PDA

View Full Version : Nettiauton paikkaansa PITÄMÄTTÖMÄT ilmotukset

valkkari
13.09.2009, 21:39
Moikka!

Eli onko muille käyny sillee, et pettymyksiä tulee??? Tai varmasti on, mut jos noi sormen päät ei oo viel hellänä, ni laittakaax tänne tarinoit noist...

Minäpä laitan täs nyt pari omakohtast, ja ihan vähän ajan sisään...

Eli ensimmäinen, auto näytti kuvissa todella hyvältä, ja ilmotuksessa luki mm."leimattu tammikuussa, ei pitäis olla seuraavallekaan mitään ihmeellisempää laittoa."
no kysäsin sit tietenki rungon kunnosta puhelimessa ku soitin, ja kaveri ties kertoa, että on hitsattu, eikä siinä ole mitään eli kunnossa on... Koneesta kysyin, josta tiedettiin kertoa, että ahtoja on nostettu, ja käy hyvin...
No 50 km, ja paikan päälle toteamaan että auto on täysi PASKA. Runko oli mm. poikki - jousten korvakkeiden kohdat oli ruostunut niin pahasti, että jouset ottaa ja lähtee hetkenä minä hyvänsä... Konehan oli tietenkin käytetty lämpimäksi ennen ku paikalle päästiin, että pahimmat siniset savut jää näkemättä - mutta ku se lämminkään kone ei peitä koneesta lähtevää kolinaa, aika perseestä mennä katsomaan konetta josta sanotaan että käy hyvin - mutta todellisuudessa kuullostaa siltä että joku hakkaisi lekalla lohkoa... Ahtopaineiden nosto oli toteutettu ottamalla hukkaportin ohjaus letku kokonaan irti, jollain ahdot oli tietenki täydet mitä fööni puhaltaa - jolloin jo huonolla koneella on todella lyhyt elinkaari odotettavissa...
No autohan jäi myyjälle, mutta eniten harmittaa se että vaikka myyjä oli päivittänyt ilmotusta käyntini jälkeen, niin teksti ei ollut muuttunut yhtään, eli jotenki tuli semmonen kunnon kusetuksen maku - että joku joka ei oikeesti tiedä, ni luulee saavansa hyvän auton, mutta todellisuudessa saa täysin tikittävän aikapommin...

Seuraava pettymys, auto näytti taas kuvissa hyvältä - myyjän kanssa puhuttin taas pitkään puhelimessa,ja kysyin tietty nää perinteiset runko, kone, kori, voimansiirto yms.
No kaikki oli tietenkin myyjän puheiden mukaan kunnossa, ja ei muutaku matkaan... No tälläkertaa kilsoja tuli 500 siivu, ja paikan päälle toteemaan kummajainen...
Auto oli ihan jees näkönen, mutta meikkailtu - ja osaksi vähän tökerösti.. no semmosta sattuu, ja uutta autoahan mä en menny sinne katsomaan, vaan autoa joka olisi yleisilmeeltään ihan siisti - ja tämä kyllä ajoi meikattunakin ihan asiansa siltä osin... No mutta sitten taas tuli rungon tarkastaminen... ja autoa oli kyllä hitsattu - ja toisille paikoille ihan kunnon propsit, ERITTÄIN SIISTIÄ JÄLKEÄ OLI - isoja paloja selkeästi kunnon kamasta tehty, ja muutenki sillai, että kelpaisi kyllä mulle oikeen hyvin - muutta sit sieltä löyty myös näitä ns. kunnon turauksia, eli pellistä oli tehty paikkoja, ja kiinni tyhjän päällä... tommoset aina masentaa, ja jotenki ku ahistaa alkaa korjaa toisten paskoja paikkoja. Nämä pelti paikat oli kyllä ihan selkeeesti ollu siinä pidempää, eli ei ole kyllä saman korjaamon tekeleitä kun noi kunnon paikat...
No sit siihen koneeseen, venttiili koneistosta kuului outo sivuääni - ja kuvittelin että venttiilit välykset on liian isot ja sitä myöden naputtaa... No takakontissa oli sitten nokka-akselia, ja katkenneita keinuvipuja.. No minähän tietty kysyin, että mitähän nää on??? Johon vastattiin, että autosta oli kampuran ala-kiila päässy jotenki karkaamaan - tai jotain vastaavaa, ja tätämyöten kone oli sammunut... Oli kuulemma korjaamolla laitettu, ja olivat vaihtaneet vaan keinut... No mähän kysyin sit et oliko kansi ollut edes irti, että olisi voinu kunnolla katsoa venttiilit yms. mutta ei kuulemma ollut ollu... Uudet keinut oli kuulemma riittäny, ja kone takasin nippuun... No minähän olen nähny kuinka saman moottorin samassa tapauksessa on käyny niin, että nokka-akselin pukit on menny halki, joten kovin ei enään ollu luottoa tohon venttiilikoneistoon... Ja sit tää automaatti laatikko, ulisi omiaan - ja ja vaihdot oli ku ois lekalla lyöny takaraivoon... Eli potkas kyllä jokainen vaihde niin että tuntu... No kaikkineen tästäki tuli sit hukkareissu, ja 1000km, ja 16h autossa istumista, ja ihan turhaan... että osas sapettaa taas... Nii täytyy laittaa kuva, mikä on netis, miten joku korjaamo on korjannu noi halki menneet nokka-akselin pukit... LAITTAMALLA LATTARAUDAN NIIDEN PÄÄLLE... EI SIIS TODELLAKAAN NÄIN...

