PDA

View Full Version : Suzuki Vitara, käyttis-makkaranpaisto-vakioauto.


Lehis
07.12.2010, 18:15
Sen verran näjemmä kuvia tullut otettua ja jotain muutosta että kasataas immeisten harmiksi...

2009 syksyllä tuli hankittua mokoma laitos, 1995vm 1.6/ 16 tappinen JLX versio. Pelkäksi käyttöautoksi:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=71627

Sitten tuli talvi ja tarvis lumityöt saada tehtyä, auran nosto mietitytti...piti alunperin laittaa mönkijän vinssi aurapakettiin kiinni ja sillä hyvä. Lomautus ja hyllyssä oleva ABT 10 muutti suunnitelman:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=48470

Aura tuli tarpeeseen kyseisen talven lumimäärälle:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=50634

Vinssin ohjauksen kaukosäädin (kiinalaista laatu työtä) pätki, jotain oli tehtävä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=51128

Vinssin ohjaus sisällä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=51144

ja ulkona:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=51146

Talvi mentiin tämän näköisenä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=51145

Huhtikuussa pidettii WORRY:n FF suunnistus karkelot, piti laitella valoja ja vähän korotusta jne...

Tuolta (http://www.jimnybits.co.uk/shop/) tuli 3" alustan korotus setti:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57846http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57847

Periaatteessa olis voinut toteuttaa ihan audin tms jousilla ja olisi säästänyt euroja..ennen korotusta:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57476

Valoille piti askarrella sähköt, samalla läppärille virtalähde ja la-puhelimelle virrat...Akulta "paksulla" kaapelilla haaroitettuna neljään ja sulake rasiaan, josta lähdöt tarvittaviin paikkoihin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57850

Läppärille tuli askarreltua teline biilhelvetin telkkarin seinätelineestä, valojen kytkimet vaihdekepin edessä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57849

Suunnistus karkeloiden jälkeen näytti tältä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=57851

Sitten tuli käytyä vielä vetämässä vakio auto safiiri:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2689&pictureid=58319

Juhannuksen tienoilla piti alkaa pintapeltien ruosteita tutkimaan, siintä se ajatus sitten lähti:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=62142

Hetken tuumimisen tuloksena valmistui "erikoistyökalu":

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=62147

Sillä tuli sitten piirrettyä paksua viivaa joka kulmaan:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=62143

Helmojen palkitus tuli aloitettua hirveällä tarmolla, johto nippu kahdesta päästä poikki:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=62146

Tais olla suurinpiirtein viimeinen juhannus pyhä kun näytti tältä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=62713

Auto nippuun ja ruostesuojausta kehiin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63169

Oli aika ruveta suunnittelemaan etuperälle suojausta:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63172

Laikkaa, lekaa ja rasia poraa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63173

Paikoilleen mallailua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63185

Sitten hetkellisestä mielijohteesta piti alkaa neppailemaan joutavia:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63201

Vähän tartti sipistellä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63405

ja vielä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63407

Valotkin piti tuunailla:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63800

Taaksekkin piti uutta puskinta alkaa tusaamaan, eipä juuri tuosta ole edennyt:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63748

Laturi tapas jossain kohtia kohtalonsa, asiaa on käsitelty täällä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74254

Kesän askarteluiden jäljiltä ei oikein ole ollut ruutia rakennella...Pienoisen Venäjän safiirin jälkeen:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=138&pictureid=71634

Josta alkoi pieni innostus taasen, la puhelinta asentamaan:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=67270

Eturipustuksiin molemmille puolille pellistä vahvikkeet ja apusimpukalle pienoinen lisätuki:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=71625

Etupään pessaarinkin puuhastelin valmiiksi:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=71626

Ja itsenäisyyspäivän safiille lähtö kunnossa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=71624



Vielähän tuossa askarreltavaa piisaa...seuraavaksi varmaankin:
-Alustan panssarointi
-Etu akseli saada kestämään (ideoita/vinkkejä otetaan vastaan)

Vitura
07.12.2010, 19:26
Hyvännäköstä settiä. Vitara rojektia palsta pullollaan kohta!:D
Mikäs se etupäässä poikii,murrokset vai se peräkotelo?
Jenkit tehny samurain takaperästä etuperiä.
Murrokset omassa paskana ainakin, paljo isompia murroksia ei vaan mahu ulkopäähän.

jampeli
07.12.2010, 19:42
Auto nippuun ja ruostesuojausta kehiin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=63169





Erittäin hieno projekti :) , mutta onko itsesuojeluvaistosi puutteellinen vai näänkö väärin :O

Lehis
07.12.2010, 19:42
Enhän mää nyt ole murroksia särkenyt, isot pojat mil´o henkselit ja kaikki on...Lukkojen kanssa kuulemma myös tikut napsuu herkästi.

Sisemmälle murrokselle (on sitten KALLIS murros) suunniteltu jonkin näköistä lämpösovitteista holkkia päälle. Lisäksi amuliini möykkyä tarttee vahvistaa, sellainenkin kun on näjemmä poikki menny.

Arska-tehtaalta
08.12.2010, 07:30
Erittäin hieno projekti :) , mutta onko itsesuojeluvaistosi puutteellinen vai näänkö väärin :O

Onhan siinä solimate levy pehmentämässä auton alastuloa ettei jarruihin satu, kun lifti pettää :D Vai ymmärsinkö väärin :rolleyes:

La tuskaa
08.12.2010, 09:31
Hieno projekti on tääkin. Kyllä viturastakin saa oivan pelin. Onko tieliikenne auraa??

mikjus
08.12.2010, 09:50
Etupuskuri on komeesti taiteltu ja muutenkin alkaa olemaan mukava safaripeli tuo.

Lehis
08.12.2010, 14:29
Kiitosta vaan, ulko muistista toi auto ei pelkän liftin varassa ollut tuossa kohin..ton läskin takana on etuakseli palkissa pukki, tosin ei näkynyt noissa toisissa kuvissa...

Ei ole "tieliikenne" aura, otteessakaan ei jostain syystä ole auraa mainittu. Olisi kiva tietaa onko ollut ja peseytynyt jossain katsastuksessa pois...

6- päivän Venäjän safiirissa ei näjemmä suurempia vaurioita, LA-antenni tarvii hankkia uusi...ei enää magneetti jalkaisia, jokin nopeasti kaadettava piiska hankintaan. Muutenkin tota LA- puolta pitäisi kehittää, jokseenkin pettynyt tohon kuuluvuuteen rajan takana...

Repro
08.12.2010, 15:58
Oliks toi aura Patu 1700 tai joku sellanen?
Sit se varmaan on ton yhden kaverin omavalmiste.

Lehis
08.12.2010, 16:05
Gesvaksen tekele se on joo, hyvin on toiminu. Pikku muutoksia vain.

Lehis
25.02.2011, 17:17
Pienissä kalsareissa tuli askarreltua lisää valoa keulille, halvinta Kiinan laatua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74449

Ballastit teippasin uhallani konepeltiin kiinni, ei kuulemma kestä teipillä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74523

Liikkuvat ei tykänny:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74122

Joten kilvelle uusi paikka:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74524

Itsenäisyyspäivän safiirilla otti antenni vähän itteensä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74511

Uutta kiinteämmin asennettavaa kehiin, vähän aikaa sai paikkaa hakea etti jäisi törröttämään liiaksi toi jalka sisällä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=75446

Sisälle asentamista varten 44mm reikä, jos et omaa kätilön käsiä suosittelen vähintään 52mm reikää:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=75447

JuhanChristian
26.02.2011, 18:31
Liikkuvat ei tykänny:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74122

On se kun niilekkään ei kelpaa mikään :) antovatko sakot?
Kuinka paksusta tavarasta on tuo etupuskuri

Lehis
26.02.2011, 18:56
Liikkuvat ei tykänny:

On se kun niilekkään ei kelpaa mikään :) antovatko sakot?
Kuinka paksusta tavarasta on tuo etupuskuri

Olihan tuo kilpi asennettu 70,3 asteen kulmaan, et olihan siinä aihetta...ei tult sakkoja, eikä varmaan otteeseenkaan olis tult mainintaa jos olis pystynt pitämään turvan kiinni...ei olt toveril yhtään huumorintajua.

Puskuri ja muutkin olemassa olevat ja tulevat panssarit on 5mm kamaa.

JuhanChristian
27.02.2011, 21:23
Olihan tuo kilpi asennettu 70,3 asteen kulmaan, et olihan siinä aihetta...ei tult sakkoja, eikä varmaan otteeseenkaan olis tult mainintaa jos olis pystynt pitämään turvan kiinni...ei olt toveril yhtään huumorintajua.

Puskuri ja muutkin olemassa olevat ja tulevat panssarit on 5mm kamaa.

Joo ei niillä ole oikein huumorintajua eikä hermoja. Niille ei voi sanoa mitään niin heti pitää mötsähtää. Esimerkkinä viimeviikonloppuna liikkuvat Ivalon suunnalla pysäyttivät ja alkoivat kuulemma valittamaan suurista renkaista. Ne oliki otteeseen merkityt ja lailliset, eivät niistä saanut syyttää niin sitten alkovat liiansuuresta valomäärästä puhumaan. Niille kun sano että älkää kehatko valittaa kun neki on aivan lailliset. Alkovat seuraavaksi virkavallanhalventamisesta syyttämän

Lehis
14.04.2011, 18:30
Toukokuun safari lähestyy uhkaavasti...joten perus huolto ja jos aikaa jää niin jotain parannuksia, alkuun keulan purkua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=78511

Vähän tekisi mieli puottaa tukivarret alas ja puhallella ja värjäillä uusiksi, ei taida nyt olla aikaa joutaville...

