View Full Version : Volvoon Ohjaustehostajaa?
Millä kaikilla mahdollisilla virityksillä olette toteuttaneet Volvo C 303-306 malleihin tehostajia ja oisko kuvia toteutuksista?
letukan g30 taitaa olla yleisin
Mun profiilissa on pari yleiskuva pumpun sijoituksesta ja simpukkakin näkyy vähäsen.
Saginaw-pumppu(se perus pisara peltikuorinen) orkkis laturin paikalla, Chevy G30 simpukka ja Jeep XJ:n pitman arm. 7xx Volvon rattipylväs, Flaming Rivers ristinivel pylvään ja simpukan välissä.
Samanmoisia toteutuksia lienee Volvoguruillakin, suurimmat erot taitaa olla pumpun sijoituksessa. Meikäläinen halusi laturin pois kuravellin keskeltä, joten pumppu pääsi sinne alas nauttimaan olostaan.
Mulle on tulossa tuollanen A1 simpukka, kuulemma sama kaikissa saman ikäsissä Chevyn malleissa, vanhemmissa kuin ylempänä listataan. Saas nähdä sitte kun tulee perille....
A-1 CARDONE Part # 277514
Olisko se kiinni vuosimallista, semmoiseen käsitykseen olen päässyt? Vanhoissa(-7x) olis se ulostulo pitkällä kaulalla, muutenhan se simpukka on just presiis sama ainakin ulkoisesti.
Oli semmoinen uudempi simpukka taannoin tossa arkistossa ja ainoa ero oli se kaula.
Tämä oli arvelua, asian oikeaa tilaa en tiedä.
Omakohtaista kokemusta on väärän (liian uuden mallisen) ostamisesta... En tiedä vuosimallirajaa mutta noissa 70-luvun G30:ssa oli pitkällä "kaulalla" olevia ja uudemmissa lyhyellä.
Omakohtaista kokemusta on väärän (liian uuden mallisen) ostamisesta... En tiedä vuosimallirajaa mutta noissa 70-luvun G30:ssa oli pitkällä "kaulalla" olevia ja uudemmissa lyhyellä.
Toi oli hyvä tieto.
Eli tälläinen?:
http://info.rockauto.com/getimage/getimage.php?imagekey=31235&imageurl=http%3A//www.cardone.com/Imagesftp/27/277514-01.jpg
ei ole hinnalla pilattu:
A-1 CARDONE Part # 277514 {Reman.}
Power Steering $152.79
Joo pitkäkaulanen sen pitää olla, koska muuten ei yletä runkoaisan läpi. Vuosimalliraja tais olla tyyliin -79 ja vanhempi. Varmuuden vuosimalliin saa kun iteroi esim tuolta Rockauton osakataloogista. Tuo mulle tuleva on nimenomaan pitkäkaulanen - tai ainakin sellasen olin tilaavinani.
Sektorivarsi on mulla vielä kysymysmerkki. Olis senkin voinu tilata samalla kun pumpun mutta kun ei ole aavistustakaan minkä vekottimen (joku Jeep?) sektorivarsi on sopiva niin jätin tilaamatta... Tarkoitus käydä romiksilla penkomassa kun asian on enemmän ajankohtainen mutta jos joku tietäs suoraan mistä katella niin helpottashan se etsintää.
Rekisteröimätön
20.05.2010, 01:34
Joko sitä varmuutta sektorivarsista ja muista tarpeista löytyy?
Tuo mun tilaama simpukka tuli ja oli pitkällä kaulalla. Rattiakselille päin 30-spline D 18.3mm. Paikoilleen en ole vielä koettanu, muut hilut puuttuu.
Tuota on paljon noihin projekteihin myyty ja löytyy varastosta: http://www.jamant.fi/pitmanarm-croj5352278-p-2133.html
Rekisteröimätön
22.05.2010, 07:57
Kiitos, kaunis
Ja nyt nekin loppui varastosta, lisää tulee...
Oliskos antaa jotakin tarkempaa tietoa tuosta Flaming Rivers ristinivelestä joka käy tuon Cardonen simpukan ja 7xx rattiakselin väliin??
Oma tehostin projekti olis enään sitä vailla....
Mulle on tulossa tuo, tilasin suoraan Flaming Riveriltä, 107$ plus jotain voudille - aika näyttää. Millanen simpukka sulla on? Tuo nivel passaa 30-spline simpukkaan mutta noita voi olla myös 36-spline. Rattiakselin pää on 3/4" DD.
