PDA

View Full Version : 2-lt kylmäkäynnistää kuumana?


RIPAX
03.01.2010, 22:31
Elikäs toyotan 2lt pata yhtäkkiä rupes ravistamaan ja käy jotenki raskaasti,ihan ku ois kylmä kone vaik ei oo.Kesken ajon alkoi ja tallissa lämmettyään sama homma.Tirahtaa helposti käyntiin ja savuttaa niin pirusti,mitään vikaa padassa ei näyttäs olevan,ei huohota eikä tee painetta paisariin ei kolise eikä naputa.Ottaa kierroksia ja kierroksilla käy paremmin mut ei niin ku pitäs,kylmänä on samantapasta ollu jo pidempään jota oon pitäny normaalina kun tässä on pumpun kyljessä semmonen mötikkä joka on kuulemma vahatermostaatti.Sihen menee vesiletkut ja sen kai pitäs kääntää sytkää myöhäsemmälle kun kone on kylmä,tuntus et nyt se on kylmä käynnistys asennossa aina vaan,kone oli kuuma kun tää alko.Onko kellään tehny samaa?kannattasko raxii koko mötikkä kuuseen?ideoita?

H&K
04.01.2010, 10:42
Oireiden perusteella saattaapi olla ilmavuoto polttoainelinjassa. Saat suljettua tämän vaihtoehdon laittamalla syöttöpumpun imulinja imemään naftaa suoraan jostain kanisterista. Jos käynti ei parane niin joku muu vika.

mhk
04.01.2010, 12:48
Siitä kylmäkäynnistimestä; kato että palautuu lämpimällä koneella toiseen laitaan,
eikä ole vetämässä kaasuvipua.

Mikki
04.01.2010, 16:28
Savuttaa ja ravistaa kuumana...

100varmaa ettei kylmäkäynnistin vikaa laita päälle, mutt aloitappas seuraavista hommista:

- ilmavuoto
- venttiilivälykset
- suutin hajalla
- kansipahvi???

Kylmäkäynnistin antaa lisää ennakkoa ja nostaa tyhjäkäyntikierroksia, eli kone käy kovaa tyhjäkäyntiä karkeammin.

Se ettei kone käy kaikilla on dieselissä helppo juttu, puuttuu nafta tai puristukset!

Jos on suutinvikaa, niin yksitellen ruiskuputkesta liitin auki ja se mikä EI vaikuta käyntiin, on sitten pimeenä. Samalla kun avaat viallisen (jos siinä vikaa) suuttimen, katso ENNEN irroitusta suuttimen liittimen linjasta, onko näkyvissä "metallihilettä", koska jakajapumput "yleensä" hajoavat talvilaadun naftalla, koska sen voitelu on heikompaa kuin kesälaadun. Jos hilettä suuttimen reiässä, niin pumppu on "kaput"...

Venttiilivälyksethän on helppo tarkastaa, ja senhän kuulee jo käyntiäänestäkin, jos venttiili vuotaa!

RIPAX
07.01.2010, 00:31
Näin se taitaa olla.Koitin syöttää sähköpumpulla naftaa syöttö pumpulle,ei vaikutusta.Se ennakon säätäjä ei täysin toiminut kun ei 10 minuutin jälkeenkään ollu täysin palautunu.Sen hirttäminen nippusiteellä paransi käyntiä vaan ei loppunu pätkiminen,venttiili koneisto on kunnossa.Näistähän vanhemmiten on jopa putoillu rullia nostajista ja jos säätö pielessä ni seetejäkin kuulemma.Mut täs tapaukses taitaa olla niin et toi ennakko sittiäinen on pitäny liikaa ennakkoo ja toi syöttöpumppu ei oo tykänny siitä.Tai hyvällä tsägällä vaan suutin paskana.Seuraava operaattio on suuttimet testaukseen ja jos ei vikaa ni koko pumppu.Jakopään ajotukset vois tarkistaa mut mikäs ne ny ois siirtäny..

-MAKE-
07.01.2010, 00:42
Jakopään ajotukset vois tarkistaa mut mikäs ne ny ois siirtäny..
Velpojan läjässä on nähty hampaalla hyppäämisen aiheuttama käyntihärö. En muista löytyikö siihen hyppäämiseen mitään selvää syytä. Vai onko toi ihan eri motti kuin 2-lt II? Mää tojotista mitään tiärä...

RIPAX
07.01.2010, 01:11
Juu kyl tää on käytännössä sama.Ja kyl tää on nähny aika kovia et ei o mahdotonta mikään.Töitä vaan teettää just ku on toinen kone työn alla et tuli pahaan rakoon.Kylläpä vituttaa.

RIPAX
20.01.2010, 00:09
Vihdoinki uudet suuttimet kiinni ja parani jopa hieman mutta edelleen käy ku rampa piru. Pako putkesta tulee sauhua ku taikurin teltasta,haiskahtaa silti palamattomalle. Nyt tarkemmin kuunneltuna 1tai 2 pyttyä on pelistä pois. Venttilit oli kunnossa,suuttimet korjattu,ja löpöä menee hajusta päätellen joten ei oo jäljellä ku pahvi ja kansi. Enpä muista et ois koskaa noin yhtäkkiä pahvi menny,mut kantta auki kai seuraavaks.Vähä vituttaa.

tdi
20.01.2010, 00:18
nyt näitä on jo 3 saman vikasta toyotaa tässä vähän ajan sisällä :D otan osaa :(