PDA

View Full Version : Refluksia, Mikä auttaa..?

t0ny
30.01.2015, 15:48
Tuntuu tyhmältä aloittaa keskustelua aiheesta. En tykkää etsimällä etsiä tietoa netistä, Tulen vain sairaammaksi..
Haluaisinkin kuulla, jos joku sairastaa refluksia koko ajan, säännöllisesti tai epäsäännöllisesti, että mikä auttaa ja miten selviytyä...

Itselläni on todettu maha haava, ja suolisto tulehdus, koetuloksissa saattaa mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin tiedän onko mahassa heliko-bakteeri vai jokin muu ja että onko suolistossa jokin ohimenevä tulehdus vai krooninen.

Sitten tuo Läppä on löysä ja imusarja kaks kertaa sen kokoinen kun pitäisi olla. Syön somacia joka päivä, mutta olo on vaikea. Kuristaa, ahdistaa ja oksettaa lähinnä. :(

kari.k
30.01.2015, 16:09
90 luvun alkupuolella oli tosi paha refluksi. mahaportti tulehtui kokonaan ja lääkkeet ei enää auttanut. öisin mahahapot suuhun ja nenään ei tunnu hyvältä.
Siispä menin leikkaukseen missä tehtiin "solmu" mahaportin tilalle. Leikkaus tehtiin silloin vielä avona ,eli 10cm arpi vattassa. Nykyään tekevät kuulemma tähystysleikkauksena,eli 3 reikää vattanahkaan.

Sen jälkeen ei ole vaivannut millään tavalla. Tosin en pysty oksentaan,tiiä sitten onko se hyvä vai huono asia :-)

t0ny
30.01.2015, 16:18
Ei varmaan oo haittaa että ei pysty oksentamaan? :)
Mulla vielä astma.. tuntuu että nämä pahentavat vielä toinen toistaan. On menny sen verran huonoksi että en tosin oikein mitään pysty tekemään. Sairaslomalla...

Sitten kun saa lääkityksen noihin muihin vaivoihin niin eiköhän sit selviä helpottuuko närästys. Mutta on kyllä todella keljua tämä.

Nostokurki
30.01.2015, 16:53
Riippuu ihan ihmisestä, mikä auttaa.

Mulla ongelmia tekee maitotuotteet ja suklaa, varsinkin jos ennen nukkumaan menoa tai varhain aamulla erehtyy syömään. Noita kun välttää niin menee yöt heräilemättä. Ja auttaa, jos ennen nukkumaan menoa juo lasillisen kylmää vettä. Mutta nämä tietysti vain omia kokemuksia, tuskin toimii kaikilla.

Somac on ollut toimivin reseptilääkkeistä, ja ihan perinteinen Samarin taas toimii pika-apuna, joskin noita saa ottaa 2-3 peräkkäin että rupeaa vaikuttamaan toivotulla tavalla...

t0ny
30.01.2015, 16:59
Mä kaipaankin juuri näitä vinkkejä, vaikka ne toimiikin henkilökohtaisesti mutta sieltä voi löytyä joku mikä auttaa muakin.
Mäkään en osaa sanoa mitä nää olot olis jos en somacia söis, varmasti ainakin lievittää oloa..

PH75
30.01.2015, 17:21
"Vanhan kansan apu närästykseen oli ruokasooda. Asiantuntijoiden mukaan se toimii edelleen useimmille närästyksestä kärsiville. Koska ruokasooda on emäksistä, se auttaa neutraloimaan vatsahappoja.
Jos närästys siis vaivaa, sekoita noin teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä."
Tuon pitäisi ainakin auttaa.

Kaitsu67
30.01.2015, 17:35
"Vanhan kansan apu närästykseen oli ruokasooda. Asiantuntijoiden mukaan se toimii edelleen useimmille närästyksestä kärsiville. Koska ruokasooda on emäksistä, se auttaa neutraloimaan vatsahappoja.
Jos närästys siis vaivaa, sekoita noin teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä."
Tuon pitäisi ainakin auttaa.

Joo, mutta ruokasoodan huonompi puoli taas on sen suolapitoisuus jos paljon kaataa menemään....

t0ny
30.01.2015, 17:48
Kyllä varmaan on kokeilemisen arvoinen, kun tuntuu tuokin tyhmältä syödä ja juoda monia apteekkilääkkeitä
päällekkäin...

t0ny
30.01.2015, 17:56
Joo, mutta ruokasoodan huonompi puoli taas on sen suolapitoisuus jos paljon kaataa menemään....

