PDA

View Full Version : 1KZ-T hiluksiin


hiluks
31.01.2010, 22:14
alkaa vtuttmaan tuo umpilaiska hiluksi.

turbotus ollu mielessä,samoten alkup 2l-t/2.4l turbomoottori. nälkä kuitenki kasvaa syödessä ja 2l moottorithan ei mitään hirmusia virikoneita oo.

auto on työkäytössä mulla (koneurakointi) eli sais olla toimintavarma myös.

siispä kyselisin tuosta 1kz-t moottorista muutama juttuja:

minkälainen operaatio? mahtuuko, sopiiko kytkinkoppaan?

koneen teho/viriyspotentiaali vakiopumpulla?

mistä niitä saa?

Luigi81
31.01.2010, 22:22
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60974

pulu
31.01.2010, 22:41
alkaa vtuttmaan tuo umpilaiska hiluksi.

turbotus ollu mielessä,samoten alkup 2l-t/2.4l turbomoottori. nälkä kuitenki kasvaa syödessä ja 2l moottorithan ei mitään hirmusia virikoneita oo.

auto on työkäytössä mulla (koneurakointi) eli sais olla toimintavarma myös.

siispä kyselisin tuosta 1kz-t moottorista muutama juttuja:

minkälainen operaatio? mahtuuko, sopiiko kytkinkoppaan?

koneen teho/viriyspotentiaali vakiopumpulla?

mistä niitä saa?

Onhan tos kattilas potenttiaalia,mul on läjäs toi pata ja löyty penkis taka tennarist 135 whp,ja ei ole ku lisätty syöttöö ja cooleri asenettu ja avara putki,ja tää 0,8 paineel,ja lisäks lähtee vetämään alhaalta!

Vilkutin
31.01.2010, 22:52
miten niin 2L ei oo hirmusia virimoottoreita? En tiedä sitten millanen virimoottori toi on mitä himoitset MUTTA

Kyllä mä sain ainakin 2L2, 162hv... cooleri ja turbo ja syöttöä lisää. Et en tiiä sitten mikä on helpointa, lyödä pakosarjaan urpo kiinni ja cooleri keulaan ja syöttöä lisää. Luulis että pääset noin helpommalla kun moottoria vaihtamalla.

pulu
01.02.2010, 07:51
no löytyhän siit läjän 2ltteestä 159 heppaa taka fillarist et kyl siitäki saa puhtia,mut se raha mitä siihen meni niin halvemmaks ois tullu hankkii heti oi 1kzt pata!ja ainaski toi on pysynny nipus viel toisinku toi 2lt,ja sit onhan tos isompi kytkinki!

Vilkutin
01.02.2010, 09:00
veikkaaan et poikii toi sun nykynenkin pata sillä turbolla :D

hiluks
02.02.2010, 22:21
jostain yystä en löytänyt haulla tuota juttua 1kz moottorin vaihosta, muistan kyllä joskus siitä lukeneeni.
--------

mitenkä moottorin korvakkeet sopii? 4 runnerihan on "umpihiluksi"

tarviiko moottoria/laatikko siirtää jos laittaa sähköfletin?

SuurSyömäri
02.02.2010, 23:40
Hiluxeja oli 70 luvulla ainakin takavetoisina.... Mikähän hilu kyseessä?

Enivei.. resepti sopivaan ja tehokkaaseen ja hyödylliseen menoon...

Keulasta taaksepäin luettelo optimaalisena

1KZ-T Kytkinkopalla -> 4Runner V6 vaihteisto -> Jakovaihteistoadapteri kettingistä hammasrattaiseen -> Hammasratasjakovaihteisto Hilux LN46-110 nelivetomalleista.

Jos olet onni onnekas ja olet löytänyt runnerista kotoisin olevan 3 litran diisseliturpopadan niin ota se vaihteistoineen ja adapteroi sinne perään hammasratas jakovaihteistoja.

2LT koneella ajettaessa tärkein varuste on toimiva kännykkä....

Vilkutin
04.02.2010, 09:08
kännykkä jotta voi soitella taakse jäänneille, että missä päin ovat tulossa?

