PDA

View Full Version : Offaritkin eri alojen ammattilaisia


kellukka
08.02.2013, 23:47
Lukiessani näitä palstoja olen tullut miettineeksi voisiko neliveto harrastuksen ja meidän osaamat ammatit yhdistää auttamalla toisiamme(ei ole tarkoitus tehdä tästä mitään ammatti chättiä) vaan auttaa arjessa toinen toisiamme,eli jos halukkaita jakamaan omaa ammatti taitoa niin nimi merkkiä ja omaa osaamista tähän jatkoon. itse kirvesmies,eli tallit anturasta katttoharjaan:D

ln-65 -85
08.02.2013, 23:49
Juu ei ihan huono idea ja minä olen koneistaja sekä tuleva autokorikorjaaja :)

pahtis
09.02.2013, 01:08
joo ja ittehän oon papereitten mukamas datanomi mutta nykyään hyvä jos osaan käynnistää tietokonetta :D mutta työhommat ovat kaivos ala, ja siellä oon porarina, eli osaan isomalla porakoneella tehä reilun kokoista reikää :O

Rytari
09.02.2013, 01:21
joo ja ittehän oon papereitten mukamas datanomi mutta nykyään hyvä jos osaan käynnistää tietokonetta :D mutta työhommat ovat kaivos ala, ja siellä oon porarina, eli osaan isomalla porakoneella tehä reilun kokoista reikää :O

ja mä osaa vielä hetken tehdä mm. siihen sun porakoneeseen ja laivan potkuriin osia...

kimble7
09.02.2013, 07:00
Lentorahdin ammattilainen

vellihousu
09.02.2013, 08:13
Mä osaan keitellä vettä.
Niin ja näköjään _Metal_ tulee tarkastamaan mun vedenkeittimen jos se menee särki.

Lerssinen
09.02.2013, 08:29
Viralliset ammatit
-Kirvesmies
-Yhdistelmäajoneuvon kuljettaja
-Turvalaiteasentaja

Epäviralliset
-Kaiken mahdollisen kuski pienkuormaajista kaivinkoneen kautta kurottajiin
-Pienkonemekaanikko
-Kiinteistönhuoltaja

_Metal_
09.02.2013, 08:41
NDT-tarkastaja (hitsausten, painelaitteiden yms. rikkomattomat tarkastukset).

Superlon
09.02.2013, 08:47
Puupuolen cnc-koneistaja, sekä samalla tietysti puuseppä. Onnistuu kaikki rakennushommat anturoista ylöspäin.

Ewerglade
09.02.2013, 09:03
Koulutuksellisesti kokki, parturi, siporexmuurari ja ties mitä kaikkea muuta.

Todellisuudessä väännän projektinjohtoa, CAD-suunnittelua ja hoidan rakennuslupahekemuksia projekteihin mainostoimistolle. Joten jos cadpiirtoa tarttee niin jotakin saattaa osata tehdä.

ssuvik
09.02.2013, 09:11
Aikanaan työporukassa mietittiin sopivaa titteliä itsellemme, keksittiin sitte seuraava:

Infrastruktuurin erikoisrakenteiden pinnoitus- ja restaurointimies :p

Eli Suomeksi, mistä olen palkkaa saanut:

- kaikenlaiset kuviteltavissa olevat betonivalu ja -korjaustyöt
- kaikkien materiaalien pinnoitukset (maalaus, epoksointi, impregnointi ym.)
- rappaus
- hiekkapuhallus (isoilla vehkeillä, tuotto 12m3 minuutissa :cool:)
- sinkopuhallus
- maanrakennustyöt ("lapiomiehenä", satunnaisesti tuuraten konekuskina)
- pienissä kohteissa tullut timpurin hommatkin tehtyä itse

Ylipäätänsä koko rakennusala on melko tuttu, mitään muuta ei oikein ole tullut tehtyä. Mitään koulutustahan mulla ei ole.

jimk
09.02.2013, 09:12
Rahtari. Kuskattu kaikkea nyytistä muuntajiin ja tällä hetkellä elintarvikkeita.

Heguli
09.02.2013, 09:22
Paskaputkien kunnostus sukittamalla. Offareille 15% alennus kovista listahinnoista :)

-Captain-
09.02.2013, 09:23
Todistukses lukee:asiakaspalvelumerkonomi :)

Mutta autopuolen hommat on tuonu leivän...

-kappaletavararekkaa ajellu alkuaikoina..
-haketta useampi vuos ketjupurkavilla..
-metsähaketta ajettu koukkulavavehkeillä
-puuautoo
-pari vuotta tuli tehtyä päätoimisesti metsähaketta mobiilihakkuril..
-sorakasettiakin tullu tuurailtua lähinnä serkun lomia..

Ja iteltä löytyy valmet 9000 linkkukaivuri millä omia pihoja ja vähän kavereidenkin pihoja tongittu, talvel lähinnä auran kans lumihommia.

Nostokurki
09.02.2013, 09:24
Viimeisin ammatti on kiinteistönhoidon palveluvastaava, eli kaikki rakennusten hoitoon ja huoltoon liittyvä on tuttua niin rakenteiden, LVI kuin sähkönkin osalta :)

Aikaisempia hommia ollut koneistaja, hitsari, kodinkoneasentaja ja -korjaaja...

Eli jos joiltain noista alueista on kysyttävää, niin yritän parhaani mukaan auttaa!

sisua45
09.02.2013, 09:41
Moottoriasentaja, autonasentaja, laitosmies.

Mutta kuka tulis, ja tekis mun pihaan autotallin? Itte jos tekee niin tulee iisakin kirkko-ilmiö.

Terppa__
09.02.2013, 14:27
Hydrauliikka asentaja, eli kaikki mikä liittyy hydraulisylinterin kokoonpanoon on minun hommaa.