Eihän mikään oikeen ole hyväksi jos liikaa käyttää... mutta hyvä pointti.

rocky86
30.01.2015, 19:00
Omeprazol 40mg ja zolt 30mg on mulla lääkitys.
Portti väljä ja tästä johtuen alkava mahahaava leikkaus aikaa ootellessa.

Pajares
30.01.2015, 19:13
Ruokalusikallinen pellavansiemeniä likoomaan vesilasiin yön yli ja huitasee sen liisterin naamaan.

knucklebone
30.01.2015, 19:22
Ruokasoodaa teelusikallinen vesilasiin. Auttaa itselläni ainakin ns. normaaliin närästykseen.
Itse kokeilen ensin mieluummin kaikki noi "vanhan kansan" keinot -jos mahdollista- ennen lääkekierteeseen siirtymistä.
Toki lääkäriä konsultoiden ja vaivan vakavuus huomioon ottaen.

Ex_inkkari
30.01.2015, 19:33
Tuntuu tyhmältä aloittaa keskustelua aiheesta. En tykkää etsimällä etsiä tietoa netistä, Tulen vain sairaammaksi..
Haluaisinkin kuulla, jos joku sairastaa refluksia koko ajan, säännöllisesti tai epäsäännöllisesti, että mikä auttaa ja miten selviytyä...

Itselläni on todettu maha haava, ja suolisto tulehdus, koetuloksissa saattaa mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin tiedän onko mahassa heliko-bakteeri vai jokin muu ja että onko suolistossa jokin ohimenevä tulehdus vai krooninen.

Sitten tuo Läppä on löysä ja imusarja kaks kertaa sen kokoinen kun pitäisi olla. Syön somacia joka päivä, mutta olo on vaikea. Kuristaa, ahdistaa ja oksettaa lähinnä. :(

Somac piti lopettaa sivuoireiden takia, kerron kun keksin paremman.

t0ny
30.01.2015, 19:40
Somac piti lopettaa sivuoireiden takia, kerron kun keksin paremman.

Mä oon ruvennu miettii samaa et, tuoko tää nyt näit sivuoireita.
ehkä sivuoireita : kuiva kurkku, nielemis vaikeus, palan tunne kurkussa, ja ihanku joku puristais totakurkkua välillä...

Tota Ruokasoodaa pitääkin huomenna hakea kaupasta kun ei näyttänyt meidän kaapista löytyvän...

rocky86
30.01.2015, 19:46
Somac oli mullaki reseptillä mutta piti vaihtaa juurikin nuiden sivu oireilujen takia.
Muutaman vuojen tässä kärvistelly ja kyllä on parhaat lääkkeet itelle tuo omebrazol ja zolt.
Ei ole kuiva kurkku eikä veä ummelle.

apupoika
30.01.2015, 19:46
Esomeprazol 40mg kahdenviikon kuurina ja sen jälkeen 20mg jokaikisenä päivänä, yhdenkin jos jättää väliin niin alkaa sellainen jäytävän pakottava oikean korvansärky joka tuntuu heijastuvan kaulalta.

Varsinaiset närästys oireet kuten polte ja yölliset hapot suuhun/nenään on jäänyt täysin pois. :D

Ruokina vältän paprikaa ja tomaattia ne tuntuu röyhtyyttävän minua reippaasti ja kahvia vähentänyt.

Ex_inkkari
30.01.2015, 19:47
Mä oon ruvennu miettii samaa et, tuoko tää nyt näit sivuoireita.
ehkä sivuoireita : kuiva kurkku, nielemis vaikeus, palan tunne kurkussa, ja ihanku joku puristais totakurkkua välillä...

Tota Ruokasoodaa pitääkin huomenna hakea kaupasta kun ei näyttänyt meidän kaapista löytyvän...

