PDA

View Full Version : Daihatsusta huoltoauto?


Flint
08.01.2010, 20:05
Miten Rockyn saisi rekisteröityä huoltoautoksi, ongelmana liian pieni paino ( 1620 kg ). Pitäisi kuulemma olla väh 1800 kg.

dieselmoottori
08.01.2010, 20:37
Omassa Rokissani on aggregaatti, pylväsporakone, viilapenkki, työkalulaatikko, iso sammutin ym. ym.
Laitteita myös käytetään oikeasti joten eivät ole turhaan kiinni.

Palde
08.01.2010, 20:52
Lihottamalla " tarpeellisilla" lisävarusteilla kuten , karjarauta , kylkiputket , panssarit ...ja ylitte ollaan !!!

Toimii ...

hutikka
09.01.2010, 09:39
vararengas vettä täyteen:D itse kun muutin pajeroa huoltoautoks ni punnitsin penkit,vyöt ja kaiken mitä otin pois,tais olla jotain 52kg?(siis pitkä paje ,7hlö).sitten punnitsin mitä kaikkea lisäilin että sain 1800kg täyteen.ja tankki täyteen,kävin vielä revittelemässä jossain mudassa että oikeen oli paskaa lokarit täynnä ja rungon päällä:D no puntarilla jäi kuitenkin alle 1800kg mutta kun menin ite seisomaan (salaa) vaa'alle kun inssi otti lukemia ni tuli 1810kg :rolleyes:.toki työkaluboxi ja ruuvipenkki olis voinu olla painavempiakin.

EDIT: ainii ja kun mulla oli erillisessä "lihalaatikossa" lekaa,ketjua yms. painavaa ni se piti nostaa pois vaa'alla.ainoastaan se kelpas mitä oli siellä oikeassa työkalulaatikostossa (eli tässätapauksessa keittiön yläkaapissä mikä oli pultattu ja poraruuveilla+patenttinauhalla lattiassa)

jupe69
09.01.2010, 11:46
vararengas vettä täyteen:D itse kun muutin pajeroa huoltoautoks ni punnitsin penkit,vyöt ja kaiken mitä otin pois,tais olla jotain 52kg?(siis pitkä paje ,7hlö).sitten punnitsin mitä kaikkea lisäilin että sain 1800kg täyteen.ja tankki täyteen,kävin vielä revittelemässä jossain mudassa että oikeen oli paskaa lokarit täynnä ja rungon päällä:D no puntarilla jäi kuitenkin alle 1800kg mutta kun menin ite seisomaan (salaa) vaa'alle kun inssi otti lukemia ni tuli 1810kg :rolleyes:.toki työkaluboxi ja ruuvipenkki olis voinu olla painavempiakin.

EDIT: ainii ja kun mulla oli erillisessä "lihalaatikossa" lekaa,ketjua yms. painavaa ni se piti nostaa pois vaa'alla.ainoastaan se kelpas mitä oli siellä oikeassa työkalulaatikostossa (eli tässätapauksessa keittiön yläkaapissä mikä oli pultattu ja poraruuveilla+patenttinauhalla lattiassa)

ei oo koskaan pitkää pajeroo ainaska täällä päin punnittu ,ku on huoltoautoks muutettu.

hutikka
09.01.2010, 12:14
ei oo koskaan pitkää pajeroo ainaska täällä päin punnittu ,ku on huoltoautoks muutettu.

Lahessa punnittiin 2005 tai 2006 alkuvuodesta..

jupe69
09.01.2010, 12:38
Lahessa punnittiin 2005 tai 2006 alkuvuodesta..

näkyy noi käytännöt olevan aikas paljon erillaisia ympäri maata.tosiaan niitä on muutama huoltoauto tehty ja ei koskaan oo punnittu.lisäks työkalulaatikko on täällä riittäny,siihen vaan ruuvipuristin kanteen kiinni ja kansi muodostaa samalla työ tason.lisäks laatikon ei tarvi olla ees iso,ku sen kokoo ei oo kai laissa määrätty.turvavyöt on takaa joutunu poistaan.jossain päin maata on kai myös takapenkin kiinnitys pultit hitsattava pohjaan kiinni.

