PDA

View Full Version : Sj 413 tehokkaampaa lämpöpuhallinta??


korbimotors
08.01.2010, 14:21
Kertokaa jos olette asentaneet suitsaanne tehokkaampaa lämppäriä jos olette asentaneet niin kertokaa minullekki mikä puhallin sinne menis ihan melkein suoriltaan?? Tuntuu jotenkin hengettömältä tuo vakio lämppäri vaikka kyllä kuitenkin toimii joka nopeudella. Lämmintä tuo ainakin puhaltaa vaikka olikin eilen -35 pakkasta ja tuulilasikin pysyi aivan sulana mutta sivulasit eivät pysyneet sulana koska tuo puhaltimen teho ei oikein jaksa puhaltaa tehokkasti.

MattiH
08.01.2010, 15:52
Lämppärin kenno on varmaan putsattu muutaman sentin lehti- ja havukerroksesta? 410 kerää ainakin melko tehokkaasti moskaa kennon päälle, en tiiä onko 413:ssa erilainen lämppärisysteemi.

korbimotors
08.01.2010, 16:48
Lämppärin kenno on varmaan putsattu muutaman sentin lehti- ja havukerroksesta? 410 kerää ainakin melko tehokkaasti moskaa kennon päälle, en tiiä onko 413:ssa erilainen lämppärisysteemi.

ei ole kyl tullut ikinä putsattua tuota kennoa,onko millainen duuni olemassa? purkaa täytyy mut kuinka paaljon??

Rekisteröimätön
08.01.2010, 17:16
Kertokaa jos olette asentaneet suitsaanne tehokkaampaa lämppäriä jos olette asentaneet niin kertokaa minullekki mikä puhallin sinne menis ihan melkein suoriltaan?? Tuntuu jotenkin hengettömältä tuo vakio lämppäri vaikka kyllä kuitenkin toimii joka nopeudella. Lämmintä tuo ainakin puhaltaa vaikka olikin eilen -35 pakkasta ja tuulilasikin pysyi aivan sulana mutta sivulasit eivät pysyneet sulana koska tuo puhaltimen teho ei oikein jaksa puhaltaa tehokkasti.

Asenna poistopuhallin kaveriksi konttiin, pysyy ikkunat auki.

jiikoo
08.01.2010, 17:27
pura kaikki ympäriltä pois !!! koelauta sun muut .
putsauksen jälkeen toimii paremmin .tsemppiä hommaan

Offipiru
08.01.2010, 17:31
pura kaikki ympäriltä pois !!! koelauta sun muut .
putsauksen jälkeen toimii paremmin .tsemppiä hommaan

Tai sitte ajat reijän siihen koteloo ja imuroit sen siittä reijästä. äläkä aja sitte kennoa paskaks ;) Siitä missä aita on matalin ja viel alitte. :D

joker
08.01.2010, 17:51
Tuolla tierolla pitäs onnistua. Eipä ole viel itekkään keriinnyt / jaksanut tehdä tuota hommaa jos vaikka tänään tekis :)
http://www.izook.com/tech/samurai/body/heaterclean/heaterclean.htm

KarvaTurpa
08.01.2010, 18:26
Itse porasin lämppäriin puhdistusreiät (vaikkei ollut juuri yhtään roskia:)), vaihdoin termarin orkkikseen (ehkä hieman auttoi), tarkistin lämmityslaitteen läppien asennot (ei ole kovin laadukkaat rensselit) ja tein lisää poistoilmalle reikiä. Näillä eväillä meno oli jo kestettävyyden rajoissa kelvollista.
Merkittävin parannus asiaan tuli kun laitoin kiertovesipumpun kennolle menevään putkeen ennen lämmityslaitteen hanaa. Herätevirta virtalukolta, joten lähtee heti käymään kun laittaa moottorin käyntiin.

Kun pakkaset hieman helpottaa, niin aion laittaa takaoveen poistoilmalle oman puhaltimen...meinasin porata suoran reiän pihalle ovenkahvan alapuolelle ja sisäpuolelle tietsikan tuulettimen ilman "siirtämistä" varten.

On varattuna myös LJ:n takalämmitin, jos ei poistoilmapuhaltimella asia korjaannu. LJ:n lämppärillä voisi kuvitella tulevan tupaan lämpöä, jos lievemmät keinot ei auta.

Minun suzuki on ainakin vittumaisen kylmä talviauto originellinä....toivottavasti asiaan tulee talven aikana korjaus:D

Unohtui mainita, että on tullut pohdittua tuota puhaltimen moottoriakin jonkun verran. Kun joskus viitsin, niin mittaan moottorin juuresta paljonko hukkuu sähköä alkuperäisellä johdotuksella välille ja jos hukkuu niin laitan siihenkin uudet sähköt ja käytän vanhoja piuhoja vain herätevirtaan. Sattuu hyllyssä olemaan yksi Camryn puhaltimen moottori ja silmämääräisesti se näyttää lähestulkoon identtiseltä samurain moottoriin nähden. Uskoisin, että puhallusteho hukkuu enimmäkseen siihen, että laseille menevät putket on säälittäviä reuhkoja ja jalkatilaan ohjautuu suurin osa ilmamäärästä.