View Full Version : Moottoripyöräilijöitä palstalaisissa
Nyt kun yksipyörävetoisten ajokausi lähenee loppua, niin ajatukset ovat jo ensi kesässä.
Tarkotuksena olis tehdä ensi heinä-elokuussa moottoripyörä reissu euroopaan ja samalla käydä
katsomassa Eurotrialit Slovakiassa. Olisko jollakin kiinnostusta lähteä mukaan?
Tällähetkellä olisi lähdössä ainakin yksi pyörä (FJR1300) turusta ja toinen (XTZ1200) espoon suunnalta.
Viikon-parin reissu, tarakkaharakat mukana.
Ja jollei kiinnosta toi Eurotrial reissu, niin kertokaahan muuten vaan ketkä täällä ajelee moottoripyörällä ja mikalaisella menopelillä??
-Jyki
Just eilen juteltiin kaverin kanssa aiheesta :)
Voisi olla kehittämisen arvoinen idea...
Motskarihommat ollut jokusen vuoden jäähyllä mutta ehkä sitä kehittelisi jonkun uusinnan kun lapset tuosta vielä varttuu.
Katupyörillä tuli ajeltua, ennen ajelun lopettelua tuli hurahdettua amatööri enskailuun hiekkatie/polku ajomaastoissa. Älyttömän hauskaa hommaa, eikä tarvi aina olla ajamassa miljoonaa.
Ulkomaille asti, Viroa lukuunottamatta ei ikinä päässyt.
Omat pyörät olivat: Honda CB500, CB750, Suzuki Bandit 1200, Suzuki DR600. Uusina ostettuja pyöriä tuota DR:ää lukuunottamatta. Tykkään ajella pyörällä, en yhtään jaksa ropata niitä.
Sekalaisia Ducateja tuli ajeltua reilustikkin, mm. rautaperseajo Ducati 750sportilla... Ei ehkä paras pyörä matkailuun. :)
Enskahommissa rymysin Suzukin DRZ400:lla, kiva ja kevyt pyörä amatöörille. Tosin ihan vähän enemmän tehoa saisi olla.
Samsonite
20.10.2013, 16:27
FZS 1000 -02, Yoshimura+Dynojet mausteilla löytyy tallista. Kiva yleispyörä mukavalla ajoasennolla ja puhtia löytyy hiukan eritavalla kuin normi-pappamalleista. Mie tykkään. :)
Cental73
20.10.2013, 16:29
täällä nysvätään entiseen loistoon vm. 1986 Kawasakin GPZ 500r:ää, kuluneena kesänä ehdin ajaa tuhannen kilometriä, nyt vekotin on atomeina peruskunnostusta varten. Ton sais tosta vaikka museoitua, mutta ehkä en sitä tee... vielä
Tulipahan kuluneena kesänä ajettua korttiin tuo puuttunut A-kirjain. Eli nyt sais ajella pärrällä ihan laillisesti.
Olis tullu kyl edullisemmaks ajaa aikanaan kevarikortti ni olis tullu A sitä kautta,mut se ei sillo jotenki tuntunu tärkeeltä.
Nyt on kumminkin hyvä syy kuolata nettimotossa vaihtoehtoja:D
Nostokurki
20.10.2013, 17:45
Pari kesää ollut kortti taskussa, ajokkina lievästi rakenneltu -97 Suzuki Marauder. Toisena ajokkina olisi -72 Honda CB, kunhan joskus saisi rakennettua loppuun asti :D
Ja kesällä tuli myytyä pois Ural sivuvaunupyörä, jolla ei juurikaan tullut ajettua vaikka sen kilpien väliin laitoinkin. Ei vaan ollut minun juttu se.
KoniJeep
20.10.2013, 17:48
Suzuki m1800r2
Honda XR600R Motoksi rakennettu. CR-keulaa, KTM kaasaria, jne... Menee mutkatiellä melkeen liika lujaa! :D
Talveksi löytyy enskavanteet piikeillä. Onhan tää vakuutuksissa kuiteski koko vuoden. :p Ei vaan, mökillä tulee jäällä joskus harvoin pörräiltyä.
Bänkster
20.10.2013, 19:35
Pari kesää sitten uutena tulokkaana perheessä BMW:n k1300s. Vähän ehkä raskaanpuoleinen mäkisellä parkkiksella työnneltäväksi, mutta reissupyöränä täydellinen. Viime vuonna Etelä-Euroopassa reissussa, hyvin pysyi muun liikenteen mukana ;)
Jeep-Antti
20.10.2013, 19:52
Pikkutennarilla harrastetaan kurapyöräilyä kesät talvet
https://lh4.googleusercontent.com/-7Mu6qHbjod0/UZDF6lNhcOI/AAAAAAAACeM/bELmxhpkSvE/s640/P1050661.JPG?gl=FI
viteoo
http://www.youtube.com/watch?v=71JGpxVNseE
Honda XR600R Motoksi rakennettu. CR-keulaa, KTM kaasaria, jne... Menee mutkatiellä melkeen liika lujaa! :D
Talveksi löytyy enskavanteet piikeillä. Onhan tää vakuutuksissa kuiteski koko vuoden. :p Ei vaan, mökillä tulee jäällä joskus harvoin pörräiltyä.
Nyt kaipaan kyllä kuvaa?
Tourinki
20.10.2013, 19:58
Tällä hetkellä tallista löytyy vm.2011 KTM 250EXC-F 90% ajosta poluilla puiden välissä ja loput siirtymiä. Josko sitä jonain päivänä sais hankittua 990 Adventuren kun on joku sairas päähän pinttymä tullu ko. pyörästä, vaikkei se välttämättä meikäläisen kokoiselle (173cm/70kg) ole välttämättä kaikista sopivin kun nykyisessä pyörässäkään yllä jalat kunnolla maahan ja pyörällä painoa kuitenkin murto-osa Adven painosta ja välillä on vaikeuksia pysyä pystyssä.
Nyt kaipaan kyllä kuvaa?
Osta pois! (http://www.nettimoto.com/honda/xr/1590448):D
Korpikumpu
20.10.2013, 20:56
Suzuki Intruder VS1400. Pääasiassa työmatkaa ja kahvitteluajeluita. Joskus joutavaa auringonlaskuajelua.
Kesää odotellessa taas.
Ennen https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/p206x206/252312_10151212167354584_1200855188_n.jpg
Jälkeen (eipä tullu otettua parempaa kuvaa sitten ulkona valmiista tuotoksesta) https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/902506_10151418885564584_1820641823_o.jpg
Racingrabbit
20.10.2013, 21:00
Yamaha XT 600 Ténere -86 nurkkapyöränä ja museokilpinen Kawasaki KZ750 Spectre.
Kilometrejä kesässä tulee alle tuhat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2260&pictureid=140060
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2260&pictureid=129601
mopeti kesät tallisa!!va ko näin lumet tulee maahan niin poljetaan vanha paukku käyntiin....ei niitä piikki rinkuloita viiti aina jumpata!ei sen puoleen penkkojen aikaan lipat ei satu niin paljoa. kesät pitkää päivää, talvi kaudella joskus aikaa näillle hullutus hommille.
p0hamala
20.10.2013, 21:45
Muutama löytyy:
Suikka SV1000S (-05)
Yammu XV1000 TR1 (-81 museo)
Honu CB750 K1 (-71 museo)
AJS M5 350 (-29 rojekti)
Ens kesän ajeluita en ole vielä miettinyt - ehkä suikka vaihtuu myös ...
T/P
mikkoimp
20.10.2013, 22:00
kyllähän sitä piti tuo kortti käydä ajelemassa tuossa toissa kesänä ennen tätä kortti uudistusta..
pyörinä kerennyt olemaan yamaha rd350lc ypvs -84, yamaha fzr1000 -91 ja nyt samanmoinen pari vuotta vanhempana ja vähän tiukemmassa kunnossa.
josko sitä koneen saisi levitettyä talven aikana ja taiottua vielä yhden 10hv voimaa lisää niin ei mitkään uudet pyörät enää pärjää, ainakaan suoralla, onhan tuo mutkissa aika lahna vietävä.
nytkin jo jää kaverin -09 zx10r :).
syksyllä tuli ostettua gsx-r 750 dynojet ja leovincellä rimmattu.
yli 2tkm kerkesin ajaa tälle syksylle vaikka koko ajan pelkäsin ajokauden loppuvan :D
Samsonite
21.10.2013, 07:23
Eihän tuo ole loppu vieläkään...:)
Pari Jammuu mulla: TW200 -95 mönkkärin kumilla ja XT600X -06 supermopo Akrapovicin putkilla.
Kortti vuodesta 1975. Viimeisimpänä Honda Valkyrie vuodesta 1997. Kilsoja kesässä nykyisin yleensä alle 1000. Ei takapuoli kestä enää tommosta aloittajan ehdottamaa turneeta.:cool:
Tommosella tulee kesäisin kurvailtua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=745&pictureid=140310
Bandit 1200 2003 uutena ostin.
Toukokuussa ostin KTM 450 EXC- 07 enskapiikit hankinnassa, liukupohjat postissa, kypärävalo asentamatta.
En ole lähdössä, matkaa on vaan liikaa.
akanojanahmed
21.10.2013, 17:37
Tallista löytyy.
Sveitsin armeijan sotaratsu Condor 350
Husaberg 400 kuntopyörä
Aprilia skootteri
Kotarin 690 päristin tallissa.
Eihän tuo ole loppu vieläkään...:)
ei mua 10sentin lumipatja häiritte, vaan huonot michelinit :D
Landcruisaaja
21.10.2013, 20:07
750:sel african twinil nykyään ajetaan.Tonninen fzr piti myydä pois kun tuntui ettei koht oo korttia mil ajella:rolleyes::D
bmw 1100gs, 650 dominaattori sit pari sivaria k650 ja 1300cc dnepr.nii ja honda monkey , ai nii ja 125cc kiina scooter
Tämmönen punanen mopo rakenneltiin talvella 2011-2012. Kuvassa jo evoluution III kesältä 2017. Tallissa on vielä chopattu suzuki savagekin mikä pitäs hävittää joskus.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=205491
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6291&pictureid=140394
Tuommonen Suzuki IsoRosvo ollunna pari vuotta, tänä kesänä ei tullu ku parisen tonnia kilometriä lisää mittariin... Ei olevinnaan kerenny ajelemmaan!!
