PDA

View Full Version : Viikon huumori pläjäys (Rooverin hinta) ja miten 7paikkaisen Dvero voi olla 92e?


KooPee
08.01.2014, 01:30
Laitoin oman Bemun tarpeettomana Nettiautoon ja tietysti näitä (hieman) ylihinnoiteltuja vaihdokkeja yritetään tarjota :D:D:D:D:D

Mutta lukekaan itse... mun päivän ainakin pelasti ykkössarjalaisen 300tdi Discoveryn hinnoittelu :D:rolleyes: .... (ja varsinkin mua henkilökohtaisesti shokeerasi tieto millä hinnalla näitä nykyisin saa jo netistä )
__________________________________________________ ____
VAIHTOEHDOTUS
HARVINAISUUS
HUOM: 7paik. pieniveroinen LAND ROVER DISCOVERY vm-99 (rek.98) 2.5 TD kats. 7.2013 aj. 260000km. iso huolto tehty 246000km kohdalla ja merkattu huoltokirjaan sekä vesipumppukin. Auto on harvinaisen hyvillä varusteilla, Navigaattori (jälkiasennus)3 tuumaa kosketunäytöllä scandinavian kartalla (katso kuva liitteenä) Ilmastointi, Vakionop.säädin, Autom.vaiht. Kauk.säät. keskuslukitus, Sähköpeilit, Sähköikkunat, Vetok.3500kg, Korinväriset aluvanteet, Penkinlämmittimet, lohkoläm. Ja sisätilapistoke Karjapuskuri (alkup. kuminen) vm-99 auto on rek. 98 ), Kahdet renkaat. Todella harvinainen kaikin puolin sitten katsastettu huomautuksitta. 7 paikainen pieniveroinen (dieselvero 92e vuodessa) pienivakuutuksinen(300e 0 bonus) esim. nyt maksetaan 105e vuosivakuutus, iso huolto suoritettu, Huoltokirja, Pienikulutus noin 8L/100km tankauksella aja yli 1000km. sitten
VEROT ja SÄÄSTÖT

Tavallisen Discoveryn maksut on 1212 e verotja 832e liik. vakuutus eli yli 2000eur yhteensä. Meidän Discovery: 92e dieselvero ja 315e liik. vakutus: 407e. yhteensä. vaihtoHinta 12800e. tavallisia Discovereita saa jo alle 10 tonnia netistä.
__________________________________________________ _______


... mutta asiaan... mikä on tällainen mahdollisuus rekata 7- paikkainen diesel maasturi 92e euron verolle vuodessa????:rolleyes:

Reetu
08.01.2014, 01:34
Ei mikään?

Penkit kannettu takas tupaan?

Pyydä kuva otteesta.

A-P
08.01.2014, 06:53
Se on henkilöauto-huoltoauto. Valtiolle, kunnille ja infraa rakentaville yrityksille mahdollinen automuoto kaikilla penkeillä ja henkilöauton nopeusrajoin, mutta pakun verolla. Siviilissä haluttuja ja harvinaisia. Olisit vaan huolinut vaihdossa! ;)

Viipo
08.01.2014, 07:39
Tai sitten sopivan vuosimallin kaksikäyttöauto. Meidän firmalla on -97 940 Volvo, joka on uudesta asti ollu kaksikäyttöauto, niin siitä on tullu jopa verouudistuksen jälkeen pikkuverolla laput, vaikka otteessa lukee selvästi 5-paikkainen.

Hessu888
08.01.2014, 07:54
Se on henkilöauto-huoltoauto. Valtiolle, kunnille ja infraa rakentaville yrityksille mahdollinen automuoto kaikilla penkeillä ja henkilöauton nopeusrajoin, mutta pakun verolla. Siviilissä haluttuja ja harvinaisia. Olisit vaan huolinut vaihdossa! ;)

Luulis, että rajan ja armeijan autot olisi ihan samaa kastia kuin yllä mainitsemasi, mutta kyllä niistä mätkähtää kunnon verolaput sen jälkeen kun omistajaksi tulee yksityinen.