Krisse
09.02.2013, 14:50
kiinteistönhoidon palveluvastaava
Firma on varmaan ISS, niillähän taitaa kaikki olla palveluvastaavia :-)

Itehän olen vaan varaosamyyjä, eli foorumikirjoitusten mukaan kädettömintä kastia heti autokorjaamomiesten jälkeen.

Jarva
09.02.2013, 15:05
Koulutus automaatioasentaja sekä kohta sähkövoimatekniikan inssi. Töitä on tullu tehtyä paperikoneen automaatiohommia, teollisuuden sähköhommia, talosähköhommia, logiikkaohjelmointia, autoremonttia, rakennus- ja remonttitöitä, metsänhoitotöitä ja niin eespäin :) Mut sähköön liittyvistä se leipä on tullu pääasiassa.

nelosnuhvi
09.02.2013, 15:09
Maanrakennushommia, eli kaivuria pyörittelen omassa yrityksessä. Samalla hoituu kiinteistöalan, metsäpuolen ja maatalouden tehtävät. Myös talviaikaan ropailen raskaampaa kalustoa korjaamohommissa..

hacci
09.02.2013, 15:20
Koulutukselta koneenasentaja ja teollisuuden pintakäsittelijä. Nykyään leipä tulee kuumasinkitys hommista eli jos esim runko pitää OIKEASTI saada kestämään korroosiota niin voin neuvoa miten homma toimii

karisa
09.02.2013, 15:29
Paljon on tullut tehtyä, ihan alussa istutin sipuleita, puolipäivää :) (ei kannata kysyä niihin hommiin)
Kuorma-auton kuljettaja
Yhdistelmäkuljettaja
Autonasentaja (Volkkari koulutti)
Veneasentaja (kaikki hommat ehjäämisestä rikkomiseen)
Matkaopas/kenttävirkailija
IT (pitkään, varastomiehestä toimariin, siltä väliltä)
Linja-autonkuljettaja
RAMP-työntekijä (crewbus)

tth
09.02.2013, 15:41
Metsäkoneiden kanssa olen metsissä ollut viimeiset 35 vuotta. En ole enää muutamaan vuoteen saanut kiksejä kone hommista, niin voi olla että tämän vuoden aikana lopettelen nämä työt...jos sitä nyt vieläkään osaa lopettaa....
Velimiehen kanssa on myös muovi-metalli firma niin siellä sitten työt jatkuu.

Jolli
09.02.2013, 17:03
Myyntineuvottelija tittelinä, kännykkä-laajakaista-hommat sujuu kuin vettä vain. Kirvesmiespalveluita tarvitsisi muuten Raisiossa jossakin vaiheessa pieneen kunnostustyöhön kämpässä.

Finderi
09.02.2013, 18:58
Mulla rak. ins. tausta ja varsinkin pientalojen parissa touhuttu jotain 26 vuotta. Rakennuttamispalvelut, kustannuslaskenta, rakennesuunnittelu ja urakointi tuttuja hommia...nykyisin kylläkin kouluttajapuolella aikkarissa kun sopii noille kuluneille nikamille paremmin :rolleyes:

Nostokurki
09.02.2013, 20:01
Firma on varmaan ISS, niillähän taitaa kaikki olla palveluvastaavia :-)


Itse asiassa ei ole, vaan Servica. Ei kovin vanha pulju, ja toimii toistaiseksi vain savon alueella :) ja kiinteistönhoidon palveluvastaavia meillä on 5 koko huoltoporukasta.

Jam0
09.02.2013, 21:06
Rengasliikkeessä hommissa, aikoinaan hallin puolella nykyisin pääasiassa tiskin takana.

SERMAX
09.02.2013, 22:14
Asentaja...LVI,Kone,Metalli/Koneistaja.mm Fanuc,Siemens,/Hitsaaja
Kirvesmies/Timpuri
Yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja ABCE

Tällä hetkellä työnjohtajana Kirkkonummelalaisessa firmassa......

vmt
09.02.2013, 22:25
Nykyään (6 vuotta) paikallavalurakentamiseen muotteja myyn ja vuokraan. Sitä ennen kiinteistöjen ylläpitoa jotain 8 vuotta. Koulutuskin kiinteistötekniikan inssi. Noita ennen sitten ollut rakennusmiehenä.

blazer
09.02.2013, 22:57
Koulutukselta koneistaja mutta niitä hommia ei juurikaan ole tullu tehtyä koulun jälkeen. Nykyään rahaa tulee ovista ja ikkunoista(alumiini ja teräs sellasista), ja erin näkösiä teräsrakenteita(esim. rakennusten lasiseinä ja kattorunkoja)

RIPAX
09.02.2013, 23:00
Nykyään katukunnossapitotyöntekijä johon kuuluu kaapelinäytöistä metsurihommiin ja kaikki mitä on katujen alla ja päällä. Ollu autoasentajana,raskaan kaluston maalaamossa,trukki kuskina,rakennuskone korjaajana,oppipoikana hitsarina ja kaivurikuskina ja joskus muulloinkin.

Teme74
09.02.2013, 23:07
Melkein koko työurani olen ollut tavalla tai toisella turvallisuusalalla. Aloitin järjestysmiehenä. Sitten tulikin järjestyksenvalvoja... Vartiointia kaikissa sen muodoissa kenttäsikana tehnyt. Sittemmin toimistolle joutunut palveluesimieheksi:confused:. Tehtävänä mm. Myynti, turvallisuussuunnittelu ja esimiestehtävät ja voimankäyttökouluttaja.
Välivuoden joskus pidin turvahommista. Sen vietin moottorikoneistamolla poraajana ja hoonaajana. Kardaanien tasapainoitukset ja kaksitahti kiertokankien laakerien vaihdot ja tasapainoitukset kuuluivat myös työn kuvaan.
:eek::eek:

lacrits68
09.02.2013, 23:39
moi!

