmoittaa postille että haluan paketin tänne 300km päähän enkä nouda sitä vantaalta?
Ensimäinen tilaus jenkeistä ja nettitullauksesta ainakin hyvät kokemukset.
Kaitsu67
08.05.2012, 09:11
Ruotsihan on EU maa, ei tarvitse maksaa tulleja....
Tilasin heti silloin tavaraa ameriikasta kun tuo nettitullaus tuli mahdolliseksi ja hyvin toimi systeemi, ei valittamista. Paljon helpompi kuin käydä oulusta hakemassa...
samisami2
08.05.2012, 15:16
Nyt pisti kyllä posti parastaan kuljetuksessa. Ikinä ei ole tänne paketti yhden yön ja aamun aikana tullut.
Autoladun tilauksen perään kerkesin päivällä soittelemaan DPD:lle ja paketti oli samassa kasassa kuistilla. Noin 40% säästi tilaamalla ulkomailta. Autoladusta esim vesipumppu 32e ja suomessa 72e (täysin sama osa). Tiivistesarja 107e vs 178e.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8&pictureid=104735
Monta kertaa on tullut asioitua tullin nettituontipalvelussa, suosittelen.
Nyt kun tilasin, ainut toimitusvaihtoehto oli Dhl, jonka ainakin paikallisjakelun täällä suorittaa posti/itella.
Mutta nyt toimitus meni tulliin, mikä ei ollut yllätys, niihän sen kuuluikin. Yllättävää oli huolintaennakkolasku tullikäsittelystä 30,65, joka täytyy maksaa ennen kuin alkavat tullaamaan.
Muut tulli+alv jäävät varmaan tuon summan alle.
Nettitullitus ei Dhl:n kanssa onnistukkaan, vaikka näin ajattelin, kun posti hoitaa niiden jakeluakin. Juuri viime viikolla tuli kotiovelle Dhl:n paketti postin tuomana.
--edit-- Olinkohan liian hätäinen? Olikohan tuossa summassa sittenkin jo tullikin? Siinä tapauksessa lähettäjä on laskuttanut selvästi reiluummin lähetyskuluja kuin mitä todellisuudessa on. Tuosta summasta laskien tullatavaa olisi tuotteet+postit n.130€, mutta maksoin n.200€. Jos näin niin toimiihan se Dhl:nkin kautta.
Tuli ekaa kertaa koitettua tuota nettitullausta, näpyteltävää on jonkin verran, mutta on kyllä hyvin yksinkertainen ja näppärä palvelu! Ei tosiaan tartte enää Posti/Itellalle maksaa sitä reilua pariakymppiä tuostakaan palvelusta :)
Itelle tuli kanssa joku aika sitten paketti FedExillä ja lähettivät tekstiviestin jossa kysyivät että tullaavatko he vai tullaanko ite. Soittelin sitten heille takasin päin että miten kannattas tehdä kun en ennen ole nettitullausta käyttänyt. Nainen sanoi että ehdottomasti itse kannattaa että he velottavat siitä aika paljon. Kysyin sitten että kuinka paljon niin vastaus oli että 12.50€. Rupesin nauramaan ja sanoin että itella repii samasta hommasta 24.50€:D Tullasin sitten kuitenkin itse ja totesin todella hyväksi systeemiksi jahka pääsin hommaan sisään.:cool:
Fedexille mä maksoin, kun oli sen verta halpa ja toimittivat nopeesti.
Itellalla on siinä vittumainen nykyään, että ei enää saakaan itse hakea pakettia tullipostista vaan pitää odottaa sen saapumista kotiin/ omaan åostiin (=monta päivää postin tuntien).
Fedexille mä maksoin, kun oli sen verta halpa ja toimittivat nopeesti.
Itellalla on siinä vittumainen nykyään, että ei enää saakaan itse hakea pakettia tullipostista vaan pitää odottaa sen saapumista kotiin/ omaan åostiin (=monta päivää postin tuntien).
Fedex = hinnat inhimillset ja palvelu loistavaa. UPS = hinnat sikamaiset ja palvelu ihan perseestä. USPS = nopea toimitus.
