View Full Version : LJ 35x16r15 boggerit ottaa kiinni runkoon ja sisälokariin
miten olette ratkeisseet vastaavan ongelman. taka akselilla ottaa kiinni runkoon ja sisälokarin sisäpintaan sisäänjousto tilanteessa. laitan kuvia hieman myöhemmin asian selkeyttämiseksi.
olen miettinyt muutamaa eri vaihto ehtoa asian ratkaisemiseksi.
-levennän vannetta 2" ulos päin (vanteet on 15x10 bl et -44)
-spacer väliin
-rälläkkää ja hitsikonetta lokarille ja rungossa on 2 turhaa putken päätä jotka voi siloitella rungon tasalle.
searchilla en asiasta mitään löytänyt
Tapauskohtaisia hommiahan nämä ovat, mutta vanteiden muutos on suht iso homma. Renkaat pois vanteelta, vanteen halkaisu, levityspalan teko, hitsaus, pohjatyöt, maalaus, renkaat takaisin vanteelle. Ja kaikki työvaiheet x4. :rolleyes:
Jos on mahdollista kohtuullisella työmäärällä tehdä lisää tilaa pyöränaukon sisäpuolelle, niin kokeile sitä. Jos ei ihan riitä, niin pikku spacerit lisäksi.
LJ:llä offaajat osaavat antaa valmiita vastauksia, joten kysymyksiä heidän suuntaan. :D
vanteiden levittäminen ei ole ongelma sillä sitä ei tarvitse tehdä yhdessä illassa ja muutama työkaveri on virapeli homman "velkaa" eli se halkaisu ei ole ongelma eikä se levike palan tekokaan ole ongelma. renkaiden maalaaminen ei ole iso homma ja minulle siihen kelpaa vaikka pensseli maali mutta kossu pullolla saan siihen ruiskumaalinkin. ja toisen kossupullon kun hommaan niin ne hitsataan tigillä kasaan ja ainakin itse luotan hitsariin joka on omien puheidensa mukaan hitsannut 34 vuotta :)
offroadjouni
10.08.2008, 09:32
Tuttu ongelma, vaikka itsellä on sisälokareita levitetty sisäänpäin. Mulla ottaa kiinni kuitenkin sen verran vähän että en jaksa stressata siitä. Vanteet on 12" mutta en muista ET:tä. Tuolla lisää Marimekosta jos jollekin ei ole vielä tuttu juttu -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=472271
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/offroadjouni-lj-rampchamp-02.jpg
bj45lava
10.08.2008, 11:51
Hommaat semmoset 6:lla pyöreällä reiällä olevat 12" leveät peltivanteet, jotka itelläkin on alla, ei ota kiinni sisälokariin/runkoon tai mihinkään muuallekkaan, takakaaret on vakiot.
Offsettia en muista.
taidan laittaa aluksi spacerit ja sitten talvella vois pistää noi vanteet palasiks.
12" leveet vanteet ja 64 offsetillä varustetut niin ei raapi paljoakaan runkoon
tänään kävi uskomaton tuuri töissä. kun kävelin romuastian ohiste silmääni pisti alumiini osia jotka otin jemmaan että niistä on sitten hyvä sorvailla kaikenlaista. osien seassa oli 4 kpl vanhanmallisia cummings:in flektin koroke paloja ja mieleeni juolahti ne spacerit ja menin ja mallasit LJ:n vannetta vasten sattui olemaan valmiit ja käypäset palat sinne vanteen ja navan väliin :D joten sitä vaihtoehtoa kokeillaan ensin spacerit on noin 2-2.5 cm paksut. pitää vain hommata pidemmät pultit napoihin ja toisellaiset mutterit