Joulukuussa vaihdetut suojakumit ovatten pettäneet, sisempi pahemmin, ulompi jo halkeamilla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=78510

Joulukuussa asennetut kumit oli Löbron, paksua ja kovan oloista kumia...nyt olis odottamassa Japan partsin kumit, tosin laitoin mutkatiskille tiedustelua alkuperäisen hinnasta... Sisemmät murrokset lähtee sorvarille, jospa saisi vähän vahvistus holkkia päällensä...

Toisen puolen napalukko vähän sontaisen näköinen, taidanpa vaihtaa sinnekkin AVM tuotteen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=78509

Taakse olisi oottamassa vähän kiiltävää osaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=78512

Lisäksi jos vaikka jonkin sortin lukon sinne arpoisi, lähinnä askarruttaa onko vm95 sama taka-akseli kuin vm89-91...

On myös tullut pohdittua tota loveen lankeamista, kun se kuulemma on tuolla rajantakana vaarallisempaa...niin olisiko syytä suojautua..? 48,3x3,2mm putkea jo kyselinkin, hinta pompsahtanut n.5 kertaiseksi edelliskerrasta..taittuuko tämmöinen putki normi rypyttimellä:
Teräsputki EN 10255 (DIN2440), materiaalina S195T / S235JR (Fe33 / ST37-2). Putken paino on 3,61 kg/m? Vai tekisikö kuitenkin nojailurauta tyyliin jostain miedommasta(kevyemmästä) tavarasta..?

Lehis
23.04.2011, 20:18
Sisemmät murrokset tuli sorvarilta takas, vasemman puoleinen läpikarkastua tavaraa...oikea ei?!?

Ennen ja Jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79053http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79051

Ohessa kevät siivous:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79052

Lehis
24.04.2011, 19:49
Tukivarret tuli puhallettua puhtaaksi ja pohjaväri tuli telattua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79118

Maalin kuivumista odotellessa tuli varastosta löytyneita taivistelu harjoitus putkia soviteltua hyttiin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79119
Vähän jäi matalalle pääkaari, tosin tää ainakin mahtuu kippaamaan penkin ilman että pää osuu kaareen ja muutoinkin kaari tuli asemoitua aikas taakse...

Sovittelua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79120http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79121

Repro
24.04.2011, 19:53
Hyvännäköstä, jatkakaa samaan malliin!

Arska-tehtaalta
24.04.2011, 20:32
Noita kaaria kun kattoo, niin tulee mieleen kaks asiaa mitkä iteltä puuttuu...

1 Ammattitaito
2 Kunnolliset työkalut

:D

LaaLaa
24.04.2011, 21:45
Kuvia notcerista tai jätkä on nyhrännyt noi rälläkällä:p

Byrocrat
24.04.2011, 22:32
Miksikö tuohon takatukeen on pitänyt ähertää peräti kaksi mutkaa kun siihen olis voinut samaointein laittaa oikea takatuet ihan suoranakin. :( Tuollaisena ne eivät ainakaan trialin sääntöihin käy, mutta suunnistuslaitteeksi varmaankin ihan riittävän hyvät. Niin ja erittäinkin siistiä työtä. :cool:

Lehis
25.04.2011, 19:08
Noita kaaria kun kattoo, niin tulee mieleen kaks asiaa mitkä iteltä puuttuu...

1 Ammattitaito
2 Kunnolliset työkalut

:D

1. Hakusessa on on, kirvesmiehen opeilla pikkasen on tuo kipinöivien materiaalien työstö hakusessa...
2. Niinpä... (:

Kuvia notcerista tai jätkä on nyhrännyt noi rälläkällä:p

Oliskin jokin notseri...

Perus reikäsahalla koloa, markkamarketin 50mm terä ei kestänt tehä kuin 20 reikää 5mm levyyn...joutu vaihtaan makitan valmisteeseen, joka on aavistuksen liika piikanen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79231

Piti valjastaa poitsu ottamaan kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79232

Lopuksi silaus lentävällä ja rätti laikalla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79233

Kohtuu hyvä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79234


Miksikö tuohon takatukeen on pitänyt ähertää peräti kaksi mutkaa kun siihen olis voinut samaointein laittaa oikea takatuet ihan suoranakin. :( Tuollaisena ne eivät ainakaan trialin sääntöihin käy, mutta suunnistuslaitteeksi varmaankin ihan riittävän hyvät. Niin ja erittäinkin siistiä työtä. :cool:

Niin no, oikeesti noi putket on kaikki varastossa haitoilla olleita putkia...eli siis takatuet on SJ:sarjalaisen etuputket..eli mutkia ei ole sen enempiä tarvinnut vartavasten taitella..miksi sitten en tehnyt suorasta kamasta, johtuu ihan arkipäivän tarpeista. Kuitenkin tällä autolla läski kuskaa itsensä tuulikaapista tuulikaappiin ja muksuja kouluun jne... Numero lätkiä todennäköisesti tämän auton kylkeen ei olla ihan heti liimamassa, toivottavasti noi kaaret hyväksytään Sorvalinvalinnan rotvallin ylitykseen (:

Oikeesti noi kaaret ei varmaan kävisi yhteenkään kisa katsastukseen, pääkaari liian matala..kenties myös liian kaukana jne. Kuitenkin uskoisin että turvallisuutta lisää mikäli sattuu loveen lankeamaan..?

Joka tapauksessa mitoitus sattuu melko kivasti safari tarpeisiin, vielä kun yöllä oli mitta purkkeja ilmestynyt rappusille:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79235

Lehis
27.04.2011, 10:23
Vähän koitin askarrella lisää tiloja etusille, piti alkujaan vain pistää heppiin ja koe kasata keula ja kokeilla toimiiko...noo, eihän sitä malttanu..

Toinen puoli pitäs askarrella viel:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79533

Pikkasen tavaraa pois ja uutta tilalle, lisäks vähän latikoita jos askartelis jotain levikettä vaik:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79534
...saas nährä mahtuuko tuolla edelleenkään pyörimään mikään muu kuin 235:nen...

Siintä jos alkuun lähtee järjestyksessä testaamaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79535

BryGgi
27.04.2011, 15:31
tuommoisella muutoksilla itsellä mahtui olemaan 31 kumi. koria korotettu. olisi itse pitänyt vaan heti tehdä se muokkaus niille korvakon reiille niin olis monelta ongelmalta selvinnyt. ja kumi otti ainoastaan silloin kiinni kun ratti käännettynä ja jousti kunnolla sisään

Lehis
27.04.2011, 16:13
tuommoisella muutoksilla itsellä mahtui olemaan 31 kumi. koria korotettu. olisi itse pitänyt vaan heti tehdä se muokkaus niille korvakon reiille niin olis monelta ongelmalta selvinnyt. ja kumi otti ainoastaan silloin kiinni kun ratti käännettynä ja jousti kunnolla sisään

Paljos siul oli koria nostettu? ...tosin itte meinaan vältellä sitä toimenpidettä viimeiseen asti...

Vähän kasailin ja mallailin kuinka mahtuu rengas olemaan ja kääntyilemään, siinä ja tässä joutuuko tekemään vilunkia...ja kuinka paljon...

Joko tyyliin tämä:
http://www.bits4vits.co.uk/store/images/uploads/b4v-SP-VitCast.JPG

Tai kutakuinkin näin:
http://www.bits4vits.co.uk/B17VTS/hagenmod/haganmod11.JPG

Mitäs vilunkia Laalaa teki että sai 33" mahtumaan?

BryGgi
27.04.2011, 17:08
olisikohan ollut tuon tuuman verran nostettu. vaikea sanoa kun piti kuitenkiin kaikki korin korvakkeet tehdä uudet niin saattoi myös olla hiukan enemmän. tuo alempi vaihtoehto on ainakin helppo totetuttaa ja vielä kun hitsaa kunnon korinaluslaatat tuohon vahvikkeeksi niin tulee hyvä.

Lehis
28.04.2011, 15:24
Jeah, toinen etukulma olisi viimeistelyä ja jarrujen ilmaustavaille kasassa...

Sisemmän murroksen suojaretongin laitoin pikkasen kasaan, jos ei sitten ulos"joustossa" repiäisi(?): http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79580

Tilaa tuntus äkkiseltään tulleen riittävästi noille 31"sille:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79582

Jotain levikkeen tynkää:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=79583

Lehis
09.05.2011, 23:31
Sain kun sainkin romut nippuun hyvissä ajoin safari päivän aamuna, varikolle nopiaan testaamaan että renkaat mahtuu varmasti olemaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80113

Edestä tuli tunkin päällä ilman jousta testailtua mahtuuko, takapää oli arvoitus...mahtuu, ehkä voisi vähän rajoittaa sisään joustoa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80114

Pakkaamaan kamoja kyytiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80335

Muutama fiilistely kuva reissusta, kahluu testausta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=80338

Kivasti istui, kanto etupanssarin ja laatikon palkin välissä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=80339

Aikaisemmin on tult moitittua tuota 3" alustaa kovaksi, safari käytössä tää (ja tais apparikin yhtyä mielipiteeseen) tykkäs sittenkin mukavasti kuormaa kantavaksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=80341

Kunnes petti retonki, tikku läpi jo +100km ajetusta kummista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80336

Kumin lisäksi petti jotain etenemiseen vaikuttavaakin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80337

Hajos todella naurattavassa tilanteessa, mutta todennäköisesti saanut kipeetä joskus aikaisemmin...eli sinällään onni ettei porsinu missään ns.vittumaisessa tilanteessa (:

Olis olt hauska tietää paljon oli safari paino:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=80342

Joka tapauksessa todella mahtava reissu, kiitos mukana olleille vielä tätäkin kautta.

