View Full Version : VAG-konsernin kakkaläjä "käyttöautona"...onko muita ?
Ajattelin sitten pikkasen avautua ...ku vi**taa ja rankasti !!!
Kohta A : " käyttöauto " hinattiin kuukauden sisään toistamiseen remonttiin Metro-autoon ...
Kohta B : " käyttöauton" kuuluu toimia normaalein huolloin , jos ei toimi ...niin sitten se on harrastepeli !
Kohta C : "käyttöauto" syö harrastepelin rekennusbudjetin aivan kuralle ...ei tuu turboo ...ei tuu toista jakista ...Per**le !!!
Jep ! Varmalla "käyttöautolla" ajettu JO NIIN PALJON ( maahantuojan kommentti ) , elikkä 122 000 km !!!
Maahantuoja ei tule kustannuksissa vastaan kuin 2 h töitä ...jakopää remontissa siis ...tämä vika yksi .
Homma meni näin :
Huollossa 90 tkm kysyin jakoremmin vaihdosta , ei kuulemma kannata vaihtaa vielä koska kestää helposti 120 tkm huoltoon asti.
JUU ...ei kestänyt !!!
119 tkm ja kone seis ! Ja auto hinurille !
Diagnoosi oli että jakoremmi pettänyt , puuttuu 3 kpl hammasta ja jako tottakai sekaisin . Onneksi ( ? ) pata on ehjä ....
Tässä tuli maahantuoja vastaan 2 h työtä , olen kuulemma saanut nauttia 99 % jakoremmin kestosta .
Maahantuojalla ei ole muuta korvausvelvoitetta ...Homma vielä kesken .
HINTA n. 1100 €
Kesäloma alkoi ...nokka kohti Turkua ja purkilla merille ...vaan ei ...Sastamalaan hyytyi Skodan matka , vuokra-Volvo kyyditsi rantaan komeasti ....ja Skooda taas hinurille ja Metro-autoon
Vikaa etsitään ja tokihan tuo vika löytyykin ... Turbo on paskana , ihanaa !!!
Huoltopäälikkö soittelemaan maahantuojalla , jolla ei tietenkään ole mitään korvausvelvoitetta koska autolla on ajettu NIIN PAJON ?!!! Voi vittu ! En minä tuota autoa talliin ostanukkaan perkele !
Huoltopäälikön mukaan turboja vaihdettu useita näihin Skoodiin , joten lienee jonkin asteinen tyyppivika .
Tyyppivika on muuten VAG-kielessä kokonaan unohdettu sana ...eivät tunnista moista ...
HINTA 2500 € (turbo ja tiivisteet 2100 € + työ 400 € )
Auto ( ? ) on nyt Metro-autolla , haen sen ajamalla huomenna pois sieltä ... tyrkkään harrastepelin pois tallista ja Skoodan tilalle . Puran sen turbon pois Skodasta , vaikka vaan sen takia että näen ahtimen joka maksaa uutena 2100 € !!!
PARASTA TÄSSÄ ON että Toyota BJ-75 kyyditsee paikasta A > B !!! Eikä ole mittarissa kuin 501 189 KM !!!
SISÄÄNAJETTU :)
Nii ja muuten tuo kakkakokkare vaihtuu heti kun saan sen tulille ....
joo ninhän seon että autot on tehty japanissa ja muualta tulee niitä korvikkeita
Löytyy tuosta pihasta 10 vuotta vanha 192TKM ajettu Bora ja kuljettaa paikasta a paikkaan b oikein mukavasti ilman mitään suuria ongelmia. Toisin kuin harrasteauto joka on ajettu vasta 150TKM :D Kaikissa autoissahan niitä paskoja on.. Mutta tuo 120TKM remminkesto kyllä kuulostaa aika utopistiselta, itse en ajais yhtään 90 enempää yhellä remmillä.
Ite olin ihan tyytyväinen Octaviaan, tosin ostin sen jo 250 tkm sisäänajettuna ja tuli sellaset 120 tkm huristeltua ilman isompia ongelmia, perushuoltoa noilla kilsoilla.
Miksi luovuin? Olen tänävuonna ajanut HJ:lla varmaankin noin 4 tkm, Octavialla tuli vuodessa parhaimmillaan yli 40 tkm. Tarpeet muuttuu ja autot sen mukaan. Tähän mennessä en ole vielä totaalista katastrofiautoa onnistunut ostamaan... KOPKOP! :D
Remmi tuli vaihdettua 90 tkm kohdilla, mahtui vain yksi vaihto omistusajalle.
Racingrabbit
01.07.2010, 21:18
On se hyvä että rikkaat korjauttaa lapsenviat pois uusista autoista ;)
Sitten köyhemmät ihmiset ostaa valmiiksi kunnostetun auton kun sillä on ajettu yli 200 tkm.
Minä taas olen niin köyhä,että joutuu ajamaan Hagertin vanhalla riisseli mersulla ja korjaaman vielä sen itse.
Ei ole kyllä minulla ennen ollut yhtään noin halpaa autoa ylläpitää kuin tuo 124 koppainen 300 diesel mersu.
Kilometrejä kertyy vuodessa 40000-50000km,mutta ei se tuollaisen puoli miljoonaa ajetun auton arvoa enää laske.
Löytyy tuosta pihasta 10 vuotta vanha 192TKM ajettu Bora ja kuljettaa paikasta a paikkaan b oikein mukavasti ilman mitään suuria ongelmia. Toisin kuin harrasteauto joka on ajettu vasta 150TKM :D Kaikissa autoissahan niitä paskoja on.. Mutta tuo 120TKM remminkesto kyllä kuulostaa aika utopistiselta, itse en ajais yhtään 90 enempää yhellä remmillä.
VAG remmit on näköjään erilaisia kun tiedän autoja joitten remmeillä on ajettu inan vajaat 300tkm ja vielä sutkuttaa...
Minä vaihdoin passattiin uuden hihnan reilussa sadassa tonnissa, vanha oli vielä hyvän näköinen. Remmin ikä alkoi enemmän jännittämään, taisi olla 9 vuotta vanha.
Rekisteröimätön
01.07.2010, 21:34
Jos meinaat Skodalla ajella turbo vikaisena, niin kannattaa tarkistaa että ei oo öljyä kertynyt ahtoputkistoihin ennen kuin uus ahdin lähtee puhaltamaan --> meinaan vaan et välttää mahdolliset lisävahingot :D
No niin tuo 120 tkm remmillä utopistiselta kuulostaakin , mutta ei ole kuulemma yhtään aikaisemmin rikkunut !!
Kaikkii muihin ( 4 taikka 5 Skoodaa) olen vaihtanut remmin 90 tkm ...mutta mutta ...kun merkkikorjaamolla sanottiin ...pitäs niiden nyt tietää paremmin !!!
No , tää on kyllä kaikkein huonoin Skoda tähän asti ...muilla ollaan menty kyllä huolettomia kilometrejä ...
Mutta olen luullut että kun malli uudistuu ,niin se myös paranee kulutus, mukavuus, luotettavuus , yms.
