PDA

View Full Version : Lj-70 Sähköt?


Morottaja
20.01.2010, 18:31
Löytyykö keltään sähkökaaviota Lj70 -89 moottori 2L-T niin sais laitella paremmin sähöt kuntoon.
Ja edellinen omistaja oli siirtänyt akun 95Ah kuskinpenkin taka "painojakauman" vuoksi, onko alkuperäinen 2 vaiko 1 akulla , minkä kokoiset akut on ja kytketäänkö toinen akku vain toisen rinnalle ??:confused:

KarvaTurpa
21.01.2010, 13:58
Kaaviosta ei tietoa, mutta kahdella akulla alunperin ollut. 12V, eli rinnan kytketty. Startille ym virtasyöpöille virta kuskinpuolen akulta...enempää ei muistu mieleen.
LJ:hin aikanaan tajottiin kahta 95Ah akkua. Kun ostin auton, niin siinä oli kaksi 75Ah akkua.
En itse saanut selvyyttä minkä kokoiset ne tehtaalta tullessaan on olleet.
Maadoitukset, akunkengät ja muut kaapelit meni akkuja uusiessa uusiksi, joten laitoin motonetin hyllyltä kaksi 88Ah akkua kylmäkäynnistysvirran perusteella.

Minun autossa oli maadoitukset molemmilta akuilta erikseen runkoon, koriin ja moottorin lohkoon.

revu
21.01.2010, 15:29
Morottaja: 2 akkua alun perin ja jos en aivan väärin muista niin 65ah akkuja. mutta itselleni laitoin 2 kpl 95ah akkuja. kytke vain normaalisti rinnan ne akut ja maadoitukset koriin sekä runkoon ja varmista että moottori on hyvin maadoitettu esim. runkoon. ei varmasti haittaa vaikka olisi koriin sekä runkoon varmuuden vuoksi. lisää varmuutta ja pinta-alaa sähkölle kuljettavaksi.

Minun autossa oli maadoitukset molemmilta akuilta erikseen runkoon, koriin ja moottorin lohkoon.

sama täällä. kuskin puolen akusta taitaa lähteä kaikki alkuperäset virrat. vänkärin puolen akku on vaan kytketty siihen rinnalle.