PDA

View Full Version : Jälki-istunto

Von Leka
24.01.2009, 01:53
Kouluaikoina olin jatkuvasti jälkiistunnossa esim.

Tarhassa löin hellästi halolla jotain tyttöä päähän kun aukoi päätä meille pojille. Sen jälkeen kiipesin puuhun piiloon, josta minut kyllä löydettiin todella helposti. Kun en pyytänyt anteeksi tytöltä niin jouduin istumaan penkillä niin kauan, että minun vanhempani tulivat hakemaan. Eli ainaki 1,5h.

Mä sain jälki-istuntoa ekakerran ensimmäisellä luokalla. Saatiin opettajalta tehtäväksi muovailla vahasta eläin ja antaa sille nimi. Tein koiran ja annoin sille nimeksi Terska. Mielestäni oikeusmurha! ei niin pieni voi tietää terska sanan muita merkityksiä! HOHOH!!

Kolmosluokalla ennen tunnin alkua painittiin kaverin kanssa käytävällä ja minähän voitin matsin, mutta istumista tuli kun pamautin kaverin takaraivo edellä patteriin. Tuosta tuli myös puhelu kotio... :(

Ala-asteen 4. luokalla sotkin jonkun kuudesluokkalaisen verkkarit ja kuudesluokkalainen poika otti oikeutetusti jalkaterästäni kiinni ja käänsi sitä 360 astetta niin, että polvilumpioni lähti sijoiltaan. Siinä sitten terveyskeskukselle menevää kyytiä odotellessani sain kuunnella rehtorin valitusta siitä, kuinka toisten verkkareita ei saa liata.

Kerran jälkästä lähtiessäni päätin kaikessa viisaudessani pieraista äänekkäästi luokan ovella. Tuloksena toinen tunti heti päälle. HOHo!

Tunnin istumisia tuli useita mm: Mopolla keuliminen koulun alueella, kenkätelineen hajoittamine, myöhästymisistä/poissaoloista, koulun alueelta poistuminen koulupäivän aikana.

Paras istunnon syy oli kun uskonon opettajan mielestä minulla oli liian iso ego ja vääränlainen jumalankuva (pikemminkin sen puute), aina kun pyydettiin tuomaan oma näkemys asiaan niin homma meni opettajan kanssa väittelyksi ja lopulta sain istumista ja numeroa alennettiin.

edit. edit. aaah lisää hyviä muistoja.... Taisinpa myös kolmannella luokalla tokaista eräälle miesopettajalle "revi persettäs", kun kyseinen opettaja alkoi avautumaan läksyjen tekemisestä.

edit. AINIIN! Ala-asteella pieksin luokkatoverini maahan itkemään, josta sille piestylle seurasi puhuttelu ja jälki-istuntoa. Väkivallan kohteena oli yleisesti ärsyttävä häirikkö johon luokanopettajammekin oli kyllästynyt täysin

Ylä asteella ei saanu jälkässä tehä mitään muuta kuin istua 90 asteen kulmassa. Ei saanu ees vähääkää röhnöttää tai nojata käteen. Jos jotain pulisi tai ei ollu opettajan mieleen, PUM tunti lisää (siitä kuulu tollanen ääni). Kiva sielä sitten oli kaks tuntia istua ja vielä vessahätä yllätti. Arvatkaa sainko mennä.

Joskus 2. luokalla jäin jälki-istuntoon, koska heitin lumipallon metrin päästä seinään. Mulla on vieläkin muistissa sekä jälki-istunto ja se itse heitto aika tarkasti. Nauroin sen ikäsenä jo sen jälki-istunnon järjettömyyttä, varsinkin kun opettaja letkas: "Sehän ois voinu osua jotain silmään!11!1!!!"

Omat kokemukset jälki-istunnoista, miten selvisitte? Yleistä keskustelua jälkästä?

A-P
24.01.2009, 06:46
Jälki-istuntoa en muista, mutta jossain kaupungilla tartti käydä jollain aivoitusten mittaajalla. Siellä oli hiekkalaatikko sisällä!
Olin vissiin kova pureksimaan lyijykyniä, kun äitikin siitä muistaa kertoa silloin tällöin.
Ja äitihän muistaa aina sanoa kuinka kiltti ja helppo lapsi olin verrattuna pikkuveljiin.

kuningaskulkuri
24.01.2009, 09:45
Itselläni tais olla ainuat syyt istuntoihin se kun muiden otsat osui mun nyrkkeihin... Itsehän en ikinä ketään kiusannut, ne vaan kaatuili jostain syystä, mut eihän sitä sit kukaan uskonut ja tunteja paukkui... Kaipa sitä on ollut lyhyt pinna jo siihen aikaan..

