PDA

View Full Version : Webasto/Eberi edullisesti?


gikseri
06.01.2010, 11:16
Mistä olette hankkineet webaston tai eberin ja mihin hintaan? Kuinka paha homma mahtaa olla itse asentaa? Auto johon se tulisi on ford ranger.

Rompe1
06.01.2010, 11:20
Mistä olette hankkineet webaston tai eberin ja mihin hintaan? Kuinka paha homma mahtaa olla itse asentaa? Auto johon se tulisi on ford ranger.

Käys kysyys Autosähköstä, hinta on apaut jossain 1400€ kieppeillä asennettuna... Meinaan Webasto...

Saku T.
06.01.2010, 15:25
Itse ostin oman Hydronic B/D 4 WSC tuolta http://www.eeperi.com toissa vuonna. Mulla se tuli Wrangleriin ja asensin itse kesäaikana ilman kiireitä .

A-P
06.01.2010, 17:04
ebay?
Itse tosin löysin uuden laitteen huuto.netistä.

Rompe1
06.01.2010, 17:13
Mun kans tarttis löytää edullinen jompikumpi, kaukoohjain tars ainaskin olla...
Jos joku löytää hyvän, ja edullisen paikan, niin vaikka kimppatilausta...

Essonbaari
06.01.2010, 18:01
Ite kanssa kattelin noista Ebay kaupoista noita lämmittimiä mutta totesin että eipä juur kannattane uutta laitetta ostella mistään maailmalta kun hintaerot oli suomen hintoihin nähden melko olemattomia. Yksi asia kannattaa tuonhintaisessa laitteessa pitää mielestäni myös mielessä...nimittäin takuu asiat.

Käytettyjäkin löytyy mutta paikallisen eberi korjaajan kanssa juteltuani päädyin itsekkin uuteen. Käytetty halpa voi äkkiä käydä kalliimmaksi kun ehjä ja uusi.

Asennus ei ole mitään ydinfysiikanoppeja vaativa asia. Asennusohjeita on netti pullollaan ja koneen mukanakin taitaa moiset olla.

Nostokurki
06.01.2010, 18:26
Nettivaraosassa preheat.eu mainosti eberiä kellolla hintaan 767€, en sit tiedä miksei sama ole heidän nettisivuillaan. 4.3kW versio, valittavana diesel tai bensa.

mikaylikoski
06.01.2010, 20:15
webaston aikoinaa ostin marinea verkkokaupasta ja itse asensin ..
silloin 850 e . 4,2 kw diiseli peli . käytössä hilugsissa.

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1038

gikseri
06.01.2010, 21:43
Tarviiko tuollainen 2.5L pickuppi 4,2 vai 5,2kw laitteen? Kun noissa kaikissa verkkokaupoissa yms. sanotaan, että yli 1,8L koneisiin tuo isompi.

Rompe1
06.01.2010, 21:47
Tarviiko tuollainen 2.5L pickuppi 4,2 vai 5,2kw laitteen? Kun noissa kaikissa verkkokaupoissa yms. sanotaan, että yli 1,8L koneisiin tuo isompi.

Isompi kantsii laittaa, kaveri joutu vaihtaan omaansa, kun sil oli toi pienempi...
Meinaan on sit sikahidas, jos on toi pienempi...

Rekisteröimätön
06.01.2010, 21:48
Tarviiko tuollainen 2.5L pickuppi 4,2 vai 5,2kw laitteen? Kun noissa kaikissa verkkokaupoissa yms. sanotaan, että yli 1,8L koneisiin tuo isompi.

Tiedoksi uusimmat webastot vaati asennettaessa säädön ja pakokaasutestin. eli ainakin loppu homma tehtävä valtuutetussa webasto liikkeessä (missä tarvittavat laitteet) että toimii pitempään kun vuoden. Muuten vuoden päästä palopesä ym uusilla.

Tapsala
06.01.2010, 22:12
Mä just asensin FORD Rangeriin vm.2000, 5kW Webasto Thermo Top C:n, toissapäivänä sain ekat savut ulos...