Jani E
08.01.2014, 08:55
matkailuauto? joskus oli joku sellaseks rekattu hdj myynnis ja oli kans halvoilla veroilla ja vakuutuksilla. ei onnistu kait enää nykyään muuttaa!

Jam0
08.01.2014, 09:38
matkailuauto? joskus oli joku sellaseks rekattu hdj myynnis ja oli kans halvoilla veroilla ja vakuutuksilla. ei onnistu kait enää nykyään muuttaa!Miksei onnistuis? Vaatimukset on 2 hengen makuupaikat (voi olla esim. seinästä taittuvat punkat), kiinteä kaappi ja keittotaso.
Hodarin vaan kun rekkaa matkailuautoks tulee 80-lätkä persiiseen kun noissa ei vielä taida olla missään airbägiä? Absit sentään löytyy uudemmista...

Jos toi disco olisi matkailuauoksi rekisteröity niin ei silläkään saa ajaa kun 100km/h

Hessu888
08.01.2014, 10:16
Miksei onnistuis? Vaatimukset on 2 hengen makuupaikat (voi olla esim. seinästä taittuvat punkat), kiinteä kaappi ja keittotaso.
Hodarin vaan kun rekkaa matkailuautoks tulee 80-lätkä persiiseen kun noissa ei vielä taida olla missään airbägiä? Absit sentään löytyy uudemmista...

Jos toi disco olisi matkailuauoksi rekisteröity niin ei silläkään saa ajaa kun 100km/h

Matti kirjoitteli aikanaan seuraavan kommentin asiaan: http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=294586&postcount=11

Tuon mukaan ei ainakaan ole mahdollista.

Kaitsu67
08.01.2014, 10:16
Tai sitten sopivan vuosimallin kaksikäyttöauto. Meidän firmalla on -97 940 Volvo, joka on uudesta asti ollu kaksikäyttöauto, niin siitä on tullu jopa verouudistuksen jälkeen pikkuverolla laput, vaikka otteessa lukee selvästi 5-paikkainen.

Taikasana tässä on "firmalla", eli ei yksityisellä henkilöllä.

matkailuauto? joskus oli joku sellaseks rekattu hdj myynnis ja oli kans halvoilla veroilla ja vakuutuksilla. ei onnistu kait enää nykyään muuttaa!

Ei taida onnistua ton ikäisessä autossa, outo homma muutenkin ja kuten tuolla edellä jo todettiinkin, että jos joku erikoishomma niin ei onnistu yksityisellä pitää moisena.

Rytari
08.01.2014, 10:24
eihän tuossa vaihtoja ehdottava edes valehtele yhtään, discoja saa netistäkin alle 10000€.... hyvällä säkää 2 tai 3 jopa...

Kaitsu67
08.01.2014, 10:38
mun päivän ainakin pelasti ykkössarjalaisen 300tdi Discoveryn hinnoittelu


7paik. pieniveroinen LAND ROVER DISCOVERY vm-99 (rek.98) 2.5 TD :

Sellainen huomio vielä, että tuo vuosimalli on jo 2-sarjaa, jotka ovat vielä pikkuisen hinnakkaampia kuin 1-sarjan Discot, tossa on jo TD5 kone.

KooPee
08.01.2014, 11:28
rekisteröity -98 ja kuvissa ykkössarjalainen ... :rolleyes: ja tosiaan kakkossarjaakin saa jo alle kympillä, näytti edullisin olevan 3900...

.
.
(tarkoitukseni ei ollut ketään osoittaa sormella ja ilkkua henkilökohtaisesti, siksi jätin kaikki tunnisteet ja kuvat pois, mutta koska mun mielestä tämän hinnoittelu, olkoon se sitten tehty tosissaan tai vedätysmielessä on aika huvittava , niin laitoin muillekin mahdollisuuden naurahtaa... )

Racingrabbit
08.01.2014, 12:58
Rinnastaisin tämän kyllä niihin Toyotan maastureihin,jotka on rekisteröity työkoneiksi.Jotkut luulee että ne on jollain tavalla erikoisia ja hintapyynnöt on sen takia 3-4 kertaisia vastaaviin normaaliautoihin nähden.Paras vastaan tullut vanhan BJ75 raadon hintapyyntö on ollut 10k€! :D:D

Olen kuullut kyllä ennenkin noista "tilastovirheistä",jotka on saatu katsastettua sellaiseksi miksi normaalisti ei onnistu.
Esimerkkinä Dodge Pickup 44" renkailla pari vuotta sitten. ;)

kakkossarjaakin saa jo alle kympillä, näytti edullisin olevan 3900...