Noi oireet refluksinielun oireita, itsellä sama juttu. somac toi kuumeisen ja väsyneen olon ja vatsa temppuilee muuten.

t0ny
30.01.2015, 19:56
Hohho. On tämä kyllä vaikeaa.. En meinaa sopeutua millään, on päiviä jolloin ei sohvalta viitsi liikkua kun niin huono olo. Pitänee varmaan ottaa lääkärin kanssa puheeksi tämä, että kokeilisko jotain vaihtoehtosta lääkettä.

pee
30.01.2015, 19:59
Losec viikon kuurina on tuonut monesti avun tänne, ja nimenomaan viikon kuurina, vaikka oireet lähtee jo nopeammin ... Ja omakohtaisena havaintona, silloin kun korventaa, niin ei irtoa röyhkyt

Ja sit ne vakiot:

- rööki pois
- kalja pois
- kahvi pois
- stressi pois

... Jne ...

t0ny
30.01.2015, 20:05
Losec viikon kuurina on tuonut monesti avun tänne, ja nimenomaan viikon kuurina, vaikka oireet lähtee jo nopeammin ... Ja omakohtaisena havaintona, silloin kun korventaa, niin ei irtoa röyhkyt

Ja sit ne vakiot:

- rööki pois
- kalja pois
- kahvi pois
- stressi pois

... Jne ...

Tupakan jätin joulukuun ekalviikol, kaljaa en oo juonu täs kuus kun muutaman, kahvin vähentäny yhteen kuppiin päivässä...
Nyt oon kiinnittäny huomioo siihen että ruisleipä ei käy... kurkku, paprika...

ZeiZei
30.01.2015, 21:16
Suosittelen leikkausta jos vain lääkäri tutkii sen palleatyräksi, eli just se läppä valskaa.
Näppärä leikkaus ja pillerin syönti loppuu siihen. (Sen närästyksen osalta)

Itelle kanssa tehtiin kohta kymmenen vuotta sitten tuo avoleikkaus ja nyt elokuussa korjasivat sydämen hiippaläpän, niin on arpi melkein navasta kurkkuun :)

slipoveri
30.01.2015, 21:49
Mä pääsin nexiumilla eroon vaivasta.somacia en pystyny syömään.lääkäri vielä sano että nuo sivuoireet on aika tavallisia somacilla,mutta sitä yleenä määrätään.

t0ny
30.01.2015, 22:02
Pitänee ottaa puheeks lääkärin kanssa jos ei ala rauhottumaan, ja tosissaan mulla tulee noita koepala tuloksiakin tossa varmaan viikon kahden sisään.. niin eiköhän sit ala selviämään että mistä kiikastaa.

t0ny
30.01.2015, 22:03
Suosittelen leikkausta jos vain lääkäri tutkii sen palleatyräksi, eli just se läppä valskaa.
Näppärä leikkaus ja pillerin syönti loppuu siihen. (Sen närästyksen osalta)

Itelle kanssa tehtiin kohta kymmenen vuotta sitten tuo avoleikkaus ja nyt elokuussa korjasivat sydämen hiippaläpän, niin on arpi melkein navasta kurkkuun :)

Eiks tämäkin pitäs selvitä tolla mahalaukun tähystyksellä.. ?

Jappi
30.01.2015, 22:10
Ruokalusikallinen pellavansiemeniä likoomaan vesilasiin yön yli ja huitasee sen liisterin naamaan.

Minä rouskuttelin nuo ihan siltään kun ei se liisterin litkiminen ollut mieleen, toimi ihan yhtälailla. Paitsi niitä kuoria hampaanvälissä...

Nostokurki
30.01.2015, 22:16
Mulla taas ei Nexium auta enää mitään, mutta toi Somac toimii. Yksilökohtaista :)

Kuten sekin, että pystyy litkimään kahvia niin paljon kuin jaksaa... Tosin muu kroppa ei tykkää sitten liiasta kofeiinista :D

kellukka
30.01.2015, 22:57
Tuota kyselin alalla olevalta emännältä niin asiat jotka oireita lisää on kahvi,alkoholi,tupakka,mausteiset ruuat ja pitäs syödä pieniä annoksia ja pureskella ruoka kunnolla ja sängyn päädyn nosto voi lieventäää oireita,sit kiristävät housut yms. pois. Mutta jokainen on tietysti yksilö ja pitäis tutkia paremmin..kuulemma..

t0ny
30.01.2015, 23:02
Tuota kyselin alalla olevalta emännältä niin asiat jotka oireita lisää on kahvi,alkoholi,tupakka,mausteiset ruuat ja pitäs syödä pieniä annoksia ja pureskella ruoka kunnolla ja sängyn päädyn nosto voi lieventäää oireita,sit kiristävät housut yms. pois. Mutta jokainen on tietysti yksilö ja pitäis tutkia paremmin..kuulemma..