Tommoset löytyy..
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=42228&stc=1&d=1382470756http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=42229&stc=1&d=1382470956
http://img10.imageshack.us/img10/6614/2huk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/10/2huk.jpg/)
Menin perhana keväällä tekemään paikalliseen huutonettikauppaan tarjouksen uudenkarheasta Sporasta. No sillä olen turistellut ja tein siitä hieman alppiteille sopivamman kikottimen. Tänäänkin tuli sen satakunta kilsaa pölisteltyä.
http://img841.imageshack.us/img841/1183/ea7r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/ea7r.jpg/)
Viime viikolla oli jo aika hienot ajokelit.
Toi Mikan softi on kyllä onnistunut laite. Omasta tallista löytyy 1200XL ja olisko tyylisuunta joku Pro Street Custom tai jotain sitä rataa.
Offipiru
23.10.2013, 13:03
Löytyy tallista KTÄM:män kaataja Kawa KLR 600 SM -85 Savua ja ääntä enenmmän ku tarttis ja kylä se liikkuuki n.5000 tuli taas kesässä päristettyä, jos sitä keksis piikkit talveks alle ni olis lääniä tuossa järvellä päästellä..
neulavuori
23.10.2013, 22:17
sekakäyttäjän kellarista löytyy
pitkänokkainen shoveli projekti
250 rämmä
125 ts er
mz 175 es
ajossa 650 africa twini
jotain muitakin raatoja ja osakasoja joita ei puutteellisina pyöriksi oikein noteraa
Olleita ja menneitä:
XT600Z Ténéré
XTZ660 Ténéré
Husky TE410
KTM 520 EXC
Nykysellään on tehty reissuja BMW R1200GS:llä.
Menneitä on aikajärjestyksessä Yamaha RD 125 LC -84,Suzuki 250 -74,Suzuki gsxr750 -03 ja nykyinen kaksipyöräinen kesäpeli on tämä :)
H-D sportster -95 lievästi kustomoituna löytyy tallista.. Enää kortti puuttuu. :) onneksi ei ole ennenkään kortilla ajeltu.. :D mut joo keväällä kortin ajoon..
XL1200S ja FLHRI löytyy tallista ja taitaa niistä kuvatkin löytyä tuolta albumista.
zille2.5
27.10.2013, 09:40
Tällä hetkellä tontilla makoilee:
ZX-9R
Pari 600cc CBR:ää, pc 23 & 25.
Cebardit menee varmaan tulevana keväänä myyntiin, uskomattomia ikiliikkujia, mutta kun näitä järjen syrjäyttäviä kuumeita tahtoo ihmiselle aina välillä tulla??
On sitä sit pihassa ollut monenlaista vuosien saatossa, 525 SX, GSX-F, KX jne.
Kekkeruusi
28.10.2013, 16:08
-09 250 Ktm Exc-f... talveks sit kaveriks enskapiikit+liukupohjat ja tuplaxenonit. kypärävaloo pitäis vielä kehitellä, tulee aika pimeetä ku mukkaa talvella tua pimetessä mettässä ja mopon valot sammuu
Mitäs harrastelijat täällä on mieltä Honda V-stromista? Tarkotuksena olis ens keväänä aloittaa matkapyöräily/ samalla pitäis päästä grillipaikoille polkuja pitkin ajeltuu. Pieni maastokelpoisuus olisi siis plussaa, mötikälläkin.
Mitäs harrastelijat täällä on mieltä Honda V-stromista? Tarkotuksena olis ens keväänä aloittaa matkapyöräily/ samalla pitäis päästä grillipaikoille polkuja pitkin ajeltuu. Pieni maastokelpoisuus olisi siis plussaa, mötikälläkin.
ja menikin merkit sekasin. Suzukin vehjehän tuo näyttäisi olevan.
http://img841.imageshack.us/img841/1183/ea7r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/ea7r.jpg/)
Viime viikolla oli jo aika hienot ajokelit.
Kateeks käy kyllä noita alppimaisemia ja kelejä. :)
Mitäs harrastelijat täällä on mieltä Honda V-stromista? Tarkotuksena olis ens keväänä aloittaa matkapyöräily/ samalla pitäis päästä grillipaikoille polkuja pitkin ajeltuu. Pieni maastokelpoisuus olisi siis plussaa, mötikälläkin.
joo suzukin mallihan tuo on niinku korjasit :D
kaverilla on 650 missä oli vaikka minkälaista pohjapanssaria ja kaatuma rautaa. pyörä oli tosi mukava ajaa asfaltilla ja pehmeällä hiekkatiellä vaikka lisavarusteista oli tullu painoa lisää.
v2 moottori on aika helppo ajettava ainakin omaan gixeriin verrattuna.
KoniJeep
29.10.2013, 00:53
Mitäs harrastelijat täällä on mieltä Suzukii V-stromista? Tarkotuksena olis ens keväänä aloittaa matkapyöräily/ samalla pitäis päästä grillipaikoille polkuja pitkin ajeltuu. Pieni maastokelpoisuus olisi siis plussaa, mötikälläkin.
Hyvä pyörä!
Itsellä oli sellainen nappula renkailla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2784&pictureid=52479
Hyvä pyörä!
Itsellä oli sellainen nappula renkailla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2784&pictureid=52479
Pitääpä laittaa muistiin, vielä on tosin harkinta aikaakin aika kohtuullisesti tohon kevääseen :D
seuraavanlaiset "mopot" löytyy tallista
BMW R1200 GS Adventure
sekä kuntopyöränä
KTM EXC 400 Factory Racing.
No nii hotelli olis sit varattu Zilisnasta 2014 Euro Trialin ajaksi, torstaina olis tarkoitus sinne tulla ja maanantaina matkajatkuu.
Kulkineena on 2013 Yamaha FJR 1300 A
Korpikumpu
17.11.2013, 15:55
Chicagossa oottas huhtikuussa vuokrattava HD Electra Glide ja reilut 4000 km reissu. Ihan jees.
Kausi jatkuu :D
Fiilistä ajella pimeällä syyskelillä.
Kausi jatkuu :D
Fiilistä ajella pimeällä syyskelillä.
Syksyllä on kyllä mielestäni makeimmat ajokelit.
Ja plussana että kaikki rajotinta vastaan kierrättävät muoviluodit on siivottu edestä pois, talvehtimaan. :D
Kausi jatkuu :D
Fiilistä ajella pimeällä syyskelillä.
Just ajoin FZ6:sen talvisäilöön mukavassa viileässä syysmyrskyssä täysikuun valaistessa..
Syksyllä on kyllä mielestäni makeimmat ajokelit.
Ja plussana että kaikki rajotinta vastaan kierrättävät muoviluodit on siivottu edestä pois, talvehtimaan. :D
Juuri näin!
Just ajoin FZ6:sen talvisäilöön mukavassa viileässä syysmyrskyssä täysikuun valaistessa..
PIkku tuuli siinä tosiaan ujeltaa, mutta sekin meni nopeasti onneksi ohi.
RalliJari
17.11.2013, 21:27
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1217&pictureid=142108
Tommonen peruskulkine itellä, ~5000km tuli kesällä ajettua, hyvä pyörä, ajoasento vähän ahas isommalle mutta jospa sitä sais talven aikaan muuteltua..
1000 gixu -02 , kevyesti mulkattu mukavamman ajoasennon ja viivalta lähtemisen parantamiseksi.. Varttimailia ajelen siis tällä silloin tällöin kun tilaisuus koittaa.
1000 gixu -02 , kevyesti mulkattu mukavamman ajoasennon ja viivalta lähtemisen parantamiseksi.. Varttimailia ajelen siis tällä silloin tällöin kun tilaisuus koittaa.
Hirmusesti näyttää vaativan lämmittämistä nuo nyky katukumit enne vetoa!? :D
hazzinen
19.11.2013, 17:55
pikkasen vaiheessa vielä ensi kesäksi...
https://lh6.googleusercontent.com/-SjKUiUJVO2A/Un5gLNqf6nI/AAAAAAAAAEM/1DLnZ_HVBjs/s800/IMG_0862.JPG
Hirmusesti näyttää vaativan lämmittämistä nuo nyky katukumit enne vetoa!? :D
Muistaakseni tuossa oli alla vielä viron reissulta Battlaxin Racing Pro. On oikeesti liukas ilman lämmitystä. :rolleyes:
Turvallisuus ennenkaikkea :D
Löytyy venäläinen , siis aito tehty 2000-luvulla irbitissä. :D
http://img.photobucket.com/albums/v326/kimmol/temporary_zps5838ef36.jpg (http://smg.photobucket.com/user/kimmol/media/temporary_zps5838ef36.jpg.html)
Ja tällä hetkellä myynnissä , uusien tuulien myötä..
http://www.nettimoto.com/ural/wolf/1607491
tuli kokeiltua vieläkö gixu käynnistyy ku jonku viikon jo saanu rauhassa talvehtia
http://www.youtube.com/watch?v=X3nSlBauAq0&feature=youtu.be
H-D Softail -92, 1340cc. löytyy,johon alkoi just keulan muutostyöt,akseliv.tulee n.2m. Sitten on Suzuki Ts 125cc, ja Tunturi City 49cc,..Ja pojan Suzuki Pv 60cc.
osastolta V2 pari:
meirän Tarzin mopedi, ihan ite tuunaamansa, putket maalailtu, koko vehes kalvotettu toissa talvena valkoiseks tuossa olkkarissa, hiukan on muuttunu alkuperäisestä ... ei kaikki meinaan tunnista enää merkkiäkään, saatika mallia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=142604
ja We(l)hon paukutin, hauska sekoitus loistavaa ajettavuutta, perinteistä ilmajäähystä harvakäyntisyyttä ja nykyaikaista moottoritekniikkaa kuivasumpulla ja ruiskulla ... n. 12o hp / 155 Nm / 4500 rpm. tääkään ei ihan joka kulmalla nähty malli ole ...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=142605
Kai täältäkin voi kysyä...
Ei kenelläkään ole kokemusta GasGas EC 300 Enduropyörästä?
On tommonen poltellu hommata kunto enskaks....
Olis yks vm.2003 tiedossa ok hintaan.
Onhan tosiharrastajan silmissä tommonen 10v vanha enska jo aika loppu mutta kun ei ole rahaa tarpeeks nii... :mad: Käyttötunnit oli jotain alta 200h.
lepoantti
26.11.2013, 07:34
Kai täältäkin voi kysyä...
Ei kenelläkään ole kokemusta GasGas EC 300 Enduropyörästä?
On tommonen poltellu hommata kunto enskaks....
Olis yks vm.2003 tiedossa ok hintaan.
Onhan tosiharrastajan silmissä tommonen 10v vanha enska jo aika loppu mutta kun ei ole rahaa tarpeeks nii... :mad: Käyttötunnit oli jotain alta 200h.
jos käyttötunnit suunnilleen pitää paikkansa niin eihän tuo paha ole. kesällä ostettiin pojan kanssa -06 mallin ktm 300 exc samoilla tunneilla hupikäyttöön, tämä yksilö ainakin asiantuntijoiden mielestä huippukunnossa. jos vähänkin huollettu niin ei tämmönen höntsäukkeli kovin paljon kykene tehoreservistä käyttämään, pitkät huoltovälit ja nelariin verrattuna helppoa ( ja halpaa )...kun kilvitin tämän niin mukava hiekkatietutkimuspyörä, ei tartte aina olla kärrillä viemässä. kohta piikkejä alle vaikka talvea vihaankin.
kaverit sanoi, että "osta jamaha, se ei pamaha"...eli tuollainen WR250R nelarienska tuli hankittua kuntopyöräksi viime kesänä. Laiska, mutta kevyehkö, huoltoystävällinen ja hyvillä ominaisuuksilla ("Dual Sport") varusteltu...ja kyllä sillä saa vauhdin tuntua kun puiden välissä suhaa menemään...
jos käyttötunnit suunnilleen pitää paikkansa niin eihän tuo paha ole. kesällä ostettiin pojan kanssa -06 mallin ktm 300 exc samoilla tunneilla hupikäyttöön, tämä yksilö ainakin asiantuntijoiden mielestä huippukunnossa. jos vähänkin huollettu niin ei tämmönen höntsäukkeli kovin paljon kykene tehoreservistä käyttämään, pitkät huoltovälit ja nelariin verrattuna helppoa ( ja halpaa )...kun kilvitin tämän niin mukava hiekkatietutkimuspyörä, ei tartte aina olla kärrillä viemässä. kohta piikkejä alle vaikka talvea vihaankin.
2-t on aina ollu mulle se jolla paiskotaan meneen ku haluu ajaa ja pitää hauskaa. Pitäs joo olla halpa pitää tommonen. On noita vanhempia nelareitaki ollu mutta jotenki tuntuu että käyttötunnit on aika kalliita verrattuna kakstahtareihin.
Mites muuten tommosen kilvitys? Kerta ton gassin saa kai kanssa ostettua kilpien kanssa niin onko millanen operaatio kilvittää tommonen 10v vanha? Oli vaan tuplahinta jos on kilvissä, jos tollaseen päätyy niin täytyy ainakin aloittaa ilman. :D
lepoantti
26.11.2013, 18:05
2-t on aina ollu mulle se jolla paiskotaan meneen ku haluu ajaa ja pitää hauskaa. Pitäs joo olla halpa pitää tommonen. On noita vanhempia nelareitaki ollu mutta jotenki tuntuu että käyttötunnit on aika kalliita verrattuna kakstahtareihin.
Mites muuten tommosen kilvitys? Kerta ton gassin saa kai kanssa ostettua kilpien kanssa niin onko millanen operaatio kilvittää tommonen 10v vanha? Oli vaan tuplahinta jos on kilvissä, jos tollaseen päätyy niin täytyy ainakin aloittaa ilman. :D
jos on luovarihistoria, tullin punakilpaperi ja maahantuojan/valmistajan tyyppihyväksyntädokumentit niin hiukan paperitöitä, rekisteröintikatsastus ja veronmaksu.
jos ei ole punakilpipaperia jolla osoitetaan että peli otettu käyttöön vaikka -03 niin vanhakin pyörä saatetaan verottaa uuden mukaan, siis jollei ole mitään pitävää dokumenttiä että pyörä on oikeasti jonkin ikäinen. ja tässäkin asiassa saa varautua siihen että joka luukulta ja virkamieheltä saattaa saada erilaista informaatiota. mullekkin pyörän yksityinen myyjä sanoi että ei saa kilvitettyä, muan virallinen ktm-myymälä sanoi että ei ole mahdollista näin "vanhan" rekisteröinti. no, aikansa kun selvitti, soitteli, kyseli ja esitteli papereita niin homma ei ollutkaan mikään ongelma. ja nyt kilvissä huimat 7,6kw mopotin.
sen verran selvitin asiaa että 2-t vai 4-t, niin tulin siihen tulokseen että ei koskaan käytettyä 4-t crossi tai enska pyörää itselle hanki. tai sitten käytötunnit ja historia täytyy tietää ehdottomalla tarkkuudella....
Kehtaatko vinkata mitä oli verot tohon vm-06 kotkaas? Paa vaik privalla jos et taho tähän... :confused:
Varmaan riippuu vähän mallista ja valmistajasta tuo "järkevyys" 2t vs 4t ja tietenkin omista arvostuksista. Enemmän "vauhtia" saa tietenkin suhteessa käytettyyn rahaan kun ajelee 2t:llä. Ylläpito...tietenkin vanhat ja paljon ajetut kisaraadot voi olla aika töiseviä pidettäviä jos joutuu kursimaan kasaan kokoajan jostain nurkasta, mutta eiköhän se ole sama asia 2-t:ssäkin, tosin vähän yksinkertaisempina se on edullisempaa, mutta kenties jopa tiheämmällä syklillä saa rapata/huoltaa?
Tuollaisella pyörällä pitäisi ensi kesänä lähtee Reiman kanssa Eurotrialeihin Slovakiaan.
-Jyki
No, sanotaan nyt vaikka näin karkeesti...:
Pyörät on suht samanlaisia, paitsi koneet.
4t-kone on kalliimpi ja nostaa pyörän hintaa.
Esim. vm2011 250cc 2t pyörä on melkeen tonnin halvempi kuin vm2011 450cc 4t pyörä.
4t koneessa on paljon enempi vaihdettavaa/huollettavaa kuin 2t koneessa.
Venttiilit on esim vaihdettava tietyn tuntimäärän jälkeen, Muutoin käy äkkiä niin että lautanen tippuu männän päälle ja vaihdetaan paljon muutakin.
Kaveri laski vuoden käytön jälkeen mitä tuli maksaan 2012 exc mallisen kotarin nelarin yksi käyttötunti. Kävi sen jälkeen vaihtamassa uuteen kakstahtariin, niitä kun ennekin ollut ja ylläpitokustannukset huomattavasti pienemmät.
Muutenhan noissa kuluu paikat aika samalla tavalla.
Joo...Kotarin ja monen muun valmistajan "nelari enskat" on käytännössä niin kireitä kisapelejä että huollon määrät, tarkistusten määrät ja osien vaihtosyklit on kovia. Siksi ehkä "sunnuntaiajajan" kannattaa katsella enemmän noita "dual sport" pyöriä...Suzuki DRZ, DR tai sit vaikka toi Jammun WR250R. Oliko tuossa WR:ssä esim. 6000tkm välein öljyn vaihto....42000km kohdalla venttiilien säätö jne...en muista milloin jotain pitäis vaihtaa koneeseen....varmaan männän/venttiilien tms mittaus ja tarvittaessa vaihto on sitten jotain 80.000-100.000km...mene ja tiedä? Nyt on vasta 4000km mittarissa niin on vielä niin pitkä matka noihin huoltoihin ettei jaksa miettiä...varmaan ens kesänä joutuu vaihtaan öljyt... :D
ideanikkari
27.11.2013, 23:03
Näihin olen tietyllä tapaa huoltovelvollinen, kun on "vapaata" muista askareista:
Kawasaki 454LTD -89
Honda VF1000 -84
Jälkimmäisessä sentäs metka mjoottori ym. pikku asioita ikäisekseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3573&pictureid=131883
Tuommosella on tullut papatettua jokunen vuosi hiekkateitä.
Mitään endurohommia en ole vielä alkanut harrastelemaan.
Tosiaan nuiden kireämpien nelarien huoltovälit on todella lyhyitä ja huollot arvokkaita.
Jammun wr:ssä on melkein yhtä kova maamoottori kuin tuo 600xt/tt kone ja uudempi neste 660xt.
Kuitenkin wr:n moottori on hyvin lähelle sama kuin yzf, ja vissiinkin jos uudempaan ruiskumallin wr ajaa yz ohjelman sisään niin tulee jo niin kisavalmis että huoltoväli tippuu lähes naurettavaksi.
Tosiaan nuiden kireämpien nelarien huoltovälit on todella lyhyitä ja huollot arvokkaita.
Jammun wr:ssä on melkein yhtä kova maamoottori kuin tuo 600xt/tt kone ja uudempi neste 660xt.