Toi on totta mitä Mersusta juttelit , työkaveri ajeli /ajelee edelleen oliskoos 123 -koppa ( neljä pientä pyöreetä lamppua nokalla ) Mersulla työmatkoja ...samalla autolla ajellut pappa , ja kasi sen isoveljeä .
Rikki ei ole mennyt kun hanttarin ovi , ja sekin osu posteljoonin riisikuppiin talviliukkaalla ...
Vikaa etsitään ja tokihan tuo vika löytyykin ... Turbo on paskana , ihanaa !!!
Huoltopäälikön mukaan turboja vaihdettu useita näihin Skoodiin , joten lienee jonkin asteinen tyyppivika .
HINTA 2500 € (turbo ja tiivisteet 2100 € + työ 400 € )
Auto ( ? ) on nyt Metro-autolla , haen sen ajamalla huomenna pois sieltä ... tyrkkään harrastepelin pois tallista ja Skoodan tilalle . Puran sen turbon pois Skodasta , vaikka vaan sen takia että näen ahtimen joka maksaa uutena 2100 € !!!
Pyydäppä se vanha myös mukaan, tuskin se niin yhdeks klöntiks on sulanut etteikö sitä olis voinut laakeroida tms. Tarvii olla kun joku siivapyörät juminu muuttuvasiipisessä kiinni niin jo myydään uutta tilalle kun entisenkin pystyis vaikka kotioloissa liottelemaan ja putsaamaan kuntoon.
Työkaverin entinen kakkaläjä on myytävänä tuolla
http://www.aldvaihtoautot.fi/fin/Autot/YHF403
Tuohon 43000tkm aikaan mahtunut kolme DSG vaihteistoremonttia, mittaritaulu on vaihdettu 3 kertaa, yksi vetari poikki (uskmatonta mutta totta).. eli auto seissyt enimmäkseen stadissa VAGin pihassa odottamassa huoltoa..puhumattakaan VAG -konsernin vakioviosta, jotka toistuu autosta autoon .
HJ60_Jussi
01.07.2010, 22:04
Työkaverin entinen kakkaläjä on myytävänä tuolla
http://www.aldvaihtoautot.fi/fin/Autot/YHF403
Tuohon 43000tkm aikaan mahtunut kolme DSG vaihteistoremonttia, mittaritaulu on vaihdettu 3 kertaa, yksi vetari poikki (uskmatonta mutta totta).. eli auto seissyt enimmäkseen stadissa VAGin pihassa odottamassa huoltoa..puhumattakaan VAG -konsernin vakioviosta, jotka toistuu autosta autoon .
Hyvinhän tuo on kestänyt. Tuossahan on jo 1000 kertaa maapallon ympäri. Onko tuo joku vanha taksi?
No ei maar kuhan vidduilin. Kyllähän tuon ymmärtää kun vilkaisee linkin että 43tkm on oikea lukema.
Pyydäppä se vanha myös mukaan, tuskin se niin yhdeks klöntiks on sulanut etteikö sitä olis voinut laakeroida tms. Tarvii olla kun joku siivapyörät juminu muuttuvasiipisessä kiinni niin jo myydään uutta tilalle kun entisenkin pystyis vaikka kotioloissa liottelemaan ja putsaamaan kuntoon.
Juu , turbo tulee mukaan ...mutta turbon mukana tulee myös koko loppuauto :)
Mulle on tulossa uusi hybridi-ahdin tuohon tuosta " alan asiantuntija-liikkeestä" !!!
Skoodassa on muuntuvasiipinen olikohan VNT-ahdin ...Eivät tosin vielä tienneet että mitenkä on rikki ...yleisin "vika" on kuulemma , että ahtaa liikaa ??? Siis siivet jumissa ....JUUTTUVASIIPINEN :)
Voiko turbo ahtaa muka joskus liikaa ...polttoainetta menee koneeseen silloin liian VÄHÄN !!! :)
Tätä " vanha osa mukaan "- hommaa olen käyttänyt kyllä jo aikaisemminkin ...joskus hokasin Mitsu aikana tämän ...
Oli pakko ostaa kokonainen Bensapumppu , että sai lähdot+laipan tankille ...kummaa ???
Laippa jäi ittelle ja pumppu jatko kaverin ralliautoon "sopurahalla "
Juuri näitä juttuja kun lukee niin ei vahingossakaan tule ostaneeksi uudempaa autoa.
Eli ajetaan vanhalla tojotalla niin pitkään kun se on vaan mahdollista.
Onneksi riittää rikkaita ostamaan uusiakin autoja,niin riittää siten meille köyhille niitä vanhoja,ja jo korjattuja ajettavaksi.:D:D:D
Skoodassa on muuntuvasiipinen olikohan VNT-ahdin ...Eivät tosin vielä tienneet että mitenkä on rikki ...yleisin "vika" on kuulemma , että ahtaa liikaa ??? Siis siivet jumissa ....JUUTTUVASIIPINEN :)
Tää on just tätä, turbossa vikaa = turbo rikki, vaihdetaan uusi. Moottorissa vikaa = moottori rikki, vaihdetaan uusi. Laturi ei lataa = laturi rikki, uutta tilalle vaikka hiilet vaihtamalla sais entisestä muutamalla eurolla uudenveroisen.
Nykyään ei ainakaan merkkihuollot eikä paljon muutkaan tunnu korjaavan mitään, vaihteleevat vain osia uusiin. Ennen vaihdettiin vesipumppuun laakereita, sorvattiin jarrulevyjä, käämittiin latureita, viilattiin kärkiä ja tinattiin syyläreitä. Nykymaailmassa ei korjaamo kai sitten saa työtä tekemällä kunnon katetta, pitää saada osaa myytyä ja mieluiten mahd. kallista, jos siihen suinkin vain on jotain perusteluja.
Viime kesänä kaverin vaimon siskon Audi A3 1.6 -04, ajettu n. 80tkm, kävi huollossa OBD-merkkivalon palamisen vuoksi. Diagnoosi: toinen lambda mykkä, moottorissa männän päällä öljyä, puristukset eivät tasaiset jne. Moottori pitää vaihtaa, kustannusarvio n. 7000€. No, otettiin pakokaasutesti: CO 0,000%, HC 0 ppm. Palaa siis täysin puhtaasti. Ja männän päällä VAG-merkkihuollon mukaan siis öljyä, kas kun ei oo koskaan pöläyttänyt sinistä, ei kuluta öljyä eikä mitään muutakaan korvakuulolla vikaa moottorissa.
Toinen paja vaihtoi lambdan ja EGR:n ja autolla on ajettu sen jälkeen ongelmitta. Ilman uutta moottoria!
Rekisteröimätön
02.07.2010, 05:38
Skooda neljä pyörää ja looda,helppo purkaa vaan ei koota :)
Nykyään ei ainakaan merkkihuollot eikä paljon muutkaan tunnu korjaavan mitään, vaihteleevat vain osia uusiin. Ennen vaihdettiin vesipumppuun laakereita, sorvattiin jarrulevyjä, käämittiin latureita, viilattiin kärkiä ja tinattiin syyläreitä. Nykymaailmassa ei korjaamo kai sitten saa työtä tekemällä kunnon katetta, pitää saada osaa myytyä ja mieluiten mahd. kallista, jos siihen suinkin vain on jotain perusteluja.