:):):):)

Hilari
04.02.2010, 10:30
niin, minkäs ikäinen hiluxi sulla nyt on?

vanhemmat 2l ja 2l-t padat on 9mm nestepäällä olevalla syöttöpumpulla -> näistä saa n. 130hv:tä kohtuudella ulos sopivalla turbolla ja coolerilla höystettynä.
uudemmat 2l2 ja 2l2-t pannut on sitten 10mm nestepäällä ja niistä sitten saakin jo tehoa ihan mukavasti , 160hv.tä pitäisi tulla helposti ihan syöttöä lisäämällä ja tietenkin taas cooleri ja sopiva turbo kaverina, eli ei ainakaan toyota ct20 jälkipoltin pakokaasujarru.
eikös Vilkutinkin päässyt aika nätisti +160hv kerhoon.
ja tuo uudempi pata kestää järkevällä käytöllä varmasti pitkään tuollaisella 160 hepan säädöllä (itse ajelin reilut 80000km noin ja ei ongelmia) .

kannatta harkita vielä sitä turbotusta ja coolerin laittoa, mukavaa värkkäämistä ja ei kauhean kallista jos ei kaikkea osta uutena ja osaa itse vähän sepittää. turboja ja coolereita saa kohtuu hinnalla.
kytkin onkin sittten se sulake joka alkaa luistamaan näissä, vakio kytkin kestää maltillisen väännön kasvun, ainakin hyvä sellainen pitää kohtalaisesti. mulla tuo 160 hepan teho tuli ulos noin kilon ahtopaineella ja ehkä tehoa ois saanu enemmänkin vakio nestepäällä, mutta syöttö piti säätää kytkimen ehdoilla. jos syöttö oli hieman isommalla ja ahtoja vähän enemmän, pomppas kierrokset 2500 kiihdyttäessä aika nopsasti tappiin kun kytkin alkoi luistamaan...
tähänkin on monta ratkaisua, juukasta saa nykyään jotakin pitävämpää kytkinpakettia ja mm. act tekee hilun bensa koneelle kisakytkimiä ja niissä ainakin on tautisen jäykkä asetelma ja levyvaihtoehtoina pitävämpi massalevy tai sintteriä 4 tai 6 lapaisena. sopii kun avartaa hieman kytkinkoppaa sisäpuolelta (muutama vahvikeharja pitää madaltaa) ja sorvaa vauhtipyötää matalammaksi ja tekee siihen uudet reiät bensapadan asetelmalle.

sitten jos tästä haluaa vielä vakiomoottorista voimaa enemmän, on syöttöpumppu käytettävä dieselpajalla (lue mynädiesel tai hp diesel) joka värkkää siihen paremman säätimen ja 12mm nestepään. sitten jos kaikki on kunnossa menee tuon 200 hv:n paremmalle puolelle reippaasti ja sen huomaa sitten menohaluissakin...

ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...

SuurSyömäri
04.02.2010, 13:36
kännykkä jotta voi soitella taakse jäänneille, että missä päin ovat tulossa?

:):):):)

Ei kiertokanget osaa vastata puhelimeen..... :D:D:D:p:cool:

Vilkutin
04.02.2010, 14:16
totta, eikä ne kerkeiskäään kun hlx kone kiertää ja kaverit jää...


Mjuuuu, täältä löytyy omista räpellyksistä kuvia.. .monelle linkki varmaan tuttu, mutta jos jollekkin ois iloa.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/

pulu
04.02.2010, 16:12
ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...[/QUOTE]

olikohan toi ct12b vai 16b,ei muista mut matti voi korjata,mut ct20 se ei ole!

-MaTTi-
04.02.2010, 20:35
ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...

olikohan toi ct12b vai 16b,ei muista mut matti voi korjata,mut ct20 se ei ole![/QUOTE]

Ei nii. Se on CT12b. Sama 1KZ-T:ssa ja 1KZ-TE:ssa.

Rekisteröimätön
05.02.2010, 17:15
se on ct12b ahdin

Vilkutin
06.02.2010, 22:01
Tuosta 2L koneiden voimattomuudesta... kaverin 2L jauhaa vielä 3lla varsin kivasti... :D

http://www.youtube.com/watch?v=oVyyZOXjfI0

SuurSyömäri
06.02.2010, 23:05
Tuosta 2L koneiden voimattomuudesta... kaverin 2L jauhaa vielä 3lla varsin kivasti... :D

http://www.youtube.com/watch?v=oVyyZOXjfI0


Niinpä......... tohon vielä perussetti lahtelaisia offiharrastajia salkkuineen niin kytkintä löysätessä kuuluis vain semmonen mopon Brooooobrooo ääni. Pitäshän sun tietää.... kysy vaikka väihköseltä :p

hiluks
08.02.2010, 21:37
vai että 200hv on ihan pikkujuttu? voisin haluta nähä semmoset paperit.