Mulle on tulossa tuo, tilasin suoraan Flaming Riveriltä, 107$ plus jotain voudille - aika näyttää. Millanen simpukka sulla on? Tuo nivel passaa 30-spline simpukkaan mutta noita voi olla myös 36-spline. Rattiakselin pää on 3/4" DD.
Se on just tuo sama A-1 CARDONE Part # 277514.
Jenkeissä tuon hinta on muuten 121€ ja Suomeen tuotuna kaikkineen kuluineen hinnaksi tulee 312€. :eek:
...ja kuitenkin halvempi kuin Suomessa jälleenmyyjän pyytämä 389€ + postikulut. ;)
Ok, sitte tuo sama pitäs passata. Tänään tuli kirje tullillta että paketti olis tullu ja ovat selvitystä vaille. Kunhan saan lunastettua niin pääsen varmistamaan että oikeasti oli sopiva osa.
EDIT:
Nyt tuli tuo tilattu nivel ja passaa simpukkaan kuten pitikin. :) Hupi kustansi noin 110€ kokonaisuudessaan.
Oliskos täällä muilla tarvetta tilata nuita simpukoita ja samalla niitä niveliä? Jos tekis kimppatilausta, niin ei tarttis maksaa niin mahottomia postimaksuja, kun näyttäs tulevan postikulut isommiksi, kuin simpukan hinta.
A-1 CARDONE Part # 277514 Reman. Power Steering €111.50
Country: Finland €125.28
Total €236.78
Nivel Flaming Riveriltä: FR1733DD ea / 3/4"-30 X 3/4"DD $69.00
Postikuluista ei käsitystä, eikä siitä, toimittaako muualle, kuin pohjois amerikkaan.
Ilmaiskaa tarve, niin ostetaan kimpassa.
...ja varmaan kannattaa samaan tilaukseen laittaa pitman armi ja sen kiinnitysmutterikin.
Noita Jeepin pitman armeja on taas varastossa!!
Mä olisin valmis kimppaan. Otapa yhteyttä: ismon (a) hotmail.fi tai 040-5324598
Pitman armin olen valmis ostamaan Jamantilta, mutta entäs tuo kanyn mainitsema kiinnitysmutteri? Helsingin ruuvikulmasta on tähän asti löytynyt kaikki tarvittavat mutterit ja pultit, niin porttaalipokseihin kuin imusarjoihin, joten saataisihan sieltä tämäkin löytyä.
Tehostimen pumppu mulle jo tarttuikin jostain Chevystä, vielä pitää etsiskellä ainakin se rattiakseli jostain.
Ismo
Oliskos täällä muilla tarvetta tilata nuita simpukoita ja samalla niitä niveliä? Jos tekis kimppatilausta, niin ei tarttis maksaa niin mahottomia postimaksuja, kun näyttäs tulevan postikulut isommiksi, kuin simpukan hinta.
A-1 CARDONE Part # 277514 Reman. Power Steering €111.50
Country: Finland €125.28
Total €236.78
Nivel Flaming Riveriltä: FR1733DD ea / 3/4"-30 X 3/4"DD $69.00
Postikuluista ei käsitystä, eikä siitä, toimittaako muualle, kuin pohjois amerikkaan.
Ilmaiskaa tarve, niin ostetaan kimpassa.
Ei kannata, kun antaa postimaksuksi vain suoraan kertoimella sen määrän, jota tilaisikin... En vihtinyt kysellä suoraan pakettitarjousta, vaan pistän tässä talven tietämillä varmaan yhden tilaukseen.
...ja varmaan kannattaa samaan tilaukseen laittaa pitman armi ja sen kiinnitysmutterikin.
Onko g20 ja g30 samalla mutterilla?
Onko g20 ja g30 samalla mutterilla?
Eikös simpukkaki ollu sama? Mutterin koko oli mulla 7/8" -14G (UNF) ja simpukka tuolla aikaisemmin mainittu.
Haa !
Wanha topic, mutta:
Innostuuks joku / kukaan tarviamaan mokomia, vai löytyykö näitä simpukoita Suomenmaasta muualta kuin US Partsilta hintaan äxsataaviiskymppiä...
Eli simpukasta nyt pääosin kyse
Kyllä tarvetta on edelleen.
Ismo
Killer-Wo
12.04.2011, 12:23
Jep tarvetta on. Aletaanko touhuamaan jostain.
http://www.rockauto.com
Tuolta tilasin omaani simpukan.
http://www.rockauto.com
Tuolta tilasin omaani simpukan.
koskas tilasit ja mitä maksoi ?
joku kimppatilaus vois olla ihan jees, jos se vaikuttaa hintaan, kuka innostuis kyselemään ? mulla on sektorivarsi jo, eli pelkä simpun tarve...