Pakko ny laittaa et auton löysin, ja vaikuttaa ainaki viellä ihan pätevältä laitteelta - mut katotaan ny ja toivotaan parasta...

Mitäs on porukka mieltä, pitäiskö tänne laittella niitä nettiauton id:itä joita pitäis vähän varauksella mennä kattoo, vai onko se ny vähän liikaa???

Teme
13.09.2009, 21:54
Oisko kuitenkaan ollut korjaamo?

SuurSyömäri
13.09.2009, 22:12
Joo kävin Helsingistä asti Turussa kerran kattomassa yhtä laitettua Transittia. Maalattu kuulema oli ja muutenkin huollettu. Maalaukset tehty tosi karusti. Pakkelit halkeilleet ja ruosteet pukkas välistä.

Alle kun kurkkas niin vähän joka paikka lutussa ja rutussa kun ilmeisesti sillä oli joskus pyyhkäisty huolella ojan puolelle. Kaikin puolin oli toista mitä myyjä kertoi.

Ystävällisesti valaisin tyyppiä siinä paikan päällä mitä tuli sanoneeksi ja toivotti hyvät vitut kun hyppäsin junaan.

Ei niikseen. En ollut menossa hakemaan halpaa ja hyvää vaan kohtuuhintaista ja hyvää.

Sitten olen kohdannut tyyppejä jotka ihan oikeasti eivät tiedä minkäkuntoista autoa ovat myymässä.
Esim. Tutulle hajettiin camrya ja kun kamry oli ollut omistajan perheessä uudesta asti niin kuvittelivat sen olevan siten tosi hyvässä kunnossa..... Tingattiin ja saatiin hinta kohdilleen. Tosin myyjä polki siinä vähän jalkaansa. Mutta kun tökkäät sormen helmasta läpi niin eipä siinä tarvitse enää ostajana mitään tekosyitä halvennukselle keksiä....

Tässä on sitten se ainainen juttu siitä että kun yritetään suunnilleen eurolla suunnilleen uudenveroinen kampe niin tulee taatusti pettymyksiä ja karvaita sellaisia vastaan usein. Ite oon ajatellu asian niin että kattoo korkeammasta hintatasosta kuin halvat niin siellä on jo kaikenlaista oikean rahanarvoista juttua tehty ja laitettu.

Ei esimerkiksi Moskovits pikkuruosteinen ja huonorenkainen ole saman hintainen kuin semmoinen jossa on vinssi ja hyvät renkaat sekä korotukset... vielä otteessakin. Moni myyjä vain usein katsoo nettiauton palstalta mitä vastaavista samanvuosimallin autoista on parhaimmillaan pyydetty minkälainen itsellä on. Toisissa nyt sattuu olemaan muutamia rahanarvoisia asioita lisätty tai tehty. Mutta urpomyyjä heilauttaa pokkana saman hinnan tauluun pientä huolto vaativasta paskakasasta.

Tämmösiä urpoja on nettiautossa varmaan sankoin joukoin. Itse myin taannoin kohtuurahalla 4runneria ja toista varaosina. Olis ollu dobinsonia, Levikettä, korotuskilkettä jnejne... Yksi kävi koeajamassa.... Siihen rahaan ei saa enää suunnilleen nettiautolistan toiseksi halvinta yksittäistä perusautoa. Ja ensimmäinen 4runneri siellä on pelkkä runko ja tekniikka. Nyt en enää myy runneria pois ellei käy sellainen ihme että jollakulla on vielä käteistä rahaa suomessa.