Parannettavia asioita selvisi tällä reissulla aika liuta, muutakin kuin tuo etuperän porsiminen.

LaaLaa
10.05.2011, 08:12
Mitäs vilunkia Laalaa teki että sai 33" mahtumaan?

Lokarinkaarista 3-6cm pois
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/LaaLaa-vitara%20lokarin%20avarrus.jpg

Tolpan päähän epäkesko speisseri korjaamaan camperikulmaa ja 40mm tiputus
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/LaaLaa-vitara%20tolpan%20ylapaa.jpg

Etujousen yläpäähän speiceri korottamaan n. 40mm
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/LaaLaa-vitara%20etujousen%20korotus.jpg

Ja ehdottomasti tärkein seikka, hankin alamittaiset 33" :D
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/LaaLaa-vitara%2033lla.jpg

vellihousu
10.05.2011, 23:33
No nyt näyttää hyvältä. Meinaakko seppäillä Gv:n perän vai jatkatko vakiolla?

Reetu
10.05.2011, 23:59
Joka tapauksessa todella mahtava reissu, kiitos mukana olleille vielä tätäkin kautta.



Vinssihyljes kuittaa notta kiitos itsellenne vaan!

Lehis
11.05.2011, 09:46
Kiitos Laalaa, ei kaiketikkaan tarvitse ruveta 33" at renkaita alle haaveilemaan..säästyypähän välitys rahat johonkin muuhun.

No nyt näyttää hyvältä. Meinaakko seppäillä Gv:n perän vai jatkatko vakiolla?

Milläs tavalla GV:n akseli eroaa alkuperäisestä?

Pieniä juonia on punottu tohon akselipuoleen, niistä myöhemmin lisää kun sen aika on. Etuperän porsimisen syy alkaa selviämään, veikkauksia tietysti kuunnellaan.



Vinssihyljes kuittaa notta kiitos itsellenne vaan!

Alahan kattelemaan kalenteria, romut nippuun ja uutta settiä suunnittelemaan (:

aslakki
11.05.2011, 13:44
kiitoksia vaa hienosta reissusta. tääkin sai jo renkulat haettua, enää vaa konepuoli kuntoon ni pääsee omalla kikottimella liikkeelle...

vellihousu
11.05.2011, 22:56
Eikös se Gv:n murikka oo ihka oikeaa metallia, joskus muistaakseni sivukorvalla nähnyt kun niitä on vitaroihin seppäilty.Oli miten oli mutta muista taas laittaa kuvia mitä sitte teetkin.

vellihousu
12.05.2011, 01:42
http://auszookers.com/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6953&highlight=steel+diff
Tossa joku linkki. Noi kengurun grillaajat on paljon noita vaihellu, mulla ei toi lontoo oikein taivu niin odottelen että tänne joku taas laittaa suomeks hyvät ohjeet (;

0201346
12.05.2011, 07:55
K5Y9hDW5JSA

tuossa on yks fiilistelypätkä matkalta ku lehiksen vitara lyö joutavaa viel molemmista päistä :D

hitto en nyt saa jostai syystä suoraa youtube -laatikkoa tähä näkymää et joutuu klikkaa linkistä auki, sieltä löytyy muutama muukin video pätkä samasta kanavasta, kiitokset kuuluu pääasiassa aslakille videopätkistä, muokkailen vähä pitemmän version ilman tuulen suhinoita kunha aika antaa paremmi myöten.....

edit. onnistuha se liitos, joo eli tuolta sitten noita pätkiä lisää
http://www.youtube.com/user/0201346#p/u/6/K5Y9hDW5JSA (http://www.youtube.com/user/0201346#p/u/6/K5Y9hDW5JSA)

kivinen
13.05.2011, 18:54
Nuo oli ainakin joku viikko takaperin vielä myynnissä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81742&highlight=vitara

Samsonite
13.05.2011, 22:55
Kaunis väri ja kauniit parlok-ulostukset. :D

Reetu
16.05.2011, 02:06
Aikaisemmin on tult moitittua tuota 3" alustaa kovaksi, safari käytössä tää (ja tais apparikin yhtyä mielipiteeseen) tykkäs sittenkin mukavasti kuormaa kantavaksi




Eiköhän se katolle unehtunut kokistölkki kertone tarpeeksi tosta aiheesta...:D

Lehis
17.05.2011, 14:26
Eiköhän se katolle unehtunut kokistölkki kertone tarpeeksi tosta aiheesta...:D

Hyvä kun muistutit, olin unohtanut tyystiin ne tölkkitelineet to do listasta :D

Lehis
17.05.2011, 22:20
Tulipa sitten haalittua vähän varaosia, ensimmäinen satsi olis hajettu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80877

Etuakselin päivitys settikin tuli samoissa kaupoissa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=80878
...sopivan hämärää kuvaa...

vellihousu
18.05.2011, 20:08
No mikäs murikka sinne eksy, ja mitäs muita osia sinne päivittyi?

Lehis
21.05.2011, 22:50
No mikäs murikka sinne eksy, ja mitäs muita osia sinne päivittyi?

Eipä sinne vielä ole päätynyt mitään, kuva on varaosa auton alta jossa "polvien välissä" tehty etuperä ladan taka-akselista...

Varaosa autosta tulee ainakin käyttikseen Calminin 3"alusta sarja, lukkoa akseliin ja jotain muuta pientä...mitä sitten tolle varaosa vehkeelle tapahtuu niin :D

Koska tuossa nyt olisi ylimääräinen taka-akseli, niin kuinkas lienee onnistuisi semmoisesta etuakselin rakentaminen..?

Olisko jollainain kuvaa Pajeron, Troopperin, ja mitä näitä retkukeulia onkaan etupään murroksista ja vetareista kera mittojen?

kawatus
22.05.2011, 22:04
Ulompaan vetoniveleen sopii muuten lancerin tai galantin suojakumi http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=735&pictureid=81310 Tuossa näkyy tyyppi
Japan partsin suojakumi ei sopinut paikolleen kun ulompi nivel oli noin 80mm halkasijaltaan vaikka laatikossa on kyllä teksti UL ja tilattu ulompaan niveleen. Sisempään olis passannut kyllä. Onneksi oli unohtunut tommonen hyllyyn ja oli kuittikin sisällä 15e joskus ollut hintaa mitsun kumilla.

Lehis
22.05.2011, 23:07
Ulompaan vetoniveleen sopii muuten lancerin tai galantin suojakumi
Japan partsin suojakumi ei sopinut paikolleen kun ulompi nivel oli noin 80mm halkasijaltaan vaikka laatikossa on kyllä teksti UL ja tilattu ulompaan niveleen. Sisempään olis passannut kyllä. Onneksi oli unohtunut tommonen hyllyyn ja oli kuittikin sisällä 15e joskus ollut hintaa mitsun kumilla.

Yhden harrastajan mielpie ol kestävimmäksi kumiksi motonetin myymä retonki, kestää parhaiten ulkoista rasitusta. Yks tuli kaupoissa mukana, joten testiin pääsee (:


Olisko jollainain kuvaa Pajeron, Troopperin, ja mitä näitä retkukeulia onkaan etupään murroksista ja vetareista kera mittojen?

Eli suurinpiirtein tätä mittaa haetaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=81343

BryGgi
23.05.2011, 00:27
suosittelen hommaaman ne ylivedettävät kortsut. ovat kumia eikä m,uovia ja venyvät hyvin. vitarassa ei ollu mitään ongelmia kun itellä semmoiset oli. ja ovat yleimallit että kaikkiin käy. motonetistä

Lehis
23.05.2011, 10:46
suosittelen hommaaman ne ylivedettävät kortsut. ovat kumia eikä m,uovia ja venyvät hyvin. vitarassa ei ollu mitään ongelmia kun itellä semmoiset oli. ja ovat yleimallit että kaikkiin käy. motonetistä

Noi ylivedettävät on taasen saanut moitteita siintä ettei kestä ulkoista kuormitusta, risut jne..

BryGgi
23.05.2011, 22:19
eipä noi tainnu nytkään kestää nuo kovat? eikö. itellä meni kummasti risukossa niillä pehmeillä vitara, ja ei yhtään reikää. omasta mielestäni paremmin kestää kun risu ei halkaise reunaa vaan venyy ja hyvälä tuurilla luiskahtaa poikkeen siitä

Lehis
02.06.2011, 20:32
Alkoivat vihjailemaan et välil voitais lähtiä safiirille, et laitas ne romut nippuun...piti sitten pyhän kunniaksi vähän alkaa suunnittelemaan. Alustan panssarointi reilulla kädellä olt mielessä jo pidemmän aikaa, joten vähän piti palastella panssari aihioita:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=81862

Into rälläkkä hommiin ei riittänyt joten aletaas tutkimaan mitä toi perä on syöny, no särki se on ei jää epäselväks. Lopullinen aiheuttaja on vielä vähän mysteeri...tai ei, heikkouttaan hajos:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=81860

Pitäs vaan päättää että värkkäiliskö mitä tonne keulaan seuraavaksi, alkuperäinen akseli vahvistettuna, Ladan akseli, vaiko rupeisko työstää tosta taka-akselista uutta etusta..?