Juu siis Dhl ei näyttänyt ottavan lopulta ollenkaan ns. tullausmaksua. Suomeen maksoin vain alv:n. Heillä ei ollut sähköistä tullausta eli itse ei voi tullata vaan tullauspalvelu on ainoa vaihtoehto.
Näin siis Dhl express toimituksissa, mutta toimitus oli sen verran suolainen, että eiköhän he ottaneet sen palvelumaksun siinä.
Monta kertaa on tullut asioitua tullin nettituontipalvelussa, suosittelen.
Nyt kun tilasin, ainut toimitusvaihtoehto oli Dhl, jonka ainakin paikallisjakelun täällä suorittaa posti/itella.
Mutta nyt toimitus meni tulliin, mikä ei ollut yllätys, niihän sen kuuluikin. Yllättävää oli huolintaennakkolasku tullikäsittelystä 30,65, joka täytyy maksaa ennen kuin alkavat tullaamaan.
Muut tulli+alv jäävät varmaan tuon summan alle.
Nettitullitus ei Dhl:n kanssa onnistukkaan, vaikka näin ajattelin, kun posti hoitaa niiden jakeluakin. Juuri viime viikolla tuli kotiovelle Dhl:n paketti postin tuomana.
--edit-- Olinkohan liian hätäinen? Olikohan tuossa summassa sittenkin jo tullikin? Siinä tapauksessa lähettäjä on laskuttanut selvästi reiluummin lähetyskuluja kuin mitä todellisuudessa on. Tuosta summasta laskien tullatavaa olisi tuotteet+postit n.130€, mutta maksoin n.200€. Jos näin niin toimiihan se Dhl:nkin kautta.
toyota4x4
04.06.2012, 22:02
Itelle tuli kanssa joku aika sitten paketti FedExillä ja lähettivät tekstiviestin jossa kysyivät että tullaavatko he vai tullaanko ite. Soittelin sitten heille takasin päin että miten kannattas tehdä kun en ennen ole nettitullausta käyttänyt. Nainen sanoi että ehdottomasti itse kannattaa että he velottavat siitä aika paljon. Kysyin sitten että kuinka paljon niin vastaus oli että 12.50€. Rupesin nauramaan ja sanoin että itella repii samasta hommasta 24.50€:D Tullasin sitten kuitenkin itse ja totesin todella hyväksi systeemiksi jahka pääsin hommaan sisään.:cool:
tilatkaapa schenkerin kautta ryöstävät 100e lentokoneesta siirtomaksua kentällä 20e perpäivä säilytys maksua 70e tullaus.. tullasin itse muut joutu maksamaan..
tilatkaapa schenkerin kautta ryöstävät 100e lentokoneesta siirtomaksua kentällä 20e perpäivä säilytys maksua 70e tullaus.. tullasin itse muut joutu maksamaan..
Ei kannata tilata mitään niin että tulee Schenkerin käsittelyyn Suomessa. Aivan järkyttävän kallis putiikki.
offroadjouni
05.06.2012, 07:10
Ei kannata tilata mitään niin että tulee Schenkerin käsittelyyn Suomessa. Aivan järkyttävän kallis putiikki.Samoja kokemuksia -> http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=619141&postcount=3 .
Vitun UPS, ryssi taas homman. Vetoakselit ollu kaksi viikkoa Suomessa ja ei ole tullut minkäänlaista yhteydenottoa miten haluavat rahat tullauksesta. Pari kyselyä olen lähettänyt heidän nettisivujen kautta, mutta kumpaankaan ei ole vaivauduttu vastaamaan. Tänään sain vihdoin puhelimella sieltä kiinni asiakaspalvelijan, joka ei tiennyt asiasta mitään. Lupasi e ttä jostain toiselta osastolta joku soittaa joskus. Tekevät työkseen tavararoiden rahtausta ja tullausta, niin miten se voi olla näin vaikeaa. Joutuu varmaan lopettamaan osien tilauksen Poly Performancelta kun haluavat aina lähettää UPSilla.
offroadjouni
11.06.2012, 16:09
Joutuu varmaan lopettamaan osien tilauksen Poly Performancelta kun haluavat aina lähettää UPSilla.Kuinka Poly Performancelta tilaaminen on onnistunut? Pari vuotta sitten koitin sieltä tilailla ja silloin ei mennyt ihan putkeen. Aina kun oli puhelimessa niiden kanssa niin kaikki oli muka hyvin ja just menossa eteenpäin mutta yhteen ainoaan sähköpostiin ei koskaan tullut vastausta. Eikä tullut kyllä tavaroita tai laskuakaan.
