View Full Version : fh 120 kaivurin käynti ongelma
pimeämies
17.04.2014, 11:04
osaisko joku sanoa minkä takia tuo fh 120 kaivuri ei pysy käynissä rasituksen alla vedetty kanisterista suora letku polttoaine pumppuun, ilmattu suodatin ja ei tunnu täys kaasukaan toimivan kunnolla humppaa kaasu.
voiko syöttöpumppu tehä tollaista kun siellä joku tiiviste vuotaa
ivecon konehan on tässä
-Jarkko-
17.04.2014, 11:37
Liikkeet muuten normaalit?
Ettei ole juminut hyd.pumpun kulmat täysille?
pimeämies
17.04.2014, 11:41
muuten liikkuu normaalisti kaikki mut ei kone jaksa pysä kaynissä kun ajaa eteenpäin tai taakse tai käyttää puomia vaikka yrittää kaivaa ei onnistu kun sammuu
-Jarkko-
17.04.2014, 12:08
Ilmavaivaa se sit saattaa olla jos siellä pumpulla joku vuotaa.
Tai siirtopumppu sökö. Jostain koneesta kuristettiin paluuta vähän niin saatiin päivä täyteen ennekuin huoltomies tuli kopeliomaan koneen kuntoon.
Yhdestä hitatsista meni kierrostensäätö potikkakin paneelista, piti välillä naputella ja etsiä oikea kohta että toimi... Arvailuksi menee.
pimeämies
17.04.2014, 12:21
savuttaa ei voi olla itse ees siin vierellä kun henkeen käypi. itsekkin epäilen että syöttöpumpussa on vika kun vuotaa
ps: vaalea sinertävätä savua pukkaa
ootteko kurkannu turpoon?
jos siis ahdettu kone, vastaavanlainen oli joskus isommassa hitaksissa, ahdinhan se sieltä oli menny.
pimeämies
17.04.2014, 18:23
eipä oo tullut kurkattua sinne. täytyy katsoa oisko siellä väljyyttä
pimeämies
17.04.2014, 19:20
äsken kokeiltu kaverin kaa 2suutinta ei mitään vaikkuttanut käyntiin ja kaksi heti meinas sammua kone
Juu ite kans törmäsin joskus vastaavaan et 200 jcb meinas tukehtua heti ko koitti kaivaa. Vika oli auenneessa ahtoputkessa. Ilmankos savuttikin.
pimeämies
17.04.2014, 19:35
huomenna kaverin kaa käydään testaamassa sen luona ne suuttimet suutin penkissä että mitä näyttää se. epäin että 2 suuttimen kärkeä ois mennyt
Tuskin on tässä vikana ku kerta savuttaa reilusti, mutta mulla oli joskus vanha 20tonninen uh-hitatsi ja se alko tekemään juurikin samoja oireita. Viaksi paljastui vettä täynnä oleva löpöfiltteri, vaihto+tankin putsaus ni toimi.
pimeämies
18.04.2014, 11:53
oli testannut ne ja viel purkanut ne ja putsannut oli sisustat oli jotain p***a siellä nyt pitää ootella että akut lataa että pääsee testaamaan jos ei niin sit pitää puhistaa suodattimet.
pimeämies
19.04.2014, 08:48
nyt on kaivuri käynissä ei auttanut suuttimien puhistus vain vähän paremmin pyörii ja sinistä savua enää savuuttaa ei ota silti kieroksia. Voiko olla tuo oire että venttiilit kantaa ja ihankun venttiilit nakuttas mitkä on sopivat välykset?
Onko ne suodattimet nyt puhdistettu?
Kuitenkin helpoin ja halvin korjaustoimenpide.
Meidän samanlainen FH130 kaivuri teki juuri samaa ja kaikki käytiin läpi. lopuksi syypääksi slvisi se ilmanpuhdistimen sadehattu :eek::eek: eli se musta kommelii siinä ilmanputsarin ilmanotossa! sieltä sisältä oli lähteny irti sellainen pelti joka tukki ilmansaannin!
pimeämies
19.04.2014, 11:59
niin Yks ukkokin epäil että ilman suodattimis ois liikaa likaa sen takia savuuttas. Huomenna aiko tulla säätää venttiilit. Niissäkin vois olla vikaa. Viime vuona on polttoaine suodatin vaihettu. Ai niin otin sen ilma otto jutun turbolta pois ei vaikutusta ollut
oliko tää jakaja vai rivipumpulla?