Ostin käytetyn webaston pakettiautopurkaamolta (215€), se oli 04 tarnsportterin lisälämmitin alunperin.Lisäksi tartti tilata polttoainepumppu (70€). No ruuvasin sen keulalle ja tein ite uuden johtosarjan (webaston pään liittimet 25€) ja ihmetelin ku ei sit millään käyntiin. Asiaa tuli täälläkin ruodittua ja sainkin eräältä foorumilaiselta hyvän vinkin ja sain tunnistettua ohjainkortin väylä vekottimeksi. No ostin sit yleismallin kortin siihen (170€) ja laite lähti tulille heti ekalla yrityksellä! Letkuihin, klemmareihin yms. meni kans varmaan noin 50€. Eli kannattaa kaks kertaa miettiä jos meinaa käytetyn ostaa, tulee isllekkin hintaa! :mad:

Postipate tuo huomenna kännykkäohjaimen (150€), jonka kytken käskyttään tota webastoo. Kelloohan tähän mun systeemiin ei tuu ollenkaan, vaan kojelaudassa on katkasija jolla sen saa vaikka ajossa lisälämmittimeks päälle ja sit tietty toi kännykkä mölkyrä...

Ite laitteen asensin pelkääjän puolelle puskurin taa piloon, kuvatuksiakin saattas löytyä asennuksesta. siksi tälle puolelle koska tällä puolella moottorin kyljestä lähtee letku sisätilan lämpärille, johon väliin sen halusin.

Viä tarttis kytkee rele ohjaan sisätilan puhallinta et sais kopinkin lämpöseks...

Saa kysyä lisää jos siltä tuntuu...

Marcus78
06.01.2010, 22:29
Hydronic B/D 5WSC R+ kaukosäätimellä Tommosen ostin viime maaliskuussa eeperi.comista ja asennutin valtuutetulla asentajalla.Hinta kaikkineen 1400e sis.alv

Ebay.de:stä kyselin yhestä paikkaa kanssa ja kuulemma lähettää paljon lämmittimiä Suomeen:D
Olis siinä vielä muutaman saturaisen säästäny.

Ehdottomasti 5kw lämmitin.
Itellä se on D4D Hiluxsissa ja lämmitys aika on 30min.
Auto ei näissä pakkasissa -20 tolla lämmitysajalla ole vielä kovin lämmin sisältä, mutta hehkuvalo ei esim.syty ja lähtee käymään kun palmun alta, niin oletan et kone ainakin on tarpeeks lämmin...:D

Tapsala
06.01.2010, 22:38
Monesti kuulee kun on puhe webastolla lämmittämisestä, niin porukka kertoilee kuinka kauan kestää et kone on vaikka 60 asteinen. Miks pirussa se kone pitää niin kuumaks saada, mulle ainakin pisaa et se nouse plussalle jonkuverran, tärkeempi on et sisätilat lämpiää kunnolla, ettei tartte harrastaa sitä helvetin raappaamista...

Rompe1
06.01.2010, 22:39
Monesti kuulee kun on puhe webastolla lämmittämisestä, niin porukka kertoilee kuinka kauan kestää et kone on vaikka 60 asteinen. Miks pirussa se kone pitää niin kuumaks saada, mulle ainakin pisaa et se nouse plussalle jonkuverran, tärkeempi on et sisätilat lämpiää kunnolla, ettei tartte harrastaa sitä helvetin raappaamista...

Erittäin hyvin sanottu... ;)

lacrits68
06.01.2010, 22:42
Mistä olette hankkineet webaston tai eberin ja mihin hintaan? Kuinka paha homma mahtaa olla itse asentaa? Auto johon se tulisi on ford ranger.

netistä....tai tarkemmin paikallisen rover ystävän tallista...5kw thermotop c kellolla ja lisäpatterilla, 250€.
josku on sitä tuuriakin! :)
Etsin vehjättä muutaman vuoden, nuuka kun olen..! ;)

--Janne--

Marcus78
07.01.2010, 14:43
Monesti kuulee kun on puhe webastolla lämmittämisestä, niin porukka kertoilee kuinka kauan kestää et kone on vaikka 60 asteinen. Miks pirussa se kone pitää niin kuumaks saada, mulle ainakin pisaa et se nouse plussalle jonkuverran, tärkeempi on et sisätilat lämpiää kunnolla, ettei tartte harrastaa sitä helvetin raappaamista...

Toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä ja joku ehkä isästäkin.
Mulle taas riittää et kone on äkkii lämmin ja akuissa virtaa.Eihän se huonoo ole et lasit on kun kesällä, mutta kun toi ton puolen tuntii hönkii, niin lasit on kuitenki sulat ja on täysin auki pienen ajon jälkeen. :)

Näihinkin juttuihin tietty merkkaa kuinka iso auto on hytiltään,moottori vesitilavuudeltaan yms, mut joo eiks se oo tärkeintä et jokainen on tyytyväinen jollain tapaa ostokseensa.
Oli ne tärkeimmät ominaisuudet ittelle sitte mitä tahansa.

mikaylikoski
07.01.2010, 15:17
mulla toi hilux on iha 2.4 d elikkä ihan oon tyytyväinen 4,2 kw lämmitystehoo ja mulla kylläkin sisällä puhaltava puhalli kytketty ihan ykkös asennon puhalteluu ja tietty jos puhaltas 2 nopeudella niin voisi yli puoli tuulilasii sulaa ku paukkuu pakkanen mutta ihan 1 nopeudellakin sulaa riittävästi ja lämpimyyden saavutettuaan ei edes käy täysillä toi masiina eli mulle ihan riittävä . se tietenki vaikuttaa asiaan jos on kilometrin mittaset letkut niin heikentää tehoa mut mulla veba ihan konehuoneessa ja lyhyet letkut. tai mite kelläki vesi kiertää eli mulla ei kylläkää lämpee jäähdyttäjän vesi että vähemmän lämmitettävää ..

Tuomo
07.01.2010, 22:33
Kyllä se reilu 4kw Webasto riittää jollekkin 2,5L koneelle, henk. koht. mun mielestä lämmin kone on paljon tärkeämpi kuin sulat lasit. Itellä oli Suburbanissa 5.2kw Webasto, koneen tilavuus 6.5L ja jäähdytysnestettä 28L. Sisälle jos halus +20 astetta ennen lähtöä niin pakkasta sai olla korkeintaan pari astetta, käytännössä nollakeli. Turha sitä on huudattaa puhaltimia täysillä, vaatii ainakin tuplatehosen lämmittimen että riittää kovemmilla pakkasilla tehot. Onnex kone on kuitenkin jo lämmin. Jasitä lämmintä tulee samantien kun laittaa auton käyntiin, Webastoa voi pitää päällä jouduttamaan koneen lämpiämistä normaali lämpöiseksi.

n.30min ilman sisäpuhallusta riitti -10 asteen pakkasessa koneen lämpiämiseen, tossa vaiheessa lämmitin kävi jo puolella teholla. Jos puhallin oli ykkösellä niin 40min. Jo siinä ajalla lumet rupes sulamaan, kertapyyhkäisy harjalla riitti.

RIPAX
08.01.2010, 00:32
Nii-i,verkko sähkö toimiset lohkolämppärit on henkilö-autoissa 500-700 wattisia ja perus sisätilan lämppärit alk.800wattia ja isompia kun 2200wattisia ei taida olla.Löpöä palaa enempi mitä isompi wepasto,n.1L/tunti eli talven mittaan seki jotain maksaa.Lyhkästä väliä jos ajaa ni ei kerkee akku latautuu ni ei voi käyttää kuitenkaan.Ikuisia laitteita kun eivät ole joten huoltokustannuksiin menee kans,harvase vuosi vesi pumppua,tulppaa,sun muuta.Laskin just firman transiitin wepasto kustannuksia,200€ vuosi!ja sihen löpöt päälle.On toki ollu varmaa epäonnea matkassa kun Eberi kesti 3vuotta ja sit uusiks.Sihenki vaihettiin ensiks tulppa,sit vesipumppu,sit koko paska.Sit laitettii wepasto,se ei oo toiminu uutenakaa,vika testi herjaa vaan et no start.Ei o tosin vaihettu vara-osiakaan ja nyt kolmas talvi menos, mut toimii miten sattuu.Näillä näkymin en omaan autoon moisia paskoja hanki,jos sattuu samanlaisia.