Siinä yksilössä on hieman hitsattavaa,en välttämättä rinnastaisi muihin vastaaviin myynnissä oleviin ;)

Jam0
08.01.2014, 14:00
Matti kirjoitteli aikanaan seuraavan kommentin asiaan: http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=294586&postcount=11

Tuon mukaan ei ainakaan ole mahdollista.Jaaha eli taas kerran on paikallisella konttorilla puhuttu mitä sattuu :D

-MaTTi-
08.01.2014, 18:40
Se on henkilöauto-huoltoauto. Valtiolle, kunnille ja infraa rakentaville yrityksille mahdollinen automuoto kaikilla penkeillä ja henkilöauton nopeusrajoin, mutta pakun verolla. Siviilissä haluttuja ja harvinaisia. Olisit vaan huolinut vaihdossa! ;)

Siviilissä ei tee mitään, koska yksityishenkilö ei saa tällaista omistaa tai saa, mutta auton otteelle tulostuu muutoskatsastusvelvollisuus, eli muutettava joksikin muuksi tai vähempipaikkaiseksi N1-luokan huoltoautoksi ainakin.

KooPeen Disco-vaihdokki ei voi tuollainen olla, jossain on joku tehnyt jonkin virheen. Ehkä jäänyt kaksikäyttöauto-teksti otteelta pois tai sitten jotain muuta näpelöity päin p*rsettä.
Tai on yks mahdollisuus, mutta silloin otteella kylläkin istumapaikat 2, mutta tilapäisistuimet 5:lle, eli kovat penkit (max. 50 mm paksut), joita sai muutoskatsastettua ennen 1.7.1999.

-MaTTi-
08.01.2014, 18:43
Hodarin vaan kun rekkaa matkailuautoks tulee 80-lätkä persiiseen kun noissa ei vielä taida olla missään airbägiä?
Matkailuautoon ei saa liimata 80-lätkää, vaikka sillä ei sais 80:iä kovempaa ajaakkaan.
Matti kirjoitteli aikanaan seuraavan kommentin asiaan: http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=294586&postcount=11

Tuon mukaan ei ainakaan ole mahdollista.
Tässä vielä ajantasainen linkki: http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478469/459beccb007574db83baafa571089894/2607-ATT3-2004.pdf

wikke
08.01.2014, 20:08
Matkailuautoon ei saa liimata 80-lätkää, vaikka sillä ei sais 80:iä kovempaa ajaakkaan.

Aika jännä, sillä aina silloin-tällöin näkee niitä lätkä persiissä. Liekö sitten omatoimisesti sen sinne lämäisyt kertoakseen miksi tupeksivat?

Kaitsu67
08.01.2014, 23:26
Siviilissä ei tee mitään, koska yksityishenkilö ei saa tällaista omistaa tai saa, mutta auton otteelle tulostuu muutoskatsastusvelvollisuus, eli muutettava joksikin muuksi tai vähempipaikkaiseksi N1-luokan huoltoautoksi ainakin.

Mites muuten työkoneeksi rekattu auto, sillä kun saa vissiin ajaa vain "työajoa" oli tankissa löpöä tai dieseliä, mutta voiko yksityinen väittää ajavansa työajoa jos ei ole firmaa / yrittäjä vai tuleeko seuraamuksia?