Ensimmäisen kerran kun menin valittamaan ja kyselemään että mikä mua vaivaa kun on tämmönen olo, niin ne anto puhelin numeron psykologille ja masennuslääke kuurin.. En kyllä hyödyntänyt kunpaakaa korttia. 2kk myöhemmin löytyikin ihan oikeita vikoja.

kellukka
30.01.2015, 23:10
Ensimmäisen kerran kun menin valittamaan ja kyselemään että mikä mua vaivaa kun on tämmönen olo, niin ne anto puhelin numeron psykologille ja masennuslääke kuurin.. En kyllä hyödyntänyt kunpaakaa korttia. 2kk myöhemmin löytyikin ihan oikeita vikoja.
Joo, tietenkin pitää mennä "oikeelle pätevälle lääkärille" mut nää oli sellaisia koti ohjeita millä EHKÄ saattais oloa helpottaa siihen asti että jostain löytys sellainen OIKEE lääkäri:D

t0ny
30.01.2015, 23:13
Joo, tietenkin pitää mennä "oikeelle pätevälle lääkärille" mut nää oli sellaisia koti ohjeita millä EHKÄ saattais oloa helpottaa siihen asti että jostain löytys sellainen OIKEE lääkäri:D

Monesti miettinyt jälkeenpäin, että kun olis alun perin ollut varaa mennä yksityiselle niin tää homma olis ollu varmast paketis aikoja sit. Nyt vielä odotellaan. :) mutta kaikki ohjeet ja niksit on kyllä tervettulleita.

Ponssekuski
30.01.2015, 23:47
Tuli syötyä pari kolme vuotta sitten vaikka sun mitä tuohon närästykseen.. nexium ja somac auttoi hetkellisesti, mut niitte vaikutus loppui ihmeellisesti muutaman viikon käytön jälkeen.
Ainut mikä tehos, ni oli stressin vähentäminen. Toki varmaan leikkauskin auttaa :rolleyes:

t0ny
30.01.2015, 23:53
Sen kyllä myönnän että ihan varmast on stressiäkin.. Onhan tässä ollut kaikenlaista omaan terveyteen liittyvää viime aikoina. Aina kun tulee joku uus tuntemus, miettii et jaa mitähän nyt seuraavaks..:eek:

kummo
31.01.2015, 00:08
Närästykset, vatsakivut, kaikki ne on helvetistä. Voimia vaan jaksamiseen.
Minulla ainakin toimi ranixal hyvin, tuli aikoinaan kokeiltua somacia, omeprazol, samarin, litalgin ja sun muut kipulääkkeet ja lopussa yritettiin kans tyrkyttää masennuslääkkeitä mutta en tarttunut siihen korttiin vaan jätin lääkkeet pöydälle.
Kaksi vuotta kävin arvauskeskuksessa ennenkuin ne keksi mikä on vikana. Veikattiin sappikiviä, mahahaavaa, chronin tautia, refluksia sun muuta. Meinas järki lähteä siinä välissä. Ja lopulta kaikki helpotti kun leikattiin umpisuoli pois, lääkäri vaan ihmetteli miten olen niin pitkään kestänyt kipuja.
Mutta se on tosiaan helvetistä seuraavana nuo mahakivut, sitä ei tosiaan toivo kenellekään...

t0ny
31.01.2015, 00:17
Ei Hyvä.
Tuossa sun kertomukses on hyvin tuttu. Saa nähän mitä tulevaisuus tuo tullessa, olot on sen mukaisia että välillä on näitä hyviä päiviä ja välillä huonoja. Toissa päivänä makasinkin lattialla mahallaan puolet päivästä kun tuntui olevan niin kaikkein helpoin olla. Ja sit saattaa olla päiviä jolloin rassailenkin autoa pihalla ilman mitään suurempaa ongelmaa..

kummo
31.01.2015, 00:47
Oikeastaan toivon että sinulla olis vaan umpisuoli paskana, on nimittäin paras vaihtoehto. 6h siitä kun sain rolloon ajan, niin sen jälkeen on kaikki mennyt parempaan suuntaan. Onneksi täällä just vaihtui lääkäri joka osasi katsoa kokonaiskuvaa eikä vaan tuijottanut tulehdusarvoja. Ja 15kg tippui paino parissa kuukaudessa ku ei uskaltanut edes syödä mitään.
Mulla kans saattoi olla välillä jopa hyviä kuukausia ettei ollut mitään, kunnes kaikki oli huonosti. Saattoi vaan maata lattialla ja toivoa kuolemaa. Mihinkään ei uskaltanut lähteä ellei ole erilaisia nappeja taskussa.
Ja se tärkein... Älä missään nimessä yritä etsiä netistä mikä vaivaa, silloin sitä vasta alkaa olemaan sairas ja miettimään mikä on vikana!