Kantsii kuitenkin ottaa se löpöfiltteri irti ja kaataa sen sisältö johonkin astiaan mistä näkee ettei oo vettä seassa. Mullakin oli tullu tankkaussäiliöstä se vesi sinne, vaikka oli suodattimet vaihdettu ihan ajallaan.
pimeämies
19.04.2014, 14:30
jakaja näytti olevan. Pitää vaihtaa koko suodatin varmuuden vuoksi
pimeämies
20.04.2014, 13:11
venttiilit säädetty mut nyt startti naputtaa onko Se mennyt
Useimmiten se naputtaa kun on virta loppu.
pimeämies
20.04.2014, 15:11
24v näytti lepo jännite sit käynisti meni nollille ja kokeiltu toisilla akuilla sama vika. en viikolla uus solenoidi tilata kun isä hajotti sen kiristi liikaa virta johtoa. voiko naputtaa jos ei ole heräte virta johto paikallaan?
Ei se jännite kaikkea sano, esim. akut voi olla ihan moro vaikka näyttää täyttä jännitettä.
Ilman herätejohtoahan startti ei tee mitään, tai sitten kulkee virta tosi väärässä kohtaa...
pimeämies
20.04.2014, 16:25
otin pajeron akut niin saman lailla teki Se meneekö näissä suora heräte Virta Virta lukolta vai jonkun boksin kautta?
Porvoon Hilma
20.04.2014, 19:11
24v näytti lepo jännite sit käynisti meni nollille ja kokeiltu toisilla akuilla sama vika. en viikolla uus solenoidi tilata kun isä hajotti sen kiristi liikaa virta johtoa. voiko naputtaa jos ei ole heräte virta johto paikallaan?
Jos oli levossa 24 V, niin melko tyhjäksi ovat akut menneet, lähemmäs 25 V pitää olla.
Tomppaa_
20.04.2014, 19:29
Nyt kun tuota spekuloidaan niin ehjä täysi akku on lepojännitteessä 12.8-13v, tasan kakstoista on jo ihan tyhjä patteri.
Porvoon Hilma
20.04.2014, 19:58
Nyt kun tuota spekuloidaan niin ehjä täysi akku on lepojännitteessä 12.8-13v, tasan kakstoista on jo ihan tyhjä patteri.
Juu ja vielä kun hiukan tarkennetaan, niin startatessa jos jännite on nollassa, niin silloin painetaan virtaa kovaa oikosulkua vastaan ja akun sisäinen vastus rajoittaa virtaa. Seuraus: täysi akku alkaa kehittämään kaasua ja saattaa mossahtaa paineesta ja lämmöstä koko laitos. Ei hyvä....
Onko tällä pitänyt ottaa pitkiä startteja nyt tämän savutusvian etsinnöissä. Jos on niin startti on ehkä ylikuumentunut ja mennyt oikosiin.
Jos oikeasti hyvillä akuilla tekee samaa niin eihän se vika silloin akuissa ole.
Itse tarkistaisin maakaapelin yhteyden runkoon. Onko minkälainen päävirtakytkin?
Juu ja vielä kun hiukan tarkennetaan, niin startatessa jos jännite on nollassa, niin silloin painetaan virtaa kovaa oikosulkua vastaan ja akun sisäinen vastus rajoittaa virtaa. Seuraus: täysi akku alkaa kehittämään kaasua ja saattaa mossahtaa paineesta ja lämmöstä koko laitos. Ei hyvä....
Sit samaan aikaan lisävirtakaapelit iskee kipinää aksutolla.
Aiemmin tulikin jo hyviä veikkauksia.
Alakuun siitä että
-löpösuodatin vaihtoon ja kahtoa minkälaista ainetta sisältä tulee
-ilimanputsari kokonaan pois väliaikaisesti tai jos hyllyssä uusi nii se paikalleen.
-eliminoida mahollinen siirtopumppu vika, jakaja pumppu ei ilimota kunnolla kun ei saa lörsää, loppuu vain voima ja sammuu
-jos syöttöpumppu vuotaa niin voi hörsiä ilimaa kaveriksi eikä käy oikein
-tarkastaa että turbo antaa ahtopainetta, jos ei niin turbo vaihtoon..
venttiilien sääjöt harvemmin menee varottamatta.
hydrauliikka pumpun kuluman säätökin saattaa kettuilla
nimimerkillä viime kesä tuli tapeltua kaivinkoneen kanssa aivan urakalla..
paljonkohan muuten tunteja koneessa? ettei oo alakerta ruennu antautumaan jos kerta raakasti savuttaakin öljynkatkua?