Papereisa lukee:

kokki
meijeriteknikko
projektin jonkinmoinen vetäjä

todellisuudessa huolehdin siitä että kansalla on leivänpäällä muutakin kuin ylähuuli, eli juustoa! :D
Ladogaan lähtijöille loppukekkereissä maistiasia! ;)

//Janne

huhja
10.02.2013, 19:22
papereissa lukee levyseppä/erikois hitsaukset mutta markkoja/euroja revitty maantieltä jo toistakymmentä vuotta tällä hetkellä kuskailen rakennus kalustoo pilkkiautolla vähän joka puolelle suomee.

Nerd-O
11.02.2013, 08:18
Muilla on papereita, mutta meikäläinen on vaan itse oppinut nörtti. Minkäänlaista koulutusta tälle nörtti alalle en koskaan saanut. Muinoin koulussa joutui nörtti hommissa opettamaan opettajaa. Sen takia sain nörtti tunneista vapautukset :D En tie miten nykyään kouluissa menee nuo atk opetukset, mutta 90-luvulla ne oli aika heikko esitys. Onneksi firman piikkiin voi käydä kaikenmoisia kursseja. Enkä kyllä paljon muita hommia ole tehnyt kuin erilaisia nörtin hommia. Viime talvena jelpin serkkua sen kiinteistöhuolto firmassa hiekottamalla Navaralla ja lapioimalla lunta. Mukavaa vaihtelua. Tänä vuonna ei ole voinut tehdä tuota kun meni Navaran hävittään ja tuli toitsun paska tilalle. Sellaisen rattiin ei voi mennä.

Eetza
11.02.2013, 08:47
Tossa kämppää remontoidessa kaikki eri alojen ammattilaiset jota työmaalla on työskennellyt on ollut Offari piireistä... Sähkömies, muurari/kirvesmies, LVI, kaivinkone ukko, hormiturvamies / piipun pellitys jne...

Mietin myös itse samaa asiaa että miten paljon offareissa on eri alojen osaajia.... Kannattaa rohkeesti vaan kysella palstalla tai harrastus kolleegoilta apua, koska tarvitsemasi ammattilainen saattaapi olla lähenpänä kuin arvaakaan...


Oikeelta ammatiltani olen insinööri eli en kykene mihinkään käytännön hommaan :)
No ei vaan... Kuitu hommissa (Lasi-, hiili- ja aralmidi kuitu) kykenen auttamaan...

JiiPee
11.02.2013, 08:57
Tuolla on sitten 15 sivua lisää (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2862) näitä ammattiasioita:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2862&page=999 linkki loppuun, mistä voi jatkaa. Jonkun toimenkuva on tainnut muuttuakin siitä ajasta.

AVRO
11.02.2013, 11:24
Viime talvena jelpin serkkua sen kiinteistöhuolto firmassa hiekottamalla Navaralla ja lapioimalla lunta. Mukavaa vaihtelua.

Vaihtelu virkistää välillä, se on totta. Faija oli ennen sairaseläkkeelle jäämistään pienessä huoltovirmassa tekemäs kaikenlaista joka liittyy pihojen, katujen yms. kunnossapitoon.
Olin useampaan otteeseen ukon kaverina aamuyöstä -> aamu kasiin nuohoamassa puistoja Tsadin keskustassa ja sen ympäristössä kun työparinsa oli vähän enemmän viinaanmenevä, ei ihan aina päässyt töihin eikä pikkufirmassa ollut laittaa tuuraajaa. (eli ketään ei kiinnostanut)

Ranger-avolavalla pitkin puistoja siistimäs paikkoja, eli lähinnä pikkuroskikset tyhjäksi ja isommat irtoroskat keruuseen. Aivan älyttömän leppoisaa hommaa normi kesä-arkiviikkoina vaikka roskaa tuli joka aamu kaks Rangerin lavallista, jätesäkeissä.

Viikonlopun jälkeiset tai jonkun tyhmän yleisötapahtuman jälkeen hommia olikin sitten useammaksi aamuksi vaikka Tsadin oma porukka teki karkean työn paremmilla vehkeillä.

Päätoimena tuokin saattaisi ruveta tympimään, faija kyllä tykkäs kun sai omaan tahtiin mennä.

Porvoon Hilma
11.02.2013, 18:18
Työuraan on kuulunut voimalaitosten vuosihuollossa avustamista, kielenkäännöksiä, Hesarin jakoa, sähkösuunnittelua ja kaikkea sekalaista sähkölaitteiden tuotekehitystä. Sit on ollut jotain teknologiakehitystä ja nyt ihan tällaisena teknologian sekatyömiehenä perheyrityksessä. Jotain pitäisi tietää rakennusten sähköasennuksista, sähkönjakelusta, sähköajoneuvojen latauksesta, LED-valoista, ilmanvaihdon lämmöntalteenotosta, nolla- ja passiivienergiarakentamisesta ja hiukka yritystaloudestakin.

Harrastuksena olen turannut mm. radiolaitteita ja antenneja HF-alueelle, pikkasen räpsytellyt valokuvia ja sit puhunut vähän englantia.

WILLE_O
11.02.2013, 21:19
Koulutus metsäkoneen kuljettajaksi ja töissä on tullu oltua erilaisissa konehommissa pyöräkuormaajalla tukkiautojen purkua, materiaalinosturihommia pylvästuotannossa ja kuusakoski oy:ssä romuhommissa, tällä hetkellä metsässä moton kopissa, (eli ammattina maastossa rymyäminen ja suohon laitteiden upotus :D )

Mutta vieläkään en kyllä tiedä mikä musta isona tulee......

IironSika
11.02.2013, 22:59
Psykiatrinen sairaanhoitaja. En tee töitä vapaa-ajalla.

ssuvik
11.02.2013, 23:07
Psykiatrinen sairaanhoitaja. En tee töitä vapaa-ajalla.