Reetu
31.01.2015, 02:08
Esomeprazol 40mg kahdenviikon kuurina ja sen jälkeen 20mg jokaikisenä päivänä

Täähän on käytännössä Nexium, tai siis rinnakkaistuote...

20mg ment päivittäin toistkyt vuotta, ja puolen vrk jälkeen tietää kyllä, jos unehtu ottaa...

H_Nietu
31.01.2015, 02:15

Ja sit ne vakiot:

- rööki pois
- kalja pois
- kahvi pois
- stressi pois

... Jne ...

Kärsijöiden puolesta en voi muuta sanoa kuin onnea ja menestystä

Onneksi ei ole itse tarvinnut koskaan kärsiä k.o vaivasta.

Ja se mikä unohtui, kaikkein tärkein. Mitä kukaan ei ole ottanut huomioon:

RUOKAVALIO

Eli kannatta katsoa mitä suuhunsa laitaa.......

Tämä vois olla paras aloitus parempaan elämään k.o vaivasta kärsijöille.

Sorry....... :D :D :D

Ponssekuski
31.01.2015, 06:55
Kärsijöiden puolesta en voi muuta sanoa kuin onnea ja menestystä

Onneksi ei ole itse tarvinnut koskaan kärsiä k.o vaivasta.

RUOKAVALIO

Tää on totta. Rasvainen ruoka rupee kivasti polttelee..

ZeiZei
31.01.2015, 09:34
Eiks tämäkin pitäs selvitä tolla mahalaukun tähystyksellä.. ?

Sillähän se selviää

RUOKAVALIO

Johan tuolla aiemmin mainittiin noista ruoista (mm. Kellukka). Tuo tosin on niin itsestäänselvä, ettei tarvi erikseen edes mainita.

Ruuista esimerkkinä vaikka paprika, kun oli valittuna vuoden vihanneksi, niin sitä piti sitten tunkea joka s#atanan ruokaan kun se oli muodikasta (tämä niinku noissa ruokaloissa lähinnä).
Muutaman kerran jäänyt hiukka nälän puolelle, kun on paprikat sekä pääruossa että salaatissa.

t0ny
31.01.2015, 10:47
Oikeastaan toivon että sinulla olis vaan umpisuoli paskana, on nimittäin paras vaihtoehto. 6h siitä kun sain rolloon ajan, niin sen jälkeen on kaikki mennyt parempaan suuntaan. Onneksi täällä just vaihtui lääkäri joka osasi katsoa kokonaiskuvaa eikä vaan tuijottanut tulehdusarvoja. Ja 15kg tippui paino parissa kuukaudessa ku ei uskaltanut edes syödä mitään.
Mulla kans saattoi olla välillä jopa hyviä kuukausia ettei ollut mitään, kunnes kaikki oli huonosti. Saattoi vaan maata lattialla ja toivoa kuolemaa. Mihinkään ei uskaltanut lähteä ellei ole erilaisia nappeja taskussa.
Ja se tärkein... Älä missään nimessä yritä etsiä netistä mikä vaivaa, silloin sitä vasta alkaa olemaan sairas ja miettimään mikä on vikana!

Silloin kun joku on pieles ei todellakaan kannata ettiä oireita netistä... Olen sen ite huomannu.

Sen oon nyt huomannu että kaurapuuro, vaalealeipä, vihreä tee... kananmuna... Ne pelaa mulla sillee hyvin että ei tule ainakaa paluupostilla ulos...
Alkaa olee lähinnä sen verran ärsyyntynyt että ei kaikki pysy edes sisällä..

t0ny
31.01.2015, 14:31
Maanantainen saan vissiikin tuloksia, tosta mahalaukun tähystyksestä...
Ja olikin tullut kutsu enskuunpuoleen väliin koko vartalo magneettikuvauksiin... :)

jav81
31.01.2015, 14:59
Itellä meinas ärtyä kans tuo vatta.3kuukautta joka päivä kipeenä vaan et sai olla kaksinkerroin välillä.sit meni ohi somac ja litalgeenilla. Tsempit sinnepäin:) toivottavasti alkaa olot helpottaan!