Alkuperäiselle linjalle jos lähetään niin jotain tämmöistä vahvennusta ainakin tehtävä:
http://www.zuwharrie.com/gallery/albums/userpics/14409/P1180592.JPG
http://i38.photobucket.com/albums/e147/gdfiero/P2024845.jpg

eipä noi tainnu nytkään kestää nuo kovat? eikö. itellä meni kummasti risukossa niillä pehmeillä vitara, ja ei yhtään reikää. omasta mielestäni paremmin kestää kun risu ei halkaise reunaa vaan venyy ja hyvälä tuurilla luiskahtaa poikkeen siitä

Veikkaan että tässä tapauksessa olis pettänt mikä tahansa sulttaani:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=81861

Mukavan terävä piikki puhkassu. Sisemmät Spärdärit kesti nyt "lytättynä" hyvin, taidan olla kahvin velkaa vinkistä.

Lehis
27.06.2011, 17:36
Tulipa purettua etu ja takaperä osiksi ja alettua pohtimaan kuinkas noiden ristiin naitto onnistuisi...Taka-akselista saa todennäköisesti kohtuullisella leikkaamisella ja liimaamisella eteen soveltuvan akselin...

Pikkurattaiden "posket" vaihtoon, ei ropleemaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83323

Vasen takaa, oikea edestä. Vetari ei sovi ei mahu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83324

...ja jako ei satu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83325

Eli sorvihommiksi menee, tuossa vain pohdin että onkohan mitä muuta ongelmia odotettavissa..? Epäilen kuitenkin tota takamurikkaa vahvemmaksi kuin etusta mm. neljällä pikkurattaalla jne. eli todennäköisesti työ ei menisi siltä osin hukkaan..?

Lehis
01.07.2011, 23:14
Ilman vastoinkäymisiä kaik olis tylsää, lisää rojektia päätti aiheuttaa rajaukko viimeyönä tarkistamalla passin vähän reilummalla kädellä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83557

Likel on ettei mene kesäloman safiirit vituiksi...

Perän limppu olis sorvattuna:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83556

n.10mm on uus paketti vanhaa leviämpi, alkuun pelkäsin jo että kaventuu mut ei sentäs. Koe kasaamista pääsisi suorittamaan koht sillään, sitten saap pätkittyä perän kuoret mittoihin jne..vielä tohon limppuun tehtävä sokka ura ettei pääse "tikku" uimaan liika syvälle...laakeri pesä jne..hommaa kyl auttais jos tietäis noista peristä muutakin kuin... :D

Lehis
06.07.2011, 23:59
Virastosta tuli mukavaa viestiä tänään, uusi passi on valmis noudettavaksi. Itämatkat ilmoitti et viisumi siirto tulee päivässä...eli dokument puoli alkaisi olemaan kunnossa (:

Akselia pääsin tänään sovittelemaan alle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=83845

Vielä loput ja toivoa jot molemmat päät vetää samaan suuntaan :D

Lehis
10.07.2011, 00:52
Piti sitten leikkiä laikan kanssa, slaissi pois murikasta jotta ohjaus nilviäiset mahtuu kivasti kulkemaan. Lisäksi roppu hitoille ja 30-40mm ylemmäs:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84000

Vähän sipistelyä ja hiekkaa selkään, sit väriä ja alle..jos sit pääsis takapään kimppuun, vaihdellaatikon palkkikin pitäs ehtiä tekemään uusi, putki modata ja ja ja...

Lehis
18.07.2011, 00:50
Aikansa kun tussaroi niin loppu tulos näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84087

Eli siis takasesta duunattu etuperä. Tuntus äkkiseltään toimivan, tosin painavahan se on mutta pääsihän tuossa eroon etupanssarista.

Pikkasen joutui tekemään tiloja että mahtui:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84097

Muutenkin koko palkki pitäisi vahvistaa...

Läppäri kun sai viimereissulla riittävästi mutaa ja meni huoltoon sieltä palaamatta, tuli pummittua photonavi testiin...tää kyllä tykkäs enemmän kun läppärin kanssa touhuumisesta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84501

Moinen tuli tilattua sitten itelleenkin, tosin houkuttelis tilata isommalla näytöllä oleva...

Calminin 3" setti tuli ruuvattua alle, etunen toimi paremmin kuin edeltäjänsä (http://www.jimnybits.co.uk/shop/vitara-/-x90/vitara-3-lift-kit/prod_26.html):
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84502

...mutta takapää ei sitten senkään vertaa safari varustuksessa, uutta pitäs hommata..tai sitten jimmysin 3" jouset taakse ja calminit jää eteen..tosin jimmysin 3" sarjan yksi jousista oli ment poikki noin vuoden käytön jäljiltä...

Testi tuli suoritettua sähköaidan toisella puolella, ainakin etuakseli kesti tämän reissun...ja muutoksia vaativia kohtia tuli liuta lisää, ensimmäisenä kuitenkin tankki. Safari hommiin aivan liian pieni, alkaa nyppimään toi miettiminen saakohan "sieltä ja sieltä" pensaa...

hami
18.07.2011, 01:53
[/QUOTE]
Jos ei muuta niin kiva lukea ko ittekki yrittää "rakennella", aina tullee tietoa ko kattellee mitä touhuatta

Lehis
19.07.2011, 12:53
Jos ei muuta niin kiva lukea ko ittekki yrittää "rakennella", aina tullee tietoa ko kattellee mitä touhuatta

Kyllä tää rakentelu tuppaa melko kohellusta olemaan, vielä kun luonne on ittellä näjemmä semmoinen ettei saa mitään aikaan jos ei ole kiire :D

Useamman tunnin huuhtelun jälkeen näyttäis tilanne siltä että jopa murroksien suojakumit ovat ehjät tämän reissun jäljiltä (: Eli jonkinlaiset mahdollisuudet jatkaa auton rakentelua eteenpäin, ainakin yrittää ratkoa muutamia ongelmia:
-Tankki, jo edellä mainittu että tankki on liian pieni ja vanha vaatisi panssarointia jne. Rosteri vai musta sinkittynä, vai jotain muuta..? Mitä?
-Mjoottori sahalle paikka mistä se on mukavampi kaivaa esiin, kuitenkin pitää näjemmä olla "lukittavissa"...junnarit oli Kaukolassa jo katolle kiipiämässä sahaa hakemaan...
-Jääkaappi paremmin käytettäväksi..
-Nojailu raudat jos vääntelis kans, iteljoonikin kantoi virallisemman notserin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84587
-ja kaikki muut tekemättä jääneet "pikku hommat" :D

Reissuhan meni muuten vallan hienosti, torstaina lähdettiin vain tuntia sovittua lähtöaikaa myöhässä ylittämään rajaa...kahden auton voimin rajasta yli ja suunta Kirvuun, ilman sen kummempia suunnitelmia. Koska yksi auto liittyy letkaan vasta perjantaina, oli mukana myös täys mittainen LA-aneetti (270cm)...suzuki muka pieni auto, moinen mahtui kulkemaan mukana ongelmitta :D Kuvasaldo jäi omalta osaltani vähän vajaaksi, kun Vartan patterit kestivät ottaa tasan kolmekuvaa per pari...

Leirissä tuli otettua vähän kokeiluja minne asti kuuluupi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84503

Eikä noissa quso maisemissa olt moittimista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84505

Perjantai iltana vähän tihuutteli vettä, joten piti katosta väsätä...muuten sää suosi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84590

Väärä ajolinja ja kaasunasento, kone sammui ja jumissa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84591

Rengas paineita alemmas ja...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84592

...edellinen ura loppui Asta-myrsyn tuhoihin, ei kun ympäri ja pikku hiljaa suuntimia lähemmäs rajaa...

Matkalla oli Mitsut jumissa, ei muuta kuin jeesimään...kattovat vähän hölmönä kun tulee karvainen setä hullunkiilto silmissä tunkkaamaan auton irti:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=84589
Ilmeisesti oli menossa jokin mitsu lupin safiiri, kun myöhemmin oli reitin varrelle leiriytyneenä toistakymmentä mitsua..

Jokatapauksessa reissu oli taasen vailla vertoja, kiitokset mukana reissussa olleille ja myös auton pajotuksessa auttaneille (: Ei muuta kuin uutta settiä suunnittelemaan...

Lehis
14.09.2011, 00:09
Näjemmä kun pieni kiire alkaa painamaan päälle niin alkaa auton laittokin kiinnostamaan, tehtävälistaa olis:

Takajousten vaihto, mitkä?
LA antennijalan vaihto, tilattu on mutta ei näy ei kuulu...
Lataus hävis, vaihdettu uusi laturi ja paksummat piuhat.
Putkea pitäs modailla.

Vaihteiston palkki oli aivan solmussa, samoin kannatin kumi murtunut. Palkki vaihtui "polvien välissä tehtyyn" ja kannatin kumi uusittu.

Lisäks jos ehtii jaksaa perus huoltojen lisäksi askarrella kameralle jalustaa jne.

Konttorillakin tuli käytyä, sen kunniaksi piti alkaa päivittämään valoja. Katolle telineeseen kiinni Nordikin200:set, pisimmällä valokuviolla. Sisään Kiinan xsenonit 35w/4300k...