Varmaan tosi lepposta ja lunkia puuhaa.

kairala
11.02.2013, 23:31
Virallisia amatteja kaivosmies ja rekkakuski, mutta leipä on tullu ansaittua
tuolla panostajan uralla tunnelissa :D

tieros
11.02.2013, 23:37
Virallinen ammatti: Autonasentaja/autofiksari, Tulossa viralliseksi: Maansiirtokoneen kuljettaja. Leipä tullu ansaittua sieltä sun täältä.

IironSika
11.02.2013, 23:38
Varmaan tosi lepposta ja lunkia puuhaa.

Sen verran juu, että ei jaksa enää vapaalla. :)

toyota4x4
12.02.2013, 10:10
miten tämä topikki liittyy maastoautojen tekniikkaan ja niistä jutusteluun??????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????

ssuvik
12.02.2013, 10:36
miten tämä topikki liittyy maastoautojen tekniikkaan ja niistä jutusteluun?...

Joo Chit-chattiin tää kuuluis.

SuurSyömäri
12.02.2013, 13:06
- kokki (koulutus)
- Lihanleikkaaja
- Erikoispuhdistussetä
- Taittaja eli graafinen ala (koulutus)
- Nykyään ammattitutkintoinen kirvesmies

Pikkujätkänä metsänistutusta
Videokuvailua ja editointia harrastuksena (hiljaista vain nykyään)
Erectionaalisen (Electro) musiikin veistäminen välttävästi...
CMAS P1
Maastureita tullut ropailtua jonkin verran... jotota lähinnä.

Uimamaisteri... tohtoriksi yritin mutta ei ole mahdollista ja kuulema miekan kanssa sukeltelu onnistuu vain miekkavalaalla sujuvasti... :cool:

hjvaltzu
12.02.2013, 14:37
Ympäristöhoitaja olen ammatiltani, mutta puimuriasentajana työskentelen tällä hetkellä.

Myyjän hommia olen tehnyt pariin otteeseen, metsurina ollut, rakennusapulaisena, ympäristöalan erinäisiä töitä on tullu tehtyä, eläinklinikalla olen ollut apulaisena, ja on sitä navetassakin tullut oltua töissä... Tossa nyt lyhykäisyydessään. :)

mikaelt
12.02.2013, 14:57
Psykiatrinen sairaanhoitaja. En tee töitä vapaa-ajalla.

Samoin ja molemmilta osin :D

Edit: olikos Sika retroilemassa avo RJ:llä? Jos olit niin mentii pätkäpajerolla teidän ohi, kun tultiin sieltä saarirastilta ja olitta jumissa kannon päällä...katkoen vinssinaruja ;)

IironSika
12.02.2013, 16:28
Samoin ja molemmilta osin :D

Edit: olikos Sika retroilemassa avo RJ:llä? Jos olit niin mentii pätkäpajerolla teidän ohi, kun tultiin sieltä saarirastilta ja olitta jumissa kannon päällä...katkoen vinssinaruja ;)

Näinhän se oli :) Perimmäinen ongelma oli kuminauhamainen ohjausvarsi ja kääntymättömät etupyörät. :D

PERSKUTTA
12.02.2013, 21:01
Autoteknikko (kuorma-autot ja maansiirtokalusto), automaalari. Viimeiset 17 vuotta työpaikkana ambulanssi

rane58
13.02.2013, 02:22
Eläkkeellä. :p Kirjapainosta, olin offset-painaja 5-väri heidelberg speedmasterilla....

mozlac
13.02.2013, 03:39
Juu itse olen koulutukseltani rekkakuski ( CE ) maanrakennushommia on tullu tehtyä kasettiautolla sekä ympäripyörivällä tela-alustaisella kaivurilla, pyöräkoneella ja traktorilla :D. Mutta sitten meni sukset ristiin pomon kans tai oikeestaan vois sanoa että ihan poikki asti, otin loparit ja vietin vähän lomaa. No tuumasin että jotain pitää ruveta tekemään ja silloin ei oluut raskaalla puolella työpaikkoja auki eikä töitä irronnut vaikka kuinka soitteli niin kävin taksikurssin, nykyisin ajelen vakituisesti pirssiä ja haaveena ois käydä yrittäjä kurssi ja hommata ihan ikioma taxi. Autoks joku amarokki tai defender :D ei olis ihan jokakylällä maasturitaksia :rolleyes: Ja harrastuksena menee kaikenlainen näpertely raksalla olen ollut apuna ja kaverin kanssa rakenneltiin peräkärrisauna www.saunaprojekti.nettisivu.org/

wuntzikka
13.02.2013, 05:25
vähän kaikenlaista koneisiin ja autoihin liittyvää, tällä hetkellä virallinen nimike on kunnossapitotyöntekijä.
aikaisempana vois kertoa että traktorit, höylät, kuorma-autot/tienhoitoautot, jyrät, kaivinkoneet, kurottaja, pyöräkuormaajat ovat tuttuja vempaimia....

nyyperi
13.02.2013, 10:35
Aika jännän paljon erilaisia kuskeja, ja kunnossa pitäjiä, mutta moniala-ammattilaisia. Itse myös.
Olen ollut Maalari, Maatalouslomittaja, Sähkömekaanikko, yrittäjä, prosessin hoitaja, liikuntapaikkojen hoitaja, liikuntapaikka mestari.

Selkä vaan sanoi yllättäen itsensä irti pari vuotta sitten, elämä muuttui aika hissutteluksi, eläke ukkona.
Että musta on hyötyä projekteissa enempi työnjohtajana ja erikois neuvonantajana, tosin omia hommia voi tehä, kun ei niin kiire. Mutta kenellekään ei oikein voi varmaks koskaan luvata mitään, kun voi tulla huono päivä, eikä pääse kunnolla käveleen.
Niin ja runojen kirjoittelu, ja muu kirjoitus homma kyllä taipuu. Jonkun lehden avustajks kun pääsis, olis kiva...

mettäparoni
13.02.2013, 21:32
Varaosamyyjä, työpaikkana Motonet.
Jos tarvii mittailla tai tarkistella osia, onnistuu se toki.