Ei kannata paljon jarrulevyjä sorvailla kun tuntiveloitus on lähempänä satasta ja uudet levyt saa alkuperäisosanakin parilla sadalla. Sama noissa latureissa, johonkin yberkalliiseen vesijäähdytteiseen kannattaa vielä hiilet vaihtaa, mutta muuten korjaaminen ei juuri kannata just ton tuntiveloituksen takia. Sitten on vielä sellainen hauska juttu, kuin kuluttajansuojalaki, jonka takia ei kannata edes yrittää mitään halvempia korjauksia, vaan vaihtaa kerralla suurempi komponentti, jolla auto tulee varmasti kuntoon.
Noita Skodan ahtimia on kyllä vaihdeltu jonkinverran juurikin siipien jumiutumisen takia. Hinta selittyy osittain sillä, että siinä tulee pakosarja mukana. Kuka pystyy antamaan putsatulle ahtimelle tai EGR-venttiilille takuun? Itse tekemällä kylläkin kannattaa yrittää noita siipiä puhdistaa.
T. Tiskin toiselta puoleltakin asioita katsova.
Eipä noita uusia autoja kannata ostaa. Kannattaa ostaa se käytetty peli mieluimmin, mistä nämä ongelmat on jo korjattu. Eikä itsellä ainakaan suuria ongelmia VAG tuotteiden kanssa ole ollut. ex. Transportterilla oli se 480tkm mittarissa. Pakki siinä välillä katosi, mutta jeesus sen kait aina välillä korjasi kun minä en sille mitään tehnyt.
Nyt on tuollainen Volvo V70 alla. Vain 200tkm ajettu, joten uusi pelihän on kyseessä.
Muinoin kun Kian ostin uutena niin se vasta susi oli. Sammuili vesisateella. Delta-auton kusinen huolto sitä taisi puoli vuotta tutkia ja lopputulos oli se että auton pitää sammua vesisateella. Se on auton ominaisuus. Tämän jälkeen keskustelinkin auton myyjän kanssa tästä ominaisuudesta mistä ei ollut mitään puhetta auton oston yhteydessä, eikä sitä nyt ihan oleta että auton oston yhteydessä aletaan katseleen säätiedotusta voiko autolla huomenna ajaa. Mut tuo Delta-Auto on kyllä niin kusinen firma, että ikinä en kyseisestä firmasta mitään osta.
Aikamoisia juttuja ja summia saa nähdäkseen kun ihmisten uudet/uudehkot (ah niin halvat ja pienikulutuksiset) käyttövessat poikivat ja merkkihuolto "korjaa".
Toi "turbo rikki" on kyllä mahdottoman useissa keskustelufoorumeissa esiintynyt vika, korjaamo on sitten semmoisen vaihtanut hintaan x. Hieman jaksan epäillä onko vika lopulta kuitenkaan aina ollut siinä, helppohan se on vaihtaa ja kun huomataan ettei se auttanutkaan niin lopulta hieman etsitään ja löydetään se oikea vika. Ei tosin puhuta asiakkaalle mitään, saatiinpa kassaan kahisevaa.
Uskallan veikata että meille olisi tarjottu turbon vaihtoa tuohon frouvan pitkäkattotraktoriin jos sitä olisi korjaamolle tarjottu. Oireina vetojen puuttuminen, V70 tdi sillä VAG:n vitosella.
Ilmamäärämittarin vaihdoin ensin kun se ei ihan kauheasti maksanut, vika oli kuitenkin huohottimen lämmitysvastuksessa joka oli kärähtänyt ja polttanut sulakkeen. Saman sulakkeen takana EGR ja ahtopaineventtiili. Huohottimesta plugi irti ja taas tuli usvaa putkesta entiseen malliin.
Korjaus: uusi sulake ja myöhemmin uusi imuputki jossa se huohottimen lämmitysvastus majailee. Hinta 190e + omaa-aikaa. (sisältäen sen IMM:n)
Toinen vika oli pitkään vaivannut käynnistykseneston temppuilu, joskus innostui pihtaamaan eikä antanut käynnistää. Auton mukana tulleiden huoltoprinttien mukaan rattipylvääseen oli vaihdettu avaimen tunnistava rinkula useaan kertaan, ei mikään hirveän kallis osa mutta turha vaihto kuitenkin. Ensimmäisellä kerralla kun vika iski, otettiin toinen avain käyttöön ja ongelma hävis. Myöhemmin ollut satunnaista takkuamista.
Lopulta kiristelin hieman sen avaintunnistimen plugin pinnejä, sen jälkeen ei ole kiukutellut.
Halpa korjaus.
Nämä eivät ole tarkoitettu omakehuksi, vaan mielestäni hyviä esimerkkejä halvoista korjauksista joihin varmasti saisi uppoamaan kalkkaania vaikka kuinka jos yhtään ei jaksaisi perehtyä. Toki asiansa osaava korjaaja tietäisi mitkä tutkii ensin, mutta onko semmoisia enää isommissa laitoksissa?
Mitenkähän nämä uudet DSG ja ties mitkä jauhelaatikot kestää tulevaisuudessa, voi olla kallis ylläpitää vanhempana kun korjauksena uusi laatikko. Hyrrrrr...
Ettei nyt ihan eksytä aiheesta niin kommentti ketjun aloittajan loppukommenttiin.
Meilläkin nauttii suurta luottamusta frouvan vanhempi auto, eli 400tkm ajettu diesel Scenic. Kaikkein toimintavarmin menopeli tässä taloudessa, esim. talven pakkasilla frouva ajeli sillä.
Laakiaasi
02.07.2010, 11:50
laitetaans nyt omia kokemuksia näistä vageen vessoista...
Ukolla -99 tdi passatti. ongelma oli se että kylmänä lähti käyntiin hyvin samoin kuumana mutta muutaman tunnin seisseenä ei mihinkään. nooh tutkittiin hehkut. kaikki pelaa ihan moitteitta. lisää tutkimistä ja tässä kohtaa suureksi avuksi osoittautii toi vika koodien luku laite mallia piuha 50€ ja ohjelma netistä. -> ei vikakoodeja. noh samaisella ohjelmalla näkee myöskin tuon syttyennakon ni sehän nyt olikin aivan liian myöhäisellä, vai aikaisella en muista enää. nooh tutkimaan mistä moinen.
ja syyksi paljastui lopulta se että jakoremmi venynyt jo sen verta että meni ennakko aavistuksen vituilleen.
remmillä oli ajettu n. 60 000 km. noh kyselyitä että paljos täs on remmin vaihtoväli tuli 90 000 ja 100 000 km vastauksiksi. ni satuimpa kattomaan piruuttain tosta auton omasta huolto manuskasta niin siinä taasen sanottiin että 60 000km... noh remmin vaihto ja sen jälkeen pelannut kuin junan vessa. tietty jos olis pumppuavähän kääntäny ni olis korjaantunu sillä...ennemmin sen remmin siihen vaihto jos kerran valmistaja kerran sanoo että 60 000 km ja vaihto, kyseiselle moottorityypille. Että kaippa jos sen olis merkkiliikkeeseen vienny ni siihen olis vaihettu uus kone, tasauspyörästö ja takalasi.