Kuinka Poly Performancelta tilaaminen on onnistunut? Pari vuotta sitten koitin sieltä tilailla ja silloin ei mennyt ihan putkeen. Aina kun oli puhelimessa niiden kanssa niin kaikki oli muka hyvin ja just menossa eteenpäin mutta yhteen ainoaan sähköpostiin ei koskaan tullut vastausta. Eikä tullut kyllä tavaroita tai laskuakaan.
Sähköposteihin vastataan nopeasti ja palvelu on muutenkin asiallista. Olen kyllä aina asioinut saman hepun kanssa, joka alkoi ainakin sähköpostissa kirjoittamansa mukaan selvittämään miksei osia tai tullilaskua saa UPSilta. Ainoastaan eivät muista mainita että jotain tuotetta ei ole varastossa jos ei erikseen kysy. Tuo heidän käyttämänsä rahdin toimittaja vaan on perseestä, eivät suostu lähettämään Fedexillä. Toinen aikataulua hidastava seikka on se ettei VISA tai PayPal kelpaa maksutavaksi, vaan joutuu siirtämään rahat vanhanaikaisesti pankin kautta.
Kokeilin tälläistä:
Rockautosta paketti USPS:llä.
Saapui Suomeen 3.11
Tulli rekisteröi sen 5.11
Heti aamusta 5.11 tein nettitullauksen USPS:n tracking numerolla = paketista lähti heti luovutusilmoitus itellalle -> kuljetukseen samana päivänä
Paketti + tullin saapumisilmoitus (jota ei tarvinut) oli mulla 6.11
Eli pari päivää tuollaisella kikalla voittaa, Jos muistaa vaan kurkkia USPS:n ja Itellan trackingia.
Ens vuonna rajat tiukentuu:
http://yle.fi/uutiset/6348541
Siinähän tiukentuu! On ainakin työllistävä vaikutus kun yrittävät tuplata haaviin jäävän tavaran määrää. Maailmalta tulee aika monta halpaa pikku pakettia päivittäin Suomeen...:D
Ja esim. kiinalainen kusettaa muutenkin noissa tavaroiden arvoissa, joten jos joka paketissa lukee nykyäänkin tyyliin $5, niin mikään ei oikeastaan tule muuttumaan.:rolleyes:
Ja esim. kiinalainen kusettaa muutenkin noissa tavaroiden arvoissa, joten jos joka paketissa lukee nykyäänkin tyyliin $5, niin mikään ei oikeastaan tule muuttumaan.:rolleyes: Huomannut tuon saman homman. Tuotteiden arvo kun tilasi ne n.80€. Sitten kun kotona katsoo mukana tullutta lähetettä niin kaikkien tuotteiden yhteinen arvo alle 7€. Siinähän repivät tullia tuosta summasta =)
lacrits68
07.11.2012, 13:48
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/index.jsp
Itellakaan ei enään saa kakskymppistä tullauspalvelusta, kun voit sen tehdä itse tullin sivuilta
....eihän Svedulasta ennenkään ole tullia mennyt? EU sisällä kun on!
Vai?
//Janne
Siinähän tiukentuu! On ainakin työllistävä vaikutus kun yrittävät tuplata haaviin jäävän tavaran määrää. Maailmalta tulee aika monta halpaa pikku pakettia päivittäin Suomeen...:D
Ja esim. kiinalainen kusettaa muutenkin noissa tavaroiden arvoissa, joten jos joka paketissa lukee nykyäänkin tyyliin $5, niin mikään ei oikeastaan tule muuttumaan.:rolleyes:
Totta tuli "vahingossa" tilattua taskulamppuja 50euron arvosta enkä muistanut että se raja on paljon pienempi sen 42 vai mitä se oli no paketissa oli 5dollaria maksuna eli siinähän tulli ihmettelee , samoin kävi USA,sta levikset paketissa hintana 15dollaria (rahteineen meni himpun yli 50 dollaria )ja siinä kaikki mitä oli tietoa.(kirjeenä tulivat).