Miks siitä pitää yrittää ottaa enempi mitä kohtuudella saa, jos sillä ei kisaa ajeta? Esim. just toi XT660 mikä itelläki on tuntuu olevan hyvinki helppopitoinen, öljynvaihtoväli 10 tkm ja ei kai toi paljo muuta vaadi kettinkien rasvailun lisäks. 47 heposta ei tietenkään sitä (183 kg) vielä lentämään saa, mutta itelle riittää ihan mainiosti. Bensaa ottaa about 5 l/100 km, joten ei kovin kalliita käyttötunteja tule. Ei tulis mieleenkään mitään Kotaria pitää, ja nelari on mulle ihan must. Sai tarpeeks haistella 2-tahtikäryä mopoaikana. :D
Tosin eihän toi mikään Yamahan kone ole pohjimmiltaan vaan Motori Minarellin. :o
[QUOTE
Tosiaan nuiden kireämpien nelarien huoltovälit on todella lyhyitä ja huollot arvokkaita.
Jammun wr:ssä on melkein yhtä kova maamoottori kuin tuo 600xt/tt kone ja uudempi neste 660xt.
Kuitenkin wr:n moottori on hyvin lähelle sama kuin yzf, ja vissiinkin jos uudempaan ruiskumallin wr ajaa yz ohjelman sisään niin tulee jo niin kisavalmis että huoltoväli tippuu lähes naurettavaksi.[/QUOTE]
Mun käsittääkseni 250 WRR on lähes täysin eri moottori kuin 250 kisaenskat/crossit eli eri mitoituksia, eri materiaaleja, ei juurikaan yhteensopivia osia. Ja ruiskun ohjelmointi on vähän eri juttu kun imaista sisään YZ:n ohjelma. Toki tehot saanee kasvatettua siitä n. 25hp = n.30hp kun laittaa Power Commanderin, tehoputken ja avartaa ilman saantia, sitä en sitten tiedä paljonko huoltovälin pitäisi tihentyä...ei varmaankaan paljoakaan jos ei kokoajan käytä maksimitehoa? Aika paljon tekevät juuri noita muutoksia tuolla maailmalla...ja silti ajavat normi huolloilla kymmeniä ja kymmeniä tuhansia ilman mitään rikkoontumisia...
En minä mitään varmaa tiiä, varsinkaan tuosta 250.
Isot pojat puhu tuommosia 450stä.
Itse tykkään näistä lepposista matalampiviritteisistä nelareista just varmuuden takia.
450wr kilvellisenä haaveissa tuon TeeTeen seuraajaksi, jos joskus lakkaa köyhtymästä.
Jos pää kestäisi vakavampaa puunkiertoa harrastemielessä niin silloin haaveissa olisi kireempi 2-t.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43533&stc=1&d=1385715935
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43534&stc=1&d=1385715935
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43535&stc=1&d=1385715935
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43536&stc=1&d=1385715935
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43537&stc=1&d=1385715935
Mites pastan kurapyöräilijät...käyttekö säännöllisesti jossain pidemmissä reissuissa/kokoontumisajoissa...vähän samaan tyyliin kun on näitä pidempiä maasturisafareita?
Mites pastan kurapyöräilijät...käyttekö säännöllisesti jossain pidemmissä reissuissa/kokoontumisajoissa...vähän samaan tyyliin kun on näitä pidempiä maasturisafareita?
Tarkoitus oli tänä kesänä käydä vaikka missä häppeningeissä, eipä sitten toteutunut mikään suunnitelma.
Motocrossia tullu joskus ajettua harrastetasolla enemmänkin, Toycedeksen myynnin jälkeen oli 1000 ninja 3 päivää ajossa. +500km. Sitten vaihto ktm 690 enduroon, ja parikuukautta ajoa +5000km. Sitten tuli syksy ja nappularenkaat alle ja osallistuin leikkimielliseen sänkicross kisaan. Ainut pyörä jolla oli takajalkatapit:D
Viikko siitä eteenpäin on punakilpinen enduro taas tallissa ison möhkön tilalla. KTM ECX 250 -12. Alkuvuodesta pitää vielä kilvittää että saa vakuutusmaksut järkevälle tasolle.
Ennen allekirjoitin nelarin lukuun, mutta on nuo nyky tahtarit sitten huippupelejä.
Ps, pitäs lähtee paris h spooriin kohta kinkkua sulattelemaan
viikonloppuna käytiin kuorma autoilemassa eteläsuomessa ja löyty kyllä tosi makia tie.
jos ootta karkkilassa ajelemassa niin ajakaa antiaisentie läpi.
mukavaa kateltavaa ihan henkilöautostakin.
Nisseriina
02.06.2014, 09:11
Tällainen mopo löytyy Honda Shadow VT600 -96
tämmösen ostin reiluvuosi sitte
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7015&pictureid=163104
ja siitä synty tämmönen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7015&pictureid=163106
pitäs melkeen myyä pois ku ei paljoo tullu ajettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6665&pictureid=163796
Markan Spörsteri
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6665&pictureid=163797
Kävin ajamassa markan Spörtsetillä Stelviopassin. Tuolla saa kanttailla korva maassa. Nousee n.2770m korkeuteen asti.
Matkalehmällä menty tämä kesä ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2260&pictureid=160485
Arska-tehtaalta
06.10.2014, 19:38
Ostin työmatkamopon. Ihan kiva ajella kaksipyöräsellä pitkästä aikaa :)
Nostokurki
07.10.2014, 07:15
http://nostokurki.1g.fi/kuvat/Uudempia+sekalaisia/DSC_0168.JPG/small
Tuollainen tuli vajaa pari viikkoa sitten ostettua. Talven aikana uutta putkea ja maalipintaa, ehkä lievää apehangeria myös... Saa nyt nähdä, mitä kaikkea sitä keksii.
Tämmösellä tämä kesä, Viime talvena rakentelin.
Esim. vm2011 250cc 2t pyörä on melkeen tonnin halvempi kuin vm2011 450cc 4t pyörä.
4t koneessa on paljon enempi vaihdettavaa/huollettavaa kuin 2t koneessa.
Venttiilit on esim vaihdettava tietyn tuntimäärän jälkeen, Muutoin käy äkkiä niin että lautanen tippuu männän päälle ja vaihdetaan paljon muutakin.
Kaveri laski vuoden käytön jälkeen mitä tuli maksaan 2012 exc mallisen kotarin nelarin yksi käyttötunti. Kävi sen jälkeen vaihtamassa uuteen kakstahtariin, niitä kun ennekin ollut ja ylläpitokustannukset huomattavasti pienemmät.
Muutenhan noissa kuluu paikat aika samalla tavalla.
Tuon ikäisessä hinta menee vielä noin mutta katsoppas vanhempaa (esim joku 06-07) nelaria ja kaks tahtista niin homma menee toisinpäin. Nelarinkin kuluja saa alas kun vaihtaa esim. just venat titaanisista teräksisiin.
WR450F haaveissa vaanko oot mun... No tallista löytyy "lentävä alasin" (turbo puuttuu toistaiseksi).
http://i1287.photobucket.com/albums/a627/Juha_Virtala/kaudenaloitus_zps2859ea44.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/Juha_Virtala/media/kaudenaloitus_zps2859ea44.jpg.html)
Jos laittaa nettimotoon hakuun esim CRF 05-07 450cc ja vastaavasti CR 05-07 250cc Niin mennään samoissa hinnoissa n.2-3 tonnii. Vanhemmat nelarit toki halpoja, johtuen just siitä et jos narahtaa niin menee äkkiä rahnaa puolet fillarin arvosta jo pelkkiin osiin...
Mut nää on makuasioita.
Toiset pitää jo noita kymmenen vuotta vanhoja museoesineinä...
Ite olisin iloinen jos olis edes joku millä käydä ajamassa tiheikössä.. Tai aikaa siihen... :(
Täksi kesäksi tuli vaihdettua naku vähän Tupperwaremaisempaan. Eli CBR 1100 XX BlackBird -07.
Kuvan jälkeen tuli vaihdeltua musta tuplakulpa ja savuvilkut ympäri pyörää. Tuolle pizzaboksille pitäisi vielä käydä vaihtamassa pikakiinnikkeet, niin saisi lookkia kliinimmäksi.
Lieköhän Suomen vähiten ajettuja. Kesällä kun ostin, mittarissa oli alle 9000km.
Aikoinaan tuli myös tuollaisella LC4:sella pöristeltyä.. Hauska peli, joskin pirun raskas.
Vuoden 64 HD rautapäällä tulee ajeltua. Rojektina eestistä aikanaan tuotu Dnepr MT-10 bobberprojekti.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/1897687_10152249198822906_1313223034404224997_n.jp g?oh=d547ed85bf55aa9f80fcaddc9b86774f&oe=54D9CC1A
Terve.
Tätä nykyä tulee pärtsäiltyä Kotarilla. Aikaisemmin on ollut viimeset 22v aina jonkinlainen pärisevä kakspyöränen.
Aluksi DT125 -84 piikkiaikoina. Ajoin sillä silloin kesät talvet. Talvella vanhat enskapiikit alle ja vot! En kyllä enää tajua, että miten tarkenin. Päällä normifarkyt ja joku vanha maihari takkina.
Kyykkypyöriäkin on ollut, FZR 1000 -90 oli kiva, mutta alkoi viemään liikaa öljyä. Tämä kulki hyvin: 10,974 1/4mile Motoparkissa testimielessä.
Sitten oli DR 650 -95 ja GS1000 -81.
Ja yksi GSX-R 1100 -92, jonka jouduin hankkimaan kun piti pyörillä käydä katsomassa MM crossia Uddevallassa. Ihan kiva vehjes. Ainakin aina toimi. Ei kuitenkaan mulle istunut niin hyvin kuin tuo FZR. Jotenkin hontelompi ja epävakaampi ja paskempi pito.
Sitten yks kaks iski mopokuume ja ostin keskellä talvea 15v sitten ton Hondan joka on tuossa kuvassa. Raahasin sen rivitalokämpän läpi takapihalta lumihangesta, kun oli myyjällä siellä talviteloilla. Siinä oli alusta asti ihme vika: yhtäkkiä saattoi puristukset kadota. Siis jos sai käyntiin niin kävi ja toimi hyvin, mutta jos sammutti niin saattoi olla ihan ilman puristuksia. Purin sen moneen kertaan, venttiilityötkin tehtiin ja porattiin ja kasattiin ja purettiin, mutta ei selvinnyt.
Sitten taas avasin sen. Silloin olikin jäänyt toisen pakoventtiilin istukka pikkasen hassun näkoisesti venttiilin väliin. Eli joskus oli korjattu istukka ja oli huonosti kiinni. Kylmänä se näytti hyvältä, mutta ilmeisesti lämmettyään sovitus väljeni. No se tuli kuntoon. Oli siinä sitkeä öljyvuoto kannessa, mutta ei ole enää. Kiva paukutin, mutta ei sillä ihan Dakariin asti aivan heti viittis lähteä. Nyt se kyllä toimii ekaa kertaa ainakaan viiteentoista vuoteen.
Kotarilla on nyt tullut pärtsättyä. Aivan hyvin on toiminut. Pitkähköjäkin äkkimatkoja sillä voi ajaa. Kävin Tartossa työkeikalla tuossa kesällä ja hyvin pelas. Tuolla pääsee ainakin 500km tankilla. 515km olen ajanut eikä ollut edes varatankilla.
Tuossa on perushuollot riittäneet: ketjujen rasvaus ainakun muistaa (joka tankkauksella ainakin), ruuvien kirrailu, öljyjen ja suodattimien vaihto, jarrupalat, renkaat. Siinä se. Ei pidä pestä liian hyvin (ollenkaan) niin pysyy paikat kunnossa.
Nyt syksyllä laitoin tarakalle nippareilla tellingin, johon menee 2 ämpäriä. Olen käynyt aika hauskoilla sienireissuilla. Saattanut tulla 700km päiväsä kun käy vähän ettimässä sieniä. Kotona saa sitten muhennosta kun on päivän vääntänyt sorateita ja polkuja. Viimeksikin tulin Kotkan seudulta pimeessä sateessa linnuntietä 121km ja 5,5 tuntia.
Tavotteena oli tässä syssyllä käydä pohjosessa jotain Itä-Suomen hiekkateiä pitkin, mutta yhtäkkiä talvi yllätti ja nyt murtu vielä jalkakin, että ehkä ens syksynä.
Mikäs tuo Honda tarkemmin on?
En nuista niin tiedä mutta -84 XL500R oli ensimmäinen enskapyörä itellä, oli aika hauska vehje voimalinjan osalta. Runko ja jousitus oli sorasurautteluun riittävä.
Hulluus kuitenkin iski ja sen tilalle tuli tuo TT600RE
Racingrabbit
01.12.2014, 20:39
Päivitystä pyörätilanteeseen...Tenere hukattu ja pari museokilpistä pyörää tallissa.
Ajoa edelleenkin alle 1000km vuodessa.
Kawasaki KZ750 Spectre -82
http://racingrabbit.galleria.fi/kuvat/Kawasaki+750+Spectre/IMG_0316.JPG/_img900.jpg
Honda Goldwing 1200 Aspencade -84
http://racingrabbit.galleria.fi/kuvat/Gold+Wing+Aspencade/P6090002.JPG/_img900.jpg
Tuossa vielä huippukännykuva TeeTeen nykyisestä Pandaluukista kesä reissulta.
Edit, Racingrabitin Wingi on hienolta ajalta
Tuo on juurikin XL500R. Olisko -83. Tuossa on tuo Paris Dakar tankki, jolla pääsee pitkälle.
Kattelin juutuubista hyvän Hondan tekemän dokumentin Paris Dakar rallista juuri 80-luvun alkuvuosilta. Kovasti oli samannäkoisiä pyöriä, joilla painoivat aavikolla. Äänikin on saman kuuloinen. Vielä kun jostain löytyisi ajanmukaiset enskakamppeet..
Kun oon kaikkiin muihinkin juttuihin tylsyyden keskellä spämmännyt, niin jospa huutas sitte hep tässäkin.
Jepulis eli tallista löytyy KAWASAKI LTD 450, ja laittoa odottaa CZ250 crossipyörä.
Kawa on jostain 80-90 luvun taitteesta, ja CZtasta ei o varmuutta. Jos ois rahukkaa niin tuo Kawa sattas vaihtua johonkin fyysisesti vähän isompaan, vaikka tykkäänkin sillä ajamisesta kun se on perhanan näppärä. Se on koneeltaan hupaisa, kun se muistuttaa enempi jonkuin katukyykyn kierroskonetta, mutta ulkonäöltään sitten ihan normi kustomi.
Haaveena olis joko ensduro Bemari, tai sitten Harrikka, ja ihan joku sportsteri... Minä en oikein tajua sitä kuutiotuumien ja semmoisen hakua nuissa hommissa, etenki kun ajelen itekseen, aikä painoa niin hirveesti o, niin joku tuommonen niinku Kawa jaksaa kulettaa minua ihan nokko.
Lätisen nyt tässä paremman tekemisen puutteessa...
Olin viime keväänä maaliskuussa työkeikalla Eisenachissa Saksassa. Sain päähäni hankkia sieltä pyörän ja ajaa sillä kotiin.
Siinä majapaikan lähistöllä oli sellainen pieni majatalo/ravitsemusliike, joka isännälle juttelin näistä suunnitelmista. Ilmeni, että herra oli itsekin mopomiehiä. Kellarista löytyi 60-luvun BSA, BMW R80GS -93 ja joku uudempi Honda CBR. Ostin Bemarin sitten häneltä. Ihmettelin jo tässä vaiheessa, että onko Bemarissa todella bensahana eri päin kuin kaikissa muissa pyörissä, eli normitankki on ylhäällä ja varatankki on alhaalla. Myyjä vakuutti, että juuri näin on. Uskoin.
Haalin sitten ajokamppeita paikallisista mopoliikkeistä ja tein pieniä tarkistuksia Bemuun. Ainut varsinainen vika oli, että vaihdelaatikon takapäästä vuoti laatikkoöljyä. Ajattelin, että vuoto on niin vähäinen, ettei se haittaa. Lisäilen sitten matkalla öljyä.
Virittelin pyörään vielä sähkötökkelin ja telineen navigaattorille, pakkasin sivulaukkuihin maallisen omaisuuteni, mm. 2 läppäriä tykötarpeineen ja matkalaukullisen muuta kampetta ja läksin iltasella ajelemaan.
Ekana iltana ajelin Berliiniin. Alkumatka oli aika huikeita mutkateitä Thuringenin vuoristossa. Samoja teitä, joilla ajetaan noita ylämäkikisoja autoilla. Loppumatka sitten pieniä kyläteitä. Autobaanalle en mennyt. Pääsin Berliiniin, matkaa oli jotain 400km.
Aamulla sitten pyöriskelin Berliinissä ja yritin bongailla nähtävyyksiä. Jotain näinkin, mutta läksin sitten ajamaan kohti Puolaa. Kaivoin navigaattorista pikkutiereitit ja tähtäsin Kaliningradin kaakkoiskulmalle. Välillä oli hankaluuksia, koska kaikki tiet tuntuivat vievän kohti Kaliningradia eikä minulla sinne viisumia ollut. Hienoja mettäteitä, pieniä betonilaatoilla sata vuotta sitten päällystettyjä kyläteitä, ränsistyneitä kyliä, lehmä- ja kanalaumoja oli Pohjois-Puolassa paljon. Lopulta sitten ajelin ihan kompassisuunnalla kun ei niitä teitä Navigaattori löytänyt.
Kello alkoi olla jo 23 ja ajelin mutkateitä ajatuksena kohta pysähtyä tankille ja etsiä joku majapaikka. Ohitin kuorma-auton ja heti sen jälkeen loppui bensa. Käänsin hanat eri asentoon, mutta loppu mikä loppu. Piti hetki miettiä, että mitä tehdä: Puolassa puolilta öin jossain jumalan selän takana pimeessä ilman bensaa. Pakkastakin muutama aste, että alkoi tulla vähän kylmä.
No jossain lähistöllä alkoi koira haukkua ja talon ikkunaan syttyi valot. Kohta tuli nainen autolla. Puhui kovasti puhelimeen puolaa ja sain selitettyä hänelle jotain bensasta. Nainen hävisi ja kohta paikalle ilmestyi ilmeisesti naisen mies prätkätakki päällään. Selitin hänellekin jotain bensasta ja ukkokin häipyi johonkin. Kohta hän tuli takaisin mukanaan 5 litran bensakanisteri. Sain puoliväkisin tungettua ukolle 20€ bensasta. Hän vielä neuvoi, että 10 kilometrin päässä on kylä, josta saa bensaa. Kiittelin vuolaasti. Ukko tuumas, että "one time a biker, always a biker".
Tein siinä sitten lähtöä, kun sama ukko ilmestyi autollaan, nyt katolle oli ilmestynyt taksikyltti. Ukko viittoili seuraamaan. Seurasin autoa seuraavaan kylään huoltoasemalle. Ilman opastusta en olisi sitä kovin nopeasti löytänytkään. Matkalla näin hotellin.
Huoltoaseman tyyppi puhui auttavasti englantia. Kyselin, että mahtaako hotellissa olla enää ketään hereillä. Myyjä sanoi olevan ja läksin kohti hotellia. Siellä olikin porukkaa vastassa alaovella valmiina. Pyörä laitettiin häkkikaappiin ja sain huoneen.
Kello oli n. 24:00. Katselin, että aika hiljasen näköinen kylä, mutta ihan kuin yhdessä liiketilassa olisi elämää. Päätin mennä katsomaan. Paikka osoittautui baariksi. Annoin baarimikolle 10€ ja hän lupasi minulle 2 olutta. Zlotejahan minulla ei tietenkään ollut. Menin pöytään ja sisään alkoi virrata porukkaa. Kaikilla oli joku soitin mukanaan. Ajattelin, että joku bändi varmaan esiintyy. Ei sittenkään. Tuolit ja pöydät järjestettiin rinkiin ja asiakkaat, n. 25-30 henkeä alkoivat musisoimaan ja laulamaan. Kaikki vuorotellen. Se oli aika jännä homma. Minuakin pyydettiin mukaan, mutta en ole oikeen soitto- enkä laulumiehiä. Joku sanoi jotain baarimikolle ja sitten pöytääni alkoi tulla punaviiniä ja olutta ihan samaan rahaan. Olin kuitenkin aika poikki, joten läksin aika nopeesti nukkumaan.