Konepellissä: N25 35w/4300k:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88522

Katolla N200 35x/4300k+konepelti valot:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88523

Kamera samassa paikassa molemmissa kuvissa ja samoilla valoituksilla. Vielä jos keksis ballasteille jonkun suoja boksin tonne katolle, vai onks nuo kuin arat kaikenmaailman sonnalle?

Jospa noilla pärjäis seuraavan session (:

p.jäppinen
14.09.2011, 09:09
Rangessa on ainakin ballastit uineet ties missä kurassa eivätkä ole olleet moksiskaan.

0201346
14.09.2011, 09:55
näkyy kantavan pitemmälle niiku ounastelitkii.... ?



Katolla N200 35x/4300k+konepelti valot:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88523

Lehis
14.09.2011, 12:54
Rangessa on ainakin ballastit uineet ties missä kurassa eivätkä ole olleet moksiskaan.

Et oo sattunu avaamaan noita ballasteja (;

näkyy kantavan pitemmälle niiku ounastelitkii.... ?

Kantaa huomattavasti pidemmälle, kuvahan tietty leikkaa vähän valoa pois ääripäästä...mutta parhaiten totuus välittyy noilla asetuksilla. Valot on säädetty kuitenkin näyttämään mohdollisimman lähelle, silti korkeutta keilasta löytyy...eli suosittelen (:

Mik_
15.09.2011, 08:28
Rangessa on ainakin ballastit uineet ties missä kurassa eivätkä ole olleet moksiskaan.

Ite kerran kurkkasin rikki menneen ballastin sisään, ja totesin, että voi aika huoletta upottaa vaikka saaviin sen, ilman että siitä rikki menisi.
On se elektroniikka valettu sellaseen geelimössöön sinne sisälle, et ihme on jos kastuu :)

0201346
15.09.2011, 08:37
Ite kerran kurkkasin rikki menneen ballastin sisään, ja totesin, että voi aika huoletta upottaa vaikka saaviin sen, ilman että siitä rikki menisi.
On se elektroniikka valettu sellaseen geelimössöön sinne sisälle, et ihme on jos kastuu :)

noissa on varmaa vähä eroja et mite kiinan poika on kasannu, itellää yks pimeni vajaa vuos sitte ja otin auki ni siel sitä harmaata geeliä oli kans mut vaa puolet palikoista piilossa :D mustaaha siel oli osien päällä et kärähtäny oli mut yllätyksenä sain takuusee kiinalaisen kaa tingittyä uuden!!! :eek: iipeistä sillo viel ne tilasin.

p.jäppinen
15.09.2011, 15:38
Miulla nuo ajovalojen ballastit on valettu umpeen asti eli eivät oo ees avattavat

Lehis
15.09.2011, 18:16
Iteljooni kuljetti uuden antennin jalan, aavistuksen tukevampaa tekoa mitä edellinen..josta sisuskalut pullahti alakautta ulos..

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88573

Vielä jostain sopivaa kiirettä et saap ton asennettua paikoillensa..

Lehis
17.09.2011, 23:18
Pikkasen koittant keritä pajottelemaan, taakse tuli vaiheltua jimmysin 3" jouset takas..LA antennin jalka tuli vaiheltua ja äsweeärrät ruuvailtua kohilleen, eli se puoli alkais olemaan kunnossa...Tosin tuoren xsenon sarja antaa hyvät surinat puhelimeen, samasta paikasta tilattu kuin edellinen ja samanmoiset tarrat päällä...

Lisähärpäkkeet nostaa painoa, joten muutama kevennys reikä lienee paikallaan:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88602

Ja kun noista ballasteista oli aijemmin puhetta, kenellä kestää ja mitä...no täl ei kestänt ku paripäivää paljaaltaan auton katolla kunnes pimahti...tottahan piti sisään sitten kurkata, onhan sinne jotain kumia kaaveltu...mutta mutta...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88707

Lehis
19.09.2011, 12:20
Iltalöysin kunniaksi meinasin sitten neppailla ton huohotus puolen kuntoon, tupant vähän harmaat öljyt olemaan joka reissun jäljiltä..

Noo kaik letkut yheskoos kone huoneeseen ja sieltä pihalle norkkelin hatun sisään:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=88878

Sit sytkävehkeitä vaihtoon ja samalla virranjakajan huohotus kajuutan puolelle, kah yllättäen aijemmin varalle tilatut virta vehkeet oli väärää mallia...onneks ei olt tult tilattua kuin parisarjaa varastoon...varaosaputkassa puolentunnin ihmettylyn jälkeen saattaa olla mahdollista että huomenna tuloo oikiampia osia...

Lehis
20.09.2011, 15:30
Poutaisen iltapäivän kunniaksi piti laittaa tiaisenhallissa särmäri laulamaan, eli pihalla laikkaa lekaa ja lokinpaska saumaa...

Tankille tuli siis väkästeltyä pienoinen pessaari, tankki on kyllä kerinny saamaan jo sen verran uutta muotoa et olishan ton voinu tehä vähän aikasemmin...no jos talvella tekis sitten sen uuden tankin...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89105

Keltainen poikakin laittoi s-postia että on todella pahoillaan rikkoutuneesta ballastista, lähettää heti uuden rikkoutuneen tilalle (:

Lehis
21.09.2011, 18:56
Taasen painettu tiaisenhallissa menemään vertikaalihymy paistaen...

Pessaari istui kivasti, jospa tuo nyt poistais ton tankin uudelleen muotoutumisen:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89159

Pakoputkeen piti yks pätkä askarrella uusiksi:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89160

Kameralle tellinki kojelautaan, jos sais vaikka paremmin tilanteita tallennettua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89161

Huomenna vielä rengas jumppaa, öljyjen vaihtoa ja pakkailut...ja jos vaikka ehtis vaakalla käymään...

Lehis
22.09.2011, 10:18
Vehjes olis nyt nipussa, vielä loppujen kamojen paikkailut ja sitten vaakaamaan...mitä lienee safari paino..?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89180

young n dum
22.09.2011, 17:55
on se vaa kyrväkkään näköne sutsuki!:)

BryGgi
22.09.2011, 21:16
KYLLÄ! ehdottomasti samaa mieltä nuoren ja tyhmän kanssa:cool:

Lehis
25.09.2011, 17:20
on se vaa kyrväkkään näköne sutsuki!:)

KYLLÄ! ehdottomasti samaa mieltä nuoren ja tyhmän kanssa:cool:

Kiitoksia, reissun jäljiltä kyrväkkään kokoinen pahka kasvaa otsaan kyseistä laitetta kohtaan...asiasta myöhemmin lisää kunhan saa munat kuiviksi ja lämpimiksi...

Kiitosta taasen pajotuksessa jeesanneille ja tietty koko safari porukalle, tais olla sellanen reissu mitä jutellaan iltanotskilla aika pitkään...kyllä Venäjä opettaa...

Lehis
26.09.2011, 15:41
Juuh, flunssa painaa päälle eikä ole olt liijemmälti intoa edes purkaa romuja autosta...

Mutta torstaina ylitimmä rajan ja ajelimme Korsjärvelle ekaan leiriin, josta pääsi aamulla sitten mukavasti suoraan katkoviiva reitille...Ajatuksena siis ajella Ojajärvelle radanvartta pitkin..

Heti alkuun selvisi että vedestä ei tällä reissulla ole pulaa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89487

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89488

Ja sisällä kun alkoi näyttämään tältä, tuli väkisinkin mieleen ruiskupoksin sijainti:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89490

Hyvin putos:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89489

Toisen yön nukuimma radanvarressa, iltasella piti ruuvailla 272-Pulunraiskaaja katolle ja opastella Aslakkia leiriin...

Aamusella etsimme toyotasta kadonneita jarruja, poimimme tikut pois vanteen ja kumin välistä ja tunkkailimme nurin kääntyneen riipun oikiaan suuntaan osoittamaan...sitten sahaamaan tuulenkaatoja pois reitiltä..

Ensinmmäisen ojan yli päästyäni tuumin kokeilla puottaa vielä rengas paineita alemmas, josko alkais kannattamaan tossa hötteikössä paremmin...homma valmis ja mitä vittua, starttaa hörähtää ja sammuu...sama toistuu, uudestaan ja uudestaan...muutaman tunnin tutkimisen jälkeen alkoi homma näyttämään tältä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89491

Tuumasimme että vedetään Ojajärvelle etsitään leiripaikka ja korjataan sitten leirissä...noo, ei menny niinku suunniteltiin...viimeset kilometrit oli yhtä tuskaa, sen verran hyvänä ankkurina toi suzuki alkoi toimimaan tossa hommassa että päätettiin aamutunnella vetää suoraan Suomeen saakka, viimeinen leiri siis pidettiin autossa nukkuen klo 6:00-7:00 Mertjärventien varressa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3559&pictureid=89492

Jokatapauksessa koko kööri hengissä Suomeen (:

Kunhan flunssa tästä joskus helpottaa niin alkaa vian tutkailu, mettässä olevinaan ainakin paikallistimme sen pensa pumppuun...joka ei hörähtänytkään, uusimme sähköjä pumpulle jne...virtaa tulee (3s kun kääntää virrat päälle), pumppu näytti kerran pari vastusta, eli tästä diaknoosi...


Mutta miksi pumppu levis? Eikö tykännyt vinssin varassa pää alaspäin roikkumisesta, joka tapahtui hetki pari ennen totaali stoppia...vai tuliko vain käyttötunnit täyteen? Mitään oireita ei ole aikaisemmin ollut...