Toinen tapasus oli kaverin seatissa tdi sekin vedot hävis aina välillä ja siinä just oli noi hyrrän siivet juuttunu. tämäkin korjaus tuli maksamaan sen että vähän bräkliinillä ja röpöllä putsaili ja herkisteli. aikaa meni 10 min.
Et kyl on aika uskomatonta toimintaa toi merkkiliikkeitten toiminta, tosin täytyyhän se raha jostain tehdä.
laitetaans nyt omia kokemuksia näistä vageen vessoista...
Ukolla -99 tdi passatti. ongelma oli se että kylmänä lähti käyntiin hyvin samoin kuumana mutta muutaman tunnin seisseenä ei mihinkään. nooh tutkittiin hehkut. kaikki pelaa ihan moitteitta. lisää tutkimistä ja tässä kohtaa suureksi avuksi osoittautii toi vika koodien luku laite mallia piuha 50€ ja ohjelma netistä. -> ei vikakoodeja. noh samaisella ohjelmalla näkee myöskin tuon syttyennakon ni sehän nyt olikin aivan liian myöhäisellä, vai aikaisella en muista enää. nooh tutkimaan mistä moinen.
ja syyksi paljastui lopulta se että jakoremmi venynyt jo sen verta että meni ennakko aavistuksen vituilleen.
remmillä oli ajettu n. 60 000 km. noh kyselyitä että paljos täs on remmin vaihtoväli tuli 90 000 ja 100 000 km vastauksiksi. ni satuimpa kattomaan piruuttain tosta auton omasta huolto manuskasta niin siinä taasen sanottiin että 60 000km... noh remmin vaihto ja sen jälkeen pelannut kuin junan vessa. tietty jos olis pumppuavähän kääntäny ni olis korjaantunu sillä...ennemmin sen remmin siihen vaihto jos kerran valmistaja kerran sanoo että 60 000 km ja vaihto, kyseiselle moottorityypille. Että kaippa jos sen olis merkkiliikkeeseen vienny ni siihen olis vaihettu uus kone, tasauspyörästö ja takalasi.
Tämä samanmoinen pumpunhihna-homma vaivaa Volvoakin, VAG:n patahan tuo on. Meillä oli hihna 45tkm:n kohdalla tosi kulahtanut ja käyntiinlähtö heikkoa sopivassa lämpötilassa.
Onneksi vaihto on helppo homma, mutta harmittaa tommonen rakenne kun autolla vedetään melkein 50tkm/vuosi. Tämänkin vaihtoväliksi on montaa mielipidettä ja ohjetta, onneksi mitään ei hajoa vaikka hihna hajoaisikin mutta ei se koskaan naurata jos peli laukeaa välille.
Kaverilla -06 Octavia syö öljyä sen verran että joutuu lisäämään vaihtojen välillä. Merkkihuollon vastaus oli tähän että sen kuuluu viedä sen verran.
Nääkin Volkkarit on toisinaan aika yksilöllisiä, toiset on pajalla jatkuvaan, toiset ajelee vuodesta toiseen vain öljyjä vaihdellen. Isäukon Golfissa (-98 1.9TDI) ei tainnut olla 150-350 tkm välillä muuta vikaa kuin alatukivarren takahelat ja iskarin yläpään laakeri. Remmi 90 tkm välein ja öljyt 15 tkm välein.
Kuulin tässä hiljan juttua Audin 3.0TDI:n jakoketjunvaihdosta. Maksaa muistaakseni n. 7000€. Se kun ei olekaan ihan ikuinen ja sijaitsee moottorin takapäässä. Joutuu koko padan vinssaamaan ylös ja korjaamon taksamittari raksuttanee isoja työtuntimääriä. En kuitenkaan tiedä mikä siinä oikein maksaa...
Non niin Skooda jälleen pihassa , ajoin koko matkan ilman mitään häiriöitä n. 50 km !!!
Autoa hakiessani poikkesin siinä pajalla asentajan juttusilla , kyselin tyhmänä että voiko tuolle turbovialle mitään .
Sano heti että jos olis oma auto , niin turbo syliin ...kliineriä ja paineilmaa ...kiineriä lisää
Onnistuu putsaamaan ahtimen aivan hyväksi , siis mikäli ja kun siivet ovat ehjät ...
Turistiin siinä paisteessa melkoinen tovi , lopuksi kaveri totesi merkkihuollon olevan merkkihuolto ...ei kuulemma järki kuulu toimenkuvaan mitenkään ...mutta osat on aina ORIGINAALIA !!! Ja nauro päälle ...
Elikkä vika on testerin mukaan seuraava : välillä ahtaa ja hetkittäin ahdot putoaa alle raja-arvon > menee vikatilaan kulkee 70 km/h.
Korjausehdotus : Ahdin tulee vaihtaa .
Onko nykyauton korjaaminen näin helppoa , töpseli kiinni tietokoneeseen ...ja vikadiagnoosin luku ja sitten koneen " arpoma" korjausehdotus ...EI helevetti ...!!! Missä on asentajan omat aivot ...???
Tää öljyn syönti homma on kanssa aivan käsittämätön homma , valmistajan mukaan kuuluukin kuluttaa öljyä ??!!!
Mullakin edellinen Skoda haukkas öljyä ja samaten 1,9 TDI Leoni , mutta ei sinne puoltalitraa enempää tarvinnu koskaan lisätä.
Toi puol´miljuunaa ajettu Toyota ei syö öljyä ollenkaan , loppu öljyn hukkuminen kun ehjäsin suodattimen jalan :)
Katotaan huomenissa miltä tuo VNT-ahdin oikeasti näyttää ...
Se on se korjaamotakuu, mikä rajoittaa sitä aivojen käytön soveltamista työtehtäviin...
Emännyyden kulkupeli saab 900 turbo,ilveili check engine valolla.
No tietenkään ei menty merkkihuoltoon vaan soitto pailkalliselle saab gurulle,joka kävi lukemassa vikakoodit jotka olivat notta lambda sökö,ja seos liian rikas. No mitäs tehdään kysyin,ja vastaus oli että vaihda termostaatti,ja jos vika jatkuu niin sitten etsitään muualta.
Epäuskoisena hain termarin ja vika hävisi.
Syy:
Kone käy liian kylmänä liian pitkään,eli liian rikasta seosta liian pitkään,eli diaknostiikka päätteli että lambda on sökö koska seos on pielessä.
Eli merkkihuolto olisi aloittanut vaihtamalla sen lambdan,jne.jne.
Niin, olihan skoda aikanaan ihan hyvä automerkki, mutta sitte tuli VAG konserni ja raiskas koko merkin:D.
Kohta C : "käyttöauto" syö harrastepelin rekennusbudjetin aivan kuralle ...ei tuu turboo ...ei tuu toista jakista ...Per**le !!!
No nythän sulla on turbo harrastepeliinkin, kunhan vähän lutrailet kliinerin kanssa. :D
No nythän sulla on turbo harrastepeliinkin, kunhan vähän lutrailet kliinerin kanssa. :D
Se on aivan liian pieni ....:)
Kyllä noiden VAG -konsernin autojen kanssa pärjää, kunhan vaan itse osaa tai haluaa opiskella omatoimista huoltamista/korjaamista.