peekoo
01.02.2015, 01:30
ite söin 5 vuotta zolttia reseptin mukaan ja välillä piti ottaa 3kapselia päivässä ett pysty elämää nyt keskiviikkona tehtii tähystysleikkaus ja nyt tällähetkellä ei minkäänlaista närästystä tai refluksia... Mut aika näyttää miten kävi

t0ny
03.02.2015, 17:31
Höh, eipä tässä mitään selvinny viel...
Mangneetti kuvat 9.2.. ja kuulemma kaikki tulokset kerrotaan vasta 17.2..
Jo nyt on vittu.:eek:

jv
03.02.2015, 20:32
40 somakkia popsinu jo munta vuotta päivittäin. Olevinaan on ollu aina niin kiire et ei kerkee jatko tutkimuksiin.... oireet ei oo sen kummemmat kun et jos jää nappi ottamatta niin alkaa sellanen polte et kaiken muun voi unohtaa ennenkuin olkas taas uus somakki vaikuttamaan.

en tiedä mihin liittyy, lääkkeeseen vai sairauteen mut aamun eka kahvi tuppaa tulemaan oksentamalla pihalle 5min sisään sen juomisesta... toinen vika on et tuntuu et olis pala kurkussa hetkittäin, samoin monta kertaa meinaa mennä juomat väärään kurkkuun ja sit saa niitä yskiä pihalle...
ja sen kerran kun oksentaa nii muut jos sen kuulee nii luulee et mie teen kuolemaa, joskus se myös tuntuu siltä....

t0ny
03.02.2015, 22:55
40 somakkia popsinu jo munta vuotta päivittäin. Olevinaan on ollu aina niin kiire et ei kerkee jatko tutkimuksiin.... oireet ei oo sen kummemmat kun et jos jää nappi ottamatta niin alkaa sellanen polte et kaiken muun voi unohtaa ennenkuin olkas taas uus somakki vaikuttamaan.

en tiedä mihin liittyy, lääkkeeseen vai sairauteen mut aamun eka kahvi tuppaa tulemaan oksentamalla pihalle 5min sisään sen juomisesta... toinen vika on et tuntuu et olis pala kurkussa hetkittäin, samoin monta kertaa meinaa mennä juomat väärään kurkkuun ja sit saa niitä yskiä pihalle...
ja sen kerran kun oksentaa nii muut jos sen kuulee nii luulee et mie teen kuolemaa, joskus se myös tuntuu siltä....

Vähän sama mullakin ton kahvin suhteen. Toi palan tunne on vittumain... välillä tuntuu että tukehtuu siihen "palaan" ja aika usein kun ottaa hörpyn vaan jotain niin melkeinhän ne väärään kurkkuun menee..
Mulla toi somac lievittää oloa, ei vie kokonaan pois.. Ja melkein kerran päivässä pyrkii tulemaan kunnolla päälle silti. Nyt olen huomanut ettö pellava rouhe tasapainottaa ja hepottaa närästystä. Sitä syön pari lusikallista suoraan purkista päivittäin. Ja joskus maitokin auttaa. Nämä on hyviä keinoja kun en itse pidä oikein ajatuksesta että pitäis monia eri lääkkeitä tumpata itteesä että olis hyvä olo...

Korpune
03.02.2015, 23:49
Höh, eipä tässä mitään selvinny viel...
Mangneetti kuvat 9.2.. ja kuulemma kaikki tulokset kerrotaan vasta 17.2..
Jo nyt on vittu.:eek:

Saman tyylistä täälläki...
Marraskuus kävin magneettikuvaukses ko tua perspuoles joku paise/fistelii eli semmone ylimääränen kanava grohnin tautiin liittyen.
Kesällä/syksyllä väliin ei meinannu mettällä ja kalalla pystyy kunnolla perseelle istuu, ni sitte maattii :D

Eka tuli et joulukuul verikokeisii, sit tammikuul toisii verikokeisii ja antibioottikuuri oli enne viimesii kokeit (jota en vetäny loppuun koska sen kanssa olis saanu olla vaipat jalassa jos meinas kotoo lähtee).
Ny sitte ensviikolla pitäs olla soittoaika...
Mihkää leikkauksii ei huvittas mennä ko vähä huonoja paranneltavia ton alueen arvet.
Jotaki tarttis keksii että pääsis vähä työelämäänki taas kiinni koska nyt ei oikein huvita töitä hakea... kun ei välttämättä pysty tekemään aina kunnolla kunnon puolesta.

