PDA

View Full Version : HJ 61 lukkovivusto BJ 40:iin?


Urbancityboy
14.01.2010, 19:00
Tutkailin noita vipuja ja vaijerien pituuksia ja vaikuttaisi siltä että takavaijeria ei saa taivutettua niin jyrkälle mutkalle että se lyhyemmän akselivälin autoon eli BJ:hin sopisi ilman muutoksia, vivustojen mahtuminen pohjan alle on myös mielenkiintoinen juttu joka vaikuttaa edellyttävän muutoksia vipumekanismeihin.

Olen noita vipuja nyt jonkin hetken sovitellut paikoilleen ja mielessä olisi kyllä selkeä visio tuota takavaijeria lukuunottamatta kuinka toteutan että lukkoja pystyy omista vivuistaan tehdyllä virityksellä käyttämään mutta onko palstalla jo olemassa joku muu köyhä tai askarteluintoinen jolla ei ole varaa painelukkoihin, kompuraan ja invertteriin ja joka on tehnyt jo oman version aiheesta HJ 61 lukonkäyttövivut ja vaijerit BJ 40:neen? Kiinnostaisi vertailla mielipiteitä koska vivut eivät ole tuosta vaan huitaisten BJ:N pohjan alla niin että niitä olisi mukava käyttääkin.

Eikös niin että vivustoja joutuu kaventamaan niin että lyhempi vipuakseli jää n. tupakka-askin pituiseksi ja takavaijeria on joko jotenkin lyhennettävä tai siihen pitäisi löytää sovitettavissa oleva lyhyempi vaijeri?

Lähinnä tuo takavaijeri-asia vähän vielä vaivaa, liian jyrkkiä mutkia tiedossa omalla vaijerillaan.

Eihän tuo nyt ole läheskään yhtä iso homma kuin esim. HJ61 pannun asemointi FJ 40:n vaihdelaatikon kanssa BJ:n runkoaisoihin niin etteivät mm. tärinäkumien rajoittimet jää kantamaan mutta koitanpa nyt ottaa huolellisesti tuossakin kun ei noita vaijereita & vipuja olisi varaa tursia piloillekaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1141&pictureid=39111

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1141

Urbancityboy
14.01.2010, 19:50
onko palstalla jo olemassa joku muu köyhä tai askarteluintoinen jolla ei ole varaa painelukkoihin, kompuraan ja invertteriin ja joka on tehnyt jo oman version aiheesta

Ei ole pakko olla köyhä tai askarteluintoinen vastatakseen jos tuo määritelmä muodostaa kynnystä omien näkemysten esittämiselle. Ylihuomenna nämä ovat viimeistään paikallaan tulipa niitä vertailevia näkemyksiä sitten tai ei. Näin se ihmiskunta kehittyy, kommunikaatiolla ja tietovaihdolla. Tai sitten kukaan palstalainen ei vaan ole niin köyhä että olisi joutunut turvautumaan toyotan omista ratkaisuista sorvattuihin patentteihin.

Heikki L
14.01.2010, 23:48
Mä olen nähny sellasia mutta en enää muista miten ne oli tehty, ainakin PikkuF:llä on gebardi BJ:ssä tehty jotenkin muuttamalla, tai onkohan siinä 42:vivusto

Itse tein toy:n vaijereilla uudet vivut, kun tohon kikottimeen ei mitenkään järkevästi saanut sitä vivustoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=381&pictureid=48999
itse tehty köyhän vipu näkyy kuvassa apparin penkin vieressä, se ensimmäinen keppi.
Hyvin pelaa, etu vipua ei vielä ole laitettu paikalleen kun perästä puuttuu laakerit. niin ei pääse sovittaan vaijeria kunnolla.

BeeJii
15.01.2010, 09:55
Kyllä ne sinne saa mahtuun ja toimiin ihan oikein alkuperäisiä vivustoja muutellen. Ite vietin muutaman tunnin aikaa auton alla istuen ja miettien miten ne sinne saa. Joutu räläkkää käyttään moneen kertaan, hitsaan ja mallaan mutta sielä ne on. Sen paketin joutu muistaakseni kaventaan niin kapiaksi ku mahollista. -79 mallisa on vielä se tankki vastuksena. Katon tuosa illalla saisko kuvaa otettua pohjapanssarin välistä....