Sama homma se on kyllä muidenkin käytettyjen autojen kohdalla... :p
Itellä on nyt tonenkin Audi 200 Turbo kakkosautona (aiemmin ollut myös kymmeniä VW:tä ja Opeleita), ja siitä on jo koneen & voimansiirron heikot lenkit käyty läpi.
Automaattilaatikko vaan pitää jossain vaiheessa ottaa irti & uusia turbiini & sisukalut, että uskaltaa puristaa koneesta vielä lisää poweria.
Näistähän saa ihan säätelemällä sellaiset 350Hp irti, ja sitten ahtopuolen osia vaihtamalla turvallisesti sellaiset 500Hp.
Tuon jälkeen pitää jo vaihtaa paremmat kiertokanget (tämäkin vaan vanhempien vuosimallien osalta),...
Nyt siellä on vaan sellaiset n. 220Hp/340-350Nm ja liikahtaa ihan liukkaasti (verrattuna vapari -Patrolliin)... :p
Kyllä sillä aina pyhäaamuisin kirkkoon kerkiää... :D:D:D
Oikeastaan ainoa asia, mikä noissa Audeissa mättää, on se, että kaikki antureiden johdotukset on tehty 0.5mm2 karvoilla.
Anturi kun vanhemmiten laiskistuu, niin heti on automatiikka pielessä.
Omaankin kotteroon joudun ostamaan kaikki lämpö- ja paineanturit uudet, jotta kone toimii niinkuin sen pitääkin toimia.
Noiden antureiden uusimisien jälkeen sillä saa taas huolettomia km:ä seuraavaksi 10v:ksi.
Tekniikkahan noissa vehkeissä on ihan pomminvarmaa, että jos vaan ajatuksen kanssa polkee konetta, niin kyllä tekniikka kestää... :)
Tilasin netistä vielä sellaisen diagnostiikkajohdon + sen 2x2 sovitteen, jonka avulla voi läppärillä tutkia auton antamat vikakoodit ja tarvittaessa kuitata & poistaa niitä.
Jos joku tarvii ODB-II, tms., vaimikäsenytoli, piuhaa & läppäriä autonsa syynäämiseen, niin ottaa vaan rohkeasti privalla yhteyttä... :)
samisami2
03.07.2010, 18:41
Tää öljyn syönti homma on kanssa aivan käsittämätön homma , valmistajan mukaan kuuluukin kuluttaa öljyä ??!!!
Mullakin edellinen Skoda haukkas öljyä ja samaten 1,9 TDI Leoni , mutta ei sinne puoltalitraa enempää tarvinnu koskaan lisätä.
Toi puol´miljuunaa ajettu Toyota ei syö öljyä ollenkaan , loppu öljyn hukkuminen kun ehjäsin suodattimen jalan :)
Katotaan huomenissa miltä tuo VNT-ahdin oikeasti näyttää ...
Tuulilasissa 9/2010 on Audi A4 avant 1,8TFSI 30tkm käyttötesti. Siinä katselin niin ekan kerran öljyä oli lisätty noin 15tkm kohdalla puoli litraa ja seuraavat 0,5L lisäilyt noin 5000km välein. Eli 2litraa ennen 30tkm huoltoa.
Vähän tuntuu liian pitkältä tuo 30tkm vaihtoväli. Kertoohan sen jo konekin kun öljy ei pysy enää oikeassa paikassa.
Omassa peugeot 406 2.0HDI -01 471tkm olen huomannut saman että 15tkm jälkeen alkaa öljyt katoamaan. Öljyt olen vaihtanut 15tkm välein ja aikamoista kuraa on öljy jo tuolla kilometri määrällä. Pösössä vaihtoväli 20tkm. Öljynä mobil rallyformula 5w-50.
Kaverilla -06 Octavia syö öljyä sen verran että joutuu lisäämään vaihtojen välillä. Merkkihuollon vastaus oli tähän että sen kuuluu viedä sen verran.
Oon nähnyt uuden avatun Skeidan koneen, ja kohtuu karkee hoonausjälki oli sylintereissä. Noissa tuppaa öljynkulutus pienenemään kun kilometrejä kertyy enemmän.
Emännyyden kulkupeli saab 900 turbo,ilveili check engine valolla.
No tietenkään ei menty merkkihuoltoon vaan soitto pailkalliselle saab gurulle,joka kävi lukemassa vikakoodit jotka olivat notta lambda sökö,ja seos liian rikas. No mitäs tehdään kysyin,ja vastaus oli että vaihda termostaatti,ja jos vika jatkuu niin sitten etsitään muualta.
Epäuskoisena hain termarin ja vika hävisi.
Syy:
Kone käy liian kylmänä liian pitkään,eli liian rikasta seosta liian pitkään,eli diaknostiikka päätteli että lambda on sökö koska seos on pielessä.
Eli merkkihuolto olisi aloittanut vaihtamalla sen lambdan,jne.jne.
Mistäs tiedät mitä ne merkkihuollossa olisi tohon museopeliin (900 ei kait ole valmistettu hetkeen) kun et vienyt merkkihuoltoon? Luultavasti toi termostaattihomma on ollu siellä tiedossa pikkasen ennemmin kuin kukaan on kerennyt sen nettiin kirjoittaa, josta toi guru on sen tiedon sitten bongannut ;)
ei se oo kyllä normaalia ajella 15 yksillä öljyillä vaikka ois kuin synteettistä:D ja vielä niin pienet öljytilavuudet.. en kyllä ite ajais. 5000 on hyvä =D
ei se oo kyllä normaalia ajella 15 yksillä öljyillä vaikka ois kuin synteettistä:D ja vielä niin pienet öljytilavuudet.. en kyllä ite ajais. 5000 on hyvä =D
Esimerkiksi Opel diesel 2005 tehtaan ilmoittama öljynvaihtoväli 2 vuotta tai 50000 kumpi ensin täytyy. Hyvin noi vehkeet toimi kun puolessa välissä lisäsi puoli litraa öljyä kun leasing yhtiö ei suostunut maksamaan ylimääräisiä öljynvaihtoja :)
santikko
03.07.2010, 21:35
Non niin Skooda jälleen pihassa , ajoin koko matkan ilman mitään häiriöitä n. 50 km !!!
Autoa hakiessani poikkesin siinä pajalla asentajan juttusilla , kyselin tyhmänä että voiko tuolle turbovialle mitään .
Sano heti että jos olis oma auto , niin turbo syliin ...kliineriä ja paineilmaa ...kiineriä lisää
Onnistuu putsaamaan ahtimen aivan hyväksi , siis mikäli ja kun siivet ovat ehjät ...
Turistiin siinä paisteessa melkoinen tovi , lopuksi kaveri totesi merkkihuollon olevan merkkihuolto ...ei kuulemma järki kuulu toimenkuvaan mitenkään ...mutta osat on aina ORIGINAALIA !!! Ja nauro päälle ...
Elikkä vika on testerin mukaan seuraava : välillä ahtaa ja hetkittäin ahdot putoaa alle raja-arvon > menee vikatilaan kulkee 70 km/h.