Rockautolla tulee samaan hintaan tilasi yhden tai useamman, postikulut nääs... Kysyin niiltä joskus.
Rockautolla tulee samaan hintaan tilasi yhden tai useamman, postikulut nääs... Kysyin niiltä joskus.
just näin se menee, eli ei kimpat paljoa auta...
siispä naputtelin tilauksen rockautoon, maksoin paypalilla, hinnaks muodostui rahteineen € 221.29 - eli ei paha
tähänhän tulee sitten tulli + alv, paan tietoa kun paketti kotona ja kaikki kulut selvillä...
Miten tommonen corsa c sähkötehostettu ohjauspylväs? Ruotsissa oli joku tehny, en vain löydä sitä linkkiä. Suzkaan eikö noita ole laitettu. Olis kuiten aika edullinen brittein pojilta tilata... tehostaa saman oli kierroksia koneessa tai ei
Miten tommonen corsa c sähkötehostettu ohjauspylväs? Ruotsissa oli joku tehny, en vain löydä sitä linkkiä. Suzkaan eikö noita ole laitettu. Olis kuiten aika edullinen brittein pojilta tilata... tehostaa saman oli kierroksia koneessa tai ei
Riittääkö siinä tehot veivaamaan volvon ohjausta?
Lähinnä siksi pitää laittaa tuo G30 vanin simpukka, jotta menisi leimalle, mut tuommosessa sähkötehostetussa systeemissä se varmaan tulisi vaan alkuperäisen ohjauksen rinnalle?
hpotteri
13.04.2011, 21:44
Miten tommonen corsa c sähkötehostettu ohjauspylväs? Ruotsissa oli joku tehny, en vain löydä sitä linkkiä. Suzkaan eikö noita ole laitettu. Olis kuiten aika edullinen brittein pojilta tilata... tehostaa saman oli kierroksia koneessa tai ei
Varmaan tämä.
http://www.youtube.com/watch?v=2tHyqkgx8_k
Se että pinkee lapikas kääntyy soralla yhdellä ei oo vielä tarpeeks kevyt sekä
tossa on edelleen maukkaat 5 ja rapiat kierroksia laidasta laitaan.
Kierroksien ei pitäis vaikuttaa tehostukseen jos asiat on tehty edes sinnepäin, ellei ne rundit oo nolla.
Joo noi sähkötehostukset ei saanu mua syttymään kahestakin syystä;
a) turhat sähköhimmelit ei yleensä lisää luotettavuutta (etenkään Opel ja Renaulta tai Fiat tuotteet)
b) ohjaus pysyy just yhtä hitaana kuin ennenkin, eihän tän tarvii mikään ralli-auton nopea ohjaus olla, mutta on tuo alkup. hiukka hidas
p.s. rockauto sta tuli eilen päivällä viestiä, jotta simppu on lähteny fedexin kyytiin - hienon nopeaa on tuo jenkkien toimitustoiminta, arvioitu saapumispäivä 21.4.
just näin se menee, eli ei kimpat paljoa auta...
siispä naputtelin tilauksen rockautoon, maksoin paypalilla, hinnaks muodostui rahteineen € 221.29 - eli ei paha
tähänhän tulee sitten tulli + alv, paan tietoa kun paketti kotona ja kaikki kulut selvillä...
tänään tuli fedexiltä tulli 3,5 % + alvi 23 % + palvelumaksulasku, 68,98 € yhteensä
eli loppusumma:
290,27 €uria
Rekisteröimätön
17.05.2011, 11:52
Haa !
Wanha topic, mutta:
Innostuuks joku / kukaan tarviamaan mokomia, vai löytyykö näitä simpukoita Suomenmaasta muualta kuin US Partsilta hintaan äxsataaviiskymppiä...
Eli simpukasta nyt pääosin kyse
Eli puhdasta säästöä tuli melkein kuusikymppiä, tulkitsinko oikein ?
juu säästöä tuli kohtuullisen tuntipalkan verran...
murkula_
09.09.2012, 14:52
Kyselläämpä tässä kun löytyi jo valmis topikki.
Onkos tuohon mitään muuta niveltä kehitelty letukan simpukan ja Volvon rattiakselin väliin että saisi pidettyä Volvon rattiakselin?
Muut hilut olis jo hyllyssä eli simppu ja pumppu. Vai hommaanko suosiolla tommoisen 700sarjan rattiakselin ja flamingrivers nilviäisen.
Jotenkin ei kiinnostais maksaa 100€ tommosesta olemattomasta nivelestä...