Semmosia ajatuksia. Pääosin itselläni ei ole tullut turhia reissuja heitettyä kuin se turun keikka. Pari rompetta on hajettu kauempaakin mutta niissä on ollut tavallaan rekisteriotteen hinnalla loppuraato...

RuF
13.09.2009, 23:02
Tulipa tuota itekki käytyä 400 km päässä käytyä kahtomassa yhtä laviskaa minkä piti olla "alkuperäiskunnossa" no, melko alkuperäiseltä se näyttiki, lommoilla joka paikasta ja pensselillä maalattu. pakoputkiki roikku jollain köydellä ja tilkitty räteillä. sinne se jäi

Krisse
13.09.2009, 23:15
Nivaa kun etin nii toka kohde oli tuolla ~300 kilsan päässä ja se kuulosti puhelimessa niin hyvältä että olin ihan kahden vaiheilla että ottasinko oikein junan ja tulisin Ladalla takas, mut onneksi sitte kuitenki lähdettiin autolla kun kaupat jäikin tekemättä ni kurjaahan se ois ollu ettiä paluukuljetusta.

Ihan ok se päällisin puolin oli mutta koeajolle kun lähdettiin niin jo ennen ku huoltoaseman pihasta päästiin pois niin kuuntelin jo että joku on pielessä. Noista vehkeistähän kuuluu kuulua yhtä sun toista ääntä mut tosta kuului ihan selvästi joku metallinen kahnaus, jostain ilmeisesti laakeri viimisillään. Kävin sitten vielä heittämässä toisen lenkin kaveri kyydissä ja se oli samaa mieltä, ja sen lisäksi jostaiun kadunkulmasta lähtiessämme kuului jostain hurja kolkotus. Totesin siinä sitten myyjälle että tästä me ei kyllä tehdä kauppoja vaikka hinta tippuisi murto-osaan kun en usko että kestää kasassa kotimatkaa. Myyjä vaikutti kyllä sen verran autoummikolta etten mä tästä nyt sen kummemmin kiivastunu, ilmeisesti se ihan tosissaan ei tienny että tossa on jotain vialla.

Mut on sitä tehty tollanen reissu talvella traileri perässäkin, ja kun perille päästiin niin meinasi rauhallisemmallakin miehellä verenpaine kohota; linkki (http://www.76s.net/1300s78/index.html)

Nerd-O
14.09.2009, 07:42
Itseäni vituttaa tapaukset, jotka tulevat autoa katsomaan. Olet etukäteen sanonut tiedossa olevat viat ja sitten paikan päällä alkavat mussuttamaan niistä jo ilmoitetuista vioista ja sen takia eivät autoa osta. Tuollaiset mulkut vois suoraan jäädä sinne kotiinsa nysvään itseään.

A-P
14.09.2009, 08:24
Pohjanmaalla käytiin Naaraan kera autoretkellä, ja luultiin ajelevamme leimatulla BeeJiillä kotio. Pyyntihinta ja myöhemmin välikädeksi paljastuneen henkilön puheiden perusteella helmi. Pyyntihinta varsinki kuvasti helmeä! Eihän siinä ollu kilpiäkään! Oli seissy jo ladossa sen verran, että raadolle haisi. Liekkä siellä ladossa yhäkin...
Päätettiin, että jos ollaan pohjosiin menossa, niin kierretään Kainuun kautta. Pohjanmaalle ei enää mennä. Joo, ei ollu eka kerta sieltä päin Cruiserikaupoilta "tyhjin käsin" kotio.

valkkari
14.09.2009, 08:31
Oisko kuitenkaan ollut korjaamo?

No ainaki pitäs olla...
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15826.0
Ton ku käy lukasee läpi, ni voi olla et niskavillat nousee pystyy...

Itseäni vituttaa tapaukset, jotka tulevat autoa katsomaan. Olet etukäteen sanonut tiedossa olevat viat ja sitten paikan päällä alkavat mussuttamaan niistä jo ilmoitetuista vioista ja sen takia eivät autoa osta. Tuollaiset mulkut vois suoraan jäädä sinne kotiinsa nysvään itseään.

Joo, noin se menee - mut esim. mun tapaukses ku mä en todellakaan tienny noist vioist... Kyllä mullaki on yleensä ollu hyviä reissuja ja autot on suurin piirtein ollu sitä mitä on pitänykki olla - On eri asia jos myyjä ihan rehellisesti sanoo viat (tietenki olettaen että ite tietää), mä oon hakenu mm.400 km päästä vaihdelaatikko viallisen pajeron - jonka oon tuonu ihan ajamalla, eli olin täysin tietoinen että saattaa myös porsia matkalle, jolloin se lähtökohta on jo eri...