JJ90
14.02.2013, 12:45
Turvatekniikka-asiantuntija lukee nykyisessä henkilökortissa, raksahommia betonielementtien valamisen muodossa oon tehnyt pitkän pätkän (2004-2011) opiskelujen ohella.

Paroni Von Yrjö
14.02.2013, 14:03
Epävirallisesti:
-Metsuri
-Hitsari
-Autopeltien räpeltäjä
-Koneasentaja

Leivälle voita ja makkaraa:
-Kaivinkonekuski (pyörä että tela ja lusikka-haarukka)
-Pyöräkuormaajakuski
-Kuorma-autokuski

wuntzikka
14.02.2013, 15:46
Aika jännän paljon erilaisia kuskeja, ja kunnossa pitäjiä, mutta moniala-ammattilaisia. Itse myös.
Olen ollut Maalari, Maatalouslomittaja, Sähkömekaanikko, yrittäjä, prosessin hoitaja, liikuntapaikkojen hoitaja, liikuntapaikka mestari.

Selkä vaan sanoi yllättäen itsensä irti pari vuotta sitten, elämä muuttui aika hissutteluksi, eläke ukkona.
Että musta on hyötyä projekteissa enempi työnjohtajana ja erikois neuvonantajana, tosin omia hommia voi tehä, kun ei niin kiire. Mutta kenellekään ei oikein voi varmaks koskaan luvata mitään, kun voi tulla huono päivä, eikä pääse kunnolla käveleen.
Niin ja runojen kirjoittelu, ja muu kirjoitus homma kyllä taipuu. Jonkun lehden avustajks kun pääsis, olis kiva...

mistäspäin kylää olet, itse kans ristiinasta ja kouvolassa töissä nykyisin...

kyllähän sitä tosin tänäpäivänä joutuu paljon koneilla työtä tekemään, joten kaikenlaisia erilaisia vempaimia joutuu opettelee käyttämään.
mitä nyt itse opettelusta voisin kertoa, niin tuo 8,5m aurayhdistelmä sekä tiehöylä vaativat hieman harjoittelua. ei onnistunut ihan kerta istumalta kaikki...

pahvi_
14.02.2013, 16:03
Leipä on tullu pöytään rattia pyörittämällä. Kuormurilla suomea ristiin rastiin..

suitsapower
14.02.2013, 16:50
Koulusta valmistuin 3 vuotta sitten ja papereissa lukee koneenasentaja. Työ paikka on pieni moottorikoneistamo/koneistamo ja satunnaisesti remonttimiehen hommia puualan tehtaassa

nyyperi
14.02.2013, 19:21
Löydöstä..:)

tuomaritulee
14.02.2013, 19:59
nasalla raketti insinöörinä

Tönssi
14.02.2013, 20:57
Papereissa lukee ajoneuvoasentaja.
Leipä irtoaa tekemällä porakaivoja ja kaikkea niihin liittyvää
Harrastuksena taksi-, rekkakuski ja järjestyksenvalvoja

KoniJeep
14.02.2013, 21:45
nasalla raketti insinöörinä

Ja meillä on myynnissä niitä osia ;)

Sami89
15.02.2013, 07:01
Autoja maalaamalla tulee leipää pöytään ja kaljaa kaappiin.;)

-Jallu-
15.02.2013, 11:06
Lasikuitu on elättäny liki viisvuotta, pääasiassa kuorma autojen kärreihin ja kontteihin ovia rustattu. Välillä sitten kaikkee muutakin mm alleajosuojia, tuulihöyliä lämmitin koteloita yms.

juno
15.02.2013, 23:09
Merimiesammattikoulun jälkeen piti jäädä laivalle ( ja jäinkin ...vähäks aikaa ) ja sitte piti mennä tekulle konemestariks oppimaan, mutta miten v...ssa kaikki aina menee v..uiks.... Nyt on 35v ajettu kaikkia perkeleen kikottimia taksista kaivinkoneeseen eikä loppua näy ! Nytteki jääny jumiin tollaseen saatanan lavetin romuun, ja aina on kintaat, puntit, takit, pipot ja penkki vaseliinissa !

Huoh...kiitos ja anteeks.

Nippan
16.02.2013, 00:59
Ammattinimikkeenä Monitoimikoneenkuljettaja, tällähetkellä ajokoneenkuljettaja ajellaan kalikoita pinoon, siinä välissä tela-alustaisen kaivinkoneenkuskista haudankaivajaan ja viheralueiden hoitoon nimikkeisiä töitä tehty :D....

santikko
16.02.2013, 08:23
koulutukselta autoasentaja, sitä kun on tullut harrastettua lapsesta asti. kuitenkin työikään kun pääsi, niin parissa vuodessa kyllästy samaan halliin joka aamu kun lampsi. kolarikorjaajan hommia tuli treenailtua ala-asteikäisestä 18 vanhaksi, jolloin ammattikoulun jälkeen menin toiseen firmaan asentajaksi johon sitten kyllästyin ja lähdin raudottajaksi. siitä on nyt leipää kitketty viisi vuotta, jokunen miljoona kiloa asennettu :)

MSiekkinen
16.02.2013, 16:00
Koulutukselta markkinointi merkonomi, Tietokonenörtti, elektroniikkapuolelta aloitin sähkölaitekorjaukset sitten kylmäasentajaksi ja niitä tehnyt 13 vuotta. Kohta pitäisi valmistua kylmämestariksi. Tehnyt myös teollisuussähköhommia, turvalaitehommiakin joutuu nyhtämään. Tällä hetkellä vastaan ison firman ison sopimuksen kylmätöistä.

Sellaista.

pajeromies
16.02.2013, 17:48
Kaivinkoneen sekä metsäkoneen kuljettaja. Tarvittaessa myös muutakin mitä osaa ja ainahan voi opetella.

kezze
16.02.2013, 18:49
Neljättä vuotta ruoppauskoneen kuljettajana, ja sitä ennen muita koneita tullu ajeltua muutama vuosi.

TOYBOY
16.02.2013, 23:46
Merimiesammattikoulun jälkeen piti jäädä laivalle ( ja jäinkin ...vähäks aikaa ) ja sitte piti mennä tekulle konemestariks oppimaan, mutta miten v...ssa kaikki aina menee v..uiks.... Nyt on 35v ajettu kaikkia perkeleen kikottimia taksista kaivinkoneeseen eikä loppua näy ! Nytteki jääny jumiin tollaseen saatanan lavetin romuun, ja aina on kintaat, puntit, takit, pipot ja penkki vaseliinissa !

Huoh...kiitos ja anteeks.

aaah tuo aina yhtä ihanana vaseliini sitä on joka paikassa:)
ite oon nykyisin työkoneasentaja kun kyllästyn vaihtamaan toyotiin öljyjä

Smuli
17.02.2013, 12:13
On tässä kerenny nuoreen ikään nähden tekemään kaikkea. Koulutuksia on Sähköasentaja ja nykysellään Hissiasentaja ammattitutkintona. Mutta kesätöitä tuli tehtyä automeikkausta, varastomiehenä hissipuolella, kodinkoneasentajana, kuorma-autonkuljettajana.

jubet
17.02.2013, 12:46
Jossain vaiheessa tuli raskasta kalustoa rapattua pari vuotta.
Nykyisin läträän betonin kans perustuksia.

Riku_h
21.02.2013, 18:40
hydraulivirtojen ohjastaja, toisinsanoen kaivinkonetta tulee ajeltua.
Olisikohan täälä tampereen alueelta ketään jolta onnistuisi maalaus hommat,
olisi yks L200 mitsun lava, irrallinen mikä tarvittis oikeen väri päälle.
T:Riku

PsychoButcher
28.02.2013, 22:40
paperissa lukee hitsaaja..
vartijapaperita löytyy kans
ABECE; Rehua on kuskattu ympäri suomea, eläimiä on kans ajettu jonkun verran..(nauta ja sika)
työskentele nykyään teurastajana snellun tehtaalla pietarsaaressa..

JJo
01.03.2013, 20:56
Papereissa autoasentaja.
Työsopparissa mekaniikkasuunnittelija (8 vuotta suunnittelua matkapuhelinympäristöön ja nyt tammikuusta alkaen kaivoslaitteisiin)

hitoy
01.03.2013, 21:15
Maanrakennus hommia teen omalla puljulla. Lumihommia pk seudulla talvisin. Perus auraukset kiinteällä sopparilla ja lumen ajot/siirrot tarvittaessa. ;)

Dectane
01.03.2013, 21:37
Koulutukselta ele ja sähöasentaja, kortissa abece. Tällä hetkellä metallihommissa. Eli kokemusta 12v aina ilmalinjoihin asti, sekä vähän kaikenlaisista metallihommista.

nalle00
02.03.2013, 10:35
Kaivinkone hommia takana n 5vuotta ja parin viikon päästä pitä opetella tota yhdistelmääkiin veivaamaan

p0hamala
02.03.2013, 18:43
No joo, koulutus on koneinssi laivapuolelle, lujuutta ja virtausta. Mutta noita hommia ei ole tullut tehtyä kuin muutaman kuukauden 90 luvun alussa, sen jälkeen tietokoneet ja telepuoli on elättänyt.

Kiinnostus näihin kädentaitoihin on isoisän peruja joka opetti sorvaamaan, hitsaamaan, putkihommat jne ennenkuin täytin 15. Kesät meni kivasti ja haikeat muistot on vieläkin ...

T/Pekka

vartiainen
02.03.2013, 22:37
Mjaa. Prosessinhoito elättää nykyään (jalostamme kuparia, sivutuotteena kultaa, hopeaa, platinapalladiumia ja muutamaa muuta ainesta). Sitä ennen äänentoiston ja valaistuksen parissa jostain 90-luvun alusta asti. Kaikkea Nylon Beatista KatriHelenaan tuli touhuttua. Mukavata.

offisuikka
10.03.2013, 20:42
joskus junnuna painettiin kyökki hommia kesäsin
ja myöhemmin siirryttiin sit raksalle hiekkapuhallus hommiin

nykyään löytyy papereista BECE eli rattia on tullu veivattua ja melkeimpä pyttyauto on ainut mitä ei oo tullu ajettua :D
myös raskakoneasentajan paprut löytyy takataskusta

Henaa
27.08.2013, 20:17
Metsurin hommia toimialueena etelä pirkanmaa.

Työn kuvaan kuuluu metsien erilaiset hoitotyöt, vaikeat pihapuu kaadot, kantojenjyrsintä ja tarvittaessa onnistuu myös moto sekä kuorma-auto hommat.

pee
27.08.2013, 21:36
topic siirretty chit chat osastolle aloittajan pyynnostä ...

mäksä
27.08.2013, 23:09
koulutukselta ajoneuvoasentaja..


tehty
-metallihommia
-pienkoneidenkorjausta
-autojenkorjaamista (TOKI)
-purkamo/hinaushommia
-rengashommia
- jne jne :cool:

jk_patrol
28.08.2013, 06:57
Moottoriasentaja, hydrauliikka-asentaja, vaihteistoasentaja tällä hetkellä, kolmet saappaat yksissä jaloissa...

Tähän mennessä eletyn elämän varrella on tullut opeteltua tekemään talonpohjat kaivurilla, putkitöitä, louhintatyöt, korjaamon pyörittäminen ja kenttäasentajana toimiminen, hitsaustyöt jne jne... 25 vuotta ikää ja yhtä jos toista ehtinyt.