RIKSRAKS
09.09.2012, 15:40
Elovena tehostin tulee varmaan halvimmaksi mutta eikö siihen saa semmoista letukkalaista niveltä hitsattua.
Miten helposti mainitut osat menee kiinni. Tuli auton mukaan tuo flaming rivers nivel, 740 rattiakseli, simpukka peräisin vanista ja joku tehostimen pumppu. ? Onko joku ottanu pumpulle voimaa alkup flektin akselilta?
Olisko ehdottaa paikkaa jos laturin pitää omalla paikalla?
murkula_
26.02.2013, 12:15
Mä mittailin plondissa että olis mahtunut juuri ja juuri kannen päätyyn kun kääntäisi ylävesiletkun. Sillähän on se pumppu erillisellä säiliöllä. Veto vesipumpulta toisesta siivaurasta, jättäisi sen toisen hemmin vesipumpulta pois.
Kunhan pohjolan hallin ilmasto sallii otan pumpun ja mittailen. Onko siun jäljiltä tuo sähköflekti tuossa?
Olikos se xj vakio sektorinvarsi ku passaa tuohon järkevästi?
Olikos se xj vakio sektorinvarsi ku passaa tuohon järkevästi?Ei vaan FSJ, eli tuo: http://www.jamant.fi/pitmanarm-croj5352278-p-2133.html ja jos simpukkaan tarvii pitman-armin muttereita, niin se on tuo: http://www.jamant.fi/mutteri-cjfsjyjtjxjmjzjwj-mopj3200501-p-3329.html , niitähän tuossa joku kaipaili...
Olisko jollain kuvia omista toteutuksista?
Mun kötöstelystä on joitain kuvia ketjussa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34386
Jeepin sektorivarsi, tosin se lienee XJ:n ja pienelle korotukselle tarkoitettu.
Myös tuolla prohviilissa on jotain kuvia siitä pumpusta ja laturista jos semmosia haluaa arvostella. Tosin just väärinpäin, eli laturi ylhäällä ja punppu alhaalla...
:)
Mulla on sektorivarsi XJstä (tai YJstä...), toinen hyllyssä oleva varsi on jostain jenkki farmarista (Mopar?). Molemmissa kartio väärin päin eli joutuu poraileen. Noissa mun varsissa ei ole kuin about puoliska senttiä pituuseroa => Elikkäs rohkenen väittää että muutkin varret saa passaamaan.
Mitenkä muut on ratkaisseet poikittaispalkkiongelman? Palkki pois tykkänään vai uutta sopivampaan paikkaan (mihin)?
Mulle tuli pumppu orkkis flektin paikalle, melkoinen kötöstys ja voi olla että ei ole pitkäikäinen tuo flektin akselin rättinivel. Kunnollinen remminkiristys vielä pitää kehittää, nyt hihna huutaa ja tehostus pätkii paikallaan veivatessa.
Näyttää tulevan mukavan ahdasta sovittaa tuo pumppu tonne päälle. Ei tuo laturikaan tuonne ihan heittämällä istu.Mut kiitti noista vinkeistä, lisää vaan omia versioita jos jollain on eri tavalla :) kuvat on kivoja :D
murkula_
27.02.2013, 06:13
Näyttää tulevan mukavan ahdasta sovittaa tuo pumppu tonne päälle. Ei tuo laturikaan tuonne ihan heittämällä istu.Mut kiitti noista vinkeistä, lisää vaan omia versioita jos jollain on eri tavalla :) kuvat on kivoja :D
Ok. Plondin Flekti oli sähköllä jo mulle tullessaan
Tulikos tähän selkeempää vastausta siitä sektorinvarresta? Vanin simpukka, ilmeisesti vanhemman..
Mutterinki varsin tarviis.
Jos viimesellä tilailis viimesetki osat ja alkas turailee tuohon tehostajaa kii :D ei oo malttanu aikasemmin mut nyt kun pehmeessä ajelee nii tuntuu ettei jaksa syyä niin paljo kaurapuuroa ku tarviis..
Sektorivartena (= pitman arm), totahan ne on käyttäny: http://www.jamant.fi/pitmanarm-croj5352278-p-2133.html
Ja mutteriakin löytyy: http://www.jamant.fi/mutteri-cjfsjyjtjxjmjzjwj-mopj3200501-p-3329.html
Pitänee soitella teille päin tuossa ens viikolla..
Pitänee soitella teille päin tuossa ens viikolla..Tilaa vaan suoraan noista linkeistä!! Tai saat toki soittaakin...