Aamulla sain sitten aamiaisen hotellilta ja lähdin kohti Liettuaa. Harhailin mettäteillä ja neljässä tunnissa etenin n. 80 km. En oikein muista, missä seikkailin, mutta jossain siellä Kaliningradin kaakkoiskulman seudulla se oli. Päätin sitten alkaa etenemään ja ajelin Liettuaan ja bongasin jossain kylässä varaosaliikkeen tapaisen, josta päätin hankkia laatikkoöljyä ja suppilon. Liike ei ollut auki, mutta sisällä oli liikkeen omistaja. Hän auliisti myi minulle öljyputelin ja suppilon. Ei käynyt pankkikortti, mutta hän suostui ottamaan euroja. Laatikkoöljyä oli hävinnyt vajaa puoli litraa.
Jossain Latviassa tankkasin seuraavan kerran. Huomasin, että unohdin pankkikortin sinne Liettuaan varaosaliikkeen tiskille. Siihen se jäi kun maksusta neuvoteltiin. Onneksi mukana oli toinen kortti ja sain bensaa. Soitin Suomeen, että kortti kuoletetaan.
Jossain vaiheessa alkoi näyttää siltä, että saatan ehtiä saman vuorokauden aikana Tallinnaan. Soitin kaverille Suomeen, joka varasi minulle lauttalipun 23:00 lautalle. Kyllä sitten ehdinkin siihen lauttaan. Pakkasta 5 astetta.
Sitten Helsingissä 01:30 oli kiva pikkupakkasessa lähteä lämpimästä laivasta jatkamaan matkaa. Vielä oli reilut 100km jäljellä. Lopulta parkkeerasin pyörän Lahdessa kadun varteen vähän ennen kolmea aamuyöllä. Pakkasta oli jo 6 astetta.
Aamulla soitin kaverille, joka oli luvannut pyörän minulta ostaa, että siinä se nyt on. Aja pois. Ei tehnyt enää mieli ajaa.
Seuraavan reissun Eisenachiin tein sitten ihan firman autolla mukavasti. Auto on Chevy Blazer K5 -84. Se onkin sitten ihan eri tarina Ruotsin metsissä suoritettuine jakolaatikon paikkausoperaatioineen ja kun kori pikkasen irtosi rungolta Saksassa. Kyllä muuten Saksassa päät kääntyy kun posottaa menemään tuollasella. Siellä kun on niitä päästötarroja ja muita kotkotuksia. Yhtään muuta jenkkiautoa en nähnyt koko saksassa.
Käytin matkalla navigaattorina CAT B15 puhelinta ja siinä mulla on joku ilmainen Navigator- ohjelma. Aika hyvin se osaa opastaa, mutta en ehkä oikeen osaa säätää sitä. Siinä saa laitettua "painotuksia" erilaisille teille. Eli kai sen pitäisi paremmin ajattaa pikkuteitä, jos laittaa, että suuret baanat vaikka 3% ja pienemmät sitten enemmän. Niin se tekeekin. Välillä se ohjaa ihme oikopolkuja: monta kertaa Saksassakin jossain pikkukylässä ihmisten pihojen läpi jne. Ja muitakin hauskoja reittejä. Sitten ykskaks se saattaa unohtaa/hukata koko reitin.
Onkos palstalaisilla suosituksia, mikä olisi hyvä moottoripyöräseikkailijan navigaattoriohjelma Androidille? Tavoitteena on siirtyä paikasta toiseen, mutta mahdollisimman pieniä teitä. Tuo oma ohjelmani tekee välillä ihmeellisiä ketunlenkkejä, mielestäni ominaisuus on vain pahentunut...
tämmösen ostin reiluvuosi sitte
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7015&pictureid=163104
ja siitä synty tämmönen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7015&pictureid=163106
pitäs melkeen myyä pois ku ei paljoo tullu ajettua.
evo3. :D toissa iltana hain maalaamolta kotia niin eilen jo auto peruutti kumoon...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7015&pictureid=174668
ideanikkari
28.04.2015, 21:29
Kawasakin kanssa pikku toimintasäteen kasvatusoperaatio tuli suoritettua menneen talven aikana.
Lähtötilanne:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1091&pictureid=174672
Palapeliä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1091&pictureid=174673
Paikoillaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1091&pictureid=174676
Olipahan vaan aika homma äkkinäiselle....
Tilavuus kasvoi sinne 16 litran nurkille.
Peukku tankin pullautukselle !! Paljoks levitit ??
ideanikkari
29.04.2015, 05:41
Peukku tankin pullautukselle !! Paljoks levitit ??
Tankki levisi n. 60 mm ja korottui 15-20 mm alkuperäisestä.
Nostokurki
29.04.2015, 08:03
Toissapäivänä sain värin pintaan, eilen lakkasin ja pistin illalla kasaan... Alkais olla enää pikkusipistelyjä vailla, pakoputkiin pitää tehdä vähän lisävaimennusta (tällä hetkellä suorat) ja parannella penkin kiinnitystä. Muuten aika bueno :)
Pitäisiköhän vielä valkosivut renkaisiin, saisi vanteet näyttämään isommilta, hmm....
http://nostokurki.1g.fi/kuvat/VS1400/P4283570.JPG/small
Tuli viikonloppuna ostettua matkalehmän kaveriksi Shovelhead ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5238&pictureid=175371
veli-matti
28.05.2015, 16:14
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7469&pictureid=176577Hankittu tänään:D
Muutama rotisko löytyy multakin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7286&pictureid=184204
Joko on tarpeeksi lämmintä nostaa tätä topikkia:D
Oma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6479&pictureid=191671
Mamman
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6479&pictureid=191670
:DJoko on tarpeeksi lämmintä nostaa tätä topikkia:D
Oma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6479&pictureid=191671
Mamman
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6479&pictureid=191670
joo.suzuki dr 350 lämmintä ollut tälle kesälle 1200km sulla hien pyörä.
ImacInnes
01.05.2016, 17:26
Toi Mamman pyörä on melkein täydellinen. Iso tankki, matala stonga ja apinarauta pois. Niin olis just mun ihanne pyörä. Tosi namut paksut pyörät. Nam. ;)
Joutuu ite vaan dusaa pojan moto piikkiä jota juuri rupean maalaamaan.
t. Ismo Ämmä
pari kertaa tullu käytyä kylän läpi ajamassa gixxerillä. ei vielä ole helteitä täällä että pitemmälle kehtais lähtee.
Tuollanen suzuki DR600 löytyy. Talvella ostin ja on sillä tullu ajeltuaki alkukankeuksien jälkeen, ku eka meni nilkka käynnistäessä, ku ei muistanu kiksiä käyttää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=191740
Tällä tuli tänään ajokausi aloiteltua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=191745
Jotain pitäs vissiin tehdä vielä...
Jotain pitäs vissiin tehdä vielä...
Ei muuta kun kiiltovaha päälle ja paanalle :D:D
Helppo homma :D:D:D
-93 Vmax tuli hankittua konevikaisena kesäprojektiksi. Viikko siinä meni ennen kuin pääsi ajamaan. Pikkupoikana jo tuommosta kuolannu...
Ei kellään olisi huokeaa Yamaha Virago/XV 750 vm.81-83 myynnissä? :)
No ei nyt moottoripyörillä mut kakspyöräsillä kuitenkii...
27.4-13.5 käytiin avopuolison kanssa heittämässä melko ikimuistoinen itä-euroopan trippi.
Luumäki-Helsinki-Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa-Helsinki-Luumäki
Tuntureilla pyyhkästiin reissu, 2650km. Paljon nähtiin komeita maisemia ja mukavia ihmisiä.
Nähtävyyksiä, Liettuassa ristikukkula. Puolassa sudenpesä, Masurian kanava. Saksassa Rügenin saari ja Natsien "lomaparatiisi" Prorassa ja paljon muuta.
Ehdottomasti suositeltavaa lähtee kakspyöräselle reissuun, vaikka sitten pienempi tehosellakin.:D
Alla kuva sudenpesältä. Jos kiinnostaa, lisää kuvia instassa @happymopedist
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4179&pictureid=193613
ImacInnes
21.07.2016, 09:50
http://www.hs.fi/kotimaa/a1468986737514
t. Ismo Ämmä
Tuommoisella vanhuksella, ajettu viimeisen vuoden aikana 20000km:ä ja lisää tulee koko ajan.
http://jaatiedostosi.com/kimixxx/kawa.jpg
Greenday
16.09.2016, 13:58
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8066&pictureid=196327
Tämä kaiketi täytyy rakennella talven aikana, kyllästynyt katselemaan tota muoviluotia..
Veljen perkeleen takia tuli taas innostuttua.. velipoika meni ja hommas kuukaus sitten gixerin ja kortin..
Noh siinä sitte kävi nii että itelleni iski motokärpänen samantien ja autolla sain vaihdettua kawazaki zx6r:n pihaan. Korttia ei itelläkkää ole joten sekin on "hankkeilla" kokoajan. 2005 vuosimalliltaan ja 62tkm mittaristossa. Moottorin ketju ilmeisemmin vaihdettu äskettäin mutta pitää jo ääntä (kuuluu näihin?). cliparit käännetty, yoshimura slipari, etukatetta sheivattu mut muuten orkkis päälle päin. Huollettu äskettäin suht hyvin..
Mitäs tälläsestä pitäis jo heti tietää? Onko toi kilometri määrä jo paljon tälläselle? Mitäs tässä talven aikana kannattaa tehä tai teettää? Kaikki vinkit tervetulleita :D
Greenday
18.09.2016, 06:50
Veljen perkeleen takia tuli taas innostuttua.. velipoika meni ja hommas kuukaus sitten gixerin ja kortin..