pimeämies
21.04.2014, 10:26
akuissa äytti olevan 12.6 ja 12.7 kun yksittäin mittasin täytyy nuo maajohot katsoa ja putsailla. on varmaan startti mennyt kun piti saaha mäki ylös niin isä koko ajan starttuutti uudestaan vaikka sanoin että hajoo startti.
tuo vika alko viime syksynä yks kaks
lisä virtaa ei voi antaa kun autot on 12v järjestelmällä ja tuon 24v
mutta lisää kirjottelen kun saahaa startti kuntoon
tunteja ei ole tiedossa kun joskus joku vaihtanut toisen tunti mittarin siihen
mistähän mahtais saaha käytetyn starttia uus näytti olevan 730e
akuissa äytti olevan 12.6 ja 12.7 kun yksittäin mittasin täytyy nuo maajohot katsoa ja putsailla. on varmaan startti mennyt kun piti saaha mäki ylös niin isä koko ajan starttuutti uudestaan vaikka sanoin että hajoo startti.
tuo vika alko viime syksynä yks kaks
lisä virtaa ei voi antaa kun autot on 12v järjestelmällä ja tuon 24v
mutta lisää kirjottelen kun saahaa startti kuntoon
tunteja ei ole tiedossa kun joskus joku vaihtanut toisen tunti mittarin siihen
mistähän mahtais saaha käytetyn starttia uus näytti olevan 730e
Oiksohan tuolla tarjolla käytettyä väliaikaseksi; http://www.maansiirtopalvelu.fi/ ...
Mites vanhan korjaus? Mikäli mahdollista, ellei oo sulanut yhdeksi möntiksi sisukset kuten oli tutun Volvon Ec-230:ssä käynyt.
Siellä ei taida vaan olla tuollasta korjaria, joka tekis suht nopeesti. Reisjärvellä ois yks, joka korjaa suht nopeestikkin ja kohtuu hintaan. Tällä kylällä Boschin korjari on, mutta tää vaihtaa uutta taitehdaskorjattua tilalle aina.
Autosta voi antaa lisävirtaa kun laittaa VAIN TOISEEN AKKUUN KERRALLAAN ja napoihin eikä maajohtoa koneen runkoon.
pimeämies
21.04.2014, 11:59
voisko olla että solenoidin vain vaihtas tohon vanhaan starttiin? tuossa jonkun lainen huono video ei oo tullut ennen kuvattua videoita pahoittelen. https://www.youtube.com/watch?v=kxGfTqOeWmg&feature=youtu.be
selevää löpö ongelmaa. vaiha startti ja sen jäläkeen löpöjärjestelmän putsaus, suodattimen uusiminen. jos ei auta niin tarkistaa ettei sammutin solenoidin virta katkeile myöskään kun kone tärisee. jos kaikki edellämainitti tehty niin siirtopumppu uusia, sen jälkeen syöttöpumppu pumppupajalle
pimeämies
21.04.2014, 20:23
okei pitää putsata löpöjärjestelmä ja pitää samalla mitata se sammutin solenoidi kun saahaan käytiin
pimeämies
28.04.2014, 20:34
tänään laitettu uusi startti paikalleen hintaa vain oli 240e akut taas lataukses ja huomenna kokeilla käyntiin
Niinkuin jo moneen kertaan todettu. Ei saa polttoainetta. Eli putsarit vaihtoon ja jossain banjoliittimen sisällä saattaa olla myös sihti eli sen putsaus ja jos tankissa on sihti niin sen , ja jos siellä ei ole niin joku ohranjyvä seilaa nyt tuolla systeemissä. Ja vedet pois tankista.
Turha tuota on enempää starttailla ennen kuin jotain on tehty.
pimeämies
28.04.2014, 21:58
akut oli lopussa ei pystytty kunnolla starttaa kun loppu Virta. Huomenna puhistan polttoaine suodattimet.
No onko ne kalliitkin jos ei uusia raaski laittaa? Jos siellä on vettä niin se suodatin on tukossa syystä eikä sitä saa puhaltamalla enää auki. Ainakaan ehjänä.
pimeämies
29.04.2014, 11:32
nyt toimii kaivuri
putsattu suuttimet
säädetty venttiilit
uusi polttoaine suodatin vaihettu
ei enää savuuta juuri mitään kiitoksia teille
osaisko joku Viel kertoa minkä kokoiset hihnat sinne vesi pumpulle ja laturille käypi?
hihina kouraan ja tarvikeliikkeeseen kysymään saiskos tämmösen uuden. jos ei kerkijä sitä tekemään niin soittaa hitachin varaosamyyjille ja kysyä minkälainen sinne meneepi.
ei tehä pikkuasioista liika vaikeita ;)