Kaveri joutui kyllä kerran vähän aikaa tappelemaan yhden tullausarvon alittavan paketin kanssa. Tilasi dealextremestä likalleen jonkun halvan parin kymmenen euron arvoisen videokameran leluksi, mutta tulliin jäi, ja tuli nettitullauskaavake bumerangina takaisin vissiin kolmeen otteeseen ennen kuin ilmeisesti luovuttivat ja laittoivat paketin jakeluun. Kai ne oli läpivalaisulla kattoneet että nyt on kyllä selvää kusetuksen makua tuon paketin arvossa kun noinkin "hieno" kamera siellä sisällä oli...:D
Mutta jotain epämääräistä nippeliä kun on paketti täynnä, niin eipäs niiden arvoa oikein kukaan pysty sanomaan vaikka paketti huonolla tuurilla tarkasteluun joutuisikin.
Tulipas tilattua oikein kunnolla kaikkea pientä nippeliä eri puolilta palloa, ihan vain niin kuin testiksi että kuinka tämä uusi tullausrajan valvonta toimii, kun eikös sen pitäisi nyt olla vuoden vaihteessa astunut voimaan?:D
summitissa on nykyään i-parcel toimitus . laskee verot ja tullit samaan laskuun. ei tarvii muita maksuja enää maksella ku paketti tulee koto maahan. ja halvempi rahti kun upsilla
Tulipas tilattua oikein kunnolla kaikkea pientä nippeliä eri puolilta palloa, ihan vain niin kuin testiksi että kuinka tämä uusi tullausrajan valvonta toimii, kun eikös sen pitäisi nyt olla vuoden vaihteessa astunut voimaan?:D Mulla ei ainakaan jäänyt tulliin kun tilasin akun + suojakuoren missä on akku integroituna. Ei nuo kyllä maksanut kuin joku 20€. Oletin että tämän uuden systeemin myötä ottavat varmaan kaiken tulliin. Sai ainakin edukkaasti luuriin vähän enemmän käyttöaikaa.
Asiallista toimintaa tullilta.
Uudet perän poskirattaat makaa tullissa. Tein nettitullauksen että ovat takuuosia ja kuitti perään missä lukee 0€.
Tänään tuli lisäselvitys pyyntö, missä selviäisi rikkinäisten osien vienti takaisin amerikkaan.
Koitin selittää että osia ei tarvinnut lähettää takaisin koska rahti olisi maksannut lähes osien hinnan.
Ei auta, joko lähetän osat takaisin tai maksan tullit lukon alkuperäisestä hinnasta vaikka en itse ole maksannut niistä penniäkään.
prkl!
Uudet perän poskirattaat makaa tullissa. Tein nettitullauksen että ovat takuuosia ja kuitti perään missä lukee 0€.
Tänään tuli lisäselvitys pyyntö, missä selviäisi rikkinäisten osien vienti takaisin amerikkaan.
Koitin selittää että osia ei tarvinnut lähettää takaisin koska rahti olisi maksannut lähes osien hinnan.
Ei auta, joko lähetän osat takaisin tai maksan tullit lukon alkuperäisestä hinnasta vaikka en itse ole maksannut niistä penniäkään.
prkl!
Vie ne vanhat osat tullin tiskille ja luovutat ne virallisesti tullille. Silloin ne ei ole enaa sinun hallussa etka voi hyotya niista.
Vie ne vanhat osat tullin tiskille ja luovutat ne virallisesti tullille. Silloin ne ei ole enaa sinun hallussa etka voi hyotya niista.
Ei onnistu. Tulli ei huoli osia.
offroadjouni
03.06.2013, 16:35
Ei onnistu. Tulli ei huoli osia.Selvitin tätä kerran aikaisemmin, ja sinun tarvitsee viedä osat tuhottavaksi esim. Kuusakoskelle (maksaa) ja tilattava tullin virkamies valvomaan tuhoamista (maksaa). Ei siis yleensä kannata.