Korjausehdotus : Ahdin tulee vaihtaa .
Onko nykyauton korjaaminen näin helppoa , töpseli kiinni tietokoneeseen ...ja vikadiagnoosin luku ja sitten koneen " arpoma" korjausehdotus ...EI helevetti ...!!! Missä on asentajan omat aivot ...???
Tää öljyn syönti homma on kanssa aivan käsittämätön homma , valmistajan mukaan kuuluukin kuluttaa öljyä ??!!!
Mullakin edellinen Skoda haukkas öljyä ja samaten 1,9 TDI Leoni , mutta ei sinne puoltalitraa enempää tarvinnu koskaan lisätä.
Toi puol´miljuunaa ajettu Toyota ei syö öljyä ollenkaan , loppu öljyn hukkuminen kun ehjäsin suodattimen jalan :)
Katotaan huomenissa miltä tuo VNT-ahdin oikeasti näyttää ...
sulla joko vnt:n siivet jumittaa, tai n75 venttiili kakkina. aika tyypillinen ominaisuus vag:ssa. mun ahu- konenine pasaati menee kanssa limb:iin välillä, juurikin tuon n75 takia. ja yks vaihtoehto on map-anturi.
patroltd
03.07.2010, 21:48
Uudet autot on pilattu liialla elektroniikalla ja liian pitkillä huoltoväleillä. En tiedä tuttavapiiristä YHTÄÄN uudemmalla autolla ajavaa jolla ei olisi jotain sähkövikaa ollut.
santikko
03.07.2010, 21:50
Pyydäppä se vanha myös mukaan, tuskin se niin yhdeks klöntiks on sulanut etteikö sitä olis voinut laakeroida tms. Tarvii olla kun joku siivapyörät juminu muuttuvasiipisessä kiinni niin jo myydään uutta tilalle kun entisenkin pystyis vaikka kotioloissa liottelemaan ja putsaamaan kuntoon.
tässäkin tapauksessa 90% todennäköisyydellä on vnt siivet jumittanu, pakopesä irti ja puhdistus, säästöä 2100e. mutta kun siellä saatnan merkkikorjaamolla ei muutakun uutta palikkaa. moni "nyrkkipaja" korjaa oikeasti.
sulla joko vnt:n siivet jumittaa, tai n75 venttiili kakkina. aika tyypillinen ominaisuus vag:ssa. mun ahu- konenine pasaati menee kanssa limb:iin välillä, juurikin tuon n75 takia. ja yks vaihtoehto on map-anturi.
Joo , EGR-venttiili purettu ja putsattu ...otteet vaan hukassa ...yli 30 astetta lämmintä ...huh huh ( ja talvella oli liian kylmä :( )
Missäs tuo n75 venttiili oikeen on ? Taikka mikä sen tehtävä on ...muutako rikkinäisenä haitata kulukua :)
Ja Map pitäs ? olla ehjä ...
Äskön juuri liikuttelin tuota VNT:n siipien säätötankoa , mielestäni liikkuu kevyesti 1,5 - 2 cm .
Hajuakaan ei ole kuin paljon pitän liikua ...
Kylän VAG-velhokin on jossakin maastoajosafarilla ja tulee ensviikolla vasta maisemiin ...ittellä ei ole VAG-ohjelmaa eikä piuhaakaan , jotta pääsis ronkkiin koodeja .
En kyllä tiedä edes mikänoista VAG.comin ohjelmista olis oikea ja ja mistä piuha can-vayläseen ...Oikeestaan ei kyllä hirveemmin ees kiinosta ronkkia tota paskalajää ...Toyotassakin olis päivittämistä .
MUTTA KIITOKSIA kaikille jo nyt tulleista vastauksista ...Sinistä Farkku-Skoodaa ei meidän seudulta kannata hankkia ...ees halavalla :) :) :)
mulla töjöttää tossa pihassa vuosimallia -98 A6 Quattro tiptronic laatikolla ja ahtamattomalla 2.4 bensakoneella, mittarissa kilsoja jo 270tkm... jos kestää kasassa tuonne 400tkm hujakoille normihuolloilla niin oon kyllä tyytyväinen. Mutta jos paukahtaa kutoskone tai automaattilaatikko ni sit tulee kalliiks - se jää nähtäväks. Ja onhan siinä kaikkia sähköhärpättimiä hirvee läjä joiden sielunelämästä ei kukaan kait ota selvää ilman vikakoodien ajamista. Pitänee kait se piuha ja ohjelma jostain kaivella.
Toistaiseks oon kyllä ollu tyytyväine ostokseen, mielummin laitan saman rahan kiinni tollaseen lotkoaudiin kun saman konsernin "halvempiin" merkkeihin/malleihin. Noh, vasta tulevat kilsat näyttää kuinka paljon tällänen lotko sitä rahaa imee...
Hyvin toimii!!! tulpatkii vaihdoin turhaa oli veepoverissa vikaa :D
ei se oo kyllä normaalia ajella 15 yksillä öljyillä vaikka ois kuin synteettistä:D ja vielä niin pienet öljytilavuudet.. en kyllä ite ajais. 5000 on hyvä =D
Ei ookkaan normaalia, normaalia on nykyään henkilöautoissa +30 tkm vaihtovälit ja raskaassa kalustossa mennään 100 tkm:kin. Kyllä mä oon 15 tkm päästellyt huoletta, en jaksais useemmin olla vaihtelemassa/ostelemassa öljyjä. Tuo 5 tkm tulee toisilla täyteen jo kuukaudessa... ellei jo viikossa (taxi).
Ite ajelen ennemmin täyssynteettisillä 15 tkm kuin mineraaleilla 5 tkm. Tiedä sitten kumpi parempi vaihtoehto tollaseen esikammiodiisseliin...
santikko
05.07.2010, 15:20
Joo , EGR-venttiili purettu ja putsattu ...otteet vaan hukassa ...yli 30 astetta lämmintä ...huh huh ( ja talvella oli liian kylmä :( )
Missäs tuo n75 venttiili oikeen on ? Taikka mikä sen tehtävä on ...muutako rikkinäisenä haitata kulukua :)
Ja Map pitäs ? olla ehjä ...
Äskön juuri liikuttelin tuota VNT:n siipien säätötankoa , mielestäni liikkuu kevyesti 1,5 - 2 cm .
Hajuakaan ei ole kuin paljon pitän liikua ...
Kylän VAG-velhokin on jossakin maastoajosafarilla ja tulee ensviikolla vasta maisemiin ...ittellä ei ole VAG-ohjelmaa eikä piuhaakaan , jotta pääsis ronkkiin koodeja .
En kyllä tiedä edes mikänoista VAG.comin ohjelmista olis oikea ja ja mistä piuha can-vayläseen ...Oikeestaan ei kyllä hirveemmin ees kiinosta ronkkia tota paskalajää ...Toyotassakin olis päivittämistä .