Ja mäkin oon siis tälläkerta ettimäs autoa, jota nyt ei tarviis niin hirveesti ainakaa rempata - ku tarvisin sitä autoa ihan ajoon... Kieltämättä alkaa mietityttää et pitääkö se taas hakee se tyylii mallisarjan halvin, jonka tietää et se on ihan paska ja laittaa se kuntoo...

sisua45
14.09.2009, 16:28
Mulla oli kaksi kertaa kolaroitu audi, missä oli nokan laakeripukki korjattu myös lattaraudalla. Silloin ekassa mällissä. Otin patentin auki, kun tarvin siitä kannen ajo-autoon. Laitoin sen samanlailla kiinni, palaset laakeriliiman kanssa, ja latta päälle. Hyvä tuli, ajoin sillä ainakin kymppitonnin ennenkuin myin sen pois. :D

Kolariauto maksoi mulle 50e, ja ajoauton myin pois 550e. Että ei nää kalliita autoja ollu... :) Kalliimmassa pelissä tuommoinen viritys kyllä vituttas.

metsienmies
14.09.2009, 19:28
ja toivottavasti oli sit viimeinen...
elikkäs alla oli oikeesti hyväkuntonen -90 mallin pajero ja kun se perkeleen autokuume muhun iskee niin siinä ei auta burana eikä krapula... etsin ja etsin hieman uudempaa ja nimenomaan 2,8 tdic pajeroo suht normaaleilla kilometreillä... kyselyitä tuli laitettua useita mutta mikään ei oikein iskeny kun millon oli vedetty hevosta tai muuta isoo kärriä 24/7 perässä. no sit yhdestä oy nimimerkillä varustetusta liikkestä pyysin tarjouksen ja sehän ny tietty oli helvetin hyvä... vaihdossa saman minkä pyysinkin ja vakuutti et oli niin perusteellisen siisti auto... ja hyvin pidetty. kertoi tosin et on tuotu saksasta mut luotto myyjä siellä hänellä... okei... yks tuttu asuu hesassa päin ja pyysin et kävis kattoo ja ajamassa.. ja kävi ja kertoi mitkä oli näkyvät pikku viat. uutta en ollu ostamassa joten vaatimukset ei voinu olla hirveen isotkaan, ruosteen nyt saa aina pois. soiteltiin ja tingittiin ja kerroin et mulla ei oo tosiaan vara ostaa ihan sutta paskaa kuitenkaan mut myyjä vakuutti et auto ehyt ja hyvä ajaa, oli ajellu ite kuulemma 10 000km pohjoisessa ym. reissuja... no päätös tehtiin ja yks aamu lähdin anivarhain ajelee kohti Sipoota... siellähän auto napotti... ja ok oli päälle päin kuin kertoikin... koeajo oli hieman lyhyt johtuen etten tuntenut seutukuntaa ja tankki oli aivan tyhjä... kiersin autoo ja kyselin kaikkee mitä mieleen tuli ja ukko eiku kehuu vaan... aikani mietin ja pohdin asiaa ja tehtiin kaupat. vaan siihen ne hyvät asiat sit jäikin... päästii kotia päin reipas 150 kilsaa alko lämmöt heijata ylös alas ja soitin heti myyjälle että mikä vittu tässä on... ei oo mitään vikaa sanottiin... seuraavalle huoltsikalle päästiin niin 4l meni jäähdyttimeen nestettä ja vettä ja taas soitto... no nyt tietää et jotain vialla.. parin pysäytyksen jälkeen vihdoin kotona. seuraavalla viikolla ampus sitten vedet pihalle paisarin kautta. onneks kylällä mitsun merkkihuolto ajo sinne ja kyselee... tyly vastaus oli et kansi paskana ja n.2000e remppa edessä... eiku taas soittaa ja ukko alkaa vittuuntua... sovittiin kuitenkin et kone avataan ja katsotaan mitä se on syöny... tietty minua syytti heti että oon rikkonu sen tullessani. otin varalta heti yhteyttä kuluttajasuojaan ja kerroin mitä tapahtui millon ja kuka tietää asiasta ja sieltä tuli selvä vastaus... myyjä vastuussa vaikka vanha auto mutta kun on osakeyhtiö nimike niin aina myyjällä vastuu siitä mitä myy. ja taas soiteltiin... sillon ukko alko tosiaan suuttua kun kerroin ottaneeni yhteyttä kuluttajasuojaan ja mitä sieltä sanottiin... no tällä välin kansi oli jo aukaistu ja samalla puhelulla vaadittiin sit koe ponnistaa kansi että varmistuu kannen halkeaminen. ei tarvinnu... yhteen koloon mahtui kynsi ja kaksi muuta halkeamaa näkyi ihan omilla silmilläkin...onneksi edes alakerta oli ehyt ja hyvässä kunnossa.. kouvolan koneistamolta tuli tehdaasuusi kansi kaikilla hilppeillä 1380e + työt päälle saatiin summaksi hieman alle 2000e. pienen keskustelun jälkeen myyjä maksoi tonnin kannesta ja ite loput... paskinta tässä oli se että myyjä vakuutti koko ajan auton olevan ehyt ja kunnossa kaikin puolin. siinä oli lähellä ettei akka sanonu bye bye ja kuutnight kun kerroin viasta... lopulta kuitenkin kaikki mitä tuohon on menny rahaa korjaamiseen ja muuhun niin se on niin kallis auto ettei sitä kannata hävittää vaan ajaa loppuun itse ja katsella sitten vasta seuraavaa. nyt tuohon on laitettu kaikki tiivisteet moottoriin ja turbolle, jarrut, aurauskulmat säädetty, alusta puhdistettu ruosteesta, massattu ja reikiä paikattu, paljon. pitkiä kilometrejä varmasti vielä edessä kaikkien tuskaisten vaiheiden jälkeen... tässäpä tämä, mun tarina...