Rikkinäisten osien lähettäminen ei ole sekään ihan helppo juttu kun joudut tekemään väliaikaisen maastaviennin niille osille. Tein tämän kerran ja se oli sen verran hankalaa että piti kirjoittaa tänne topic kuinka homma toimii - taisi vaan sitten unohtua koko juttu. Jos löydän kuitit vielä niin voisin vielä joskus koittaa ryhdistäytyä tuosta aiheesta.
Selvitellyt asiaa tämän päivän.
Vaihtoehdot:
-Lähettää osat takaisin (maksaa saatanasti)
-Maksaa alvit ja tulli (maksaa paljon)
-Hävittää osat Jounin ehdottamalla tavalla (maksaa eniten)
Että näin..
knucklebone
03.06.2013, 20:12
Miten hemmetissä tää Tullin toiminta saa olla näin jäykkää?
Asiaa kiertäen, tullitäti selitti mulle viime kuussa, miksi myös postikuluista menee tulli:
Asetusta säätänyt virkamies oli viisaassa mielessään kääntänyt asian niin, että jos kuka tahansa (yksityinen tai yritys) tilaa tavaraa ja saakin väärän tuotteen ja päättää myydä sen eteenpäin, niin silloin oletuksena jokainen haluaa korvata postikulunsa ja lisää ne tuotteen jälleenmyyntihintaan.
Mulle ei oikein auennut toi juttu.
Rupesin miettimään, että ennaltaehkäisevästi siis kerätään tullimaksua postikuluista jokaiselta joka tilaa ulkomailta, jos vaikka kaikki ovatkin saaneet väärää tavaraa ja haluavat myydä ne sitten eteenpäin ilman, että jää tappiolle???
Kuinka monelle näin käy, ja jos käy, niin SPTV:n kokemushan kumoaa tän, koska sit joutuu maksamaan tuotteen arvosta lisärangaistuksia jos tullissa ei vaikka uskota että oot saanu väärää tavaraa, lähettänyt ne takaisin ja nyt saat korvaavaa tuotetta tilalle?
Varmaan joutuu maksamaan korvaavan tuotteenkin postikuluista tullin, ellei muista vinkata myyjälle, että laittaa postikuluiksi $0, vaikka et todellisuudessakaan postikuluja maksaisi.
prkl!
ei ku maksat tullin niistä poskirattaiden hinnasta ja rahdista, pienimmän pahan kautta...
ja nehän maksaa äkkiseltään $1.07 tjsp jos minulta kysytään
ei ku maksat tullin niistä poskirattaiden hinnasta ja rahdista, pienimmän pahan kautta...
ja nehän maksaa äkkiseltään $1.07 tjsp jos minulta kysytään
➕alv
ei ole ihan samanlainen tapaus , mutta kirjoitan kuitenkin,,tilasin Rock-autosta jäähdyttimen,toimitus nopeaa niinkuin aina, tein itse sen "nettitullauksen" eli ALV+tulli.
kun sain jäähdyttimen, samaan laatikkoon oli pakattu muutakin tavaraa ja jäähdyttimestä oli painunut pilli kasaan , ilmoitus Rock-autoon kuvien kanssa, sieltä heti postia takaisin että pitää tehdä vahinkoilmoitus tavaran toimittajan kanssa eli Posti (Itella),, aikaa kului melkein 2kk kunnes sain sen ilmoituksen,,se sitten Rock-autolle,,sieltä lähti samana päivänä uusi kenno Suomeen, Rock-auto kielsi lähettämästä mitään heille , kertoivat pyytävänsä erikseen tuotteen jos sen tarvitsevat, turha kai risaa jäähdytintä on ympäri maapalloa lähetellä, no tuo "korvaus viallisen tilalle" olisi taas pitänyt tullata..eli tulli+alv(rahteineen),tulli selitti että muuten minulla olisi 2kpl kennoja joista vain toisesta olisi maksettu tulli+verot,, heitä ei kiinnosta se ettei sillä kennolla tee mitään.
No lopulta se postin virkailija jolta sain vahinko ilmoituksen lupasi hoitaa nuo ylimääräiset kulut, hassua vain oli se kun aloin sitten tekemään sitä nettitullausta niin siellähän on "rasti ruutuun"missä lukee "korvaava tuote" tai jotain sinnepäin, lopulta sieltä tuli lappu jossa luki myös tuo "korvaava tuote" ja ALV+ tulli oli merkitty 0€,
Suomi on byrokraattien ja virkamiesten luvattu maa.