Edit: Nii ja ny sais käydä apteekkii heittääs taas sen 650€...
Se on paljo mutta enemmä olis ilma omavastuuta. 1320€ taisi 2 piikkiä (kk annos) maksaa...

t0ny
04.02.2015, 10:40
Mullakin on työpaikka, mut pikkasen vituttaa toikin kun ei oo työkuntonen joka päivä niin ei sinne viitti lähtä, ja kun ilmottivatkin viel että tule sit kun oot täysin terve...
Aika kallista.... Nuo lääkkeet nimittäin...

JiiPee
04.02.2015, 21:47

Mikä siinä pellavansiemenessä on se vaikuttava juttu, eli neutraloi tai rauhoittaa pötsin tilannetta?

Itse olen kai harrastelija näissä, kun minulla auttaa akuutisti lasi maitoa ja sen päälle toinen vesilasi yhdellä Alsucralilla. Vaivaa ei ole kuin ajoittain. V-mäinen juttu silti, jos (kun) on jossakin huitsin nevadassa tai vaikka rakennuksella oikein hankalassa paikassa ja alkaa ruokatorvessa kunnolla polttamaan. Yksi tuttu oli sitä mieltä, että on vielä kevyttä tasoa, jos Alsucralilla tulee toimeen...:eek: :(

t0ny
04.02.2015, 23:23
Mikä siinä pellavansiemenessä on se vaikuttava juttu, eli neutraloi tai rauhoittaa pötsin tilannetta?

Itse olen kai harrastelija näissä, kun minulla auttaa akuutisti lasi maitoa ja sen päälle toinen vesilasi yhdellä Alsucralilla. Vaivaa ei ole kuin ajoittain. V-mäinen juttu silti, jos (kun) on jossakin huitsin nevadassa tai vaikka rakennuksella oikein hankalassa paikassa ja alkaa ruokatorvessa kunnolla polttamaan. Yksi tuttu oli sitä mieltä, että on vielä kevyttä tasoa, jos Alsucralilla tulee toimeen...:eek: :(

En kyllä osaa sanoa mikä siinä on vaikuttava juttu, mutta melkosen limasta se on kun rupee suussa jauhamaan..
En tosin oo vetee liuottanu, hommasin rouhetta et sitä voi laittaa lähinnä johkuu sekaa, mut mä oon vedelly suoraa purkista.

Nyt on taas ollu muutama hyvä päivä, on pystynyt tekemään normaaleja juttuja. (kop,kop)

Nikuzai
05.02.2015, 00:22
Itellä on ollut samaa vikaa ja pitänyt ruveta pitämään päiväkirjaa ruuasta, mutten ole saanut aikaiseksi :o

Oireita ei oudosti ole pahemmin nyt ollut
emännälle kurkkuun lääkäri tais antaa esomepratsolia ja niitä napsinut välillä, nyt joskus somac;ia sekin emännän reseptillä :p

Silloin kun oikeen alko nukkumaan alettaessa polttamaan vatsassa ja joskus nousi kurkkuun, niin 2 samariinia ja 2 rennietä "tablettina" kun huitaisi huiviin niin helpotti.

Joskus sit oli selvästi liiallista hapontuottoa kun tunsi vaikkei ollut syönyt mitään, et vatta täytyy

Losec;ia käsiapteekki tuotetta söin tarpeeseen, kun autto/aa nopeasti.
Monesti tuli napattua illasta ja sit aamusta kun tiesi, et on sellaisia päiviä jotta pitää jotain nostella tai pidempi matka ajella.

Sit maito ei mulla auta, mut yhessä vaiheessa jogurtti purkki jossa laktoosia aamusta niin oli olo helpompi, meinasin jo paikallista apteekkia mennä kiusaamaan, et anna mulle laktoosi tabletteja :p
Voiskohan osittain ihmisillä oireet johtua jonkin vaikka esim. laktoosin vähentämisestä :confused:

Monesti tiesi, et on närästys päällä vaikkei refluksoinut tai vattassa poltellut, kun pytyllä käynti oli istu, pieraise ja pese. jossei pessyt niin ilmoitti, et alappas pestä happojäämät sulkijasta pois, muuten lähtee nahka kesimään :mad:

Kahvin juonti ei tunnu olevan vaikuttava asia joi sitten 5 kuppia tai pannua päivässä joskus jos kaffetta himottaa niin toi 5 pannua voi ylittyäkkin :o
Molemmissa kotona ja duunissa on sellaiset kupit, et keittimeen saa laittaa 5 mittaa jotta saa 2 kupillista
Töihin mennessä menee 1 sit päivällä 1-2 joskus useampi.
Kotiin tullessa pitää saada heti suihkun jälkeen 1 yleensä 2 sit koneelle ja siinä tulee parikertaa tehtyä se 2 nekun loppuu niin uutta satsia pulputtamaan ja monesti vielä ennen nukkumaan menoa 1, taidan tässä kirjoitellessa laittaa kahvit :D

Niin ja emännälle autto kurkku kipuun ja röyhtäyksiin hieroja. Niska ja kaula oli/on jumissa.
Nyt kun tän kirjoitin niin oon muuten nyt säännöllisesti venytellyt.
Kiinalaiseen lääketieteeseenhän kuuluu kokonaiskuvan tutkiminen ja elimistö voi hyvin kun keho voi hyvin, voisko olla, et on paikat jumissa niin elimistö sekoilee :confused:
Kokeilemisen arvoinen homma

t0ny
05.02.2015, 16:26
No sää pystyt ainakin kahvia kittaamaan... :D prkl. se on mulla ollu melkee kriisin paikka kun ei niin voi enää juoda kun ennen... Aamu kahvi on saatava jos meinaa liikenteeseen lähteä, muuten on autolla heti ensimmäisessä ojassa. (kaverin suusta kuultu) hyvä lainaus. :D

Jaba
05.02.2015, 21:43
No sää pystyt ainakin kahvia kittaamaan... :D prkl. se on mulla ollu melkee kriisin paikka kun ei niin voi enää juoda kun ennen... Aamu kahvi on saatava jos meinaa liikenteeseen lähteä, muuten on autolla heti ensimmäisessä ojassa. (kaverin suusta kuultu) hyvä lainaus. :D

Hmm. Tutun oloisia sanoja... ja jopa tottakin. Joskus aina aamuisin nukuttaa aika makoisasti. No sitten pikku kiireessä lähtenyt duuniin ja kappas vaan Patrolli on suistunut pellon puolelle pihatien ekassa mutkassa :D
Pari kertaa oon päässy jopa pihatien päähän ennen, kun on livenny pusikon puolelle :D Nämä ulosajot on tapahtuneet kaksi kertaa Patrollilla ja Kerran LJ Toyotalla. Kaikilla kerroilla yhteistä se, että en ehtinyt juomaan
aamukahvia, koska nukuin rokuliin. Tällä tuskin on oikeasti ollut mitään tekemistä ulosajojen kanssa :D :D :D

Joka tapauksessa pata on aivan saatanan jäässä, jos ei aamulla vedä vähintään puolikasta pannua vahvaa kahvia.

Vähän sitten asiaakin
Närästyslääkettä oon syöny kohta 20v. Tosin pelkästään Rennietä... Pystyy elämään kunhan Renniet ei lopu :D

-Jarkko-
05.02.2015, 22:00
Täällä loppui "röyhtäily" kun pudotti 30 Kg painoa ja lopetti raa`an viinan juonnin noin niinkuin vakituisena harrastuksena :o

Alkoi menemään lääkettä enemmän kuin muuta juotavaa ja muutama yöllinen episodi sai ajatuksen liikkeelle, siis omassa tapauksessa vaan:rolleyes:

t0ny
05.02.2015, 22:56
Kyllähän tässä melkonen elämäntapa remontti on käynnissä. Tupakka nyt oli ainoa mistä kokonaan luovuin,
Minusta kun tempastaan -30kg niin jälelle jäis 45 kiloo :D

Jaba:lla on asiat ihan hyvin kun renniellä pärjää... :)

-Jarkko-
05.02.2015, 23:06
Minusta kun tempastaan -30kg niin jälelle jäis 45 kiloo :D
:D:D:D:D
Vielähän tuota kannettavaa jäi reilu 90Kg;)

t0ny
05.02.2015, 23:10
:D:D:D:D
Vielähän tuota kannettavaa jäi reilu 90Kg;)

Miehen paino... Eikös sitä sanotakkin että alle 90 kiloset punnitaan neuvolassa. :D