Ja ruuvatakko tonne sitten uusi alkuperäistä vastaava pumppu, vai jokin tarvike? Ja varsinkin miten varautua seuraaville sessioille moisen vaivan varalle, orginel varapumppu mukaan vai jokin tarvike pumppu minkä saa tarvittaessa liitettyä letkujen väliin?

Lisäksi toisenpuolen sisempi murros alkoi uimaan perästä ulos, C-sokka tullut varmaan tiensä päähän...Mistäpä moisia saa hankittua, muualta kuin S-tiskiltä? Ei ainakaan paikkilliset firmat moisia pystyneet edes tilaamalla hankkimaan...

Ja kaiketi jos moista toimintaa meinaa tällä autolla vielä jatkaa, niin pitänee alkaa tosissaan suojaamaan noita sähköjä...

PutKari
26.09.2011, 18:48
Vai oisko boksi saanut vettä ja sitä kautta ei ohjaa enään pumppua?!?!?
Miul ainaskin o käynyt kerran pari tuollain...

BryGgi
26.09.2011, 18:56
eikös aivot ole tuossa kuskin kajarin ritilän takana, itsellä kävi niin että meni pumpulta letkulkähtöön menevä putki tankin sisältä halki ja päästi paineet pois linajsta. juurikin hörähti ja sitten sammui, kaikkea tuli tutkittua kun suuttimelle tuli polttoainetta, mutta ei riittävästi kuitenkaan. ja boxinkin käytin korjattavana, mutta niin vaan vika löytyi mekaaniselta puolelta

aslakki
26.09.2011, 19:46
Piruvie ku ei päässy torstaina lähtemää:( Niiin mukavilta reiteiltä näyttää, mut saihan tuon auton kuraseks kuitennii:D koita vaa uuella pumpulla ekana ni ihmetellää sit lisää..

Lehis
27.09.2011, 20:05
Vai oisko boksi saanut vettä ja sitä kautta ei ohjaa enään pumppua?!?!?
Miul ainaskin o käynyt kerran pari tuollain...

Safarilla pikatutkiskelussa boksi vaikutti kuivalta, vesi ei tainnut edes sulake boksille asti riittää :D Ootko boksia hoitanut uiton jälkeen muuten kuin kuivaamalla?

eikös aivot ole tuossa kuskin kajarin ritilän takana, itsellä kävi niin että meni pumpulta letkulkähtöön menevä putki tankin sisältä halki ja päästi paineet pois linajsta. juurikin hörähti ja sitten sammui, kaikkea tuli tutkittua kun suuttimelle tuli polttoainetta, mutta ei riittävästi kuitenkaan. ja boxinkin käytin korjattavana, mutta niin vaan vika löytyi mekaaniselta puolelta

Boksi on juurikin tuossa kaijuttimen ritilän yläpuolella vaaka asennossa. Muistatko paljon kyseiselle boksille meni piuhoja ja eritoten mahtuukohan niitä jostain välistä tinaamalla jatkamaan jos siirtäisi boksin esim. tuulilasin yläkulmaan? Missä käytit boksin korjattavana?

Onkohan 8 & 16v mahdollisesti sama boksi? Voisi yhden heittää pakkiin varalle...

Haynesiä vähän koittanu tavata asian tiimoilta ja sikäli jos oikein tota kirjasta luin niin 2s pitäisi tulla pumpulle virtaa kun virrat käännetään päälle....

BryGgi
27.09.2011, 21:19
8v koneessa ei nyt hirvetä määriä johtoja ollu 10-20 ehkä??

http://www.kick-fix.com/ECU/ECU.html

yllä olevaa linkkiä käytin ohjeena, ja vein paikalliselle autosähkö liikkeelle.
ps. hirveesti hyvää tietoo noilla sivuilla vitaraan

Lehis
27.09.2011, 22:05
Paljon juttua löytyi linkin takaa, kiitosta vaan (:

Miinuksena tietysti tän suunnattoman hyvä lontoonkielen taito :D

...äkkiseltään 16v boksille menee 48piuhaa :O jos oikein tuosta yhdestä kuvasta laskin...

Vitura
28.09.2011, 08:50
antoko mitään vikakoodia ? onhan tossa se vilkkuvalo systeemi?

Lehis
28.09.2011, 09:22
onhan tossa se vilkkuvalo systeemi?

Saattaa olla tai sitten olla olemati, ei mitn hajua...

0201346
28.09.2011, 09:41
Saattaa olla tai sitten olla olemati, ei mitn hajua...


pikasella haulla onks tollane jomppikytkentä millä luetaa?
http://www.rhinopower.org/diag/cel.html

Lehis
28.09.2011, 09:51
pikasella haulla onks tollane jomppikytkentä millä luetaa?
http://www.rhinopower.org/diag/cel.html

Juu, sen verran mieki oon ymmärtänt et tos akunvieres olevas liittimest kun vejetään jumpperi niin jossain vilkkuu...muuallakin ku kuskin päässä? :D

Vitura
28.09.2011, 12:01
joo kannattaa noi koodit tsekata ihan ekaks.
kaverin vitarassa hajos virranjakan sisällä oleva tunnistin, niin koodit oli just se tunnistin tai ecu.
pienentää ainakin valintaa:)

Lehis
30.09.2011, 13:27
Tuli jatkettua tuota pentsiini pumpun tutkiskelua, tai pikemminkin vaihdettua koko pumppu kun sellainen tuossa valmiina oli...amerikan linkeistä ymmärsin senverran että maadoitukset ovatten hienosti toteutettu näissä vehkeissä..no kieltämättä niinhän nuo on, yhdestä pisteestä kaikki takapään sähköt..ja melko onnettomalla kaapelilla ja liitokset nitolla...

Ens alkuun näytti tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89735

Johtoniput kuorien auki, maapiuhat järestään sulaneet...nyt on vedetty pumpulle ja mittarin maat omina johtoina ja valot jne vedetty paksummalla kaapelilla ja liitokset tinaten kera liimasukan. Liittimeltä irroitettu polttoaineeseen liittyvät piuhat ja tinattu uusiksi...josko nuo nyt kestäis...lisäksi pumpun vaihto ja auto käyntiin (: Konttiin varmaan hankin varuiksi pumpun, 86€ ilmoitti paikallinen varaosaputka hinnaksi.

Jälkikasvulle pientä hommaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=89736

Milläköhän/miten noi sähköt pitäs oikeasti suojata?

temmi_hoo
30.09.2011, 17:24
Ensimmäisekstärkeintä asiaa lähitkin jo korjaamaan eli johtojen pitää olla tarpeeks paksuja. Paluujohdon eli maakarvan myös, eikä siinä kannata luottaa korin/rungon voimaan vaan mielellään vetää ihan oikeaa kuparia. Joitain sähkölaitteita pitää maadottaa korin kautta tai kikkailla vähäsen, koska niihin ei voi suoraan liittää paluujohdinta.

Suojaamisessa sähköneristyksen osalta johdon normaali eriste on ihan hyvää niin kauan kun pysyy ehjänä. Toiset eristeet kestää tärinöitä ja hiekan ja öljyn ja bensan lähelläoloa sekä lämpöä ja kylmää paremmin kun toiset. Parhaiten selviää kokeilemalla tai ihan varmuudella hyvin selviää ostamalla kaikkialle silikonieristettyä.

Johdot kannattaa niputtaa ja suojata niput mekaanisesti jotenkin siten, että pahimmat vedet pääsee valumaan pois ja loput jotain mystistä kautta haihtumaan kerran kesässä. Nämä suojatut niput tietty pitää myös kiinnittää heilumattomiksi, ettei hankaus nitkuta eristeitä rikki.

Loppuviimeks kaikki kaapelit ja niput, joissa saman kuoren alla on useampi johdin kannattaa päästään kiinnittää aukaisukohta alassuin, jotta kaapelin kuoren alle ei painovoimalla valu vettä. Kato mallia vaikka miten sähkö tulee maalla ilmalangasta maakaapeliin ja miten se kaapeli on taiteiltu mutkalle yläpäästään.

Ainiin, liikkumiselle alttiissa paikoissa kannattaa suosia montaa ohutta säiettä sisältäviä kumilla tai silikonilla eristettyjä johtimia tai kaapeleita.

La tuskaa
02.10.2011, 08:36
Jokos sait sähöt laitettuu. Osaatkos kertoa minkäväriset piuhat menee takasumarille. Muuten näkyy vielä valot pelaavan mut sumarin johdot vielä hukassa. Hirvee sekamelska kyllä tuolla kuskin lampun takana. On rosvoo rosvon perään ym.. muuta liitosta :) Alkuperäisellä liittimellä näkyy valolle menevän yks piuha :) Ollappa inspistä niin paljon että vetelis taka sähköt uusiksi mut jos nyt sais valot pelaan ja leimalle niin se olis pää asia.

Lehis
02.10.2011, 21:03
Osaatkos kertoa minkäväriset piuhat menee takasumarille.

Tais olla tässä Musta punaisin pistein-Punainen keltaisella raidalla...pitää viel tarkistaa miten ne meni ja vois kattoo onks tuos vanhemmas samat värit.

La tuskaa
03.10.2011, 08:26
Joo tossa oli vihree johto muistaakseni mustalla raidalla. Joskus jo kauan aikaa sitten sen katkaissut näemmä.