Olen jo kymmeniä kertoja tullut todenneeksi, että ko. eliöt eivät ole oikeasti ihmisiä, vaan joku sadistinen ja täysin aivoton eläinlaji joiden perimmäinen tarkoitus on tehdä asioista mahdollisimman hankalia, olla ajattelematta aivoilla ja terveellä järjellä, sekä kuluttaa mahdollisimman paljon valtion rahaa kaikkeen turhanpäiväiseen paperisotaan.
Toi on aivan käsittämätöntä paskaa, että jos tilaat yksityishenkilönä tuotteen joka osoittautuu vialliseksi, niin tulli vaatii sinua maksamaan toisen kierroksen tullia + alv:ia uudesta takuukorvatusta tuotteesta, vaikka se viallinen tuote on käyttökelvoton. Jos kerran vaativat että vanha tuote pitää tuhota, niin hommaisivat sitten perkeleen ison jätemyllyn johon kaikki käyttökelvoton paska tungetaan, kun haetaan uutta tuotetta niin ei olisi ongelmia. Monet firmat eivät nykyisin halua vanhaa tuotetta takaisin (tai jopa kieltäytyvät sitä ottamasta), vaan valokuvat netin kautta ja uusi lähtee tulemaan. Tulli on jumittunut jonnekin 50- luvun tietämille toimintamalleissaan. Perkele! :mad:
Jopas tuonti helpottuu kun värjäät naamasi ja "mina en ymmarra asenne" päälle :)
Ihan oikeasti osa "virkamieskunnasta" elää omaa elämäänsä ja lisääntyvät kuin kerbiilit. Tuota tullirajan laskua miettien Itella/ Tulli lisäsi henkilökuntaa , 50%,lla laajentivat vantaan posti/tullikeskusta ja tuotto oli muutama miljoona vuodessa ja mikä on kulut eli tuottiko tämä sipistely oikeasti mitään viivan alle ???.
Paljon puhetta ja mölinää melko tyhjästä kuten tämä Kreikan vakuuskysymys joka tapauksessa rahaa on mennyt takaisin tulo on korkeimmassa kädessä.
Selvitin tätä kerran aikaisemmin, ja sinun tarvitsee viedä osat tuhottavaksi esim. Kuusakoskelle (maksaa) ja tilattava tullin virkamies valvomaan tuhoamista (maksaa). Ei siis yleensä kannata.
Mihn lakiin ja lain kohtaan tuo perustuu? Jos virkamiehen paatos ei perustu lakiin, niin se on laiton. Laittaisin kirjeen eduskunnan oikeusasiamiehelle tai oikeuskanslerille ja kertoisin samalla mahdollisen seuraavan kirjeen lahtevan bryssien kasittelyyn.
Tilasin Rockautosta ensimmäistä kertaa ison kasan rojua Jeeppiin. Viidestä eri osoitteesta jenkeistä tulivat kahdessa päivässä Suomeen. Neljä pakettia hoiti Fed-ex ja ovat jo toimitettu minulle:). Viidennen paketin toimitti USPS ja suomen pään toimintoja hoitaa ITELLA. Nettitullausta en pysty tekemään koska rockautosta eivät suostu lähettämään tämän paketin commercial invoicea, on kuulemma paketissa mukana, niinkuin onkin. Annoin periksi ja valtuutin Itellan hoitamaan tullauksen hintaan 24,80€, nyt tuli viesti että paketin avaus maksaa erikseen vielä 13,00€. eli Itella laskuttaa 37,80€ tästä leikistä. Suosittelen olemaan käyttämättä USPS/Itellaa jos toimitus tulee useissa erissä. (hidasta ja kallista ja kankeaa):mad:. Jos jollain kokemusta miten olisin tässä tapauksessa pystynyt itse hoitamaan nettitullauksen, niin kertokaa.
Siis mikä sen tullauksen nyt muka sitten esti? Ei multa ainakaan ole koskaan tulli vaatinut mitään kuitteja ja lappusia esitettäväksi kun olen netissä tullaillut...:confused:
hmm.. Kyllä minulta pyysivät kuittia, lähetyskuluineen ja tiedon osien alkuperämaasta. Vai olisko nää voinut vetää hatusta sinnepäin.
Tai sit oisit pyytänyt toimittaa paketin Lappeenrannan tulliin ja käynyt tullaamassa siellä.
Näi oon joskus tehnyt.
Mulle on tullu usemmastakin paikkaa kamaa USPSän toimittamana. Vaikeeta tosiaan ois ollu jos Itellaa ois sotkenu mukaan. Soitolla lentokenttä tulliin saanu tavaran liikahtaan paikalliseen tulliin, jossa sitten tulliviranomaisen valvovan silmän alla on laatikko avattu. Ei ongelmia siinä kuviossa.
hmm.. Kyllä minulta pyysivät kuittia, lähetyskuluineen ja tiedon osien alkuperämaasta. Vai olisko nää voinut vetää hatusta sinnepäin.
Siis kyllähän siinä tullauskaavakkeessa on aina kohta mistä voi ladata niitä kuittitiedostoja sun muita, mutta ei se pakollista ole ellei erikseen pyydetä. Täyttää vaan kaavakkeen niillä tiedoilla mitä tarvitsee, ja lähettää menemään. Ja laittaa ostotosite-kenttään vai mikä siellä nyt onkaan, niin ruksin vain ruutuun "kuitti" tai "tilausvahvistus" tai jotain. Kyllä sieltä sitten perästä kuuluu jos on jotain ylimääräistä kysyttävää, mutta koskaan ei ole mulle mitään kuittivaatimuksia tullut, vaikka jonkun verran paljon tulee kamaa ulkomailta tilailtua...:)
Tuli kokeiltua tuota Rockauto + Pre-Pay Customs Charges ominaisuutta.
Eli siis Fedexin kautta tullausmaksut jo etukäteen maksettuna.
Tiistaiaamuna tilaus ja osat mulla nyt perjantaina klo 13.00 :)
-
3/21/2014 - Friday
1:00 pmDelivered
-
3/20/2014 - Thursday
10:23 amInternational shipment release - Import
VANTAA FI
10:23 amAt local FedEx facility
VANTAA FI
10:23 amIn transit
ALL FINLAND EXCEPT HELSINKI FI
Tendered to authorized agent for final delivery
-
3/19/2014 - Wednesday
9:26 pmDeparted FedEx location
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
8:49 pmArrived at FedEx location
8:49 pmIn transit
5:26 pmArrived at FedEx location
5:27 amIn transit
INDIANAPOLIS, IN
5:12 amDeparted FedEx location
INDIANAPOLIS, IN
3:10 amIn transit
INDIANAPOLIS, IN
1:56 amArrived at FedEx location
INDIANAPOLIS, IN
-
3/18/2014 - Tuesday
4:44 pmPicked up
SAN DIEGO, CA
4:02 pmShipment information sent to FedEx
prkl!
Minä sain kerran vuosia sitten puhuttua tullin tätin ympäri kun näytin sähköpostiketjun missä myyjä kertoi lähettävänsä uuden osan veloituksetta valmistusvikaisen tilalle. Kuitenkin n. $300 käikäleestä kyse postikuluineen. Ei tarvinnu palauttaa vanhaa minnekkään.
Minä sain kerran vuosia sitten puhuttua tullin tätin ympäri kun näytin sähköpostiketjun missä myyjä kertoi lähettävänsä uuden osan veloituksetta valmistusvikaisen tilalle. Kuitenkin n. $300 käikäleestä kyse postikuluineen. Ei tarvinnu palauttaa vanhaa minnekkään.
Sama juttu Piiparilla, tuli lonkkarilta hiiluksin cromo palikat, vaikka kuinka oli sähköpostissa artikuloinu jotta FJ-ruiserin palikat, mutta piiiitkällä boorilla.
Uus vetari tuli sitten ilman tulleja, alveja tai ylimääräisiä kyselyitä. Nii ja se vanha hiluksin 30-spline? se on varmaan jonkun onnellisen harrastajan tallin seinällä "ei tää käy mihinkään"