Skorpioni
24.01.2009, 09:58
Ainoa jälki-istuntoni oli peruskoulun kolmannella luokalla. Syy oli liitujen heittäminen, josta seurasi tunti istuntoa. Linja-autoaikataulun vuoksi pääsin 15 minuutin istunnolla.

Sekin "heittäminen" oli vain yritys saada heitettyä liitu taulun reunassa olevaan kouruun. :)

khonkonen
24.01.2009, 10:24
8-luokalta tuli mieleeni parhaiten jäänyt jälki-istunto... Muutama tyyppi luokassa keksi uskonnon tunnilla heitellä paperilennokkeja aina opettajan kääntyessä kohti taulua. Opettaja ei nähnyt kuka niitä heitti. Yksi lennokeista sit lensi mun syliin ja nostin sen käteeni, niin opettaja kääntyi ja tunti istuntoa mulle. Istuntolapussakin luki että syy: "paperilennokki kädessä luokassa". =)

Kelju.K
24.01.2009, 10:44
Mieleeni on painunut 7 luokan talvinen liikuntatunti ( jäällä ) jolloin kentällä sattuneesta episodista johtuen opettamme määräsi tunniksi minut ja läheisen ystäväni jälki-istuntoon.
Jälki-istunto lappuun oli kirjoitettu syyksi "opettajan jallittaminen".
Seuraavan viikon liikuntatunnilla samassa paikassa totesin opettajalle ettei enää ikinä pelata sun kanssas jääkiekkoa.. ..Vähän kun pyörittelee ni heti suututaan ja annetaan istumista.
Sit istuttiin taas tunti, tällä kertaa syynä suunsoitto opettajalle...
Kyllä pysy välit hyvinä koulun loppumiseen asti, mutta se on eri juttu se.

nana
24.01.2009, 11:24
Nanalla ei välttämättä ollut kauheesti kunnioitusta opettajia kohtaan yläasteelle siirryttäessä... tosin porukassa tyhmyys tiivistyy... Jostain kumman syystä, vaikka kuinka yritti sinne takapenkkii mennä notkumaan, nii opettajan tuima katse riitti etupenkkiin siirtymiseen.. Tällä kertaa kyseessä oli historian opettajamme.. Jolla oli nimessään ärriä enemmän kun laki salli...
Ja valitettavasti arrrrmoton ärrävika... Siinä sitten minä ja pari muuta fiksua etupenkkiläistä keksimme suojautua opettajan suusta lentäviltä sylkipallkukoilta... tunnin alussa istuimme nätisti rivissä ja opettajan avatessa suunsa, vedimme pulpettien alta sateenvarjot esiin..... voi voi... ja ei siittä rapsahtanut kun kaks tuntia... and many moooooore..... :D

lepoantti
24.01.2009, 11:39
järki-istuntoja on mukavaa valvoa, ja koittaa lukea vakavalla naamalla mistä istunnot on ansaittu. pedakomiikan kolme käytetyintä menetelmää edelleen: uhkailu, kiristys ja lahjonta

AVRO
24.01.2009, 17:48
Ekalla luokalla sain kaverin kanssa 1/2h jälkkää kun huutelimme välitunnilla opettajalle "liivit pois lyyli". Juha Vainion laulu oli jäänyt päähän soimaan... :)
Faija ei ollut kovin vihainen tästä, vaikka näön vuoksi pitikin puheen ettei tuollaisia saisi huudella. Ukko tais olla kumminkin tyytyväinen kun on vähän semmoinen velikulta itekkin.

Myöhemmin tais tulle pari kertaa istumista jostain välitunnin pakoilusta sisällä.

Kovin kiltti ollaan oltu jo pienestä pitäen. (tähän semmoinen "sädekehä pään päällä hymiö")

Harzaa
24.01.2009, 18:07
hmm...yläasteella kaksi kertaa jälki-istuntoo...molemmat tupakan poltosta koulu aikana...
amikses ei saanu enää jälki-istuntoo...sielt vaa lens aina pihalle tunnilta

Rohmo
24.01.2009, 19:04
8 luokalla tarrasin uskontotunnilla opettajaa persposkesta (naisope) lähtö tuli luokasta heti rehtorintoimiston kautta kotia ja 2h jälkiistuntoa (oli pieni veto kysessä)
ja muitta pikku kepposia tuli koulussa tehtyä, joita ei jaksa tai halua muistaa ;)

JiiPee
24.01.2009, 21:47
Muistaakseni kahdesti olin jälki-istunnossa, tosin vain nämä muistan. En pitänyt suutani kiinni kansakoulun musiikintunnilla ja joku musiikinopettajan suosikkioppilas oli laitettu vahtimaan, kuka ei pysy hiljaa tunnilla. Tämä oppilas oli ne opettajan legendaariset "silmät niskassa". Kuiskasin jotakin kaverille ja tietysti se oppilasvahti huomasi sen. Tunti jälkkäriä.