Lehis
24.10.2011, 19:39
Pihalla tult vain rinkiä pyöritettyä ja siinä sivussa kitkettyä "rikkaruohoja", tuntus toimivan ihan ok...LA puolta tuli vähän fiksailtua, häiriön poistoa jne...

Rikkaruohot osaa olla tiukassa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91720

Edellis reissulla tuli vinssattua sen verran reilusti et huolletaan vinssi ennen seuraavaa sessiota, noh tais olla jo aikakin...

Vassut vähän vaihtanut väriä, no muuten tuntu viel olevan voitelu kykyä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91721

Jotain tuheroa moottori puolella:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91725

Sulamisen merkkejä niiteissä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91726

Jotain vilunkia tonne hiilisiltaan ilmeisesti tehtävä, mitä?

Vinssien huoltokertomuksia, muistin virkistämiseksi (enkä löytänt haulla, piti plärätä jot löysin): http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22175

Selvispähän sekin miks noita pitkiä teräspiiskoja sanotaan "Puluntappajiksi":

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4175&pictureid=91728

:D

Filipsi
25.10.2011, 09:43
Soppiiko se muuten 235/75 r16 pyörimään korottamattomassa viturassa vai tarviiko vähän korotusta ettei raavi joustoissa?

Lehis
25.10.2011, 22:28
Soppiiko se muuten 235/75 r16 pyörimään korottamattomassa viturassa vai tarviiko vähän korotusta ettei raavi joustoissa?

Saattaa se jotain vilunkia vaatia, jossain ulkomaan elävien sivuilla oli juttua jot 31" menis korottamatta...Mitä lie todellinen halkaisija noissa kumeksissa?

Vinssi alkais olemaan huollettu, rattaat vietti yön kylvyssä ja kera uuden rasvan takas pakettiin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91840

Moottoripuolelta poistettu sulavia muoveja:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91839

TapeGrip -pitoteippi:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=91841

Näjemmä moottorin pääty kuppi väjän haljent, pitänee ehjätä tai ehtiä uus...

Filipsi
26.10.2011, 15:15
Ei oo vielä tietoa todellisesta halkaisijasta ku ei oo renkaitakaan :) pittää katella jos jostaki sais HALVAT JA HYVÄT. jos ei muu auta ni ei pieni vilunkikaan oo täysin pois luettu homma.
ps. sulla on kyllä menevän näkönen peli.

La tuskaa
29.10.2011, 08:06
Mulla on ny noi 31" alla ja muuten ne kyllä mahtuu oleen ilman korotuksia mut joutuu etu kaaria rälläköimään vähän siitä helman ja renkaan välistä pois. Mut noi on kuluneet BF:T että jos täys pintäiset insat laittaa niin joutuu varmaan tekeen muutakin. Mut kyllä kait 235 pitäis mennä heittämällä.

Lehis
29.10.2011, 13:25
mut joutuu etu kaaria rälläköimään vähän siitä helman ja renkaan välistä pois.

Entäpäs jos siirtää etutukivarren taaempaa kiinnikettä (;

La tuskaa
31.10.2011, 07:33
No rengasta pitäis saada sellainen 3cm ainakin siirtyyn eteenpäin jos aletaan sieltäpäin siirteleen. Uskoisin että helpommalla pääsee ku ottaa rälläkän käteen ja hilpasee sillä.

Lehis
04.11.2011, 00:04
Seuraava ja todennäköisesti vuoden viimenen reissu lähenee, kaiketi alettava kutomaan nippuun...ei vaan muista mitä tauteja tää nyt poti...

Vinssi tuli tänään ruuvattua paikoilleen, tulipa huomattua et yks muovi simmi puuttu...no kiitokset Aslakille osasesta.

Piti nyrkkipyykillä hoitaa vinssinarun pesu, mutta hetkeä aijemmin piti huitasta massavasaralla sormeen joten eipä paljoa nyrkkipyykki innostanut...eli köysi konepyykkiin ja tulipas puhtoinen, huuhteluaineen unohdin lisätä..tarvinnee varata vinssiapinalle hanskat :D Olipas mukava pleissailla puhdasta narua, sujahti sissään kivasti...tietty siinä koheltaessa piti potkasta varvas johonkin palkinpätkään...

Uus ballastikin pitäs ruuvata tuonne katolle kiinni...Ferriiteillä koitin päästä eroon noista kseenoneitten antamista laa häiriöistä, ei vitunkaan hyötyä...tuli sitten pohdittua mitenköhän vaikuttaa jos maadoittaa noi ballastit? Konepellissä kiinniolevat eivät juuri häiriöitä anna, mutta noi kattotelineissä olevat antaa sitäkin enemmän...

0201346
04.11.2011, 11:57
Uus ballastikin pitäs ruuvata tuonne katolle kiinni...Ferriiteillä koitin päästä eroon noista kseenoneitten antamista laa häiriöistä, ei vitunkaan hyötyä...tuli sitten pohdittua mitenköhän vaikuttaa jos maadoittaa noi ballastit? Konepellissä kiinniolevat eivät juuri häiriöitä anna, mutta noi kattotelineissä olevat antaa sitäkin enemmän...

ei ainakaa miulla vaikuttanu mitää vaik otin maadotuksen suoraa akulta ku aikasemmi olivat kattohäkkii molemmat maadotettu, ilmeisesti ku on nii lähellä antennia ni tulee väkisi häiriö? :rolleyes:

Lehis
04.11.2011, 12:10
ei ainakaa miulla vaikuttanu mitää vaik otin maadotuksen suoraa akulta ku aikasemmi olivat kattohäkkii molemmat maadotettu, ilmeisesti ku on nii lähellä antennia ni tulee väkisi häiriö? :rolleyes:

Akulta tulee maadoitukset, lähinnä meinaan tota kotelon maadoittamista http://www.websmileys.com/sm/crazy/114.gif

0201346
04.11.2011, 12:31
Akulta tulee maadoitukset, lähinnä meinaan tota kotelon maadoittamista http://www.websmileys.com/sm/crazy/114.gif

:D no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat

Samsonite
04.11.2011, 12:46
On niitä kuulemma jatkettu sen verran normijoholla että saanu lootat sisään.
Autiin vaihoin rikkinäisen orkispallastin (700€) tilalle kiinapallastin johot ite juottelemalla eikä oo ollu mitään ongelmia.

35 senonilla virrat on kylmänä noin 10 A ja lämpimänä noin 3,5 - 5 A että ei siinä mitään ongelmia ainakaan 2,5 mm piuhalla tule. Vähä voi paremmin eristää jos siltä tuntuu (jännite). :)

Lehis
04.11.2011, 12:48
:D no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat

No ainakin Rehtorilla on tuulastus valon piuhat jatkettu, tyyliin karvaperse liitoksilla...ja on tuo taint jonku vuoden tolla systeemillä vettä tuijotella...

p.jäppinen
04.11.2011, 12:49
:D no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat

Rehtorin tuulastus lampussa ollaan kokeiltu tosiaan tuota piuhojen jatkamista, ensimmäinen versio toimi moitteitta noin kahden metrin johdoilla mutta toinen versio (ballasti ja poltin vaihtu) ei suostunu ees syttymään "jatkojohdolla". Ei kyllä tullu sen enempää tutkittua syytä moiseen.

Artzi_ip
04.11.2011, 16:24
ei kuulemma sais olla se korkeajännite piuha yli metrin mittainen.. paikallinen senoni kauppias vaan meinas et ei tuu toimiin eikä kestään jos piuha ylittää metrin mitan..

Lehis
17.11.2011, 23:54
Pienoinen isukkipäivän safiiri ajettu, eipä juur olt murheita..paisi kadonneet ajovalot..? Eli lyhkäset katoaa, pitkät toimii..toinen lyhkänen palaa ja pitkät toimii...toisen puolen lyhkänen syttyy palamaan, toiselt puolelt sammuu, pitkät toimii..taas häviää lykkäset...mikä lie, tutkitaan seuraavilla vapailla...lisäks ton oikianpuolen sisempi murros ui jatkuvaan pihalle, etuperä täynnä vettä...pihalla pukkien päällä venyttelin, kääntelin ja vääntelin pysyy...josko muuttais sillekkin puolelle pultti kiinnitteisen murroksen, vois kasata reissulle pari murros-tikku-murros pakettia valmiiksi..olis nopia vaihtaa..

Mitä sitten seuraavaksi..?
-Sähköjen veden/kosteuden keston parannus.
-Jotenkin päin etuakselin palkkia vähemmän jarruttavaksi? korotusta, panssaria, sievistelyä?
-Välitykset? Maksaa vitusti euroja...
-Parempi kytkin, centerforse vai mikä?
-Taakse lisää joustoja, jostain pidemmät käsijarru vaijerit.
-Nojailuraudat.
-Flekti muotoon sähköinen...

...ja mitä muuta nyt tulee mieleen...vai pitäskö pistää myyntiin ja vaihtaa johonkin vähemmän järkevään kikottimeen :D

Huonosti tarttui kuvia kameraan, lainataan Aslakilta yks:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4474&pictureid=93670

Nythän taas ruuvataan vielä pienemmät renkaat alle, kunnostellaan aura talven lumiurakoihin ja sitä rataa...eli takaisin arkipäivän ajoon (:

vellihousu
18.11.2011, 15:01
Älä nyt ainakaan myy, miten mä sitten suoritan teollisuusvakoilua.
Miten meinaat vielä korottaa, eikös toi jo 3 tuumaa oo noussu?