SamiN
15.09.2009, 11:40
Kyselin nettimotosta yhdestä polariksesta ja sai tälläsen vastauksen:

Subject: Nettimoto.com: User is interested of buying your Vehicle ID : 839106
To: rolandalaina@yahoo.com
Date: Sunday, September 13, 2009, 9:35 PM

I would like to purchase your vehicle : Polaris, Sportsman, 2005, ID : 839106

...

Hello ,
We are a recover leasing company from United Kingdom with activity in whole Europe.
The vehicle you are interested in is now in our custody and it is for selling because the owner was unable to pay the whole price for it.This is also the reason for this low price.
We will appreciate if you can answer us in English for a better conversation .
The ATV has clear title and no accidents ,it is like new .
If you wish we could send you more photos.

Thank you for your interest and hope to hear from you soon,

Anton Marck,
"CoAuto" Manager

Mahtoiko olla oikea ilmo?

ainakaan nyt ei löytynyt ko. kapistusta enää..

rhm
15.09.2009, 11:49
Kusetus.. Ja ilmoitus poistettu ylläpidon toimesta.

SauliS
15.09.2009, 19:36
Onhan noita hukkareissuja tullut tehtyä.. Tosiaan tuo tuntuu pitävän yleisesti paikkansa että hinnat repäistään ihan hatusta, ne eivät välttämättä ole missään suhteessa auton kuntoon. Paria tiettyä automallia aikoinani metsästäessä kävin ensin katsomassa niitä ns. hyviä (kalliita) yksilöitä. Oli aika paskoja, kävin katsomassa sitten niitä halvempiakin. Ei oikeastaan mitään eroa vaikka hinnat vaihteli muutaman tonnin jopa. Eli kannattaa vähän käyttää aikaa etsimiseen varsinkin jos on joku tietty laite kiikarissa

vimakuus
15.09.2009, 22:05
Itellä oli käyttöauton hankinta ajankohtainen vähän aikaa sitten. Ensisijaisesti oli hakusessa mercedes ja Tampereella sattuikin olemaan suht edullisesti väyrynen myynnissä. Myyjän mukaan autonpiti olla ruosteeton ja kaikin puolin hyvässä kunnossa, ilmastoinnit toimivia jne. No mentiin paikan päälle kattomaan ja ei ollut ihan sitä mitä myyjä oli kehunut. Muutama vika löyty nopealla tarkastelulla: ruostetta oli vähän joka puolella ja paikkamaalattu sieltä täältä, helmoihin oli yritetty räkiä jotain paikkoja, takaluukusta puuttui lukko, ilmastointia ei ollut lainkaan vaikka vielä puhelimessakin väitti niin, taustapeili ihan sökö, kuskin penkki vaihtokunnossa, kone huohotti ihan sikana, jostain vaihteesta synkrot mennyt ja auton rekisteriotteessa ollut nimi ei täsmännyt aken tietojen kanssa. No myyjä sai jatkaa matkaa onnellisesti mersun omistajana tai kenen auto lie ollutkaan ja me kävimme ostamassa jaappaanialaisen kulkupelin matkan varrelta.