Noh siinä sitte kävi nii että itelleni iski motokärpänen samantien ja autolla sain vaihdettua kawazaki zx6r:n pihaan. Korttia ei itelläkkää ole joten sekin on "hankkeilla" kokoajan. 2005 vuosimalliltaan ja 62tkm mittaristossa. Moottorin ketju ilmeisemmin vaihdettu äskettäin mutta pitää jo ääntä (kuuluu näihin?). cliparit käännetty, yoshimura slipari, etukatetta sheivattu mut muuten orkkis päälle päin. Huollettu äskettäin suht hyvin..
Mitäs tälläsestä pitäis jo heti tietää? Onko toi kilometri määrä jo paljon tälläselle? Mitäs tässä talven aikana kannattaa tehä tai teettää? Kaikki vinkit tervetulleita :D
No, pitäisikö vielä venttiilit säätää, ei pitäisi koneesta kuulua muuta kuin suhinaa, ei yhtään kilkatusta, silloin on jotain pielessä. Aikoinaan kawaoihin kuului terve kilkatus, mutta ei enää...
Tietysti kun suhinaa kuului zzr1100 -80/90 luvun laitteessa olivat venttiilit siinä vaiheessa uponeet kanteen :D välykset minimissä (ajettu jo 129 000 km).
Huhu kertoo, että Z 750 näissä uudemissa olisi kansiongelmaa, mutta itsellä ei kokemusta. Edeltäjässä ZXR 750- 900 oli kansiongelmia, mutta nämä johtuivat lähinnä käyttäjästä.
Kaikki saadaan hajalle, jos vain vitsii... huudattaa:rolleyes:
mutterimasa
25.09.2016, 18:32
tollae zuki mulla menopelinä 750GSXR -91
Tän kesän ostos jolla jopa päästiiin tavoitteeseen, eli käymään Imatran-ajoissa! Vanha kuva, uuden penkin tekeminen tässä vielä kesken jne. Tuutti vuodelta -72
http://i303.photobucket.com/albums/nn126/stoned_112/IMG_20160901_193230_zpsr79e2atj.jpg (http://s303.photobucket.com/user/stoned_112/media/IMG_20160901_193230_zpsr79e2atj.jpg.html)
Tässä vähän pitempiaikaiseksi projektiksi venynyt, mutta hieman enemmän rakenneltu Kawasaki Z500
http://i303.photobucket.com/albums/nn126/stoned_112/temporary_zpstpsorvwt.jpg (http://s303.photobucket.com/user/stoned_112/media/temporary_zpstpsorvwt.jpg.html)
Ja talviharrastuspyörä, jäärata Honda cr 250
http://i303.photobucket.com/albums/nn126/stoned_112/DSC_0192_zpsepp4y3i6.jpg (http://s303.photobucket.com/user/stoned_112/media/DSC_0192_zpsepp4y3i6.jpg.html)
Lisäks sitten kymmenkunta muuta pyörää...
Kaitsu67
03.07.2017, 21:05
Tuli vaihdettua yks pikkuRooveri Honda CX 500:seen
Tuli vaihdettua yks pikkuRooveri Honda CX 500:seen
No jopas, iso peukku:)
Kaitsu67
07.07.2017, 19:43
No jopas, iso peukku:)
Tollanenhan se on, toi "boxi" takana on vähän överi, mut sen saa pois....
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=205561
Onkos palstan mopoilijoita lähdössä rallia kiertämään?
Näillä näkymin perjantai aamuna mopo starttaa itsellä liikkeelle.
Kaitsu67
25.04.2018, 11:56
https://www.is.fi/autot/art-2000005654559.html :D
Tollasella kurvaillaan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8435&pictureid=212320
Timppa T
09.05.2018, 06:03
Dnepr 1300cc, BMW R1200 gsa, Dnepr 650 , Tula 200 , Honda Dax st70. Ei tainnu nyt muita olla :)
Cental73
12.05.2018, 10:28
Tällattisen värkkäsin talvella Viragosta. Kummasti parani samalla ajettavuus, tuossa on madallusjouset takana ja ne on vielä käännetty erikulmaan kuin normaalisti. Penkin tein uusiksi ja takalokarin yms. Tuo metallihohtovalkoinen maali passaa ainakin omaan silmääni.
Kaitsu67
02.09.2018, 23:17
Tollanen tuli alkukesästä kans CX:än kaveriksi.
Tollanen tuli alkukesästä kans CX:än kaveriksi.
No Kerpele:) Hieno Honsu:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1112&pictureid=215103
Tommoseen vaihtu porsteri heinä-elokuun taitteessa
Menin ja ostin Honda CB 750 F2 Seven Fifty moottoripyörän. :D
https://cdn.nettimoto.com/live/2395976/Honda-CB-2d19905f0cbfe242-large.jpg
-Kertokaahan kokemuksia tuosta Hondasta.... ;)
Menin ja ostin Honda CB 750 F2 Seven Fifty moottoripyörän. :D
-Kertokaahan kokemuksia tuosta Hondasta.... ;)
Vähän huono kertomaan kokemuksia kun mitään ihmeellistä ei ollut, uutena ostin ja olisko kaks kesää ajanut ennenku vaihtu isompaan. Kiva peruspyörä kaikenlaiseen ajoon, joku voi pettyä kun noissa ei ole mitään seksiä tai särmää kun semmoinen tasavarma Honda kerran on.
Ihmiset kyllä tykkäs, tossahan on vähän sitä tuutin henkeä kuitenkin. Monet kerrat liikennevaloissa ikkunat aukes ja kyseltiin kaikenlaista. Tämä siis tuossa v.2000.
Kovat ajohimot oli silloin päällä. Ostin pyörän, ajoin himaan ja pakkasin tankkilaukun -> lähdin painelemaan sisäänajon. Vantaalta Kuopioon ja sieltä Outokumpu - Tohmajärvi -Lappeenranta reittiä takas itekseni. Hyvällä frendillä oli silloin kans pyöriä ja kovasti ajeltiin noina aikoina.
mammalla tuollainen ajettu 118000km.toiminut luotettavasti.
Hienoa kuulla että Hondani on hyvässä maineessa.... :cool:
Viime kesänä päivitin matkalehmään. Älyttömän mukavaa matkantekoa :cool:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1112&pictureid=215103
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=221094
Tuollaisella on tullut ajeltua tämä kesä
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=745&pictureid=140310
Vielä on vanha voimissaan ja saa maistaa tietä tänäkin kesänä. Jos sitten syksyn tullen kone auki ja uuteen iskuun.
Kaitsu67
19.06.2019, 22:49
Menin ja ostin Honda CB 750 F2 Seven Fifty moottoripyörän. :D
-Kertokaahan kokemuksia tuosta Hondasta.... ;)
Viime kesänä kun kävin muutamaa tutkailemassa, ennen kuin ostin omani, huomasin että etummaisesta venttiilikopasta melkein jokaisessa tihkui tai oli tihkunut hiukan öljyä sylinterin päälle toisesta reunasta. Ilmeisesti aika tyyppivik...eiku ominaisuus, kun omassani oli ihan kuiva mutta tänä kesänä sama homma.
Ei mikään suuri vuoto, mutta näkee että vähän on jotain tullut. Muutenhan tuo pelittää ihan mainiosti. Huoltoja tein viimekesänä omaani öljyt, suodattimet, etujarrupalat, ketjut ja rattaat. Tulpat taisi olla edellisen omistajan jäljiltä vielä uudehkot.
Kaitsu67
10.05.2020, 19:40
Tänään tuli isompi Hondista (F2 SevenFifty) otettua liikennekäyttöön ja testilenkki kauppaan tehty. Huolto ja pesu pitäis tehdä vielä ennen kesäajoja. :rolleyes:
Tollanen italialainen, tai oikeastaan San Marinolainen löytyy.
https://img.aijaa.com/t/00136/14835579.t.jpg (https://aijaa.com/dAMNQX)
Tonnisen Cebarin matkavarusteilla hain taas kesämopoksi.
Tänään tuli isompi Hondista (F2 SevenFifty) otettua liikennekäyttöön ja testilenkki kauppaan tehty. Huolto ja pesu pitäis tehdä vielä ennen kesäajoja. :rolleyes:
Oma Honda on vielä tallissa ja ulkona vihmoo jotain vettä, räntää, lunta tms....:o
-Joko se kesä meni....? :eek:
Nostokurki
11.05.2020, 16:01
Tällä hetkellä tallissa seuraavat:
2008 HD Sportster 883 EFI. Lyhennetty takalokari, sivukilpiteline, yhdistetyt vilkut/takavalot, ProgressiveSuspension iskarit, 2.4gal tankki flake/candyred maalattuna, 10" apehanger, pikkumaski ja daymaker etuvalossa, Arlen Ness putsari bobber coverilla, rosterista tehty 2-1 putkisto säädettävällä vaimentimella ja moottorinohjausta säätämässä V&H FP3. Sekä hieman Willie G Skull -koristeita.
1995 Yamaha Virago XV1100, tällä hetkellä maalauksen alla. Melko lailla vakio, perus putket vaihdettu ja siirtosarja jalkatapeille. Hieman arvonnassa vielä laittaisiko myyntiin vai säästäisikö ensi talven projektiksi, tuli hommattua jo etupumppuihin jatkopalat ja peränkin saisi helposti tonttiin (simppeli chopperoitava).
2010 Triumph Thunderbird 1600. Kaikin puolin vakio matkacustomi. Kerennyt ajaa vasta muutaman päivän ja reilun parisataa kilometriä, tuolla matka kyllä taittuu melkoisen vaivattomasti ja huomaamatta.
Vaan ruuvattu nelari 4v skoba työmatkaliikenteeseen ja kaupoilla käyntiin.
Tietyllä hallintalaitteiden kytkimillä 70km/h et pysyy liikenteen mukana.