AsA
09.01.2014, 09:28
Matti hei matkailuautostahan tuli pikkasen uudempikin ohje eli tää http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyk siin_.pdf

Hessu888
09.01.2014, 14:37
Matti hei matkailuautostahan tuli pikkasen uudempikin ohje eli tää http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyk siin_.pdf

Tämä on taas sellainen pykälä, mitä jokainen katsastusmies saa soveltaa omalla perstuntumallaan:

”Jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista, ajoneuvosta voidaan kantaa vero sen mukaan, mitä ajoneuvoryhmää ajoneuvon tai sen käytön on tosiasiallisesti katsottava vastaavan, vaikka ajoneuvo olisi sen luokittelun tai tämän lain säännösten nojalla verosta vapaa tai verotettu alemman verokannan mukaisesti.”

Rompe1
09.01.2014, 18:27
Siviilissä ei tee mitään, koska yksityishenkilö ei saa tällaista omistaa tai saa, mutta auton otteelle tulostuu muutoskatsastusvelvollisuus, eli muutettava joksikin muuksi tai vähempipaikkaiseksi N1-luokan huoltoautoksi ainakin.

KooPeen Disco-vaihdokki ei voi tuollainen olla, jossain on joku tehnyt jonkin virheen. Ehkä jäänyt kaksikäyttöauto-teksti otteelta pois tai sitten jotain muuta näpelöity päin p*rsettä.
Tai on yks mahdollisuus, mutta silloin otteella kylläkin istumapaikat 2, mutta tilapäisistuimet 5:lle, eli kovat penkit (max. 50 mm paksut), joita sai muutoskatsastettua ennen 1.7.1999.

Muistakko kun... Tai ei sittenkään mitään ;) :D

Bj Andy
09.01.2014, 19:05
Voix tommonen disko olla kuorkki?:confused:

-MaTTi-
09.01.2014, 19:07
Matti hei matkailuautostahan tuli pikkasen uudempikin ohje eli tää http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyk siin_.pdf

Tästä on ollut puhetta pitkin syksyä, mutta eipä ollut samana päivänä tulleessa Trafin ajoneuvotekniikan tiedotteessakaan mainintaa asiasta. :confused: Ei siis ollu mulle asti tieto kulkenut, kiitti linkistä.

-MaTTi-
09.01.2014, 19:08
Voix tommonen disko olla kuorkki?:confused:

Ei!

D_Bar
09.01.2014, 22:36
Ei!

Nettiautossa tuli vastaan tämmönen: Truckmasters OX (http://www.nettiauto.com/truckmasters/ox-4x4/6000707)

Kovasti näyttää Hiluksilta ;)

Onkohan tuohon tarvinu tehä muuta ko paperihommia...
Hinta oli muistaakseni jotain 60k €

Bj Andy
09.01.2014, 23:47
Niin näky olleen ja myytykkin... Kukahan ottaisi ja toisi J7 sarjan Cruisereita V8 dieselillä ja kuorkiksi rekattuna..Oisi se kumminkin muuta kuin hiluksi, ja Gee meseähän myydään myös kuorkkina.

solihull
10.01.2014, 00:53
tuo Discon leimaaminen perustuu juurikin loppuvuoteen -98, jolloin sai vielä ihan viimeiset "kovapenkkiset" pakut tehdyksi mistä tahansa farmarista tai pakettiautosta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ainoa kömmähdys lienee tullut kantavuuden laskemisessa ja istuinpaikkojen määrässä.
Jos auto on ha, istuinpaikkaa kohden laskettava kantavuus on pienempi kuin pakussa ja siten Disco 1:sen kantavuuden ei pitäisi riittää 7 istuinpaikkaan pakunakaan vaan jää viiteen tai korkeintaan kuuteen. Joku on sitten vähän mokannut ja pitänyt kaikki istuinpaikat yhä jäljellä.

Yhteen väliinhän näitä näki, että jostakin farmariVolvosta oli käytössä takana vaan yksi penkki kun kantavuus ei antanut neljänteen paikkaan enää periksi. Ja nämähän sitten on takautuvasti pikku hiljaa poistuneet, mutta nämä -98 ja ennen tehdyt "2+3" kovapenkkipakut on niitä vanhan lainsäädännön pakuja.

Siis tuommonen Disco on tavallaan hintava ja arvonsa pitävä, joskaan ei nyt ihan reilun kympin arvoinen. Eihän se ikinä säästä hintaansa verojen muodossa ylihinnalla....