turboja löytyy omasta, samoten välijäähdytin, että sen puoleen ei ois paha. auto on 89, 2l. ajettu 350th. kone tuntus olevan kaikin puolin tikissään. ollu mulla jotain 2v. kesällä lavalla on 450l löpöä+100kg hakkurinosia+työkaluja ja alla 33" kumhot...ei hjuva...

pitkän päivän jälkeen viiminen asia mitä haluaa tehä on hiluksin korjaaminen. eli ykkös vaatimus on luotettavuus.

hj61 ollu talossa yli 20v. siinä on ihan eritvalla vetoj ihn vakiona ja on ollu 100% luotettava. samoja ominaisuuksia haluisin hilultakin.
--------------------

mullakun nyt ei ihan joka ikisen auton tekninen sanasto oo hallussa niin kertaan vielä kerran. haluisin asian myös rautalangasta väännettynä. eli sopiiko se 1kz tuohon hiluksin laatikkoon. en aio mihinkään drifting kisaan sillä ja metsässä saa möyriä työn puolesta riittävästi. ajo on asfaltin,soran ja metsätien päällä. vai tarviinko "4juoksian jakista ja lnsfdf-jgz lootan",ym ;-) <--- huonoa huumoria

-MaTTi-
08.02.2010, 21:46
eli sopiiko se 1kz tuohon hiluksin laatikkoon.

Juuei. Siis ei sovi kytkinkoppaan, mutta kun pulttaat kytkinkopan laatikosta irti ja vaihdat sen 1KZ:n kytkinkoppaan, niin sitten sopii Hiluxin laatikko jatkeeksi. Ainakin pitäisi sopia.

hiluks
08.02.2010, 22:40
kitoos! näihän sen pitääkin mennä jos kytkin on isompi...

paras olis tietty hommata koko tekniikka runnerista...
------

mitenkäs koneenkorvat sattuu jos laitan hiluun vain 1kz ja kytkinkopan. kone kait pitempi, eli syyläriä rupee ahistaan. saako riittävästi tilaa jos hoitaa tuuletuksen sähköflektillä?

SuurSyömäri
09.02.2010, 00:04
kitoos! näihän sen pitääkin mennä jos kytkin on isompi...

paras olis tietty hommata koko tekniikka runnerista...
------

mitenkäs koneenkorvat sattuu jos laitan hiluun vain 1kz ja kytkinkopan. kone kait pitempi, eli syyläriä rupee ahistaan. saako riittävästi tilaa jos hoitaa tuuletuksen sähköflektillä?

Kertauksen vuoksi....

HILUXIN VAIHTEISTO EI PULTTAUDU 1KZ-T:n KYTKINKOPPAAN!!!!

1KZ-T:n perässä on AINA iso vaihteisto. Eli vaihteiston pulttijako on samannäköinen hiluxin lootassa kuin on 1KZ-T:n kopassa mutta se on pikkuruisempi jolloin ison vaihteiston pulttijako ei sovi siihen pienen vaihteiston pieneen pulttijakoon......

Eli. Tarvitset 1KZ-T:n perään ISON vaihteiston joka löytyy esim. V6 mallin neljärunnerista, LJ70, tai vaikka KJ9X kulkineista. Hiluxien, RJ70, HJ, BJ kulkineiden vaihteistot ei käy suoraan pulttaamalla.

Nyt en mene vannomaan näiden uusien hiluksien vaihteistojen sopivuudesta mutta on aika hyvissä varoissa jos sellaisen käy tojotalta ostamassa tai jos omistaa uuden varaosahiluxin.

Oliko tarpeeksi rautalankaa. Yritin ainakin isoillta tikkukirjaimilla kirjoittaa tärkeimmän :p:D:cool:

Ja vaihteisto joka sopii siihen 1KZ-T tai TE kopan perään on joko R150F tai R151F. Ei G56 vai mikä se nyt oli hiluxissa.

LN 46, 65, 110, 170 malleissa EI ainakaan ole sopiva vaihteisto tohon em. kytkinkoppaan.

hiluks
09.02.2010, 08:19
hyvä! nyt oli sinne päin. mersumiehenä nää "työkoneet" jääny hiukka vähemmälle huomiolle. tojotat kun ei tarvi huomiota, kulkee vaan...