hazzinen
09.01.2010, 13:22
vararengas vettä täyteen:D

eiku valat renkaan täytee betonia!

hutikka
09.01.2010, 13:49
eikä se työkalulaatikosto+ruuvipenkki ole mitenkään kiveen hakatut varusteet.lähes mitkä tahansa 2kpl varusteita riittää kunhan ne on kiinteät ja toimivat,esim. vinssi,kompressori,agregaatti jne.en sitten tiedä voinko "vaihtaa" konttorilla esim. sen laatikon vinssiin ja kannattaako se.toisaalta jos nyt tekisin niin rakentaisin sen työkalulaatikon taka jalkatilaan niin että takaosan pohja ois tasanen penkkeihin asti.

Flint
09.01.2010, 23:34
Täytyis näköjään sitten löytää paikka jossa punnitaan auto. Mulla katottiin vain rekisteriotteen auton oma paino joka ei siis riittänyt.

elhapero
09.01.2010, 23:48
Täytyis näköjään sitten löytää paikka jossa punnitaan auto. Mulla katottiin vain rekisteriotteen auton oma paino joka ei siis riittänyt.
Rekisteriotteesta se oma paino täälläkin katottiin.Pätkä pajeroo ehdotin, varusteita lisäämällä ja uudelleen punnitukseen,ehdoton EI,konttorilla sanottiin että "ajoneuvon omamassan korottaminen kielletty,eikä se auta mitään kun rekisteriotteessa lukee omamassa ja sitä ei voi muuttaa" siis hä,missä saa alle 1800kg painavan maasturin leimattua huoltoautoksi????????

AtteL
10.01.2010, 00:01
Rekisteriotteesta se oma paino täälläkin katottiin.Pätkä pajeroo ehdotin, varusteita lisäämällä ja uudelleen punnitukseen,ehdoton EI,konttorilla sanottiin että "ajoneuvon omamassan korottaminen kielletty,eikä se auta mitään kun rekisteriotteessa lukee omamassa ja sitä ei voi muuttaa" siis hä,missä saa alle 1800kg painavan maasturin leimattua huoltoautoksi????????

? Kyllä meilläpäin puntaroitiin auto muutoskatsastuksen yhteydessä, siitä ei tosin tullut huoltoauto vaan N1>N1G Ja alkuperäisestä painoista nousi etuakselipaino muistaakseni n 80kg koska palkkipuskuri ja vinssi keulilla jotka painaa tuon verran. Uusi kokonais ja akselimassa merkittiin otteeseen. Ei kai painojen korottaminen ole kielletty jos pysytään alle valmistajan maksimi akselipainojen.

-wj-
10.01.2010, 10:55
Leimasin joku 2kk sitten pätkä pajeron huoltoautoks. Kyytiin pultattiin 20mm teräs levyyn vanha pyörivä puikkohitsi ja sen päälle laatikosto. Paino 1930kg ja meni huoltoautoks :D otteeseen tuli teksi "ajoneuvoon asennettu kiinteästi hitsauslaite ja työkalulaatikosto"

dieselmoottori
10.01.2010, 10:56
Myös täällä Tampereen seudulla ensin muutamassa konttorissa sanottiin ettei onnistu katsastus Rokilla huoltoautoksi kun on niin kevyt mutta taas parissa konttorissa ei ollut mitään murhetta. Auto vaakaan huoltovarusteissa ja se on siinä.
Rokista tuli ensin liian painava eli jotain 1900kg jolloin kantavuus loppui eikä repsikkaa olisi enää voinut ottaa kyytiin. No konttorin setä ystävällisesti vähän pienensi punnitus tulosta ja kantavuus riitti.
Rekisteriotteessa on maininta pylväsporakoneesta, viilapenkistä ja aggregaatista joita ainakaan ei parane mennä riisumaan jos autolla ajelee.