TT

-MaTTi-
10.01.2014, 18:50
Nettiautossa tuli vastaan tämmönen: Truckmasters OX (http://www.nettiauto.com/truckmasters/ox-4x4/6000707)

Kovasti näyttää Hiluksilta ;)

Onkohan tuohon tarvinu tehä muuta ko paperihommia...


On siinä eri taka-akseli ainakin. Ja eihän se Toyota ole. ;)

Samsonite
10.01.2014, 18:53
No nyt rupes jo melkein kiinnostamaan.:D

Hessu888
10.01.2014, 19:20
Overdrivellä epäiltiin, että nuo hiluksit ois EU-tyypitetty uudestaan. Yksittäishyväksyttyjä?

Eikös ne Arctic Truckin vehkeetkin seilaa ensin Viroon ja sieltä sitten vasta Suomeen, kun muuten ei saa kilpiin halvalla??

-MaTTi-
11.01.2014, 00:49
Yksittäishyväksyttyjä?
Joo, ei oo EU-tyyppihyväksyttyjä Truck Mastersseja.
Eikös ne Arctic Truckin vehkeetkin seilaa ensin Viroon ja sieltä sitten vasta Suomeen, kun muuten ei saa kilpiin halvalla??Miten se sitä helpottais, samallailla pitäis poikkeuslupa täällä hakee vaikka oliski ollu Viron kilvissä. En oo ite nähty että olis tuotu.

Hessu888
11.01.2014, 07:08
Miten se sitä helpottais, samallailla pitäis poikkeuslupa täällä hakee vaikka oliski ollu Viron kilvissä. En oo ite nähty että olis tuotu.

Näin kertoi eräs mies 2-3v sitten uutena ostamastaan arctric truck hiluxista, mutta ehkä se sitten oli essonpaaria koko homma.

kokkolanpoika
11.01.2014, 11:00
Isällä on D2nen vm 99- TD5 5-paikkainen pehmeillä penkeillä oleva pakettiauto. Nopeusrajotus 100km/h ja vuotuinen dieselvero/käyttövero vain 80e edullisempi kun mun perushenkilömallissa joka on vuotta uudempi eli n:980e yhteensä. Isän auto ei ole kaksoiskäyttöauto jos joku epäilee. Otteessa lukee selvästi pakettiauto. Oisko tossa nettiauton diskossa tullut virhe kirjanpitäjällä trafin suunnassa?

Tosin onhan noita muitakin autoja pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla, kuten naapurin farmari volvo.. Aikanaan laittoi koirakalterin että sai pakettiautoksi pehmeillä penkeillä, sitten tuli lakiuudistus ja konttorilla annettiin ottaa kalteri pois ja edelleen mennään pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla. ;)

Racingrabbit
11.01.2014, 11:15
Voihan tuossa lukea ottessa 5-paikkainen ja autossa on paikallaan tavaratilan sivussa olevat lisäpenkit,jotka lisätty jälkeen päin tai katsuri ei niitä ole huomannut katsastuksessa kun ovat nostettuna seinälle.

Onhan vanhat STW Land Rover Serieksetkin yleensä 10 penkkisiä (3+3+2+2),mutta käytännössä vain 9 paikkaisia.
Ja Englannissa taas jos on yhtenäiset penkit takaosaston sivuponttoneilla,niin saa 12-paikkaiseksi. :D

Kaitsu67
11.01.2014, 11:31
Tosin onhan noita muitakin autoja pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla, kuten naapurin farmari volvo.. Aikanaan laittoi koirakalterin että sai pakettiautoksi pehmeillä penkeillä, sitten tuli lakiuudistus ja konttorilla annettiin ottaa kalteri pois ja edelleen mennään pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla. ;)

Niin oisko tossakin tapahtunu joku virhe, kun noihan piti vissiin kaikki muuttaa tai penkit poistaa ? Ainakin yks sukulainen myi Pajeronsa pois kun se oli katsastettu kans pehmeillä pakuksi mutta sitten se vero pompsahti.... :eek:

-MaTTi-
11.01.2014, 12:10
Isällä on D2nen vm 99- TD5 5-paikkainen pehmeillä penkeillä oleva pakettiauto. Nopeusrajotus 100km/h ja vuotuinen dieselvero/käyttövero vain 80e edullisempi kun mun perushenkilömallissa joka on vuotta uudempi eli n:980e yhteensä. Isän auto ei ole kaksoiskäyttöauto jos joku epäilee. Otteessa lukee selvästi pakettiauto. Oisko tossa nettiauton diskossa tullut virhe kirjanpitäjällä trafin suunnassa?