SuurSyömäri
09.02.2010, 08:53
hyvä! nyt oli sinne päin. mersumiehenä nää "työkoneet" jääny hiukka vähemmälle huomiolle. tojotat kun ei tarvi huomiota, kulkee vaan...

:D:D:D:D

Noni. Hyvä! Eli paras olisi jos ton koneen haalit että saat sen kytkinkopalla ja kiinnität sen perään V6 4runnerin vaihteiston. Sen perään sitten adapterihässäkkä jolla saat sitten sinne vaihdettua jakovaihteiston vaikka siitä sun hiluxista. Niitä jakovaihteistoja voi välittää mutta 4runnerissa olevaa ketjuvetojakovaihteistoa ei voi välittää.

Jos löydät vaihteiston LJ:stä tai KJ95:sesta niin niihin tarvii saada silti yx alumiiniholvi V6 runnerista jotta saa sen adapterin paikoilleen. KJ9X on vain hieman ongelmallisempi koska siihen tarvitsee jo vaihteiston ratasosia jne. jotta saa sen alumiiniholvin käymään siihen paikoilleen.

Joten KJ9X vaihteisto käy mutta on ongelmallisempi jatkojalostaa. Sekä KJ9X jakovaihteiston etukardaani lähtee vasemmalta puolelta eteenpäin. LJ vaihteisto kaikkinensa on lyhyt. Joten etukardaani un pikku tumppi mutta saattaa toimia nimenomaan risukeulaisessa jossa etukardaanin asema on vakio. Perä ei liiku ylösalas ja jakovaihteistokin pysyy suunnilleen paikoillaan.

Lue ajatuksella noita ohjeita koska me ollaan noi sovittelut ryssitty ja testattu suunnilleen kaikilla menetelmillä ja kaikilla vaihteistoilla. Se kaava mikä siellä aikaisemmin on, ei ole tempaistu taikurinhatusta vaan testien ja erehdyksen perusteella todettu toimivimmaksi yhdistelmäksi saada 1KZ koneet 4Runner - hiluksi - LJ malleihin maastoajamisen suhteen parhaaksi. Met jouduttiin tilaamaan se alumiininen väliholvi (huom. ei kytkinkoppa vaan alumiininen osa vaihteiston ja jakovaihteiston välillä) LJ 70 vaihteiston perään saksasta. Suomesta olisi, silloin kun sitä yritettiin ostaa, saatu halvin holvi ostamalla puoli autoa samalla. Saatavuus on siis heikko.

LJ:n jakovaihteistoon on ehkä saatavilla vielä suomisatsia välityksiin 1400 €. Mutta hiluksiin asennettuna toi LJ:n vaihteistopaketti on tosiaan aika lyhyt. Ja suuria ongelmia alkaa muodostumaan jos yhtäkkiä päättääkin risukeulahiluksin etupään vaihtaa jäykkäakseliseksi. Me testattiin se ja kardaanissa ei käytännössä ollut kuin liuku laippojen välillä ja kardaanin kulma jakovaihteison ja akselin välillä oli täysin naurettava. mm. BJ tai HJ mallin kardaanin nivel ei edes kääntynyt niin pitkälle että ne olis joskus kohdannu ne vaihteistojen laipat ja kardaanin laipat toisensa. Hiluxin norminivelillä sen sai siihen jotenkin asemoitua mutta kulma oli sen verran kulmikas että ensimmäisessä kunnon vedossa olisi taatusti lentänyt kardaani edestä kuikkaan.

Sillai.... aina kannattaa kysyä kun joku on jo ryssinyt asiat muutamaan kertaan valmiiksi. Mutta turpoasioista ei kannata kysyä kun ne on kauheeta salatiedettä.... joita ei millään voi kenellekkään kertoa.... Seuraava kysymyksesi voisikin olla turpon malli, koko ja asemointimetodi... Hehheh... jos joku vastaa niin onnittelen. Itse en koskaan saanut kysymykseen "mikä turpo 3B moottoriin?" kunnollista vastausta yksityiskohtineen. Paras tais olla "Eikö saabin turpo käy?".....:mad:

Eiku onnea ja menestystä sekä nyt heti hakemaan se traktorin kone sieltä virosta... kannattaa olla vikkelä koska kone tuskin kauaa sielä lepäilee.