MUTTA KIITOKSIA kaikille jo nyt tulleista vastauksista ...Sinistä Farkku-Skoodaa ei meidän seudulta kannata hankkia ...ees halavalla :) :) :)
n75 löytyy kun seuraat "hukkaportin" ohjausletkua, pitäis löytyä klotti johon menee 3 letkua ja 2 napainen liitin. tarvikkeena maksaa n. 50€, jos sen vaihtaa niin ei varmaankaan tuohon konkurssiin enää tunnu:) ahtopaineen säätöventtiilinä toimii, eli tuo määrää paljonko vnt siivet aukenee.
jos se tanko noin liikkuu, niin sitte haiskahtais juurikin n75 ongelmalta. egr:ää ohjaa ihan samanlainen venttiili kun vnt:täkin, eli silläkin voi periaatteessa todeta tuon onko siinä ongelma... egr:n n75:ssa on hieman pienemmät kanavat sisällä, mutta moni tuota käyttää vnt:n ohjaukseen kun on tulpannut egr:än.
vag-comin ohjelmista, vcds-lite muistaakseni toimii tuossa can- väyläisessä, ja jos kiinnostaa tuo hommata, niin suosittelen ottamaan yhteyttä www.obd.fi , tai jos ffp forum on tuttu, niin nimimerkillä jaripetteri kirjottelevalta hemmolta kannattaa kysyä. mun käsityksen mukaan pyörittää tuota obd-puljua. mulle tuli kaapeli sieltä viime viikolla, ja sälliltä kun kysy mikä ohjelma ja kaapeli, niin vastaus tuli niinku apteekin hyllyltä. latasin rosstech:in sivuilta sen software version, sillä voi koodit lukea.
tuntuu noiden romujen kanssa olevan pakollinen tuo ohjelma jos sillä ajella haluaa:)
n75 löytyy kun seuraat "hukkaportin" ohjausletkua, pitäis löytyä klotti johon menee 3 letkua ja 2 napainen liitin. tarvikkeena maksaa n. 50€, jos sen vaihtaa niin ei varmaankaan tuohon konkurssiin enää tunnu:) ahtopaineen säätöventtiilinä toimii, eli tuo määrää paljonko vnt siivet aukenee.
Santikolla kun on hyvä tuntuma aiheeseen, niin osaatko sanoa voisko velipojan vm. -98 81kW Paskatin onnettomat menohalut johtua tuosta? Onko noissa jakajapumpullisissa tuota n75-käikälettä? Auto kun ei tunnu edes 66 kilovattiselta, enemmän SDI:ltä. Hyvä kun talvella saa houkuteltua vähän sutimaan jäällä. Ollut yhtä veltto jo 3 vuotta...
Ilmamassamittari on vaihdettu ja turbon siivet liikkuu ainakin siitä taagista liikuttelemalla sen sentin toista. Meinaan ettei turhaan purettas turpoa pöydälle. Auto ei siis savuta eikä käyttäydy muutenkaan huonosti, ainoastaan tehottomasti. Tuntuu että ei saa ruokaa, eikä näin ollen ahtojakaan. Tai voi varmaan olla just toisinpäinkin.
Keräsin itteni kokoon ... tunnin raplasin Skoodaa
Tuollasta normaalia n75 venttiiliä ei tässä autossa ole ...
Kaikki alipaineletkut menee sellaseen 15 x 15 x5 cm olevaan laatikkoon , alipainepumpulta yksi ja loput 5 kpl eripuolelta mottia ( Egr:n on yksi , ahtimelta tulee yksi , sellaseen "palloon" menee yksi , yksi menee ilmanputsarille ...)
Ja liitin joka tuohon tulee näyttäs olevan useanpinapainen ...en arvannut vielä avata ...kerään rohkeutta :)
Mutta ahdin on tarkoitus kyllä ottaa pöydälle ja purkaa ja puhdistaa ...jo pelkästään purkamisen ilosta ...
Mulle on tulossa kaverilta jonkinmoinen testeri-vikoodilukija-kuittaaja-masiina , katotaan mitä sillä saa irti ...
Niin ja tää Skooda on 2,0 TDI 2005 ja jotain mystisiä kirjaimia PDF tai jotain ...
Huomenna pitäs olla turbo irti ...jos on keliä :)
Kuljukka
05.07.2010, 19:20
Joo , EGR-venttiili purettu ja putsattu ...otteet vaan hukassa ...yli 30 astetta lämmintä ...huh huh ( ja talvella oli liian kylmä :( )
Missäs tuo n75 venttiili oikeen on ? Taikka mikä sen tehtävä on ...muutako rikkinäisenä haitata kulukua :)
Ja Map pitäs ? olla ehjä ...
Äskön juuri liikuttelin tuota VNT:n siipien säätötankoa , mielestäni liikkuu kevyesti 1,5 - 2 cm .
Hajuakaan ei ole kuin paljon pitän liikua ...
Kylän VAG-velhokin on jossakin maastoajosafarilla ja tulee ensviikolla vasta maisemiin ...ittellä ei ole VAG-ohjelmaa eikä piuhaakaan , jotta pääsis ronkkiin koodeja .
En kyllä tiedä edes mikänoista VAG.comin ohjelmista olis oikea ja ja mistä piuha can-vayläseen ...Oikeestaan ei kyllä hirveemmin ees kiinosta ronkkia tota paskalajää ...Toyotassakin olis päivittämistä .
MUTTA KIITOKSIA kaikille jo nyt tulleista vastauksista ...Sinistä Farkku-Skoodaa ei meidän seudulta kannata hankkia ...ees halavalla :) :) :)
Imitkö alipaineella tuosta kellosta jolloin siivet liikku, eli pelittääkö kello?
Ja vaikka ne siivet liikuiski hyvin niin kannattaa silti putsata ja testata.
Ahtopaine/lämpötunnistin on kans yks mikä aiheuttaa samanmoisia oireita..
santikko
05.07.2010, 21:35
Santikolla kun on hyvä tuntuma aiheeseen, niin osaatko sanoa voisko velipojan vm. -98 81kW Paskatin onnettomat menohalut johtua tuosta? Onko noissa jakajapumpullisissa tuota n75-käikälettä? Auto kun ei tunnu edes 66 kilovattiselta, enemmän SDI:ltä. Hyvä kun talvella saa houkuteltua vähän sutimaan jäällä. Ollut yhtä veltto jo 3 vuotta...
Ilmamassamittari on vaihdettu ja turbon siivet liikkuu ainakin siitä taagista liikuttelemalla sen sentin toista. Meinaan ettei turhaan purettas turpoa pöydälle. Auto ei siis savuta eikä käyttäydy muutenkaan huonosti, ainoastaan tehottomasti. Tuntuu että ei saa ruokaa, eikä näin ollen ahtojakaan. Tai voi varmaan olla just toisinpäinkin.
oireilee juurikin tuollai. löytyy jakajapumpullisista sekä pumppareista. ja kun maf kerran on jo vaihdettu, niin n75 tai map-anturi todennäköisesti.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
tuosta kannattaa kattoa löytyykö lähikonnuilta joku vcds:n omistaja, luulisin että sellin paaris kun kaffeet tarjoaa niin vikakoodit lukaisevat:)
palde: tosta topicista löytyy kuva, jossa näkyy n75, letkujen paikat ym. jos selventää yhtään: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=130343&highlight=n75+alipaine
http://s265.photobucket.com/albums/ii219/avaly21/MAF%20VW%20Passat/?action=view¤t=turbo_tdi_N75_N18_N239m_EGR_VNT_Act.jpg¤ttag=TDI+Turbo+diagram%2C+N75%2C+N18%2C+N239 %2C+EGR%2C+VNT tuossa kuva. se musta pallo on alipaine akku.