Eli jos jotain teknistä tarvitsee rakentaa niin onnistuu viraapelinä ja ihan kuitin kanssakin :). Kyllä joka jannulla pitää oma virma tarvittaessa olla vaikka palkkatöissä olisikin!

Ambula
28.08.2013, 09:44
Varsinainen koulutus on avioniikka-asentaja. Ja avioniikkamekaanikon hommissa toiminut kymmenisen vuotta (=lenskarin sähköjannu)

Uralle mahtuu tosin mm.

- Purseiden poistoa metallifirmassa (+ muut epämääräiset hanttihommat)
- Haudan kaivuuta
- Nurmikon leikkuuta
- Jääkoneen ajoa
- Puulaatikoiden väkästelyä
- Hevostilan kaikki mahdolliset ja mahdottomat kunnospitotyöt

SUPI4x4
28.08.2013, 12:08
Koulutus: Autonasentaja
Työkokemus:
Autonasentaja
Vanginvartija
CNC-koneistaja/sorvaaja/hitsaaja
Kirvesmies/rakennus sekatyömies
Ajojärjestelijä
Varastonhoitaja/ajojärjestelijä/kiinteistönhoitaja/sekatyömies (nykyinen toimenkuva)
C-kortti ammattipätevyydelläkin löytyy.

Cyno
28.08.2013, 16:01
Laitetaas nyt omakin ammatti vaiks en vielä paljoa aikaa sisäänkirjautuneena täällä vietäkkään :) (luen sitäkin enemmän)


Ammattina rakennuspuolen työnjohtaja, mistä siis palkan saan. Koulutukseltani rakennusinsinööri. Tällä hetkellä johdan teräsrunkoisten rakennusten "kasaamisia" mutta runsaasti kokemusta ihan perusmestarinkin hommista. Olen ns. kasvanut rakennusalaan, ilmeisesti jo kolmatta polvea olen. Omaa rojektia tossa harrastelen ja jahka saan ton oman hallin vapautettua sille kuuluvaan toimintaan niin tiedä vaikka täälläkin kirjoittelisin enemmän koneprojekteista jos ei elämä menis pelkästään töissä raksalla ja kotona raksalla.. Oman raksafirman perustan tähän ohelle jahka siihen löydän rakosen ja toivottavasti joskus oman kaivinkoneenkin omistan :)
Lupakuvia piirtelen talleihin, taloihin ym. pikkujuttuihin, jopa rakennekuviakin ;) ihan siis harrastuksena :D Sydäntä lähellä rossipohja ja selluvilla. Oma talli/hallikin on suunniteltu sitä silmällä pitäen että siellä vois vaikkasta tallin seinäelementtejä tekasta.. ..tai saunalauttoja! ai että, harmi kun ovi on vain 3,5x3,5 niin siinä menee esikokoonpanojen raja mitä vois lattialämmön päällä tehdä...

Maastoajoneuvona alla Jeep Wrangler 4.0 -91, 33x12,5x15.. ja vähän korotusta. Sitä kun kerkeis vielä laittelemaan.. ..sitte joskus.

Angelo
28.08.2013, 16:07
Kelloseppä/yrittäjä.

Kokemusta laidasta laitaan. Helsingin rautatieaseman kello suurin urakka. Firmassa töissä 4 kaveria tällä hetkellä.
Laidasta laitaan korjataan, kalliimmat merkit myös tuttuja.
Tehdään paljon myös ns. "perintö kelloja".

Turbo Isuzu
29.08.2013, 21:29
Mie olen joka alan erikoisasiantuntija.

Rölli
29.08.2013, 21:44
Koulutukselta LVI-asentaja mut niitä hommia ei varsinaisesti ole tullut päätyöksi tehtyä.
Reilu 15 vuotta meni rakennuksilla, kesäisin pääasiassa julkisivuja ja talvet sisäremontteja. Muutama uusikin talo tuli tehtyä. Lähes kaikki rakennuspuolen työt kuuluivat kattaukseen.

Nyt kohta kaksi vuotta peuhannut maanrakennuspuolella työkoneautomaation kanssa.
Asennuksia, huoltoa ja ylläpitoa. Maistuu ainakin toistaiseksi ihan hyvältä :D

pahapaimen
29.08.2013, 22:51
Mie olen joka alan erikoisasiantuntija.

Eli ammattinimikkeeltäsi YLEISPÄTEVÄ:D

mäksä
29.08.2013, 23:27
Eli ammattinimikkeeltäsi YLEISPÄTEVÄ:D

X2 :cool::cool: :D:D ;) :cool:

Rompe1
30.08.2013, 07:03
Aikoinaan oon käyny Kone- ja Metallitekniikan ammattitutkinnon, myöhemmin päivittäny sen erikoisammattitutkinnoksi. Sitten oon käynyt Tuotekehittäjäjän erikoisammattitutkinnon, Yrityksenkehittäjän erikoisammattitutkinnon, Kuljetusyrittäjän kurssin, ja paljon palokunnan kursseja. Työnimikkeitä on ollut vuosienvarrella yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, varastonhoitaja, kuljetusesimies, toimitusjohtaja, huoltopäällikkö, korjaamopäällikkö, projektipäällikkö, ja yksikönjohtaja. Eli toistakymmentä vuotta tehny esimiestehtäviä. Nykyinen ammattinimike on niinkin eksoottinen kuin toimittaja:eek:
edit: Nykyään touhutaan palo- ja pelastusalalla, toimenkuvana turvallisuuskoulutus, tittelinä turvallisuuskoulutuspäällikkö.

Gary Grand
30.08.2013, 08:23
Mie olen joka alan erikoisasiantuntija.
Eli ammattinimikkeeltäsi YLEISPÄTEVÄ:D

Eikös tuossa hommassa titteli mene jotenkin näin; Kim Il ...pojoing?
:D

lintta
30.08.2013, 08:28
Mie olen joka alan erikoisasiantuntija.