-MaTTi-
09.02.2010, 21:41
Kertauksen vuoksi....

HILUXIN VAIHTEISTO EI PULTTAUDU 1KZ-T:n KYTKINKOPPAAN!!!!



Kiitti Jari oikaisusta, jotenkin kuvittelin että sama R150F-lodju lojuisi Hiluxinkin voimalinjassa.

Tässä kuvia 90-sarjalaisen laatikoista, purettu siis 1KZ-TE:n perästä pois:
http://i227.photobucket.com/albums/dd167/Beemerbob/Toyota%20Land%20Cruiser/DSCN4625.jpg

http://i227.photobucket.com/albums/dd167/Beemerbob/Toyota%20Land%20Cruiser/DSCN4628.jpg

Ja jakolodju:
http://i227.photobucket.com/albums/dd167/Beemerbob/Toyota%20Land%20Cruiser/DSCN4583.jpg

http://i227.photobucket.com/albums/dd167/Beemerbob/Toyota%20Land%20Cruiser/DSCN4568.jpg

Hilari
16.02.2010, 14:28
myös tuollainen 5L pata voisi olla turbolla höystettynä aika namu hiluxin nokalle, eli sama L sarjalainen 3 litran versiona, vaparina muistaakseni noin 200nm vääntö ja 100hv teho...
menisi heittämällä varmaanki reikään....

hitoy
11.01.2013, 16:29
Eli 1kzt-t ---> runnerin aski ( onko samanpituinen kuin 110 hilun? ) ---adapteri möllikkä ---> hilun jakis on siis resepti. Täytyykö kardaanit muokata vai osuuko pituudet yhteen? Oma hilu kun pätkästy rungosta ja kardaanikin on tehty valmiiksi nykyisille pituuksille. edessä kierteet ja 110.n oma etukardaani. Tässä viellä pohditaan nostanko takaisin 2lt2.sen vai vaihtuuko kone johonkin muuhun. Ahdin ja kytkin menisi vanhasta kummiskin uusiksi. :rolleyes: nopein tapa saada kottero JOSKUS edes ajoon olis tietty heivata tuo 2l takasin. Harrastus niin aluillaan ja pyörät ei tule olemaan kuin max 35". Lukottomat akselit pidetään alla kunnes taidot rupeaa lukkoja vaatimaan. Ei tehdä liian "helppoa" hommista näin alkuun. Monesti nähnyt että pikku jumissa lyödään ne lukot heti kiinni ja huonolla tuurilla rikottiin viellä paikkoja. meni vähän OT...

Arska
11.01.2013, 18:39
Eli 1kzt-t ---> runnerin aski ( onko samanpituinen kuin 110 hilun? ) ---adapteri möllikkä ---> hilun jakis on siis resepti. Täytyykö kardaanit muokata vai osuuko pituudet yhteen? Oma hilu kun pätkästy rungosta ja kardaanikin on tehty valmiiksi nykyisille pituuksille. edessä kierteet ja 110.n oma etukardaani. Tässä viellä pohditaan nostanko takaisin 2lt2.sen vai vaihtuuko kone johonkin muuhun. Ahdin ja kytkin menisi vanhasta kummiskin uusiksi. :rolleyes: nopein tapa saada kottero JOSKUS edes ajoon olis tietty heivata tuo 2l takasin. Harrastus niin aluillaan ja pyörät ei tule olemaan kuin max 35". Lukottomat akselit pidetään alla kunnes taidot rupeaa lukkoja vaatimaan. Ei tehdä liian "helppoa" hommista näin alkuun. Monesti nähnyt että pikku jumissa lyödään ne lukot heti kiinni ja huonolla tuurilla rikottiin viellä paikkoja. meni vähän OT...