Tosin onhan noita muitakin autoja pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla, kuten naapurin farmari volvo.. Aikanaan laittoi koirakalterin että sai pakettiautoksi pehmeillä penkeillä, sitten tuli lakiuudistus ja konttorilla annettiin ottaa kalteri pois ja edelleen mennään pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla. ;)

Kaksikäyttöauton ajoneuvoluokka ja -laji on N1(G)/Pakettiauto. Ajoneuvoryhmä-sarakkeessa pitäisi lukea silloin Kaksikäyttöauto. Kuten varmaan lukee isäskin Discon otteella, muuten ei isot verot selity. Sulla varmaan hivenen eri kokonaismassa jos kerran 80€ veroissa eroa.

Ja naapurin Volvon otteelta puuttuu kaksikäyttöauto-tieto otteelta tai sit pehmee penkki on ihan omalla luvalla.

Yksinkertaistettuna pehmeillä takapenkeillä olevia pikkuveroisia pakettiautoja ei tässä maassa teoriassa voi olla! Jos on, niin joko papereissa tai autossa on virhe.

Bj Andy
11.01.2014, 12:17
No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.

sisua45
11.01.2014, 12:20
On siinä eri taka-akseli ainakin. Ja eihän se Toyota ole. ;)

Minkälaiset massat tuossa toyo... truckmastersissa on?

Kaitsu67
11.01.2014, 13:16
No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.

Joo oli, mutta olen samaa mieltä kuin MaTTi tossa edellä, että tollasia ei pitäis enää liikenteessä olla. En tiedä sitten miten tarkkaan katsastusasemalla kytätään, mutta on kait mahdollisuus aika isoon jälkiveroon jos narahtaa...

-MaTTi-
11.01.2014, 13:37
Minkälaiset massat tuossa toyo... truckmastersissa on?
Olikohan 3510 kg kokonaismassa ja taka-akseli pitkälti yli 2000 kg.
No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.

Oli se mullakin armon vuonna 2004 4Runneri 5-hlö:n pakuksi rekisteröitynä pienellä verolla. Mutta 1.1.2005 keksittiin tuo kaksikäyttöauto-pykälä ja verot pompsahti ha-tasolle. :mad:
Eli kaikki muutettiin Trafin toimesta automaattisesti.

AsA
11.01.2014, 14:00
Mutta Matti eikös näistä truckmastersseista ollut joku trafin ohje tuon hyväksymisen suhteen :rolleyes: :D

-MaTTi-
11.01.2014, 18:09
Mutta Matti eikös näistä truckmastersseista ollut joku trafin ohje tuon hyväksymisen suhteen :rolleyes: :D
Truck Mastershan on merkki, ei valmistaja, sitä valmistajaahan se AKE aikoinaan peräänkuulutti.

BJ-40/76
12.01.2014, 00:29
Kaksikäyttöauton ajoneuvoluokka ja -laji on N1(G)/Pakettiauto. Ajoneuvoryhmä-sarakkeessa pitäisi lukea silloin Kaksikäyttöauto. Kuten varmaan lukee isäskin Discon otteella, muuten ei isot verot selity. Sulla varmaan hivenen eri kokonaismassa jos kerran 80€ veroissa eroa.

Ja naapurin Volvon otteelta puuttuu kaksikäyttöauto-tieto otteelta tai sit pehmee penkki on ihan omalla luvalla.

Yksinkertaistettuna pehmeillä takapenkeillä olevia pikkuveroisia pakettiautoja ei tässä maassa teoriassa voi olla! Jos on, niin joko papereissa tai autossa on virhe.