Toinen oli kun keskikoulun saksanopettajan (keski-ikäinen nainen) mielestä olin piirtänyt ns. kirkkoveneen liitutaululle. Oikeasti se oli läksyjen tehtävä numero yksi, johon piirsin ympärille ympyrän ja vähän sitä kehää korostavia viivoja. Kuinka joku voi luulla sellaista kirkkoveneeksi ja muutenkin mitä pahaa on kirkkoveneissä, häh? Selviä soutamisen puutteen merkkejä tai jotakin. Tunti jälkkäriä.

Lukiossa saksanope onneksi vaihtui, mutta joku negaatio saksaa vastaan oli jäänyt keskikouluajoilta, kun oli vähän joka asiassa sukset ristissä sen keskikoulun saksanopettajan kanssa. Viitosen tai korkeintaan kutosen taisin saada siitä todistukseen. Kun toiset oli yo-kokeiden saksan kokeessa, meikä polki jo räntäsateessa munamankelilla pitkin kyliä ja luki kunnan palkollisena vesimittareita. Kyllä se yhden saksankokeen voitti mennen tullen.

Jaa, jonkinlainen opettaja minustakin sitten tuli jossakin vaiheessa, eli vähän pata kattilaa soimaa tässä(kin) asiassa... ;)

timmy
25.01.2009, 09:50
Pohjois-Karjalassa Karsikon yläasteella oli kahdeksankyt luvulla sellainen Pekka Puska projekti jossa ruoka oli suolatonta ja rasvatonta. Kokeilun alettua aloin protestoida parinviikon jälkeen lähes paskalle maistuvasta ruuasta ja päätin siirtyä omaan ruokailuun jonka seurauksena lähes joka päiväistä jälki-istuntoa.Yhtenä päivänä tuntien päätyttyä rehtori Pussinen kävi hakemassa luokan ovelta ja retuutti kansliaan. Sanoi että moinen käytös ei sovi,menee koululta maine ja vielä vittu repi letistä kuin joku raivotautinen rakki. Alkoi vituttaa hillittömästi ja kerrroin kotona koko projektin vanhemmilleni. Aamulla eka tunnin aikaan kuului keskusradiosta: Lappalainen rehtorin kansliaan HETi! Esileikkien jälkeen viesti oli seuraava: Teidät on erotettu koulustamme määräajaksi!
No,koskaan en enää tuohon kouluun takaisin mennyt,vanhemmiltani paloi käämit sen koulun kanssa. Vaikka vanhempani ovat vanhoillisia ja vaativat meiltä pennuilta tiukkaa kuria,sain tässä tapauksessa heidän tuen taakseni. Ukko ja muori hommas paikan uudesta koulusta (Norssista) jossa tuli koulu loppuun käytyä. Niin että kyllä ruuastakin voi seurata vaikka mitä.

popo99
25.01.2009, 14:55
tokko sä leka oo nyt taas nauttinut liikaa sitä "römpsä mehuas" ja puhut lisää läpiä päähäs,
ku must tuntuu et siellä teidän koulussa muut oli jälkkärissä sun kiusaamisen takia...
http://op-for.com/simpsons_nelson_haha2.jpg

Cental73
25.01.2009, 15:11
yläasteella enempikin sääntö kuin poikkeus etttä pojat jää sitten perjantain viimeisentunninjälkeen luokkaa. Kukaan ei koskaan tunnustanut/käräyttänyt niin siellä istutiin koko varpusparvi, suurin osa syyttömänä.

Kerran ainakin muistan piilottaneeni jonkun kengät wc-pönttöön ja nykässeeni.
toisen kerran kaveri sinkosi jonkun tossun nurkan taa, ja päin jonkun nuoremman pläsiä. No siitä joutui sentään vain kaveri istumaan, ei tuo haljennut huuli ollut kovin kiva.

seiskaluokkalaisille opettiin kovasti snorklaamista (wc pöntössä) taittaen pohjaan tekniikalla. Enempikin perinne Raahessa tuo mokujen uitto. Ja tästä perinteen vaalimisesta välillä istuttiin...