Jos helpolla haluat sen 1KZ-T:n Hiluxiin, niin multa löytyy kytkinkoppa millä saat sen sopimaan suoraan nykyiseen vaihteistopakettiin.

hitoy
11.01.2013, 19:50
Helppo ei koskaan kuulosta hyvältä. :D Luin että aski ei kestä mutta samahan se on onko keulalla piristetty 2l tai jopa 5l moottori. Samalla tavalla se siellä rasittuu. Harkitsen vielä hetken että lähteekö kone myyntiin ja virosta koko runneri. Eli aski on ilmeisesti pidempi? Kuvittelin että 4r ja 110 olisi niin läheisiä että olisi ollut enempi bolt-on juttu. :o

toyota4x4
12.01.2013, 09:46
Helppo ei koskaan kuulosta hyvältä. :D Luin että aski ei kestä mutta samahan se on onko keulalla piristetty 2l tai jopa 5l moottori. Samalla tavalla se siellä rasittuu. Harkitsen vielä hetken että lähteekö kone myyntiin ja virosta koko runneri. Eli aski on ilmeisesti pidempi? Kuvittelin että 4r ja 110 olisi niin läheisiä että olisi ollut enempi bolt-on juttu. :o

olisko pituus eroa ollut alle 2cm laatikossa lisäks tarttee sen v6 adapterin lootan ja ratas jakiksen väliin.

RIPAX
12.01.2013, 23:18
Runnerin R150f+Tgn adapteri+hiluksin jakis=yhtä pitkä ku hiluksin orkkis laatikkopaketti. Sit ton adapterin kans joutuu jakolootaan laittaa sen top shift kitin,eli jakis keppi tulee jakiksen päälle eikä väliholviin niinku alunperin.

hitoy
13.01.2013, 00:33
Runnerin R150f+Tgn adapteri+hiluksin jakis=yhtä pitkä ku hiluksin orkkis laatikkopaketti. Sit ton adapterin kans joutuu jakolootaan laittaa sen top shift kitin,eli jakis keppi tulee jakiksen päälle eikä väliholviin niinku alunperin.

Saako noita adaptereita suomesta vai maailmalta? entäs tuo kepin muutos? mikä vika tuossa runnerin jakiksessa on?

toyota4x4
13.01.2013, 04:53
Saako noita adaptereita suomesta vai maailmalta? entäs tuo kepin muutos? mikä vika tuossa runnerin jakiksessa on?http://www.trail-gear.com/v6-adapter-plate

hitoy
13.01.2013, 12:19
Kiitos vastauksista. Täytyy lyödä myssyyn hautumaan kattila asiat. Onko tuo runnerin jakis siis heikko vai mikä siinä on? Olisiko ideaa lyödä tuon 4r.n jakiksen perään hilun oma jakis jolloin saisi välityksetkin kohilleen? Kelpaako muuten tuplajakis ylipäätään leimalla? vaatisi siis yhden adapterin jakiksien väliin ja kardaanit menisi uusiksi anyway. edessä pidentyisi ja takaa lähtisi kannatin veke ja suora kardaani tilalle?

JuuPeri
13.01.2013, 12:36
Eipä nuo mulla ainakaan mitään valittanu tuplajakiksesta leimalla. tainnu ees huomata sitä:D

RIPAX
14.01.2013, 21:57
Kiitos vastauksista. Täytyy lyödä myssyyn hautumaan kattila asiat. Onko tuo runnerin jakis siis heikko vai mikä siinä on? Olisiko ideaa lyödä tuon 4r.n jakiksen perään hilun oma jakis jolloin saisi välityksetkin kohilleen? Kelpaako muuten tuplajakis ylipäätään leimalla? vaatisi siis yhden adapterin jakiksien väliin ja kardaanit menisi uusiksi anyway. edessä pidentyisi ja takaa lähtisi kannatin veke ja suora kardaani tilalle?

Runnerin jakiksen ongelma on se et se on ketjuvälitteinen,sikäli hyvä et siin on hieman tiuhempi pikku puoliku hammaspyörällisessä. Ketjuvälitteinen ei oo naitettavissa minkään kanssa,ei myöskään hiluksin jakorasian kanssa. Leimalla ei kai mitään ongelmia,mikään osahan ei ole vaihtunu vaan lisääntyny vaan. Hiluksin jakiksien tuplaaminen käy semmosella Trail gearin tai vast. adapterilla. Kardaanit toki menee lyhennykseen/jatkettavaksi ja ite en muuttas taka kardaania yks osaseks. Mut se ketjullinen on aina esim. runnerin askin perässä ja muistaakseen käy hiluksiin heittämällä kun on päävaihteistokin sopiva. Ja runnerin R150f käy hiluksiin läjän kytkin kopalla,MULLA muuten on myytävänä runnerin jakorasiaa ja läjän kytkin koppaa!!!

toyota4x4
14.01.2013, 22:21
mulla kyllä kysy että onko voimansiirto(vaihteisto) vaihdettu vastaamaan 3.0 moottoria.