No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.

Yksi tuttu toi "vanhan" maasturin, ja rekkasi 2-käyttöautoksi: siis maksoi täyden veron, olisi ollut alennetun autoveron auto, mutta halusi (pehmeät-)takapenkit, JA pienen (paku-)veron, mutta verottaja käänsi takkinsa, oliko jopa takautuvasti?
JA lopputulos Kaksikäyttöauto vrt maastohenkilöauto : PALJON lisää veroja maahantuonnissa ja 100 km/h nopeusrajoitus! dsl vero ja käyttömaksu samoja, toki vakuutusmaksuissa taitaa/taisi säästää pikkasen...
En tiedä miten on päättynyt, mutta silloin kun nuo kaksikäyttöautot alettiin veroittaa henkilöaton dsl verolla, minä en keksinyt muuta neuvoa, kun valittaa.....

Hessu888
12.01.2014, 14:21
Selventäkääpäs vähän tyhmälle, että mitä muutoksia tollasessa hiluxissa pitää olla, että se on kuorma-auto? Onko ainoa kriteeri kokonaismassan saaminen yli 3500kg? Onko noissa truckmastereissa taka-akseli vaihdettu jostain järeemmästä pelistä olevaan, jotta kantavuutta on saatu tarpeeksi?

Mikäs estäisi vaihdattamasta johonkin tuonticruiseriin taka-akselia vaikka Suburbanista ja hakemalla siihen sitten yksittäishyväkyntää vaikka Veronkiertomasters -merkillä?

-MaTTi-
12.01.2014, 16:28
Selventäkääpäs vähän tyhmälle, että mitä muutoksia tollasessa hiluxissa pitää olla, että se on kuorma-auto? Onko ainoa kriteeri kokonaismassan saaminen yli 3500kg?Ei riitä pelkkä kok.massa. Toinen valmistaja, direktiivit ja varusteet täytyttävä kuorma-auton painolla ja varusteilla (esmes ohjaamon suoja, nop.rajoitin jne.) Eli ei onnistu omin päin akselia vaihtamalla. Onko noissa truckmastereissa taka-akseli vaihdettu jostain järeemmästä pelistä olevaan, jotta kantavuutta on saatu tarpeeksi? Mainittu jo ylempänä, on.

sisua45
13.01.2014, 12:53
Ei tuommoinen hilux, eikä edes escalade pohjainen Truck Masters ole mitään aidon Trekmasterin rinnalla. :D

http://3.bp.blogspot.com/-mkPH9_fKFHw/Ts_8oZ52UvI/AAAAAAAAA9Q/GtCrCgJrFHM/s1600/DSCN2187.JPG

Englantilainen firma muutti näitä oikealta ohjattavaksi, ja lätkäisi merkin nokalle.

Kettu_
13.01.2014, 14:46
Mites muuten työkoneeksi rekattu auto, sillä kun saa vissiin ajaa vain "työajoa" oli tankissa löpöä tai dieseliä, mutta voiko yksityinen väittää ajavansa työajoa jos ei ole firmaa / yrittäjä vai tuleeko seuraamuksia?


tästä ollut paljon keskustelua palstalla, ja mitenhän se meni, jos hiluxi olisis työkone niin menikö se niin että siihen tupsahti jonkun näköinen nopeusrajoitus 50? ja autolla ei saa ajaa mitään huruajoa vaan suoraan työmaalle etc? vedoten -Matin- kirjoitukseen


Eli kovin on ahtaat rajat, sallittua ilman polttoainemaksua (moottorityökoneesta ja auton alustalle rakennetusta työkoneesta 100 euroa päivältä):
# työn tekeminen työalueella;
# käyttötarkoituksesta johtuvat kuljetukset työalueella (kuljetukset itse työkoneella, ei perävaunulla);
# siirtyminen työalueelta toiselle;
# omien poltto- ja voiteluaineiden kuljetus; sekä
# työkoneen huoltoon yms. liittyvät siirrot.


forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76769&highlight=ty%F6kone+l%F6p%F6&page=1

Nikuzai
13.01.2014, 19:12
Työkoneisiin liittyen onkos niitä rekkaveturi työkoneita vielä olemassa suomessa mitkä oli työkoneita max.nop. 50Kmh ja muuten normaali puolikkaan nuppi????