Lehis
23.11.2011, 19:03
Älä nyt ainakaan myy, miten mä sitten suoritan teollisuusvakoilua.
Miten meinaat vielä korottaa, eikös toi jo 3 tuumaa oo noussu?

Ei sitä tiijä mitä täs keksii, kunhan nyt puntaroi seuraavan välivaiheen hintoja ja sitten miettii kokonaisuutta uudestaan.

Nousiskohan tuo esim 33" renkailla? Uatzin portto akseleilla? Vai jollain muulla, millä?

Juu, tuli tutkittua noita ajovaloja..jotain pientä hämminkiä näyttäny olleen, oikia puoli:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=94097

Vasen:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=94098

No varastossa ol onneks kantoja valmiina, vanhat vaihtoon...polttimoiksi laitoin nyt mitkä lie yön särkijät...niin siis noita kantoja ei ole poltettu 100w tms laittomuuksilla..

Keskikonsolin lokero on näjemmä vedenpitävä, toiseen suuntaan:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=94099

Lehis
24.12.2011, 00:57
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=138&pictureid=95854

Kiitokset safiiri porukalle ja kaikille muillekkin neuvoista ja vinkeistä!

vellihousu
14.02.2012, 13:15
No mitäs tälle kuuluu?

0201346
09.04.2012, 20:30
No, missäs päivitykset viipyy ;)
Mitäs uutta meinasit puuhastellla tulevalle kaudelle vai meneekö suht samalla kokoonpanolla ku viime kesä?

Lehis
09.04.2012, 20:44
No, missäs päivitykset viipyy ;)
Mitäs uutta meinasit puuhastellla tulevalle kaudelle vai meneekö suht samalla kokoonpanolla ku viime kesä?

Ei oo mitään päivitettävää :D Siks viipyy...

Jotain jekkua o tarkoitus tehä, sen verta käytiin pitäjil tekemäs teollisuusvakkoilua et jotain tarvii tehä...seuraaval sessiol tarvii ainakin maadoitukset rakentaa uusiks, sit jos sais aikaseks ton flektin muutettua sähköiseks..? Kenties oikian puolen vetaripaketti muutettua nopeesti vaihdettavaks..Liekkö muuta tult valitettua? Noijailu rautoloita ja sen semmosia vempeleitä pitäs kans askarrella...

0201346
09.04.2012, 20:53
Ei oo mitään päivitettävää :D Siks viipyy...

Jotain jekkua o tarkoitus tehä, sen verta käytiin pitäjil tekemäs teollisuusvakkoilua et jotain tarvii tehä...seuraaval sessiol tarvii ainakin maadoitukset rakentaa uusiks, sit jos sais aikaseks ton flektin muutettua sähköiseks..? Kenties oikian puolen vetaripaketti muutettua nopeesti vaihdettavaks..Liekkö muuta tult valitettua? Noijailu rautoloita ja sen semmosia vempeleitä pitäs kans askarrella...

No onha siin sit puuhaa :)
Kesä alkaa täl viikolla pilkahtelee pilven raosta ni siun pitää varovasti alotella askartelee jo :D

Lehis
10.04.2012, 20:30
Kesä alkaa täl viikolla pilkahtelee pilven raosta ni siun pitää varovasti alotella askartelee jo :D

No helvata, nyt o käytetty touppinkia...ulkopuolista raivaus apua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=103077

(:

Lehis
30.04.2012, 18:01
Sahvaari lähestyy eikä ole jaksant juur mittää tehä, inspis kateissa...joten sitä piti vähän hakea vaihtamalla mettä renkaat siviilipyörien tilalle:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104221

Tallista ol löytynt muutama palautustölkki niin vaihdoin ne limunaateihin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104222

Joita nauttiessa syntyi juur äsken idea, kun nuo apparit toinen toisen jälkeen peruu niin josko tämmösel sais vähän innostusta:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104223

Nyt viritetään viel toi äänimaailma kohdalleen: http://www.youtube.com/watch?v=HpmKykMT1JU&feature=share

Lehis
07.05.2012, 21:14
Jaahas, pikku safiiri käytiin ajamassa...panssarit jäi puol tiehen, kun selkä veti ökkismökkikset..ja muutama muukin juttu jäi vaiheeseen. Joka tapauksessa matkaan lähdettiin, lähdettiin (onneksi) Vepelen&JR4x4:sen kanssa etukäteen ihmettelemään maisemia...Kaffi paussi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104720

Mertsillä nopeet kahvit ja suunta Käkisalmen kautta Riiskaan, matkalla vain sattui "Vittumainen tilanne":
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104718
Apuun riensi mm. joku turakki, sen mitä yhteistä kieltä löytyi niin ilmoitti että olemme hulluja..pikainen soitto Aslakille joka sai järjestettyä jonkun tuomaan POLKUPYÖRÄLLÄ!!! osia rajan yli...Suzukille pikakorjaus liinoilla ja klemmareilla ja mm.ilman jarruja jatkettiin kohti Riiskaa (: ISOT KIITOKSET VIELÄ OSIEN TUOJALLE!

Puolenyön aikaan olimme Riiskassa ja Aslakkikin saapui osien kanssa parahiksi paikalle...ei muutakuin pajotus käyntiin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104719

Pienet yö safarit, lopputuloksena sisemmän murroksen seekeri sokka petti...ja aamu alkoi remontin korjuulla...helvetti, mikkään mee taas kohtuuvella...

Joskus puolenpäivän aikaan jatkettiin matkaa, suunnitteilla Suursuon suunta..no vituiks men sekkii, Suzukin jarruttomuus ja uusiutuva vanha vaiva..eli sisempi murros alkoi uimaan taas perästä pihalle..kyllä sit pukkien ja muitten päällä tul keväällä joustatettua...ei ongelmaa, ai perkele! No siel o tietty nyt perä täynnä vettä ja muuta paskaa..joka välissä kun ei edes jaksanut ruveta sitä takaisin änkeemään, joten takavedolla edettiin hennolla pintakaasulla :D

Ongelma siis on tämän näköinen, ilmeisesti aiheutuu etuperän jonkin näköisestä elämisestä rasituksessa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104715

Kyseistä vaivaa vastaan on nyt tarkoitus alkaa sotimaan tämän näköisellä palikalla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104717

Oman mielenkiinnon vähyyden ja pienoiseen reissu väsymykseen aloitti Piika auton pesua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=104714

Reissun saldo siis:
Etuiskari (3 safaria ajettu heawy tyty calmini)
Alapallo
Jarruletku
Ohjausvarsi
Murrosx2
Etuperän stefat
jne...

Kiitokset vielä koko porukalle (:

Lehis
07.06.2012, 17:10
Vähän piti eilen aloittaa sovittelemaan etuperän kujeita paikoilleen, himppasen ahasta on:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=106921

Jarrut tul askarreltua kuntoon ja viikonloppuna jos jaksais vaihella uudet alapallot sun muut lärpyttimet, tai sitten juon vain lonkeroa ja koulutan tot uutta tulokasta niin perkeleesti :p

Lehis
11.06.2012, 10:35
Sunnuntain kunniaks piti käydä makkaran paistos, samal vähän testaamas miten toi etunen paukkuu...

Itämaan matkaajat ol varant laavun, ni piti tehä tuli puut konttiin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107242

Vähän ristiin rastiin ajelua niin sopiva tuli paikka löytyi, auto parkkiin ja tulien tekoon:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107243

Ei ainakaan tuossa santaa pöllyttäessä uint etunen enää pihalle, nyt siis kasvatettu pituutta 4mm.

Viikolla jos vaihtelis alapallon ja kattois murroksen "liu-un" liikkeet ilman jousta, rasvoja ja kumia..ettei pohjaa tahi väännä ulkosokkaa..viikonloppuksi tul kutsu testaamaan maksullisten marttojen kanssa etusen toiminta (:

Lehis
14.06.2012, 09:52
Tiaisenhallissa ol taas olosuhteet kohdillaan, joten yli huoltoa suorittamaan..putsarin vaihto:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107423

Eli tollainen Japan parts 13780-57B00 sinne sukels, kerrankin ekalla oikea oikea tuote (:

Puuhapussiin oli myös eksynyt muutama alapallo, joten kannaksella vaihettu sai poistua alta:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107426

Kääntyi rattikin suoraan moisen pallukan vaihdon jälkeen, pien koeajo lenkki ja hyvin pelas...hetken...ohjausvars o vähä viel banaani, muuten mahtuu toi muutettu puol kivast peuhaamaan:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107427

Toiselle puolelle kans pallo vaihtoon, näytti olevan jokin sukeltant jarruihin jossain kohin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107428

Ja mihin se koeajo katkes, noo:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107429

Ilmankos loppu veto...äkkiseltään 4mm simmi riittää, joten sorvaria taas vaivataan..

vepele
14.06.2012, 13:26
Pääset kuiteskii vkl Mummoja ajeluttamaan????

Lehis
14.06.2012, 15:16
Pääset kuiteskii vkl Mummoja ajeluttamaan????

Tänään kukaan ei voi epäonnistua, maksulliset martat on tulossa...eli tuupataan vaik takaa, eiku siis ajetaan vaik takavejol (:

vepele
14.06.2012, 15:25
Tänään kukaan ei voi epäonnistua, maksulliset martat on tulossa...eli tuupataan vaik takaa, eiku siis ajetaan vaik takavejol (:
Jep,HJUVA