Toi setup löytyy vain tietavällekin......Laajamittaissen apinatestin lopputuloksena.....:D.
Tai tietävälle, johtosarjat purettuaan..... Alun perin varustettu mekaanisella ja sähkösellä rajoittimella.
Tarvi kuitenkin kajoo moottoriin, variaattoriin, sytytyksen ohjainyksikköön ja johtosarjoihin.
Ja vanha sotaratsu, 2005 KTM 525 nelari enska mettään ja piikkipyörillä jäille tai talvi spooriin..:D. Miks ei muuallekkin sopiva.
Vaikka rupuli kumeil onki. Tolla saa ihan rittäivästi happee tai tilanteita mis tahansa eikä tuu selkä kipeeks kyykkimisest :D.
HJ60_Jussi
11.05.2020, 16:34
Honda monkey Z 125. Ehtiihän sitä tuollakin joka paikkaan
Kaitsu67
11.05.2020, 17:06
2010 Triumph Thunderbird 1600. Kaikin puolin vakio matkacustomi. Kerennyt ajaa vasta muutaman päivän ja reilun parisataa kilometriä, tuolla matka kyllä taittuu melkoisen vaivattomasti ja huomaamatta.
Tollasta Thunderbirdiä itekkin välillä katellu ja nähny päiväunia, mutta hinnoissa ovat....:cool:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006504562.html
Silti itse hehkutan kantatie 434:sta Puumala-Sulkava ja varsinkin puumalan pään viimestä 25 kilsaa. Menee kokoajan ylös,alas, oikeelle ja vasemmalle.....
Harjun päällä ja upeilla maisemilla.
Jos et oo kokenu, niin kannattaa harkita jos matkan varrelle osuu.
Tekis mieli ostaa kesäksi joku edullinen kaksipyöräinen, jolla voisi kauniina kesäpäivänä käydä vähän kruisailemassa. Mahtaakohan tällainen halpis soveltua 192 cm / 110 kg ukolle: https://www.nettimoto.com/jincheng/jc/2524100
Tekis mieli ostaa kesäksi joku edullinen kaksipyöräinen, jolla voisi kauniina kesäpäivänä käydä vähän kruisailemassa. Mahtaakohan tällainen halpis soveltua 192 cm / 110 kg ukolle: https://www.nettimoto.com/jincheng/jc/2524100
No, ei ainakaan ole hinnalla pilattu, muusta en osaa sanoa... :p
Se pitäisi koeajaa niin tiedät miltä tuntuu....? :cool:
No, ei ainakaan ole hinnalla pilattu, muusta en osaa sanoa... :p
Se pitäisi koeajaa niin tiedät miltä tuntuu....? :cool:
Edullinen tuollainen on ja varmaan kestää mun ajot hyvin. Lapsilla oli aikanaan kiinan skootterit ja nyt mulla on samasta maasta mönkijä, ihan soivia pelejä. Tarviis varmaan käydä koeajamassa :)
https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2020/04/30/20200430121003-899c17d0-me.jpg
Jonkun verran on tullut ajeltua, tuolla ekan yhdeksän vuotta. Siinä rinnalla kävi muutaman vuoden Dnepr, tuon jälkeen pari Harrikkaa (Shovel-chopper ja Servicar-chopper) kunnes tuntui että kaikki tarpeellinen ja vähän muutakin on näiden kanssa koettu. Ehkäpä myös tasapainoaistin rikkominen, ettei kaksipyöräisellä pysy pystyssä, tuohon vaikutti...
Olihan ennen tuolla tiellepääsyä jonkun vuoden projektina -52 BSA B31 chopper projekti, mutta se tuli pöljyyksissäni hukattua. Ei silloin resurssit riittäneet loppuun saakka tekemiseen, projektina meni eteenpäin, ja taitaa olla edelleen projektina...
Silti toisinaan polttelee, että pitäisiköhän sitä vielä sortua. Sivuvaunun kanssa, tahi trike, niin ei olisi ihan niin tarkkaa sen pystyssä pitämisen pelkojen kanssa..? Eka bobberoitu Dnepr vähän kutittelee, josko kysyisi myisikö takaisin, tai jos lopettaisi köyhtymisen niin kaverilla olisi kyllä Ariel Square Four vaunupyöränä jouten...
Kuten kuvasta näkyy, ei paljoa kelit häirinneet intoa. Kilpi piti saada vapuksi, joten varattua aikaa vastaan piti lähteä tottakai ajamalla, vaikka paku olisi ollut tarjolla. Paluumatka sitten osaksi menikin pakulla, sähkönpuutostaudin takia, ja kun ei jaksanut paria kilometriä enempää sohjossa työntää mokomaa. Eikä käynyt mielessä että puhelimen akulla olisi voinut ajaa takaisin, kuten vuosia myöhemmin tuli tehtyä "hiilivoimalan" hiilien loppumisen jälkeen, viimeiset sata kilometriä sähköä tehtiin Ericssonin akun voimin kipinälle. Otettiin sentään siitäkin kuvat, kukaan ei muuten olisi tuotakaan uskonut...
Nostokurki
16.05.2020, 19:46
Tollasta Thunderbirdiä itekkin välillä katellu ja nähny päiväunia, mutta hinnoissa ovat....:cool:
Ja minä kun menin vaan moikkaamaan tuttuja motokauppiaita. 1200 sportsteri jäi liikkeeseen ja poistuin trumpalla kotiin :) en kyllä ajatellut dynan jälkeen enää laittaa näin paljoa rahaa pyörään, mutta näin nyt kävi. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin kai se tuokin on kohta myynnissä, vaikkei mitään pitovaikeuksia olisikaan :D
En koe olevani varsinainen moottoripyöräilijä mutta kuvassa olevan vekottimen omistan, ja sillä ajellaan satunnaisesti nätteinä kesäpäivinä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2065&pictureid=228050
Tuli ostettua kesäpäivien iloksi Kavasaki VN800, vuosimalli 1997. Soveltuu hyvin vanhalle ukolle rauhalliseen kruisailuun :)
Kaitsu67
31.05.2020, 15:29
Tuli ostettua kesäpäivien iloksi Kavasaki VN800, vuosimalli 1997. Soveltuu hyvin vanhalle ukolle rauhalliseen kruisailuun :)
No ni! pistähän kuvaa kansalle. :)
No ni! pistähän kuvaa kansalle. :)
Tässä kuvatus koeajolta, huomio kiinnittyy asiallisiin ajovarusteisiin :D
artsi777
01.06.2020, 06:16
Tässä kuvatus koeajolta, huomio kiinnittyy asiallisiin ajovarusteisiin :D
Komia, vähän on kuitenkin eri ajettava mitä jincheng olisi ollut :)
Komia, vähän on kuitenkin eri ajettava mitä jincheng olisi ollut :)
Joo, pakko se on sanoa, että koolla on oikeasti merkitystä ;) Komeesti tollanen vääntää, ei tarvii koko ajan räplätä vaihteita. Ja mitoitus on passeli pitkällekin ukolle. Tutulta tuon ostin niin tietää, että on hyvin pidetty peli.
Kaitsu67
18.05.2025, 12:36
Laitetaas tällanen vanhempi kuva kun sattu vastaan tollanen missä näkyy molemmat mopot. Täällä aikasemmin yksittäin olleet kuvat jo,
eli onhan nää ollu jo pitkään itsellä.
CX500:nen onkin nyt isommassa remontissa, seiskapuolikas pitää ottaa tässä ajoon, suodattimen ja öljyn vaihtoa ja pesua kunhan sen
tuolta varastosta tuuppaa ulos.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=247307
Aikanaan offi harrastus loppu, mutta kipinä jäi palamaan.
Ostin sitte kakspyöräsen makkaran paisto ajeluihin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5344&pictureid=247381
Jonkun vuoden jo ollut Triumph Bonneville America vm 2009. Ruiskukoneella, putket lyhennetty ja Salossa optimoitu. Itelle passeli peli. Kuvassa vielä vakioputket
Onhan tuota kohta vuoden verran himalayalla tullut päästeltyä.
Huomenna varmaan napsahtaa kymppitonni mittariin.
https://i.imgur.com/MiEIg6Ql.jpg
Kuljukka
16.06.2025, 19:26
Luotan kutoseen...
Aina haaveillut kutoskoneisesta mopedista, varsinkin 70 luvun cbx ois makia :) Onko tuo honda vai möhkökawa?
Aina haaveillut kutoskoneisesta mopedista, varsinkin 70 luvun cbx ois makia :) Onko tuo honda vai möhkökawa?
CBX
Kaitsu67
18.06.2025, 18:11
Arvelin samaa ite, tollasen nähny livenä Prätkämessuilla :cool:
Möhkö on vesijäähdytteinen, näyttääpi kiulu aika erilaiselta ku Hondassa :)
Yks ZX-6R Kawa hävis tallista viime viikonloppuna ja ens viikonloppuna haetaan tourinkiva tilalle eli 600 Fazer Jamppi. Rykkösestä on akku kyykähtänyt mutta käytin senkin tulilla booster packilla.
Sit ei puuttuis ku tuore kypärä että viittis lähteä ajelemaan, meinas tärähtää turakaiset housuun kun kattelin mitä Arain potta maksaa tänä päivänä...
Kaitsu67
20.06.2025, 15:14
Olihan tosta Hondan CBX:stä 12 pyttynenkin versio :D, mutta tais olla joku rajoitettu erä vaan Jaappanissa.
Tuli viime kesänä osteltua huutokaupasta vuoden -95 Honda 650 revere, V2 ja keppiveto.
Sinällään erikoinen että on katettu malli, ja eipä noita revereitä muutoinkaan ole kovin monia markkinoilla.
kuvaa ei ole tällä koneella kapineesta laittaa.
Kaitsu67
01.07.2025, 15:55
Mulla on kans tossa pienemmässä CX 500 Customissa jordaanilla ketjun sijaan. Melkeen tykkään et se on parempi. Niin ja V2 siinä kans.