Kerran ajettiiin nuoremma merenjäälle syksyllä(heikoille) --> istumaan

yks kerta vaihdeltiin WC;n ovia keskenään niin etteivät mitkään menneet lukkoon. Sit availtiin ovet kun asiakas sisällä --> istumaan

muutoinki pientä sijaisen kiusaamista muista, Urpo temoas verhon ikkunasta alas ja sitä suojana käyttäen hivuttautui pikkuhiljaa lattiaapitkin kohden sijaisopettajan pöytää. Sieltä nurkilta pääsikin opettajattaren hameen alle kutitteleen... ai sitä meteliä --> istumaan

oli ne aikoja

h-a-r-z-a
26.01.2009, 19:33
Sen muistan,että uskonnon tunti oli mitä oli.Toukokuu ja ulkona aurinko paistoi.lähdettiin sitten pelaamaan korttia ulos.Maikka laittoi istunnon syyksi:"Luvaton poistuminen tunnilta ikkunan kautta."
Ei siltä kyllä saanut lupaa poistua ikkunan kautta,vaikka sen jälkeen sitä usein kyseltiin.

komu
26.01.2009, 19:52
Joskus 3 luokalla katsottiin erästä englantilaista TV sarjaa Torstain viimeisellä enkun tunnilla, tullessani luokkaan olin tokaissut "Taasko me katotaan tätä Perserääkkiä" Naps ja tunti jälkkäriä. Likkoja tuli vedettyä Letistä ja lennokkeja heiteltyä. aika usein taisin olla jälkkärissä ala-asteella. joskus 8 luokkalaisena hauskutin kavereitani (koitin tehdä vaikutusta tyttöihin) Kaikenlaisilla Mopo tempuilla, työnnettiin PV takaperin käyntiin ja vielä 3 vaihteella pakittelin ennenkun nuppasin, mulla oli Helkama Ässä jossa oli jonkun Suzukin moottori oisko ollu 80cc RM, ilmajäähdytteinen kuitenkin. sillä oli kuitenkin tosi helppo keulia ja 6 lyhtypylvään väliä maantiellä tais jäädä ennätykseksi.

Shuttle
27.01.2009, 16:47
Ikinä en istunu, taisin kerran käydä reksin puhuttelussa kun tokasin eräälle vastenmieliselle naisopettajalle "mitäs se sulle kuuluu?" kun kysyi mitä opettajia meillä on milloinkin.
Eikä se kyllä liittynyt mitenkään aiheeseen.

Kai musta sit tulee joku rikollinen isona

Bänkster
27.01.2009, 20:13
Kerran olin yläasteella jälkässä ja syynä 3 myöhästymistä aamutunneilta. Ja nekin oli isukin syytä kun se heitti mut aamuisin kouluun.... :rolleyes:

wikke
28.01.2009, 08:27
Oisit pistänyt ispän lusimaan sen jälkän....
Usein sitä jälkässä tuli oltua, ja usein miten aika älyttömistä syistä! Olin hiukan kipeänä ja inhosin minestrojankeiton kaltaista kierremakarooni lillua, eikä se oikein tippunut ja ilmoitin opettajalle että sori nyt ei kyllä tipu. Ei kitisemistä, lautanen tyhjäksi! No vedet silmissä väkisin nieleskelemään, eikä aikaakaan kun YYYÖÖÖÖÄÄÄRRH! Ja taas oli lautanen täynnä ja pikkasen pöydälläkin. Tuntihan siitä tupsahti rikosnimikkeellä "ei käyttäytynyt pöydässä."

Toinen kohtuullisen älytön tuomio tuli siitä kun aamutunnilla oli naamari norsunvitulla, kun skoleen lähtiessä oli huomannut että joku oli fillarin mennyt nusasemaan. Eihän se saa toka luokkalaista köyhän perheen kloppia harmittaa että kesäloman kynnyksellä, se pikku pojan tärkein vehjes pöllitään, ei ei eeei, hymypoika patsasta siinä tilanteessa pitää havitella.

Tirkmacine
28.01.2009, 19:18
8 luokalla tarrasin uskontotunnilla opettajaa persposkesta (naisope) lähtö tuli luokasta heti rehtorintoimiston kautta kotia ja 2h jälkiistuntoa (oli pieni veto kysessä)
ja muitta pikku kepposia tuli koulussa tehtyä, joita ei jaksa tai halua muistaa ;)

Onhan tääl muitakin perverssejä !
Voi pojat mistä alkaisin.Ylä-asteella tuli aika hepposasti jälkiistuntoja kerrankin vähän toteutin itseäni piirtämällä
naapurin tytön matikan vihkoon naisen jalat levällään ja äijän kylkkäämään siihen ja ihan piruuttani oman nimen lisäsin alle ettei tarvinnut miettiä ketä taas pyydetään reksin kansliaan.(2h tällä kertaa)
Seuraavana päivänä rehtorille suivaantuneena
(kellekkäs muulle)
oli pakko tehä pikku killeri ei muutaku kauppaan ja
silakoita ostamaan ja tunkemaan niitä reksin auton ilmanottoon no mun tuurilla eikös äikän maikka
huomannut (8h tällä kertaa)
+ auton putsaus+poliisille ilmoitus
kai mä jotain raumoja jätin siihen reksiin ku 10v myöhemmin menin käymään siel koulus ni reksi sano ekana et TIRKKONEN PERKELE !!ULOSSSS:rolleyes: