PDA

View Full Version : Jälkiasennus xenonit


Rekisteröimätön
23.11.2010, 13:19
Onko porukka miten laitellut noita autoihin?Mikähän merkki olisi kaikkein paras,nykyisestä sarjasta tulee tosi paljon radioon häiriötä?

HeikkiH
23.11.2010, 14:12
Jos kyseessä on ajovalot, niin parempi tulee kun vaihdat uudet umpiot ja paksummat johdot releistettynä. On laillinen eikä muut autoilijat vittuunnu.

Mutta, jos ne kenonit haluaa niin umpiot uusiks mitkä on hyväksytty niille, ja muutkin kenoneille vaaditut jutut.

Palde
23.11.2010, 14:24
No mää laitoin Cobrat Mitsu Lanceriin vm-09 , ostin ne tuolta xenonkauppasta.
Eivät häiritte ratiota taikka ajotietokonetta ...en tiedä onko rikkinäisen polttimon ilmaisinta

Oli kyllä helppo asentaa , tuli toki siis pitkiin omaan heijastimeen ...luultavasti aivan laittomat :)

Pikku jäynän olivat japsit tehtaalla tehneet , hanttarinpuolella omissa virroissa oli mustassa virta ja ketasessa maa ...kun taas kuskinpuolella johdotukset "oikein" ...keltasessa virta ja mustassa maa
Hetki meni homman huomaamiseen ...ja porukassa oli autosähköasentajakin ;)

Rekisteröimätön
23.11.2010, 16:00
Ei ollu kyse onko lailliset vai ei vaan mistä sarjasta ei tulu radioon häiriötä.(Onko se pakko katsoa suoraan niitä vastaan tulijan valoja,johan ne autokoulussakin opettaa että katse tiehen :)

lepoantti
23.11.2010, 16:19
laitoin vaimon sysleriin joku tovi sitten bi-xenon sarjan, eli se malli missä on tulet kokoajan ja magneetti tai joku pikku-ukko vaihtaa sellaista luistia eri asentoon jolloin vaihtuu pitkät/lyhyet. umpio on rihlaamattomalla lasilla ja ainakin normi 55/60 H4 polttimoilla valot olivat erittäin surkeat!

nyt bi-xenoneilla valoa tulee sillai että näkee jo pimeässä ajella, valokuvio on lyhyillä ja pitkillä varsin asiallinen. ehkä sieltä joku hajavalo haiku lähtee eritavalla kuin H4:lla, itse en ole pimeällä vastaan ajanut että miltä se vastaantulijan silmissä näyttää. sen mitä ajanut olen niin ei kukaan vastaantulija ole silmille "räpsinyt" että olisi häikäistynyt.

sen vähän, mitä tulee ajettua, niin aika suuressa osassa sekä vanhempia että uudempia autoja näyttää xenonit tuikkivan valoa pimeyteen, ja etenkin vanhemmat on lähes takuuvarmasti asennettu laittomasti vanhoihin umpioihin.

omat kokemukset tän perusteella on aika vakuuttavat, paljon helpommalla näin pääsi kuin lisäpitkävirityksillä. ja jos niillä tekee valoa oikein kunnolla niin sit kun vaihtaa lyhyille niin on kuin joku sammuttaisi kaikki valot... kunhan joskus saan oman "uuden käyttiksen" tehtyä niin siihen tulee xenonit varsinaisiin valoihin, ja kun on sen ikäinen että saa olla oikeat lisävalot niin niihinkin survon xenonit!!!

Nippan
23.11.2010, 16:48
Itellä kingissä kans noi Carsbon Bi-Xenon sarja... rihlattuun umpioon ei noilla tee mithään! :( hajottaa valoa aika saatanasti!! Pitää investoida kirkkaat rihlaamattomat umpiot ja kattoo sitte muuttuuko kuviot yhtään...

Mika.U
23.11.2010, 17:05
Mä laitoin 202 merssuun lyhkäsille, ei aiheuta radioon häiriötä ja vuoden päivät on palvelleet. Vastaantulijat ei pitkiä oo vilkutellu joten ei ne hirveesti taida häikästäkkään. Sarjan ostin katuauto.fi:stä ja tais olla merkiltään AMP.

Yhden automerkin tehdasXenonit muuten häikäsee yli muiden ja se on Skoda Octavia

gikseri
23.11.2010, 17:36
Sarjoissa on kovasti eroa ja myös radioissa. Toiset sarjat tekee enemmän häiriötä ja toiset radiot ottaa taas pahemmin häiriötä kun toiset. Mutta jos kyseessä H7 tai H1 sarja niin niitä ainakin Edustusliike J. Oinoselta saa CAN-väylä mallisena ja niiden ei pitäis aiheuttaa häiriötä ja toimii myös uusissa CAN väylä autoissa ilman ongelmia.

H4 xenoneista suosittelen itse mielummin sitä mallia, jossa polttimo liikkee eteen ja taaksepäin, kun sitä joka kääntää sellaista lusikkaa siellä polttimossa. Ainakin kavereilla on ollut vähemmän ongelmmia ja toimintahäiriöitä tuossa eteen taakse liikkuvassa.

Aika paljon näkee H4 xenoneita vastaantulevissa autoissa, joissa on rihlatut umpion lasit. Niissä toisinaan vähän häikäisee, mutta lähes missään rihlaamattomalla lasilla olevassa umpiossa ei ole vastaantulijan valot ainakaan minua häirinneet. Se kyllä maantiellä jo itse erottaa missä on muutossarja ja missä alkuperäinen xenon.

Palde
23.11.2010, 21:18
No mää laitoin Cobrat Mitsu Lanceriin vm-09 , ostin ne tuolta xenonkauppasta.
Eivät häiritte ratiota taikka ajotietokonetta ...en tiedä onko rikkinäisen polttimon ilmaisinta

Oli kyllä helppo asentaa , tuli toki siis pitkiin omaan heijastimeen ...luultavasti aivan laittomat :)

Pikku jäynän olivat japsit tehtaalla tehneet , hanttarinpuolella omissa virroissa oli mustassa virta ja ketasessa maa ...kun taas kuskinpuolella johdotukset "oikein" ...keltasessa virta ja mustassa maa
Hetki meni homman huomaamiseen ...ja porukassa oli autosähköasentajakin ;)

Niin jäi mainittematta että tämä setti oli nimenomaan se CAN-väylämalli ...

Rekisteröimätön
23.11.2010, 21:33
Laitoin lyhviin ja lisäpitkiin Ollo merkkiset xenonit, lyhyet ei ota häiriötä ollenkaan, lisäpitkillä suhisee radio hetken jos on muutenki huono kuuluvuus.
Vaikuttaisko lie ko on pitkät kytketty releen kautta eli ottaa suoraa akkuvirtaa.
Pitkissä ballastit vierekkäin, lyhvissä erillään, eikä maadotettu runkoon kumpiakaan

ankkuli
24.11.2010, 08:53
Aika paljon näkee H4 xenoneita vastaantulevissa autoissa, joissa on rihlatut umpion lasit. Niissä toisinaan vähän häikäisee, mutta lähes missään rihlaamattomalla lasilla olevassa umpiossa ei ole vastaantulijan valot ainakaan minua häirinneet. Se kyllä maantiellä jo itse erottaa missä on muutossarja ja missä alkuperäinen xenon.

Jälkiasennussarjoissa on reilusti eroa. Muuanteen britanniassa valmistettuun Nissaniin laitoin Motonetin H4-sarjan. Kyseessä on kaksi"lankainen" malli, jossa lähivalon rajain on lasin ulkopuolella kiinteänä. Piuhat ym. oli normaalia, hiukan rimpulan tuntuista, mutta toimivaa kiinalaatua. En havainnut mitään häiriöitä radion kuuluvuudessa tai muuallakaan sähköpuolella.

Lampuista tuli reilusti valoa, mutta pitkien valokuvio teki niin kirkaan läikän auton eteen, että sen yli tähyileminen kävi pidemmän päälle rasittavaksi. Lähivaloilla ei ollut alkuperäisen kuvion muistoakaan, vaan kuvio hajosi ylöspäin ja häikäisi jo helikopteriakin. Askartelin lähivalorajaimeen ohuesta pellistä lisäkkeet niin, että rajain nousi reilusti "langan" sivulle, jolloin lähivalon kuvio alkoi pysyä suunnilleen tiessä. Olisi pitänyt irroittaa koko rajainhässäkkä, ja tehdä se uusiksi, mutta katsastuksen alla keräsin tuikut pois, eikä kiinnostus moisen romun kanssa leikkimiseen ole palannut. Peltoautoon tai mettäpeliin siitä saa joku kynttilät halavalla jos luulee tarvitsevansa. Liikenteeseen en missään nimessä suosittele. Välillä näkee liikenteessä autoja, joissa on ilmeisesti sama sarja modaamattomana ja saataa häikäistä ikävästikin.