Ei rajoituksia käytössä vain nopeudessa?

Verot traktorin luokkaa ja vakuutukset samoin :rolleyes:



Vai onko tässä käynyt se legendaarinen suomalialainen idiotismin huipentuma et loppuun ajettuna stenalle :mad:
harrastelijalle paras mahdollinen veturi :(

mp
13.01.2014, 19:42
Ne rekkaveturit on traktoreja,ainakin u.teräs turusta käyttää vielä noita.Taitaa Teräksen volvosta olla vaihdettu runkoa lukuunottamatta pariin kertaan kaikki,mut ei ole kauvaa aikaa kun viimeksi näin semmosen.
Niillä pahojen kielten mukaan on firman mottona :
Laatukuljetuksia jo 100 vuotta- samalla kalustolla...

Ei vaiskaan taitaa olla suomen niemellä niitä harvoja firmoja jotka ajaa omilla autoilla,ei pankin.

Mutis
13.01.2014, 19:54
Rauman UPM käyttää paperin kuljetukseen satamaan jotain 'ylipainoisia' yhdistelmiä, mitkä on nopeusrajoitettuja. Ei hajuakaan miksi ne on rekisteröity. Saattaisi nykyään saada ihan ilman rajoituksiakin, mutta hyöty olisi nolla, koska taajama-alueella ajelevat jokatapauksessa.

Nikuzai
13.01.2014, 20:07
Itellä ois takana se, että ne sais seisoa kilvissä aina ja koko ajan, mut kun tarttee jotain kuskata niin tielle vaan, nukkumahyttinen kun ois niin ei haittais hitaampi taivallus nopeus :rolleyes:



Mitess saakos sellaista ahtaajaa kadulle kilpiin jossain oli juttua, et ne ois työkoneita kadulla ja valtavat ajorajoitteet tyyliin vain suljetulla alueella kärryperässä, muualla siirto lavetilla :confused:

wikke
13.01.2014, 20:41
Työkoneisiin liittyen onkos niitä rekkaveturi työkoneita vielä olemassa suomessa mitkä oli työkoneita max.nop. 50Kmh ja muuten normaali puolikkaan nuppi????(

Tivoleilla vetämässä milloin mitäkin vitkuttimia ja vatkaimia?

Bj Andy
13.01.2014, 20:48
Tivoleilla vetämässä milloin mitäkin vitkuttimia ja vatkaimia?

Ja heille oli ainakin aiemmin laissa sirkusnorsun mentävä aukko. En tiiä miten nykyään kun ei oo enää niitä norsujakaan...:confused:

Nikuzai
13.01.2014, 21:45
Tivoleilla vetämässä milloin mitäkin vitkuttimia ja vatkaimia?


Ja arvaas paljon sellainen maksaa jos sirkusfinlandialta tai sariolalta lähet sitä kyselemään :confused:

Bj Andy
14.01.2014, 00:22
Ja arvaas paljon sellainen maksaa jos sirkusfinlandialta tai sariolalta lähet sitä kyselemään :confused:

Ei varmaan pysty nauramatta hintaa kuuntelemaan...

Nikuzai
14.01.2014, 00:45
Ei varmaan pysty nauramatta hintaa kuuntelemaan...


No ei varmaankaan ne pirut kun tietää minkä arvoisia ne on, ettei tartte leimailla, maksella veroja ja saa se 15v vanhemmilta "karannut" nöösi ajaa T-kortilla täyttä kuormaa :rolleyes:

Kiirehhän sirkuslaisilla ei ole kun suurimmat etapit taitaa olla 200km mitä ajetaan ja siellä päässä on kaikki valmiina kun laite kuljettajat saapuu

Käsityksenä on et kuskit menee suoraan levolle ja "stage crew" kasaa vehkeet sit kuskit ajattaa/käyttää niitä laitteita kunnes karavaani taas lähtee