Kaikkien alojen kapea-alainen asiantuntija?

blazoffer
19.03.2016, 00:47
No, ammattitaidot on aika rajoittuneet, mutta jos tarvii viralliset mitat täyttävän haudan niin tietoa löytyy. Ite en enää kaiva metriäkään :D

hitoy
19.03.2016, 13:25
Maanrakennusta PK-seudulla kalustoo firmassa 1-22tn väliin kaivureita, traktorikaivuria, pikku kurottajia, pyöräkuormaajia, kuorma-autoja yms.yms.

*TARVETTA* kirkkonummella mökin sähköjen kytkimiseen. Piuhat vedetään valmiiksi eli "kalustaminen" ja uuden keskuksen kytkeminen ja vanhan purku.

*TARVETTA* hiekkapuhallus hommia tullee silloin tällöin. Ite kahen vaiheilla että hommaanko vehkeitä vai not.

mara90
19.03.2016, 14:42
Mie olen joka alan erikoisasiantuntija.

Jokaisen alan erikoisasiantuntija sekä ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen? :D

Mustang66
19.03.2016, 17:19
LVI-asentaja, Lämmityslaite asentaja (Öljy-poltin, Kylmäine alle 3kg luvat sekä rajoitetut sähköluvat) ja asbestin purku

Pajares
19.03.2016, 20:07
Meikäläinen on papereitten mukaan cnc-koneistaja.

Työkokemusta löytyy.

Metallitöistä.
Koneistus.
Teollisuusmaalaus.
Hiekkapuhallus.
Ohjelmointia.
cadpiirtämistä.
Laserleikkuu.

Nykyinen pesti on sellasta voiteluyksikköjen rakentelua.Eli asentaja taitaa olla tän hetkinen nimike...

Jappi
19.03.2016, 22:21
Elikkäs sellaiselle hitsarille ois tarvetta joka uskaltaa ja osaa keskuslämmityksen tulevat putket hitsata
Ja jolla on omat laitteet mitä tarvitsee

Ja kainuussa ois tää tarve
Yö paikka löytyy ja jos perhettä on mukana, nekin majoittuu


Jos on kiinnostusta ja taitoa laittele YV;tä

Joko tämä oli hoidossa? Yks tuttu olis täällä kehitysalueen keskipisteessä joka osaa.

Uazmies
20.03.2016, 10:14
Koulutukseltani olen tuotantotekniikan mekaanikko, eli metallimies.

Leipää tuli hankittua ennen auton ratissa, ensin betonia, soraa ja konttia, sittemmin tuli siirryttyä firmaan jossa oli vl- ja nosturiautoja, tulipa siinä sitten rakenneltua kalustoa mm. ripustettiin 100tm nosturi yhteen autoon. Eli jotain pientä tietoa löytyy metallista, runkorakenteista, hydrauliikasta ja scanreco -kauko-ohjausjärjestelmistä.

Nykyään olen oman itseni herra (ja verottajan orja), yritykseni toiminta keskittyy työskentelyyn putoamisvaaralisella alueella ja pääasiassa kiinteistöhuollon tukitoimiin, eli kiipeillen kaadetaan ongelmapuita, putsaillaan rännejä ja pestään kattoja. Ja tehdään asioita mitkä monista tuntuu mahdottomalta.

Tieturva 2- ja PKS-katutyöt -pätevyys löytyy jos jossain tarvitsee liikennettä järjestellä.

Ex_inkkari
20.03.2016, 10:21
Voin hyvin käydä raudoittamassa, jonkun ranteet :) osaan myös sujuvasti seurata sivusta kun muut tekee työtä ja varmistaa ovien lukituksia.

jantsasxe
22.03.2016, 13:46
Erityisnuorisotyöntekijä ammattinimikkeenä, eli jos penskat ei osaa käyttäytyä ni lähettäkää mun juttusille :D

Napalm
22.03.2016, 13:57
Levyseppähitsaajan paprut on. Hitsaajan uraa teen.. :D

Viimeset neljä vuotta olen taistellut ABB hitsausrobotin kanssa.

skruf
22.03.2016, 17:17
Ammattikoulusta koneenasentajan paperit, pari vuotta robotti-/käsihitsaajana ja nyt ammattisurkeakoulussa opiskelemassa mekatroniikkainsinööriksi..

Tojo4wd
22.03.2016, 19:40
Koulutus on levyseppähitsaaja.
Metallikäsitöitä tuli tehtyä 27 vuotta pääasiassa polttoleikkausta ja plasmaleikkausta cnc ohjatuilla polttokoneilla.
Myös hommiin kuulu trukit,vetomestari ja erilaiset nosturit.
Kolmisen vuotta tuli oltua varasto hommissa kun kyllästyin polttohommiin eli rekkojen purkua ja lastausta sekä muuta sekalaista hommaa teräslevyjen kanssa.

Sitten kun rautaruukki lopetti meidän yksikön niin piti miettiä mitä sitä isona tekis.

Niin nyt on tullu ajettua linja-autoja ja kuorma-autoja sekä pyöräkuormaajaa.
Välillä joutuu tekeen maataloustöitäkin kun työnantajalla on tota viljeltyä maatakin ihan riitävästi.

Nikuzai
22.03.2016, 20:32
Joko tämä oli hoidossa? Yks tuttu olis täällä kehitysalueen keskipisteessä joka osaa.


Poistinkin jo viestin, kun ilmeisimminkin homma on hoidossa

Mutta pannaan korvan taakse jossei onnistu :)

lyllerö
25.03.2016, 22:17
Papereilta autokorinkorjaaja, 4kk tehny niitä hommia muuten maanrakennus puolella lapio ja mittamiehen tehtävissä völillä tosin koneenkoppiinkin pääsee lämmittelemään