Kiitoksia vaan kaikilla vinkeistä !
Kovasti ollaan Googlattu tietoa ja asiasta ...viddu ku enklanti vaan kääntyy niin huonosti ...olis pitäny viittiä opiskella ...:)
Tuota n75 venaa ei tosiaan löydy tuosta mun Skoodasta , koska kaikki alipaineputket menee kuvassa olevaan "laatikkoon" .
Hintaa tuolle en ole vielä uskaltanut kysyä ...katotaan testerillä ajossa kunhan saadaan ensin tontille ...
Tällä hetkellä vikakoodeja ei ole , koska muisti nollattiin "huollossa".
Ajossa testerillä saatu info viime perjantailta : välillä ahtaa välillä ei ahda > turbo viallinen , täytyy vaihtaa ...
Itte läydetty : - EGR:n ja imusarjan tiiviste vuotanut , uusi tiiveste .
- Painesäiliöltä lähtevä letku hinkuttanut ittensä puhki , nyt löyty syy miksi neste vähenee ...
- Ilmanputsarikotelon pohjalla oleva "lämminilmaventtiili " jumissa ja täysin auki ...vaikka lämmintä tallissa + 30 astetta ...
Mutta eiköhän tuosta jotain saada kun ees yrittää itte ....ja vie sitten oikeelle korjaamolle :) :) :)
santikko
06.07.2010, 19:26
paljonko sun moottorissa on kilowatteja? muistatko moottoritunnusta?
Tere !
Koneenahan tuossa on BKD - mylly ...kilovatteja en kyllä muista , mutta oliskoos 103 kw .
pipo_esa
11.07.2010, 00:01
Oon nähnyt uuden avatun Skeidan koneen, ja kohtuu karkee hoonausjälki oli sylintereissä. Noissa tuppaa öljynkulutus pienenemään kun kilometrejä kertyy enemmän.
Nykyään ei taideta hoonata enää vaan poraavat hiukan tarkemmin :d
Säästävät koneistusajassa ja jos silloin tällöin joutuu takuuaikana hoonaa pytyt ja rengastaa niin säästävät kuitenkin
Ahdin oli siis täysin kunnossa , siivet toimii ,ei jumi !
AHTOPAINEANTURI viallinen / paskanen , uusittu koko roska > kustannusvaikutus noin 12 € koska osa oli ylijäämää jostakin projektista !
Säästöä tuli semmottet 2482 € ...
Tais jäähä vielä kohtuullinen tuntipalkka :)
Otetaan sitten sille olut... :D
Löytykös tämä vika nyt sitten koodeista vai ihan sattumalta... , jos pääsit lukemaan ne koodit , niin oliko siellä että turbocharger crash? Vai arvasko ne siellä korjaamossa.
Otetaan sitten sille olut... :D
Löytykös tämä vika nyt sitten koodeista vai ihan sattumalta... , jos pääsit lukemaan ne koodit , niin oliko siellä että turbocharger crash? Vai arvasko ne siellä korjaamossa.
Joo , vikakoodia ei muistissa ollut . Mutta testeri kiinni ja rankalla kädellä muutamia kiihdytyksiä lämpösellä koneella ja jo ahtopaineen yläraja ylittyi > moottori safety moodiin ...
Eli olihan Metro osittain oikeessa eli välillä ahtaa ja välillä ei ! Tai oikeestaan ahtaa liikaa ...
Tällä tutulla on jonkun verran VAG_autoja takana , joten tiesi jo etukäteen käikäleet jotka voivat tuon vian aiheuttaa ...
Samainen kaveri toi myös uuden ahtopaineanturin mukanaan , osan vaihdon jälkeen auto pelasi kuin " aikoina hyvinä" .
Osaa "testattu" n. 1200 km ja edelleen toimii ...mutta maku meni kyseiseen pirssiin , ja koska auto on tehty ajettavaksi niin vaihtoonhan tuo männäviikolla meni ...
Nyt sitten ajellaa Mitsulla !!!
Otetaan olut sille ...:)
No et sitten ainakaan parempaan vaihtanu :D
Joo , vikakoodia ei muistissa ollut . Mutta testeri kiinni ja rankalla kädellä muutamia kiihdytyksiä lämpösellä koneella ja jo ahtopaineen yläraja ylittyi > moottori safety moodiin ...
Eli olihan Metro osittain oikeessa eli välillä ahtaa ja välillä ei ! Tai oikeestaan ahtaa liikaa ...
Tällä tutulla on jonkun verran VAG_autoja takana , joten tiesi jo etukäteen käikäleet jotka voivat tuon vian aiheuttaa ...
Samainen kaveri toi myös uuden ahtopaineanturin mukanaan , osan vaihdon jälkeen auto pelasi kuin " aikoina hyvinä" .
Osaa "testattu" n. 1200 km ja edelleen toimii ...mutta maku meni kyseiseen pirssiin , ja koska auto on tehty ajettavaksi niin vaihtoonhan tuo männäviikolla meni ...
Nyt sitten ajellaa Mitsulla !!!
Otetaan olut sille ...:)
Millasella mitsulla rupesit ajeleen?
No LANCERhan tuo on ...ja köyhät kun ajaa diisselillä niin 2,0 DI-D
Joo , tiedetään VAG-konsernin perusmoottori tuossa on , mutta Mitsun oma vaiheloota ja turbo :)
Niin tosta paremmuudesta tiedä ... mutta paljon huonommaksi ei ainakaan voi mennä :) :) :)
Ahdin oli siis täysin kunnossa , siivet toimii ,ei jumi !
AHTOPAINEANTURI viallinen / paskanen , uusittu koko roska > kustannusvaikutus noin 12 € koska osa oli ylijäämää jostakin projektista !
Säästöä tuli semmottet 2482 € ...
Tässäkin tapauksessa olis merkkihuollossa vaan vaihdettu kaikessa hiljasuudessa turbo, käyty koeajolla ja todettu että ai perkule, eipä hyödyttänytkään mitään. Sitten oltais tutkittu vähän lisää ja vaihdettu ahtopaineanturi. Asiakkaalle juteltu vähän myötätuntoa osoittaen että voi että, mutta nyt se on kunnossa ja lasku sen reilut 2500 €. Asentaja ehkä sitten vielä myöhemmin myisi tämän kunnossa olevan ex-turbon kaverilleen parilla satkulla koska asiakas ei halunnut rikkinäistä öljyistä turboa muistoksi.
Heikki L
13.07.2010, 07:27
Ja tämä on vielä valitettavan yleistä, tädille kaupiteltiin joskinn saksan vehkeeseen uutta kattia kun vanha on kuulma huonossa kunnossa. uusi 1000e+työ.Merkkiliikkeessä.
joku katin vikakoodi oli tullu näytölle. no lähti nollauksella ja 30e anturin vaihdolla pois.
Tais asentaja vaan tarvita omaansa kattia;)