Joku vois laittaa kuvia Lipposen huoltovolvon toteutuksesta. Niko oli siihen saanu survottua tehostimen kokonaan lattian alle? Ainakin tolla vanhemman vanin simpukalla tulee 10cm simpukasta konttorin puolelle, ja letkulähdöt ym. syö vähä tilaa kytkinpolkimelta, joka sitten vasemmalle siirrettynä ottaa kiinni etulamppuun.
Tai saahan sen simpukan kokonaisuudessaankin mahtumaan lattian alle, mutta sillon joutuu silpomaan sen alimman poikkipalkin etulatien kiinnikkeiden välistä, koska pitman ottas muuten siihen kiinni...
Vissiin joku muu simpukka istuu volvoon paremmin ku toi peltikeulavanin simpukka? Esim FSJ:ssä taitas olla erikätinen, jollon pitman vois lähtee ylöspäin simpukasta ja simpukkaa mahtus vetämään riittävästi alaspäin?
Mulla ei oo tähän edelliseen kysymykseen muuta vastausta kuin se että omastani sipaisin runkopalkista muutama sentin yläpuolelta pois. Toki myös se poikkipalkki piti siirtää alemmas-eteenpäin. Simpukankaula lepää rungon päällä kuopassa -> simpukka laskeutui sen muutama sentin jolloin jaloilla on mielestäni tyydyttävästi tilaa. Pieni mukura piti tehdä lattialuukkuun, putket ei ole näkyvissä ohjaamossa.
Jossain kuvassa se rungon monttu tais näkyä jos se ketään kiinnostaa.
Ilman simpukan laskua olis ainakin mun siro 45 saapas ollut aika ahtaasti, suorastaan mahdottomasti.
Joku pienempi simpukka ei kuitenkaan olisi pahitteeksi kun tota ei alemmaksi uskalla laskea. On sittenkin aika uhmakkaassa paikassa vaikkei näillä missään pahoissa paikoissa kukaan ajele...? ;)
Onko joku syy minkätakia näissä toteutuksissa käytetään tota FSJ:n 6.75" pitmania? Katselin tossa katalogeja ja huomasin, että el camino/chevelle käyttäis 5" pitmania, joka on sama pituus kuin volvon alkuperäinen. Tuleeko simpukasta kierrokset vastaan ja renkaat ei käänny tappiinsa vai jotain muuta ongelmaa?
Koitin käännellä molempia simpukoita lattialla laidasta laitaan ja näytti siltä, että ei pitäs olla mitään syytä miksei caminon pitman arm kelpaisi? Tällä saattais säästyä sen poikkipalkin katkaisulta ja saada se simpukka vielä sopivan alas pois tieltä.
Ite modasin capricen pitmanin volvoon, kairasin vaan pallonivelen kartion toiselle puolelle. Ainakin sillä käännellessä riittää simpukan kierrokset nippanappa.
ja mä tein astron varresta
mersuana
08.08.2013, 20:32
mitäs eroa noilla:
http://www.summitracing.com/parts/aaz-27-7523/overview/
tai
http://www.summitracing.com/parts/aaz-27-7514/overview/model/g25
Muuta kuin hinta?
Kotona tuollainen 27-7523 simpukka paketissa, kai sellaisen voi volvoon liittää? Mittausten perusteella ainakin sopisi...
Tomppaa_
08.08.2013, 20:50
Varaosanumero.
Ite modasin capricen pitmanin volvoon, kairasin vaan pallonivelen kartion toiselle puolelle. Ainakin sillä käännellessä riittää simpukan kierrokset nippanappa.
Minkä mallin Caprice ja kuinka pitkä pitman arm?
Tuo mulla oleva on jotain 5 1/2" - 5 3/4" reijän keskeltä keskelle mitattuna, mutta vaikuttaa että lyhyempikin riittäs.
Hommasin tommosen billetti 5" pitman armin ja sovittelin sitä ton G30sen boksin kanssa volvoon. Näyttäis siltä, että kääntövarat riittää ja sitä poikkipalkkia ei tarviis leikata pois ja simpukan sais kiinni runkoon mahdollisimman matalalle.
Olikos tuota 164:n Volvon tehostajaa kukaan kokeillu??
Pääseekö jopa niin helpolla et olis ihan bolt-on homma? Käykö vielä 164:n sektorivarrella?
Tai pääseekö yhtään sen helpommalla ku Chevyn G30 simpukka +muut kilkkeet yhdistelmällä?
Ja vähän jääny epäselväks et joutuuko runkoo/lattiaa tai muita osia karsiin jos tota G30:stä simpukkaa ajattelis?
Omasta otettiin runkopalkista pikku pala pois et sai simpukan riittävän alas, pois jalkatiloista.
Poikkipalkkia piti siirtää pitmanin eestä pois.