PDA

View Full Version : ahtopaineet


Rekisteröimätön
13.01.2010, 22:01
mikähän mataa olla normi paineet gr patrollissa ja mitä se mylly sietäs oisko 1.2 liikaa

santikko
13.01.2010, 22:29
kyllä luulis 1,2 kestävän... oisko 0,7-0,9 vakiona?

juhoke
13.01.2010, 23:11
Omii kokemuksii perustuen vakio turbolla aika turhaa nostaa niitä paineita paljoa. Enemmän vaikuttaa kunnollinen cooleri ja syötön säätö. Toki niillä paineilla jotai pientä saa aikaa, mutta nousee pakopainekki ihan vitusti. Ite pitäsin sillä max. 1bar. enemmästä ei suurta hyötyä. Vakioturbolla saa kyl ahtamaa n.1.5bar, mut sitte ku jenkaa on konees lähemmäs 4000 ni pakopaineet on jo yli 2.5bar... Ainaki tässä yksilössä mikä mulla oli.

Rekisteröimätön
14.01.2010, 00:04
jep, nyt on 1.o kuuleri käyny mielessä,pitänee koittaa tuota 1.2 bar kiitos vastauksista

mikkoimp
14.01.2010, 00:12
turha niitä ahtoja on nostaa jos ei ole mitä niillä polttaa..
lisää syöttöä niin paineet nousevat siinä sitten.. kaverille ruuvasin syöttöjä sen mitä pumpusta sai irti että tyhjäkäynti pysyi vielä aisoissa ja laski hyvin tyhjäkäynnille, johonkin tuohon runsaaseen kiloon nousivat myös ahdot ja ei savuttanut ahdoilla.

Rekisteröimätön
14.01.2010, 00:42
turha niitä ahtoja on nostaa jos ei ole mitä niillä polttaa..
lisää syöttöä niin paineet nousevat siinä sitten.. kaverille ruuvasin syöttöjä sen mitä pumpusta sai irti että tyhjäkäynti pysyi vielä aisoissa ja laski hyvin tyhjäkäynnille, johonkin tuohon runsaaseen kiloon nousivat myös ahdot ja ei savuttanut ahdoilla.

täytyy säädellä ja koittaa.alle 2500 kierroksen ku on niin laiskan olonen.isoilla kierroksilla kyllä vetoja on tiedä sit mistä johtuu

santikko
14.01.2010, 18:19
niin ja mähän tarkotin että teoriassa varmaan kestää moottori 1,2bar, eriasia millä konstilla ne nostaa. tietenkään turha painetta antaa jos ruoka ei riitä. ja aina kannattaa kunnon cooleri hommata ensimmäisenä. viisas ostaa myös pakopainemittarin, yleensä kuitenkin aika jämptisti mitotettuja nuo vakioahtimet.

sumpe
14.01.2010, 19:14
Omii kokemuksii perustuen vakio turbolla aika turhaa nostaa niitä paineita paljoa. Enemmän vaikuttaa kunnollinen cooleri ja syötön säätö. Toki niillä paineilla jotai pientä saa aikaa, mutta nousee pakopainekki ihan vitusti. Ite pitäsin sillä max. 1bar. enemmästä ei suurta hyötyä. Vakioturbolla saa kyl ahtamaa n.1.5bar, mut sitte ku jenkaa on konees lähemmäs 4000 ni pakopaineet on jo yli 2.5bar... Ainaki tässä yksilössä mikä mulla oli.

Ja oli hyvät saundit ja veti hienosti MUTTA tuppas lämpöä tekemään asuntovaunua vetäessä, olisko ollu ruokaa liikaa?